State of Decay 3 v ukázce, které se dá věřit

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 10.6.2024, 6:32

Publikováno: 10.6.2024, 6:32

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3374 článků

Aniž bychom byli jakkoliv zlí, tak musíme připomenout, že oznamovací trailer na třetí díl State of Decay byl jeden velký freestyle, který měl splnit zadání „něco ukažte, ať jim zavřeme hubu“. Studio Undead Labs tehdy nemělo ani ucelenou vizi o pokračování, natož nějaký použitelný materiál. Komorní pouť přeživší studeným lesem tak byla spíš vlhkým snem milovníků hororu než tím, co bychom kdy mohli dostat. A nový pohled na hru nám dává za pravdu, protože tohle je State of Decay, jak ho známe.

Čtveřice odvážlivců a svět, kde smrt znamená vstup do utrpění. Zombie jsou všude. Je jich víc, jsou větší a rozlezlé všude, kam se podíváte. Nové mutace vytvořily typy, které ještě neznáte, avšak návyky mají evidentně podobné. Potichu se stávají lehce dosažitelným cílem, avšak ve skupině jsou nebezpečnými predátory. Arzenál běžných zbraní stále funguje nejlépe, nicméně kde není střelivo, tam se hodí vercajk domácí výroby nebo něco většího v podobě auta. Ovšem jsou problémy, jejichž velikost ani pořádná kára nevyřeší.

Tady zatím skončíme. Jelikož vydání nebude zrovna blízko, ještě bude dost času na ukázky z hraní. Na každý pád autoři ujišťují, že co vidíme teď, je běžná součást přežití ve světě nějaký řas po událostech dvojky. Kreativní celek prošel velkým vývojem, rozrostl se z norem nezávislého týmu a chce toho využít při vývoji State of Decay 3. To znamená větší svět, více herních možností a více příběhů obyčejných lidí. Polička s předměty v záběru má jasně deklarovat, že noví hrdinové toho zažijí daleko víc a jejich příběhy budou mít nejenom faktický dopad, ale také emoční.

Novinkou je pak spolupráce se studiem Obsidian, které pomáhá s pojetím sdíleného světa při mutliplayeru. Ten byl ve dvojce trochu omezený, neboť nerespektoval události pozvaného hráče. To by se mělo změnit. Každý jeden hráč má do společného hraní přinést kus svého přičinění. Držme tedy tvůrcům pěsti, ať jejich rozhodnutí přinesou kvalitní hru. Přechod na Unreal Engine je rozhodně jedním z nich.

04. 08. 2021 • tonyskate0

State of Decay 3 by mohla využít Unreal Engine 5

Zombie titul State of Decay 3 je jednou z mnoha vyvíjených exkluzivit pro Xbox Series X|S, které pochopitelně zaštiťuje Xbox Game Studios, pod které spadá seattleská parta Undead Labs. Tuto postapokalyptickou survival sérii jistě dobře znáte a na třetí díl jsme hodně zvědavi, když teď studio má opravdu plnou podporu Microsoftu, ačkoliv si myslíme, že o hře nejspíše uslyšíme až příští rok.

»
11. 01. 2021 • tonyskate2

Stovka vývojářů pro State of Decay 3

Xbox Game Studios představilo loni poměrně hodně her, ačkoliv jsou některé z nich ještě poměrně vzdáleny. Po boku akční RPG Avowed či restartu série Fozra Motorsport byla oznámena i zombie akce State of Decay 3. Tuto sérii od studia Undead Labs nejspíše dobře znáte a jistě také víte, že se vždy jednalo spíše o produkci středního rázu. V létě 2018 ovšem studio koupil Microsoft a třetí díl už tak bude mít zcela...

»