TÉMA: Playground Games: prvních 10 minut Forza Horizon 3 vznikalo 18 měsíců

Autor: tonyskatePublikováno: 23.5.2017, 13:24

Publikováno: 23.5.2017, 13:24

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6109 článků

Studio Playground Games stojící za značkou Forza Horizon strávilo většinu dvouletého vývoje předěláváním a vylepšováním prvních deseti minut třetího dílu série.

S tímto odhalením přišel Ralph Fulton, zakladatel a kreativní ředitel studia, při přednášce na Nordic Game Conference, jedné z mnoha, kterou organizoval server GamesIndustry.biz, z něhož také pochází tento článek. Jeho prezentace se zaměřila na vytvoření dobrého prvního dojmu u zákazníků.

„Lidé si udělají první názor neuvěřitelně rychle,“ řekl Fulton účastníkům přednášky. „K rozhodnutí, že nám někdo sedne nebo s ním budeme chtít obchodovat, podle všeho dojdeme během prvních tří sekund.“

„Takže co se stane, když neuděláte dobrý první dojem [se svou hrou]? Ve většině extrémních případů váš hráč přestane hrát.“

Fulton rozvinul myšlenku, že i v případě konzolových her, za které zákazníci platí okolo 60 dolarů, je mohou rychle opustit a přesunout se k dalším titulům. K podložení tohoto faktu použil hned několik zajímavých statistik získaných z dat achievementů na Xbox Live.

Deset až dvacet procent hráčů série Forza Horizon nezíská první achievement, což podle Fultonova tvrzení zahrnuje pouze trochu ježdění v autě. A nejsou to jen hráči Forzy. Zakladatel Playground Games tvrdí, že 27 % hráčů BioShock Infinite nezískalo první achievement za dosažení města Colombia na samotném začátku hry, zatímco přes 30 % hráčů fenoménu Minecraft nikdy neotevřelo inventář, což je věc popisovaná v tutoriálu.

Důvodem, který Fulton navrhuje, je že tyto hry neudělaly dostatečně dobrý první dojem.

Forza Horizon 3 na E3 2016

„První dojem se mění podle toho, jak hráči hru přijímají. Názor, který si utvářejí během prvních několika minut, rozhodne o tom, jak budou vnímat hru poté. Když například začneme s opravdu dobrou grafikou, mohou odpustit některé pozdější nedostatky, protože jejich mozek už jím říká, že tohle je dobrá hra.“

Playground Games si dokonce před zahájením prací na Forza Horizon 3 udělaly studii. Dvě skupiny „zkušebních subjektů“ dostali k vyzkoušení část hry Forza, a to úvodní závod a poté první hodinu obsahu. Jedna skupina jezdila ve Ferrari 485 Italia, zatímco ta druhá v běžnějším voze. Když se jich zeptali na jejich prvotní dojem ze hry, skupina s Ferrari ohodnotila hru lépe po stránce grafiky, zábavnosti a záměru pokračovat v hraní.

Zatímco Fulton uznává, že tohle není zrovna zásadní výsledek, daleko zajímavější byla následující reakce. Po úvodním závodu hrály obě skupiny hodinu naprosto stejného obsahu, ale skupina s Ferrari hru stále ohodnotila mnohem lépe.

„Začněte tím nejlepší.“ – první ze čtyř poučení, které si Fulton sdělil posluchačům.

Tím je myšlen nejlepší obsah, nebo to, co nejlépe představuje vaši hru. Vývojáři byli povzbuzováni, aby zpochybnili, jestli jejich úvod do hry nabízí ten nejlepší zvuk, nejlepší grafiku a nejlepší hratelnost. Studia mohou své hry začít s procesem tvorby postavy, tutoriálem či intrem, ale zatímco Fulton řekl, že žádná z těchto variant není špatná, nemusí to být ten nejlepší způsob, jak hned ze začátku upoutat hráčovu pozornost.

Premiérový trailer a ukázka ze hry – E3 2016

Forza Horizon 3 například začíná filmečkem, který udává náladu hry, jež vás poté plynule přenese do vozu a vaše první jízda začíná. K volbě postavy se dostanete teprve až pak, protože Playground chtěly prvně demonstrovat požitek ze závodění, o čemž ostatně hra je.

Fulton tvrdí, že to zabere až tři a půl hodiny, než Forza Horizon 3 doopravdy rozjede a jsou vám mezitím představeny všechny mechanismy a dána svoboda otevřeného světa. Jelikož se tvůrci nemohli spoléhat na to, že by hráči věnovali hře takové množství času, rozhodl se tým od začátku vývoje soustředit na prvních deset minut, což nakonec zabralo 18 měsíců zdokonalování.

V únoru 2015 se studio rozhodlo, že těchto deset minut utvářejících první dojem bude rozděleno mezi úvodní jízdu a první z předváděcích závodů (Showcase – závod proti Jeepu s vrtulníkem), jež byly původně plánovány na později kvůli jejich ambicióznosti a komplexnosti.

Následující měsíc tvůrci finalizovali 2D rozvržení otevřeného světa hry a začali plánovat trasu, která by vystavila na odiv rozličné krásy Austrálie, do níž je hra zasazena. Hráči by začali poblíž vnitrozemí a skrze deštné pralesy, louky a světélkující jeskyni by dojeli až na sluncem zalitou pláž.

Představení vozu Lamborghini Centenario pozměnilo úvodní jízdu hry hned několikrát.

V červnu 2015 pak byla připravena základní konstrukce herního světa a tým mohl vyzkoušet plánovanou trasu. Byly nakresleny různé koncepty znázorňující krajinu a výhled, který chtěli hráčům nabídnout při úvodní jízdě. Tyto scény by vyzdvihly nejlepší části světa nebo naznačily budoucí lokality jako třeba město.

Zatímco mnoho těchto konceptů bylo věrně přeneseno do finální hry, některé musely být upraveny či od nich bylo upuštěno. Vratký dřevěný most byl rozšířen, aby byl lépe sjízdný a hráči nebyli zbytečně frustrováni při pádu či sjetí z okraje. Deštný prales je méně hustý, než bylo původně plánováno, protože tým nechtěl obětovat rychlost a výkon, jak by jinak musel při tolika objektech na obrazovce.

Jiné úpravy vyplynuly z představení hlavního vozu pro Forza Horizon 3, kterým se stalo Lamborghini Centenario, jež nahradilo starší model, který doposud tým používal. Centenario se ale ukázalo příliš rychlé. Tvůrci by tak nemohli hráčům ukázat zamýšlené scenérie herního světa, což znamenalo úpravy v terénu a trasy první jízdy.

Také to vedlo k rozhodnutí vyměnit hráčům vozidla v polovině úvodního závodu. Během scénky je hráč rychle přemístěn z Centenaria do buginy, jelikož první vůz byl příliš rychlý a špatně by se řídil na pláži a v drsnějším terénu, a celkový požitek z jízdy by byl narušen.

„Brzy plánujte a často opakujte.“ – druhé ponaučení, ovšem snadněji se řekne, než udělá, jak dodává Fulton jedním dechem.

Forza Horizon 3 – Showcase Event

Příkladem tohoto je předváděcí závod s helikoptérou, který byl během vývoje zjednodušen, jelikož tvůrci zjistili, že by s původní vizí nedosáhli vysoké kvality. Původně měli hráči závodit proti Jeepu, který by byl během závodu zaháknut helikoptérou, letěl by napřed a poté byl spuštěn na zem na před koncem závodu. Ve finální verzi hry je ale Jeep už zaháknut pod helikoptérou, ale stále je spuštěn před cílem.

Tím se dostáváme k dalšímu ponaučení: Někdy je lepší začít znovu. Jsou věci, které „nespraví ani nekonečně odlaďování,“ říká Ralph Fulton.

Navzdory tomu je čtvrtým a posledním ponaučením to, že vývojáři by měli „investovat vše, co mohou, do odladění a zkrášlení.“

„Celková fazóna je ta nejdůležitější věc, která zaručí, že hráči budou mít z koupě vaši hry dobrý pocit. Udržuje totiž všechny vaše nápady pohromadě.“

„Když ubrat, tak na rozsahu, ne na odladění či kvalitě.“

Jako poslední příklad ukázal Fulton filmeček předcházející prvnímu předváděcímu závodu. Kromě toho, že je vám představen koncept festivalu Horizon a dále udána nálada hry, je tak také zamaskováno asi 15 sekund načítacího času. Tvůrci měli pro načítací obrazovky nulovou toleranci, jelikož narušují zážitek ze hry a kazí celkový dojem, že hra je vysoké kvality.

Fulton ukončil přednášku postřehem, že Forza Horizon 3 získává hráče nejen dlouho po vydání, ale i v době vydání každého jejího rozšíření a zdůrazňuje, že těch prvních deset minut jsou hlavním důvodem, proč lidé hru stále hrají.

Článek původně vyšel pod názvem „Playground spent 18 months developing the first 10 minutes of Forza Horizon 3“ na serveru GamesIndustry.biz. Jeho autorem je James Batchelor a my jsme jej pro vás pouze přeložili.

Ralph Fulton, kreativní ředitel, Playground Games

23. 09. 2020 • tonyskate13

Forza Horizon 3 bude vyřazena z prodeje

Už před pár týdny jsme vám psali, že závodní pecka Forza Horizon 3 se chystá do důchodu. Stejně jako v případě přechozích dílů se tak stane kvůli licencím. Jelikož ale právě třetí díl považujeme za nejlepší v sérii, rozhodli jsme se vám vyřazení z prodeje ještě připomenout, i když už je to skoro na poslední chvíli. Prodej hry Forza Horizon 3 i veškerých balíčků a rozšíření bude totiž ukončen na konci tohoto týdne,...

»
13. 08. 2020 • Lukáš Urban4

Forza Horizon 3 pomalu míří do důchodu

Nejspíš jste si v aktuálních slevách všimli, že třetí díl arkádové Forzy je k mání za třetinu cenu. Sleva se týká jak základní edice, tak kompletního balení pojmenovaného Ultimate. To znamená, že Austrálie je dostupná už od 248 Kč. Nezvyklé také je, že sleva nekončí s další várkou Deals with Gold, ale až za měsíc a půl. Důvodem dlouhodobé akce je ukončení životního cyklu hry. Tak vývojáři nazývají proces, při kterém je titul...

»
08. 01. 2020 • waggon7

Xbox Weeks Deals – 7.1. až 14.1.2020

Slevy nám úspěšně pokračují i v roce 2020 a opět je jich hodně, i když dost podstatná část z nich je platná pouze do pátečního rána, proto jsme seznam rozdělili na dvě části. Tituly označené hvězdičkou mají nižší cenu pouze pro Gold a Ultimate členy. Celý seznam včetně cen naleznete na oficiálním webu. ZDE ODKAZ. A stejně si neodpustím poznámku, že před případným nákupem se ujistěte, zda daná hra již není v Game...

»
24. 01. 2019 • tonyskate4

Zahrajte si o víkendu Forza Horizon 3 a Dragon Ball

Minulý víkend nám akce Free Play Days pro zlaté členy nabídla zdarma k vyzkoušení první dvě hry Metro a také roboty Override. Ani tento týden nezůstanou „zlaťáci“ na ocet a tentokrát by to mohl být ještě zajímavější. Bojovka Dragon Ball FighterZ je sice teprve rok stará, ale mnoho hráčů nejspíše neosloví. Ovšem špičkové závody Forza Horizon 3 už jsou dosti jiné kafe a zlatí členové služby Xbox Live mohou už teď...

»
04. 12. 2018 • waggon4

Xbox Weeks Deals – 4.12. až 11.12.2018

A máme další slevy a tentokrát lákají na závody, ať už se jedná o ty automobilové – Forza a Need for Speed či cyklistické Tour de France 2018. Pokud máte senzor Kinect, snad vám přijde vhod nižší cena na bundle Kung-Fu & Air Guitar Warrior.   Xbox ONE 2Dark* – 125Kč Aces of the Luftwaffe – Squadron* – 239Kč Aritana and the Harpy’s Feather – Kč Battle Knights* – Kč...

»
13. 08. 2018 • Lukáš Urban3

Vlakem na Mars a se zbraní na démony

Lukáš střídá Lukáše, což je ta méně podstatná věc, protože dovolené má kde kdo. To důležitější je, že pravidelné streamy zase lehce nakynuly, a to jak počty, tak žánry. Hned dvakrát dojde na vesmír. Jednou v sedadlech mezihvězdných korábů a podruhé s kyselým ksichtem a plným zásobníkem. Nikdo totiž nebude experimentovat s peklem. Když už bude u té dopravy, své dvě hodiny slávy zažije vlaková přeprava. Tentokrát na Zemi, však ve vesmíru koleje...

»
05. 06. 2018 • Lukáš Urban1

Řeknou v Playground Games Microsoftu ano?

Pokud se spekulace potvrdí, je otázka už poněkud zbytečná, neboť by byla ruka v rukávu. Nevíme, zda jste s tím obeznámeni, ale studio Playground Games zatím oficiálně nepatří pod Microsoft Games, takže je nezávislým celkem. Navzdory tomu, že v něm vznikly všechny tři díly série Forza Horizon. Za pár dní všichni z nás očekávají díl čtvrtý a před nějakým pátkem vývojáři otevřeli druhou pobočku, která má pracovat na neoznámené RPG. Přidejte k tomu skutečnost,...

»
30. 01. 2018 • waggon20

Xbox Weeks Deals – 30.1. až 6.2.2018

I tento týden pokračují slevy v nabitém programu a tak se mezi nimi nachází spousta výborných her. Jmenovat můžeme Fallout 4 (ten můžete navíc hrát i v češtině), Forza Horizon 3, The Technomancer, série Naruto Ninja, WRC 7 atd. Opět se zde nachází sportovní hry od EA, ale u nich je vždy otázka, zda si nepořídit EA Access členství… Slevy na hry z Xbox 360 budou teprve  oznámeny.   Xbox ONE 2Dark* –...

»