TÉMA: Playground Games: prvních 10 minut Forza Horizon 3 vznikalo 18 měsíců

Autor: tonyskatePublikováno: 23.5.2017, 13:24

Publikováno: 23.5.2017, 13:24

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 2987 článků

Studio Playground Games stojící za značkou Forza Horizon strávilo většinu dvouletého vývoje předěláváním a vylepšováním prvních deseti minut třetího dílu série.

S tímto odhalením přišel Ralph Fulton, zakladatel a kreativní ředitel studia, při přednášce na Nordic Game Conference, jedné z mnoha, kterou organizoval server GamesIndustry.biz, z něhož také pochází tento článek. Jeho prezentace se zaměřila na vytvoření dobrého prvního dojmu u zákazníků.

„Lidé si udělají první názor neuvěřitelně rychle,“ řekl Fulton účastníkům přednášky. „K rozhodnutí, že nám někdo sedne nebo s ním budeme chtít obchodovat, podle všeho dojdeme během prvních tří sekund.“

„Takže co se stane, když neuděláte dobrý první dojem [se svou hrou]? Ve většině extrémních případů váš hráč přestane hrát.“

Fulton rozvinul myšlenku, že i v případě konzolových her, za které zákazníci platí okolo 60 dolarů, je mohou rychle opustit a přesunout se k dalším titulům. K podložení tohoto faktu použil hned několik zajímavých statistik získaných z dat achievementů na Xbox Live.

Deset až dvacet procent hráčů série Forza Horizon nezíská první achievement, což podle Fultonova tvrzení zahrnuje pouze trochu ježdění v autě. A nejsou to jen hráči Forzy. Zakladatel Playground Games tvrdí, že 27 % hráčů BioShock Infinite nezískalo první achievement za dosažení města Colombia na samotném začátku hry, zatímco přes 30 % hráčů fenoménu Minecraft nikdy neotevřelo inventář, což je věc popisovaná v tutoriálu.

Důvodem, který Fulton navrhuje, je že tyto hry neudělaly dostatečně dobrý první dojem.

Forza Horizon 3 na E3 2016

„První dojem se mění podle toho, jak hráči hru přijímají. Názor, který si utvářejí během prvních několika minut, rozhodne o tom, jak budou vnímat hru poté. Když například začneme s opravdu dobrou grafikou, mohou odpustit některé pozdější nedostatky, protože jejich mozek už jím říká, že tohle je dobrá hra.“

Playground Games si dokonce před zahájením prací na Forza Horizon 3 udělaly studii. Dvě skupiny „zkušebních subjektů“ dostali k vyzkoušení část hry Forza, a to úvodní závod a poté první hodinu obsahu. Jedna skupina jezdila ve Ferrari 485 Italia, zatímco ta druhá v běžnějším voze. Když se jich zeptali na jejich prvotní dojem ze hry, skupina s Ferrari ohodnotila hru lépe po stránce grafiky, zábavnosti a záměru pokračovat v hraní.

Zatímco Fulton uznává, že tohle není zrovna zásadní výsledek, daleko zajímavější byla následující reakce. Po úvodním závodu hrály obě skupiny hodinu naprosto stejného obsahu, ale skupina s Ferrari hru stále ohodnotila mnohem lépe.

„Začněte tím nejlepší.“ – první ze čtyř poučení, které si Fulton sdělil posluchačům.

Tím je myšlen nejlepší obsah, nebo to, co nejlépe představuje vaši hru. Vývojáři byli povzbuzováni, aby zpochybnili, jestli jejich úvod do hry nabízí ten nejlepší zvuk, nejlepší grafiku a nejlepší hratelnost. Studia mohou své hry začít s procesem tvorby postavy, tutoriálem či intrem, ale zatímco Fulton řekl, že žádná z těchto variant není špatná, nemusí to být ten nejlepší způsob, jak hned ze začátku upoutat hráčovu pozornost.

Premiérový trailer a ukázka ze hry – E3 2016

Forza Horizon 3 například začíná filmečkem, který udává náladu hry, jež vás poté plynule přenese do vozu a vaše první jízda začíná. K volbě postavy se dostanete teprve až pak, protože Playground chtěly prvně demonstrovat požitek ze závodění, o čemž ostatně hra je.

Fulton tvrdí, že to zabere až tři a půl hodiny, než Forza Horizon 3 doopravdy rozjede a jsou vám mezitím představeny všechny mechanismy a dána svoboda otevřeného světa. Jelikož se tvůrci nemohli spoléhat na to, že by hráči věnovali hře takové množství času, rozhodl se tým od začátku vývoje soustředit na prvních deset minut, což nakonec zabralo 18 měsíců zdokonalování.

V únoru 2015 se studio rozhodlo, že těchto deset minut utvářejících první dojem bude rozděleno mezi úvodní jízdu a první z předváděcích závodů (Showcase – závod proti Jeepu s vrtulníkem), jež byly původně plánovány na později kvůli jejich ambicióznosti a komplexnosti.

Následující měsíc tvůrci finalizovali 2D rozvržení otevřeného světa hry a začali plánovat trasu, která by vystavila na odiv rozličné krásy Austrálie, do níž je hra zasazena. Hráči by začali poblíž vnitrozemí a skrze deštné pralesy, louky a světélkující jeskyni by dojeli až na sluncem zalitou pláž.

Představení vozu Lamborghini Centenario pozměnilo úvodní jízdu hry hned několikrát.

V červnu 2015 pak byla připravena základní konstrukce herního světa a tým mohl vyzkoušet plánovanou trasu. Byly nakresleny různé koncepty znázorňující krajinu a výhled, který chtěli hráčům nabídnout při úvodní jízdě. Tyto scény by vyzdvihly nejlepší části světa nebo naznačily budoucí lokality jako třeba město.

Zatímco mnoho těchto konceptů bylo věrně přeneseno do finální hry, některé musely být upraveny či od nich bylo upuštěno. Vratký dřevěný most byl rozšířen, aby byl lépe sjízdný a hráči nebyli zbytečně frustrováni při pádu či sjetí z okraje. Deštný prales je méně hustý, než bylo původně plánováno, protože tým nechtěl obětovat rychlost a výkon, jak by jinak musel při tolika objektech na obrazovce.

Jiné úpravy vyplynuly z představení hlavního vozu pro Forza Horizon 3, kterým se stalo Lamborghini Centenario, jež nahradilo starší model, který doposud tým používal. Centenario se ale ukázalo příliš rychlé. Tvůrci by tak nemohli hráčům ukázat zamýšlené scenérie herního světa, což znamenalo úpravy v terénu a trasy první jízdy.

Také to vedlo k rozhodnutí vyměnit hráčům vozidla v polovině úvodního závodu. Během scénky je hráč rychle přemístěn z Centenaria do buginy, jelikož první vůz byl příliš rychlý a špatně by se řídil na pláži a v drsnějším terénu, a celkový požitek z jízdy by byl narušen.

„Brzy plánujte a často opakujte.“ – druhé ponaučení, ovšem snadněji se řekne, než udělá, jak dodává Fulton jedním dechem.

Forza Horizon 3 – Showcase Event

Příkladem tohoto je předváděcí závod s helikoptérou, který byl během vývoje zjednodušen, jelikož tvůrci zjistili, že by s původní vizí nedosáhli vysoké kvality. Původně měli hráči závodit proti Jeepu, který by byl během závodu zaháknut helikoptérou, letěl by napřed a poté byl spuštěn na zem na před koncem závodu. Ve finální verzi hry je ale Jeep už zaháknut pod helikoptérou, ale stále je spuštěn před cílem.

Tím se dostáváme k dalšímu ponaučení: Někdy je lepší začít znovu. Jsou věci, které „nespraví ani nekonečně odlaďování,“ říká Ralph Fulton.

Navzdory tomu je čtvrtým a posledním ponaučením to, že vývojáři by měli „investovat vše, co mohou, do odladění a zkrášlení.“

„Celková fazóna je ta nejdůležitější věc, která zaručí, že hráči budou mít z koupě vaši hry dobrý pocit. Udržuje totiž všechny vaše nápady pohromadě.“

„Když ubrat, tak na rozsahu, ne na odladění či kvalitě.“

Jako poslední příklad ukázal Fulton filmeček předcházející prvnímu předváděcímu závodu. Kromě toho, že je vám představen koncept festivalu Horizon a dále udána nálada hry, je tak také zamaskováno asi 15 sekund načítacího času. Tvůrci měli pro načítací obrazovky nulovou toleranci, jelikož narušují zážitek ze hry a kazí celkový dojem, že hra je vysoké kvality.

Fulton ukončil přednášku postřehem, že Forza Horizon 3 získává hráče nejen dlouho po vydání, ale i v době vydání každého jejího rozšíření a zdůrazňuje, že těch prvních deset minut jsou hlavním důvodem, proč lidé hru stále hrají.

Článek původně vyšel pod názvem „Playground spent 18 months developing the first 10 minutes of Forza Horizon 3“ na serveru GamesIndustry.biz. Jeho autorem je James Batchelor a my jsme jej pro vás pouze přeložili.

Ralph Fulton, kreativní ředitel, Playground Games

  • Rado Dračí Bojovník

    tak horizon 3 vyzerá všade peckovo, nielen prvé minúty hry. Ale chýba mi tam poriadne závodenie, je to stále len rozkúskovanie a coop mód je na smiech.

19. 06. 2017 • waggon16

Xbox Weeks Deals – 13.6. až 20.6.2017 + soutěž/vyhodnocení

Tak trochu ve stínu E3 a hlavně představení nové konzole Xbox ONE X přicházejí slevy na tento týden, kterým dominuje Forza série, kde prakticky s každým dílem neuděláte chybu. Za velmi příjemných 149Kč můžete pořídit pátý díl série Motorsport (recenze). Ovšem naše doporučení si zaslouží i Forza Horizon 3 (recenze). Také zvažte nákup Never Alone (recenze) za pouhých 59Kč. Sice to opakujeme neustále, ale pokud přemýšlíte nad Rory McIlroy PGA TOUR...

»
13. 06. 2017 • lindros88cze18

Xbox E3 MixPot a dárečky zdarma

Pokud jste sledovali Konferenci Xbox na aplikaci/službě Mixer, dostanete dárečky, pokud jste splnili několik kritérií. Osobně hlásám, že mě už přistáli! Rare Replay Halo Wars 2 Kinsano Leader Pack (se speciálním bonusem tří Blitz Packs pro Xbox One hráče) Minecraft Redstone Specialists Skin Pack (pro Minecraft: Xbox One Edition) Halo Warthog ve Forza Horizon 3 HAWKEN – Starter Pack No Time to Explain The Final Station Tak na koho se štěstí usměje...

»
05. 06. 2017 • chaosteorycz0

Forza Horizon 3 ochucena o Mountain Dew Car Pack

Je slunný den a nákladní vlak protíná vyprahlé australské stepi, zatímco se k přejezdu blíží černý Holden FX z roku 1951. Přinucen zastavit, odráží temný veterán doléhající sluneční paprsky, které poutají pozornost dravců kroužících ve vidině tučné kořisti. Z vozu nevystupuje boss mafiánského klanu, ale slečna upoutaná hlukem z dály. Ne, to není zvuk kolejí pod enormní zátěží vagónů, nýbrž Ferrari F50 GT, jenž s nálepkou prototypu závodního speciálu Le Mans stíhá několikasettunový kolos. Přivítejte...

»
19. 05. 2017 • waggon35

Xbox Weeks Deals – 16.5. až 23.5.2017 update

Máte rádi hry ze zpětné kompatibility? My ano, teda samozřejmě ne všechny. Je to snad poprvé od uvedení zpětné kompatibility, co jsou hlavní náplní týdenních slev právě tyto hry. A je toho skutečně hodně, tudíž doporučit nějaký titul by bylo na dlouhý seznam. Jen u hry Worms 2 doplním, že hra sice ještě není ve zpětné kompatibilitě, ale její příchod byl oficiálně potvrzen, ačkoliv bez konkrétního data. Edit: na CDKEYS.com...

»
09. 05. 2017 • chaosteorycz1

Forza Horizon 3 už nikdy nebude stejná, Hot Wheels jsou tady

Pořádně se posaďte, připoutejte a nezapomeňte na léky proti nevolnosti, protože oblíbené dětské autodráhy dostaly skutečný rozměr. Dnes se značka Hot Wheels stala součástí třetího dílu arkádových závodů, a to se vším, co k ní patří. Osobitá auta, krkolomné trasy a T-Rex tyčící se majestátně na projíždějícími závodníky. To jsou jen některé z mnoha novinek, které s druhou expanzí přicházejí. Po šestici ostrůvků vede podél australského pobřeží dráha, vysmívající se všem fyzikálním zákonům,...

»
26. 04. 2017 • chaosteorycz3

Druhým rozšířením pro Forza Horizon 3 jsou Hot Wheels

Tak čekali jsme cokoli, ale upřímně toto ne. Že závodění po autodráhách v životní velikosti je velkým lákadlem, dokazuje jak série Trackmania, tak úspěšné kaskadérské dráhy v GTA Online a v brzké době se k nim připojí také arkádová Forza Horizon 3. Druhé rozšíření nese název Hot Wheels a tím vlastně prozrazuje vše, co potřebujete vědět. Přestože DLC s tímto názvem dorazilo kdysi do šesté okruhové Forzy, obsahovalo pouze repliky aut vyráběné coby hračky, tentokrát...

»
13. 04. 2017 • chaosteorycz7

Forzathon umožní získat Porsche zdarma

Znáte to, včerejší dodatečný obsah v podobě sedmičky naleštěných sporťáků značky Porsche sice nezruinuje rodinný rozpočet, ale již z principu se mu část hráčů vyhne. Nejen pro ně je tu tedy možnost získat další 4 německé vozy, a to zcela zdarma. Vývojáři udělali vstřícný krok a zařadili sporťáky partnerské značky do nadcházejících speciálních událostí. Ve výsledku tak vaše garáž může čítat hned 11 stuttgartských krasavců, přičemž střádat je můžete začít již zítra....

»
12. 04. 2017 • chaosteorycz0

Porsche a Forza spojují síly, Porsche Car Pack je jen počátek

Poté, co se Porsche konečně odpoutalo od EA, rozpíná svá sportovní chapadla do všech možných směrů. Mimo to, že ho teď budeme v závodních hrách vídat více než častěji, máme obrovskou radost, že můžeme oznámit spolupráci uzavřenou mezi neměckou automobilkou, Turn 10 Studios a New York International Autoshow. K partnerství došlo díky společné vášni pro motorsport a sportovní automobily, která značku Porsche spojila se sérií Forza již dříve. Během příštích šesti let...

»