XBOX Developer Sessions v kostce

Publikováno: 8.4.2025, 19:10

Sociální sítě

O autorovi

ZabijackyKafe

ZabijackyKafe

Je autorem 329 článků

V rámci speciální novinářské prezentace jsem měl možnost dozvědět se bližší informace o pěti titulech, které můžeme očekávat na nezávislé herní scéně. Nyní vám můžu představit, co vše nám tvůrci jednotlivých titulů o hrách řekli.

Postavte si vlastní domov na kolech a žijte udržitelně mimo civilizaci ve hře Outbound. Vytvářejte pracovní stanice a zdroje energie, čerpejte energii ze Slunce, větru nebo vody, vylepšujte a přizpůsobujte své vozidlo, pěstujte plodiny a prozkoumávej barevný svět až se 4 hráči.

V rámci prezentace nám bylo ukázáno prvních pár záběrů na úpravu a přestavbu domova uvnitř pojízdného mikrobusu. Na první dojem se může zdát, že velké konstrukce nemají na čem držet, ale naštěstí se pokaždé všechny vnitřní struktury složí do střechy a vy můžete normálně cestovat dále, realističnost tedy nebude hlavním herním prvkem. V první řadě se bude jednat o jeden vůz, který můžete postupně rozšiřovat novými konstrukcemi, spotřebiči, dřevěnými stěnami a dodatečnými střechami, ale budete moct vytvářet i energetické zásoby na různé typy energie ať už sami, nebo v rámci 4 hráčů v jednom společném voze. Do budoucna se podle tvůrců počítá s více modely mikrobusu, kdy každý z nich bude mít jiné vlastnosti a zároveň se počítá s kompletním editorem vaší postavy.


V rámci ukázky hry The Alters nejvíce otázek padlo na podobnost s dalšími projekty studia 11 Bit Studios, a zároveň na koncept klonování, které ve hře bude zastoupeno. Hlavním tématem hry a motivem konceptu klonů je otázka ,,Co kdyby“, a vaše klony pracují jako alternativní verze sebe sama. Po filosofické stránce této otázky šlo podle tvůrců spíše o postoj k vytváření příběhu s efektem motýlích křídel, podobný rozhodování, ovlivňující další vývoj ve hrách, jako je Dark Pictures Anthology. Tvůrci tak chtěli dosáhnout naprosté volnosti v plánování a rozhodování vašich postav. Hra má být primárně o rozhodnutích a následcích vašich rozhodnutí.


Ve hře Moonlighter 2: The Endless Vault budete procházet různé kopky a hledat vzácné artefakty, které dále můžete prodávat ve svém malém obchůdku. Každý z průchodů dungeonu může spustit jiné události případně můžete v boji získat speciální vlastnosti, s kterými budete v boji úspěšnější, obratnější, nebo získáte jiné vybavení. Při prodeji zase můžete získávat rozdílné vylepšení, abyste za prodej získali lepší bonusy, nové odměny. Hlavním vybavením ve hře bude primárně oštěp, koště, batoh, meč nebo i další nové, které budou teprve představeny. S každou zbraní budete pracovat jinak a je potřeba se naučit bojovat i s různými kombinacemi vybavením, stejně tak jako přizpůsobit vás bojový styl různým typům nepřátel.


Hela je dobrodružná hra od tvůrců série Unravel s masivním otevřeným světem, ve kterém se hráči ujímají role odvážné malé myšky, která díky kouzelnému žabímu batůžku dokáže mnohem víc, než by se dalo čekat. Hratelnost kombinuje průzkum, chytré hádanky, lehkou akci, sbírání surovin a míchání lektvarů, to vše s důrazem na kreativitu a radostné experimentování v herním prostředí. Z mechanik ve hře bylo ukázáno něco málo po stránce základního prozkoumávání okolí, houpání pomocí žabího batohu, řešení hádanek a sbírání materiálů ve více hráčích, ale nebylo zatím upřesněno s kolika hráči maximálně půjde hru hrát. Tvůrci pracují s kooperativními mechanikami z Unravel 2 a snaží se je přenést do nového prostředí ve 3D, na rozdíl od dvourozměrného Unravel.


Winter Burrow je útulná survival hra zasazená do lesní divočiny, kde prozkoumáváte okolní krajinu, sbíráte suroviny, vyrábíte nástroje, pletete teplé svetry, pečete koláče a seznamujete se s místními obyvateli. Během záběrů ze hry bylo ukázáno jak fungují mechaniky hladu, tepla a života. Čím větší zima je venku, tím rychleji vám utíká metrika tělesného tepla a tedy stihnete v okolním prostředí bojovat s méně nepřáteli nebo sesbírat méně surovin. Na druhou stranu, čím větší je teplo, tím spíše vám ubývá měřic hladu. Hra by měla více než těžký survival být přístupnou cestou pro nováčky žánru, navíc zacílena na mladší hráče s věkovým omezením od 7 let výše. Hra by měla nabídnout od prvního dne možnost hrát skrze předplatné Game Pass.


Ačkoli u žádné z her nebylo zatím přesně zveřejněné datum vydání, všechny vypadaly zajímavě. Na kterou z nich se těšíte vy?