Xbox One X a 5 správných kroků Microsoftu na E3

Autor: SharpOilerPublikováno: 14.6.2017, 8:28

Publikováno: 14.6.2017, 8:28

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

SharpOiler

SharpOiler

Je autorem 1 článků

Na Xboxu hraju sporty, střílečky moc neumím. Fanda série NHL od prvního ročníku '93. Baví mě technologie Xboxu a její integrace do ekosystému Microsoftu.

Microsoft vzal spoustu aspektů představení své nové konzole Xbox One X za správný konec. Toto je pět věcí, které udělal přesně, tak jak měl, a proč na nich hodně záleží.

Převzato z windowscentral.com, redakčně upraveno (díky za pomoc comm4u)

Herní svět ještě i dnes intenzivně diskutuje 90minutovou prezentaci budoucnosti hraní na Xboxu, kterou jsme sledovali minulou neděli. Toto je pět jejích nejdůležitějších aspektů, které stojí za pozornost.

Jasné sdělení je naprosto klíčové a Microsoft zde čelil jednoznačně nejtěžší výzvě: Jak přesvědčit lidi, že „Project Scorpio“ je skutečně evolučním pokračováním Xboxu One a ne zcela novou věcí, která by pro spotřebitele znamenala další vedlejší náklady? Microsoft to zvládl perfektně, a tady jsou důvody proč.

1. Název Xbox One X

Vždy, když firmy zveřejní název svého nového produktu, vyvolá to mezi nadšenci vášnivé spory, které přitahují značnou pozornost. Microsoft se rozhodl nahradit kódové označení „Project Scorpio“ oficiálním názvem Xbox One X, a rozhodnutí to bylo vynikající z následujících důvodů:

  1. Zapadá do schématu názvů „Xbox One“ tak, aby byla zřejmá skutečnost, že One X je prostě silnějším strojem než One S.
  2. Obsahuje jasnou reminiscenci minulosti. Slogan „Nothing is greater than the power of X“ (Není nic většího než síla X) odkazuje na první typ konzole Xbox a je to krásná pocta hernímu odkazu Microsoftu.
  3. Písmeno X obvykle evokuje tajný projekt, něco futuristického nebo „extra“ ve zkratce XL. A kromě toho, X je prostě parádní písmeno 😊 X na konci také dává celému názvu konzole symetrii X…X.

2. Design

Stejně jako v případě výše zmíněného sdělení bylo zapotřebí, aby se Microsoft vyhnul radikální odchylce v designu One X. Asi první věc, která většinu lidí napadla, když ho spatřili, byla: „Ty jo, vypadá to skoro stejně jako One S, ale tak trochu jinak.“ A přesně tak to mělo být. I rozhodnutí o kompletně černé barvě je jasným odkazem na první Xbox a Xbox One, což trochu chybělo u Xboxu One S.

Co se týče proporcí samotné konzole, Microsoft u ní zachoval interní zdroj napájení, přičemž rozměry jsou menší než v případě Xboxu One S. To jsou dva plusy najednou. Microsoft musel v případě designu sázet na jistotu, a proto zde dvojnásob platí, že méně znamená více. Výhodu měl v tom, že design One S byl výborným odrazovým můstkem pro vývoj One X. Design One X je vlastně tak ohromně nekontroverzní až je snad malinko nudný, ale podle našeho mínění to není na škodu.

3. Podpora her pro první Xbox

Program zpětné kompatibility her pro Xbox 360 je natolik úspěšný, že ho Microsoft rozšiřuje i na první typ Xboxu. Z hlediska hráčů je to samozřejmě skvělá zpráva, protože najednou mají na výběr další tituly, ale podle nás je důležité zmínit další aspekt prezentovaný Philem Spencerem: uchovávání herní historie.

Už jednou provždy jsou ztraceny asi tři čtvrtiny starých němých filmů a totéž by se mohlo stát hrám, pokud by je někdo nezachoval v digitální podobě. Může se to zdát jako triviální věc, ale i za vznikem těchto starších titulů stálo velké úsilí designérů a vývojářů. Proč by měly skončit v propadlišti dějin kvůli tomu, že se na trh dostala další nová nadupaná konzole?

4. Pestrá nabídka her a exkluzivit

Možná si pamatujete, jak Microsoft na E3 před dvěma lety představil několik nových parádních titulů. Všechno to bylo samozřejmě velmi efektní a bombastické, ale mnohé z těch her byly střílečky z vlastního pohledu s vojenským námětem.

Ano, pochopitelně, jsou to jasné taháky, ale třeba příležitostným hráčům něco jako Call of Duty blablabla asi moc neřeklo a mohlo to být pro ně nudné. Letošní nabídka je ovšem spektakulární – plošinovky, FPS, RPG… zkrátka pro každého něco. Na své si přišli jak například fanoušci krvavých cákanců (State of Decay 2), tak i automobiloví nadšenci (Forza Motorsport 7). A věříme, že se našla i řada těch, kdo s nadšením uvítali třeba pokračování Oriho nebo Dragon Ball Z.

Phil Spencer prohlásil, že se na celém světě pokoušel najít výtvarníky a tvůrce, kteří by pro Xbox vyvíjeli originální a atraktivní hry. Ty předvedené pak potvrdily, že to myslel vážně, protože k vidění byla řada různých výtvarných přístupů. Hraní v roce 2017 na Xboxu by se tak mělo nést ve znamení pestrosti stylů, hratelnosti a designu. Tohle se Microsoftu opravdu povedlo a je to osvěžující.

A konečně, Microsoft vyrazil do útoku s celkem 22 exkluzivními tituly pro One X, aby tím hned v zárodku utnul spekulace typu „bude na té nové konzoli hrát vůbec co hrát?“. I když jsme už dříve věděli, že Forza Motorsport 7 a stávající tituly, jako Gears of War 4, budou podporovat 4K, bylo příjemným zjištěním, že totéž se týká i mnoha dalších chystaných her. Nabídka exkluzivek, i když některé z nich nejsou úplně ty největší pecky, je důležitá pro přitáhnutí intenzivního zájmu, a i tady Microsoft zabodoval.

5. Cena

Ano, už se k tomu dostáváme. Spekulace o ceně 499 eur* kolovaly v kuloárech už před samotným oficiálním oznámením. A herní „elity“ a některá média – což je poměrně izolovaná skupina – neváhaly a šmahem prohlásily novou konzoli s předstihem za mrtvou. Problémem jejich závěru ovšem bylo uvažování jako ze staré školy, anebo prostě jen přesvědčení, že půjde o konzoli naprosto nové generace, která smete One a One S do škarpy u silnice. Všichni asi rozumíme pojmu „konzolové války“, ale je naprosto zřejmé, že model, na kterém stojí, se mění. Výrobci se už totiž nesnaží o revoluční, „přelomové“ produkty a One X takovým v žádném případě není.

Dalším nepřehlédnutelným aspektem je demografie. Průměrný věk hráče na Xboxu je dnes totiž 35 let (sorry, děcka) 😊 Tahle generace lidí totiž vyrostla na videohrách a do dneška s tím nepřestala. A její zástupci teď zpravidla mají stabilní práci a dostatečný příjem. Taková situace ještě před nějakými deseti lety vůbec neexistovala. Firmy se teď tak orientují primárně na dospělé se solidním platem, kteří si chtějí a mohou dopřát vysoce kvalitní zážitky. Tím nechceme říct, že by měl Microsoft ignorovat dvacátníky, ale současně by se neměl kvůli nim nechat omezovat psychologickými cenovkami, jako je například často zmiňovaných 399 eur. Aby pokryl obě cenové hladiny, snížil cenu One S na zhruba 300 eur, což je dost na to, aby uspěl na této nižší, ale přitom vysoce konkurenční úrovni.

Píše se rok 2017, kdy běžně známe úrovně poměru cena-výkon pro televize, telefony, počítače, kávovary, osobní váhy i chytré hodinky, prostě veškerou elektroniku. Představa toho, že ceny konzolí by se měly pevně držet nějaké nesmyslné hranice, je zkrátka hloupá. Nehledě na prostou skutečnost, že cena 499 eur za One X s plnou podporou 4K je ve srovnání s na míru stavěnými PC obdobných parametrů opravdu výhodná.

A zdá se, že většina z vás to vidí obdobně – a my to přičítáme právě perfektně zvládnutému představení ze strany Microsoftu – protože v našem aktuálním hlasování téměř 75 % tvrdí, že si One X koupí, hned jak vyjde, a jen 8 %, že nikoli, protože nestojí za to.**

 

Shrnutí

Každé oznámení nové herní konzole je riskantním podnikem a zvlášť té, která přichází na trh mimo obvyklý životní cyklus. Microsoft mohl pokazit prezentaci One X v mnoha ohledech: například špatným výběrem jména nebo radikální změnou designu, která by spotřebitele jen znejistěla, o jaký produkt to vlastně jde. Ale skutečností, že se podobá One S a jménem navazuje na své předchůdce, deklaruje Microsoft zcela jasně, že One X je prostě jen výkonnější verzí One S a ne novým systémem, na němž se hrají úplně jiné hry. A konečně, rozmanitost nově prezentovaných her, neobvykle velké množství exkluzivit v záři reflektorů a zpětná kompatibilita nejstarších her pro Xbox nezpochybnitelně dostala Microsoft do centra pozornosti hráčské veřejnosti.

I když se samozřejmě teprve ukáže, jak bude Xbox One X skutečně hráči a spotřebiteli přijat, po nedělním povedeném oznámení se veze na velmi pozitivní vlně, a to je dobře pro všechny. I pro fanoušky Sony 😉

* Oficiální i spekulativní ceny uvádíme v eurech, protože po přepočtu na české koruny přesněji odpovídají tuzemským cenám.

** Původní článek odkazuje na tuto anketu.

Pokud máte jasno, můžete předobjednat: http://bit.ly/a-xboxonex 

09. 12. 2020 • waggon203

Xbox ONE – manuál

Vítejte v našem návodu, kde vysvětlíme veškeré možnosti Xbox ONE, poodhalíme všechna tajemství této konzole, prozkoumáme její nastavení, uvedeme na pravou míru zažité omyly a zodpovíme i vaše dotazy. O Xbox ONE toho bylo napsáno již hodně, tak snad jedině ve zkratce připomeneme, že se jedná o další herní konzoli od Microsoftu, přímého následovníka Xbox 360. Jelikož se jde o další generaci, jsou i možnosti a výkon ONE o generaci...

»
17. 07. 2020 • tonyskate6

Microsoft ukončuje výrobu Xbox One X a digitální Xbox One S

V posledních týdnech už se o tom mluvilo několikrát, ale Microsoft skutečně ukončuje produkci herních konzolí Xbox One X a Xbox One S All-Digital Edition. Nejedná se o velké překvapení, když má letos na podzim dorazit next-gen konzole Xbox Series X a tento rok jen potvrzuje, že se skutečně dočkáme levnější a méně výkonné next-gen konzole (údajně Xbox Series S), která by výkonem zastoupila Xbox One X a dosti možná i digitální...

»
10. 07. 2020 • tonyskate76

Xbox One v češtině a slovenštině!

Skutečně je tomu tak! Konzole Xbox One je konečně lokalizována do češtiny. Jestli už startujete svůj stroj, tak vás ještě musíme zadržet, protože zatím je čeština dostupná pouze členy preview programu Xbox Insider, v němž jsou testovány nové funkce. Pochopitelně není lokalizace úplně kompletní, což se ještě snad změní a úplnou dokonalost nečekejte ani při ostrém provozu. Samozřejmě nelze očekávat překlad všech popisků her apod., ale minimálně rozhraní konzole můžeme s další...

»
17. 06. 2020 • tonyskate6

Lepší správa digitálních her s červnovou aktualizací

Možná už vám vaše konzole nabídla nejnovější systémovou aktualizaci, která přináší několik drobných novinek, které jste už dost možná zaznamenali. Týkají se především přehlednosti digitálních her ve vaší knihovně, zviditelnění předplatného a odlišení klubů.

»
10. 06. 2020 • tonyskate12

Funkce Digital Direct nahradí kódy v balení konzolí

Microsoft v rámci příprav na novou generaci chystá řadu zajímavých novinek včetně třeba funkce Smart Delivery, díky níž dosti ušetříte. Po našem Inteligentní doručení totiž zajistí, že hru, která vyjde jak pro Xbox One, tak i Xbox Series X, získáte v rámci jedné koupě pro obě platformy. Tuto funkci budou podporovat všechny hry Xbox Game Studios a samozřejmě také hry ostatních vydavatelů, pokud se pro ni rozhodnou. V současnosti víme například o Assassin’s...

»
04. 06. 2020 • waggon9

Další dvě hry zdarma v rámci Goldu

Co si budeme nalhávat, nabídka her Games with Gold zdarma pro členy Xbox Live Gold a předplatitele Xbox Game Pass Ultimate je na tento měsíc velmi slabá. Ovšem pokud jste zatíženi na asijská RPG snad vám nabídka GwG bude připadat mnohem lepší po oznámení, že na korejském Store jsou ke stažení dvě hry zdarma. Asdivine Hearts ZDE ODKAZ (zdarma do 15.června) Asdivine Hearts II ZDE ODKAZ (zdarma do 30.června) Pro...

»
31. 05. 2020 • Lukáš Urban10

Květnový update pro Xbox One zjednodušuje rozhraní

Pravděpodobně se nikdy nedobéřeme doby, kdy by konzolové rozhraní bylo dokonalé. Nebo aspoň v takové podobě, že do něj dychtiví technici nebudou co měsíc promítat nekonečné připomínky nás, hráčů. Zatím to vypadá, že rozhraní, tedy Guide, má stále prostor pro změny, tudíž minimálně do vydání příští generace konzolí budeme čekat každý měsíc nový díl seriálu „Po stopách aktualizace“.

»
09. 04. 2020 • waggon9

Dvě hry zdarma pro Gold členy

Nebudeme chodit kolem horké kaše a rovnou vám oznámíme, že Gold členové si mohou zdarma stáhnout dvě hry. První je z korejského Microsoft Store Revenant Dogma ZDE ODKAZ. Neotálejte, nabídka je pouze do 15.dubna. Hra sice neoplývá vysokým hodnocením (nějakých 53% na Metacritics), ale je zadarmo, tak proč ji nezkusit. Druhá je z japonského Microsoft Store – Asdivine Hearts II ZDE ODKAZ a kvalitativně už je o něco lepší, ale nečekejte žádný zázrak. Momentálně 68%....

»