Xbox One X a 5 správných kroků Microsoftu na E3

Autor: SharpOilerPublikováno: 14.6.2017, 8:28

Publikováno: 14.6.2017, 8:28

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

SharpOiler

SharpOiler

Je autorem 1 článků

Na Xboxu hraju sporty, střílečky moc neumím. Fanda série NHL od prvního ročníku '93. Baví mě technologie Xboxu a její integrace do ekosystému Microsoftu.

Microsoft vzal spoustu aspektů představení své nové konzole Xbox One X za správný konec. Toto je pět věcí, které udělal přesně, tak jak měl, a proč na nich hodně záleží.

Převzato z windowscentral.com, redakčně upraveno (díky za pomoc comm4u)

Herní svět ještě i dnes intenzivně diskutuje 90minutovou prezentaci budoucnosti hraní na Xboxu, kterou jsme sledovali minulou neděli. Toto je pět jejích nejdůležitějších aspektů, které stojí za pozornost.

Jasné sdělení je naprosto klíčové a Microsoft zde čelil jednoznačně nejtěžší výzvě: Jak přesvědčit lidi, že „Project Scorpio“ je skutečně evolučním pokračováním Xboxu One a ne zcela novou věcí, která by pro spotřebitele znamenala další vedlejší náklady? Microsoft to zvládl perfektně, a tady jsou důvody proč.

1. Název Xbox One X

Vždy, když firmy zveřejní název svého nového produktu, vyvolá to mezi nadšenci vášnivé spory, které přitahují značnou pozornost. Microsoft se rozhodl nahradit kódové označení „Project Scorpio“ oficiálním názvem Xbox One X, a rozhodnutí to bylo vynikající z následujících důvodů:

  1. Zapadá do schématu názvů „Xbox One“ tak, aby byla zřejmá skutečnost, že One X je prostě silnějším strojem než One S.
  2. Obsahuje jasnou reminiscenci minulosti. Slogan „Nothing is greater than the power of X“ (Není nic většího než síla X) odkazuje na první typ konzole Xbox a je to krásná pocta hernímu odkazu Microsoftu.
  3. Písmeno X obvykle evokuje tajný projekt, něco futuristického nebo „extra“ ve zkratce XL. A kromě toho, X je prostě parádní písmeno 😊 X na konci také dává celému názvu konzole symetrii X…X.

2. Design

Stejně jako v případě výše zmíněného sdělení bylo zapotřebí, aby se Microsoft vyhnul radikální odchylce v designu One X. Asi první věc, která většinu lidí napadla, když ho spatřili, byla: „Ty jo, vypadá to skoro stejně jako One S, ale tak trochu jinak.“ A přesně tak to mělo být. I rozhodnutí o kompletně černé barvě je jasným odkazem na první Xbox a Xbox One, což trochu chybělo u Xboxu One S.

Co se týče proporcí samotné konzole, Microsoft u ní zachoval interní zdroj napájení, přičemž rozměry jsou menší než v případě Xboxu One S. To jsou dva plusy najednou. Microsoft musel v případě designu sázet na jistotu, a proto zde dvojnásob platí, že méně znamená více. Výhodu měl v tom, že design One S byl výborným odrazovým můstkem pro vývoj One X. Design One X je vlastně tak ohromně nekontroverzní až je snad malinko nudný, ale podle našeho mínění to není na škodu.

3. Podpora her pro první Xbox

Program zpětné kompatibility her pro Xbox 360 je natolik úspěšný, že ho Microsoft rozšiřuje i na první typ Xboxu. Z hlediska hráčů je to samozřejmě skvělá zpráva, protože najednou mají na výběr další tituly, ale podle nás je důležité zmínit další aspekt prezentovaný Philem Spencerem: uchovávání herní historie.

Už jednou provždy jsou ztraceny asi tři čtvrtiny starých němých filmů a totéž by se mohlo stát hrám, pokud by je někdo nezachoval v digitální podobě. Může se to zdát jako triviální věc, ale i za vznikem těchto starších titulů stálo velké úsilí designérů a vývojářů. Proč by měly skončit v propadlišti dějin kvůli tomu, že se na trh dostala další nová nadupaná konzole?

4. Pestrá nabídka her a exkluzivit

Možná si pamatujete, jak Microsoft na E3 před dvěma lety představil několik nových parádních titulů. Všechno to bylo samozřejmě velmi efektní a bombastické, ale mnohé z těch her byly střílečky z vlastního pohledu s vojenským námětem.

Ano, pochopitelně, jsou to jasné taháky, ale třeba příležitostným hráčům něco jako Call of Duty blablabla asi moc neřeklo a mohlo to být pro ně nudné. Letošní nabídka je ovšem spektakulární – plošinovky, FPS, RPG… zkrátka pro každého něco. Na své si přišli jak například fanoušci krvavých cákanců (State of Decay 2), tak i automobiloví nadšenci (Forza Motorsport 7). A věříme, že se našla i řada těch, kdo s nadšením uvítali třeba pokračování Oriho nebo Dragon Ball Z.

Phil Spencer prohlásil, že se na celém světě pokoušel najít výtvarníky a tvůrce, kteří by pro Xbox vyvíjeli originální a atraktivní hry. Ty předvedené pak potvrdily, že to myslel vážně, protože k vidění byla řada různých výtvarných přístupů. Hraní v roce 2017 na Xboxu by se tak mělo nést ve znamení pestrosti stylů, hratelnosti a designu. Tohle se Microsoftu opravdu povedlo a je to osvěžující.

A konečně, Microsoft vyrazil do útoku s celkem 22 exkluzivními tituly pro One X, aby tím hned v zárodku utnul spekulace typu „bude na té nové konzoli hrát vůbec co hrát?“. I když jsme už dříve věděli, že Forza Motorsport 7 a stávající tituly, jako Gears of War 4, budou podporovat 4K, bylo příjemným zjištěním, že totéž se týká i mnoha dalších chystaných her. Nabídka exkluzivek, i když některé z nich nejsou úplně ty největší pecky, je důležitá pro přitáhnutí intenzivního zájmu, a i tady Microsoft zabodoval.

5. Cena

Ano, už se k tomu dostáváme. Spekulace o ceně 499 eur* kolovaly v kuloárech už před samotným oficiálním oznámením. A herní „elity“ a některá média – což je poměrně izolovaná skupina – neváhaly a šmahem prohlásily novou konzoli s předstihem za mrtvou. Problémem jejich závěru ovšem bylo uvažování jako ze staré školy, anebo prostě jen přesvědčení, že půjde o konzoli naprosto nové generace, která smete One a One S do škarpy u silnice. Všichni asi rozumíme pojmu „konzolové války“, ale je naprosto zřejmé, že model, na kterém stojí, se mění. Výrobci se už totiž nesnaží o revoluční, „přelomové“ produkty a One X takovým v žádném případě není.

Dalším nepřehlédnutelným aspektem je demografie. Průměrný věk hráče na Xboxu je dnes totiž 35 let (sorry, děcka) 😊 Tahle generace lidí totiž vyrostla na videohrách a do dneška s tím nepřestala. A její zástupci teď zpravidla mají stabilní práci a dostatečný příjem. Taková situace ještě před nějakými deseti lety vůbec neexistovala. Firmy se teď tak orientují primárně na dospělé se solidním platem, kteří si chtějí a mohou dopřát vysoce kvalitní zážitky. Tím nechceme říct, že by měl Microsoft ignorovat dvacátníky, ale současně by se neměl kvůli nim nechat omezovat psychologickými cenovkami, jako je například často zmiňovaných 399 eur. Aby pokryl obě cenové hladiny, snížil cenu One S na zhruba 300 eur, což je dost na to, aby uspěl na této nižší, ale přitom vysoce konkurenční úrovni.

Píše se rok 2017, kdy běžně známe úrovně poměru cena-výkon pro televize, telefony, počítače, kávovary, osobní váhy i chytré hodinky, prostě veškerou elektroniku. Představa toho, že ceny konzolí by se měly pevně držet nějaké nesmyslné hranice, je zkrátka hloupá. Nehledě na prostou skutečnost, že cena 499 eur za One X s plnou podporou 4K je ve srovnání s na míru stavěnými PC obdobných parametrů opravdu výhodná.

A zdá se, že většina z vás to vidí obdobně – a my to přičítáme právě perfektně zvládnutému představení ze strany Microsoftu – protože v našem aktuálním hlasování téměř 75 % tvrdí, že si One X koupí, hned jak vyjde, a jen 8 %, že nikoli, protože nestojí za to.**

 

Shrnutí

Každé oznámení nové herní konzole je riskantním podnikem a zvlášť té, která přichází na trh mimo obvyklý životní cyklus. Microsoft mohl pokazit prezentaci One X v mnoha ohledech: například špatným výběrem jména nebo radikální změnou designu, která by spotřebitele jen znejistěla, o jaký produkt to vlastně jde. Ale skutečností, že se podobá One S a jménem navazuje na své předchůdce, deklaruje Microsoft zcela jasně, že One X je prostě jen výkonnější verzí One S a ne novým systémem, na němž se hrají úplně jiné hry. A konečně, rozmanitost nově prezentovaných her, neobvykle velké množství exkluzivit v záři reflektorů a zpětná kompatibilita nejstarších her pro Xbox nezpochybnitelně dostala Microsoft do centra pozornosti hráčské veřejnosti.

I když se samozřejmě teprve ukáže, jak bude Xbox One X skutečně hráči a spotřebiteli přijat, po nedělním povedeném oznámení se veze na velmi pozitivní vlně, a to je dobře pro všechny. I pro fanoušky Sony 😉

* Oficiální i spekulativní ceny uvádíme v eurech, protože po přepočtu na české koruny přesněji odpovídají tuzemským cenám.

** Původní článek odkazuje na tuto anketu.

Pokud máte jasno, můžete předobjednat: http://bit.ly/a-xboxonex 

  • David Jurič

    Souhlas ve všech bodech, název je jednoduchý, ale parádní, už Sko bylo krásný takže vzhled je taky skvělý.
    Jenom s tou barvou, je potvrzeno, že se bude dělat jenom v černé variantě ? Líbilo by se mi kdyby měl člověk na výběr mezi bílou a černou, ale to je maličkost.

    • Rado Dračí Bojovník

      asi ti koupim spray.

      • Daniel Horký

        nebo pockat na dBrand

    • Dan Kolodej

      jsi vybornej podkurovac,me se design nelibi ani omylem,nasrali me absenci displeje a na nazvu bych si zlomil jazyk,na druhou stranu jako plus muzu oznacit zpetnou kompatibilitu vcetne periferii,ale to uz sem tu psal mockrat a taky prijatelna cena,ikdyz asi bude lepsi pro nej dojet do rajchu nebo jinam kde se pati eckama,ale to uz je kazdyho vec a jan takova spekulace….

      • Jirka Waggon

        Tak ale ten display je pouze v devkitu. Nikdy nerekli, ze bude ve standartni verzi. Ackoliv mohli udelat nejakou limitku, která by jej mela.

  • Michal Havlík

    Parada. Ja uz jsem i předobjednal.

    • Jan Ruzicka

      Predobjednano, i s adapterem na kinect

      • Daniel Horký

        Ten dostanes zdarma, pokud mas SN Xbox One + Kinektu

        • Jan Ruzicka

          Tahle akce uz myslím skončila…

          • Daniel Horký

            V kvetnu… dang… mea culpa

  • Smolka Michal

    Kľudne môžem predať S aj klude prejsť na X

  • mirda pecko

    kdybych mel 4k tv tk bych nad tim uvazoval, ale bohuzel nemam, one uz mam tk si necham zajit chut, ale bude to urcite super konzole, to se musi nechat 🙂

  • Luboš Herko

    Já si Xko kupovat nebudu, na to moje hrají mi stačí Sko 😀 A k tomu designu, já si spíš myslím, že Sko je proto bílé, protože je slabší a levnější, tak jak to bylo u x360 arcade, vybavenější Elite byla právě černá a na to odkazuje Xko

    • Jirka Waggon

      Ale Arcade mela stejny vykon jako Elite. Obe mely uz HDMI, rozdil byl pouze v harddisku.

      • Pavel Danes

        puvodni arcade HDMI myslim nemela.

        • Jirka Waggon

          Mela, to si mozna pletes s Core verzi (za HDMI nemela), kterou defacto Arcade nahradila

  • Ondrej Colon

    Dizajnovo je to v poriadku ale nemozu upriet velku inspiraciu v Playstation 2. Mne to strasne pripomina PS2 nemozem si pomoct 😮

27. 06. 2017 • waggon26

Jak aktivovat Xbox ONE do Developer módu

Jelikož se nás několik čtenářů dotázalo, jak Xbox ONE přepnout do vývojářského režimu, přinášíme vám malý návod. Je to skutečně jednoduché a zvládne to opravdu každý. Ze všeho nejdřív je třeba mít vývojářský účet, což není nic jiného, jak přidání další vymoženosti k vašemu stávajícímu Microsoft účtu. Nyní máte šanci jej získat zcela ZDARMA (návod na to naleznete v našem článku), normálně totiž stojí 365Kč. A k čemu je vlastně dobrý a...

»
26. 06. 2017 • waggon8

RETRIX emulátor pro ONE

Dalším emulátorem do naší sbírky je Retrix. Vlastně se jedná o jakousi platformu, která dokáže emulovat vícero konzolí. Tedy něco podobného jako NESBOX, ale na rozdíl od něj, emuluje navíc konzole SG-1000, Master System a přenosnou Game Gear. Další konzole budou v nejbližší době přibývat (to mají tvůrci jako prioritu), stejně jako možnosti celého emulátoru, jelikož se kolem něj soustředila živá komunita (do které se také můžete zapojit), což je silný...

»
21. 06. 2017 • tonyskate4

Prodeje Xbox One jsou lepší, než se zdá

Microsoft o prodejích konzole Xbox One moc nemluví, ale v současnosti se počítalo, že před několika měsíci překročil počet prodaných konzolí hranici 30 milionů kusů. Zdá se ale, že toto číslo by mohlo být podstatně vyšší. Francouzská pobočka této korporace totiž pro fanouškovskou akci House of Hans připravila detailní infografiku k 15 letům hraní s Xboxem (od vydání Xboxu  v Evropě).

»
21. 06. 2017 • waggon40

Získejte zdarma developer členství

Tento týden to vypadá, jako by Xbox ONE majitelé měli vánoce. Včera jsme tu psali o možnosti zdarma získat Zoo Tycoon, dnes ráno první dvě epizody Hitmana a teď navíc můžete mít zcela zdarma i vývojářský účet (normálně stojí 19USD). A k čemu že je to vlastně dobré? Jestliže pomineme možnost tvořit si vlastní hry a aplikace pro Xbox, popřípadě testovat hry/aplikace jiných tvůrců, tak především je nutný pro spuštění...

»
20. 06. 2017 • tonyskate2

Spencer ujišťuje, že další exkluzivity jsou na cestě

Phil Spencer, vedoucí Xboxu, minulý týden na E3 absolvoval desítky rozhovorů, kdy jej redaktoři z celého světa řádně drtili svými otázkami. Zatímco konzole Xbox One X byla přijata poměrně dobře, horší to bylo s nabídkou exkluzivních her. Sice to podle nás není tak zlé, ale letošní podzim je přeci jen o něco slabší a exkluzivity zastupuje pouze Forza Motorsport 7, Crackdown 3 a Super Lucky’s Tale. Snad se přidá ještě dlouho spekulovaná...

»
19. 06. 2017 • tonyskate2

Xbox Game Pass: každý měsíc 5 nových her

Na začátku měsíce bylo pro všechny hráče spuštěno předplatné Xbox Game Pass. Stručně připomeneme, že se jedná o herní službu, která měsíčně stojí 149 Kč a během předplatného můžete neomezeně hrát více jak stovku různorodých her. Snad každého hráče ale zajímalo, jak se bude obměňovat nabídka dostupných titulů. Na tuto otázku jsme dostali odpověď během E3, kdy Dennis Ceccarelli, produktový manažer Xbox Game Pass, prozradil, že hráči se každý měsíc...

»
19. 06. 2017 • tonyskate0

Nové ikony na obalech her pro Xbox

S představením konzole Xbox One X a hraní ve skutečném 4K je nezbytné, aby obaly her nesly řádné označení. Jedná totiž o další zařízení z rodiny konzolí Xbox One a jelikož hry budou vycházet pro všechny tři herní mašiny, je nezbytné, aby bylo jasné, která hra bude mít podporu rozlišení 4K a HDR10. Na obalech některých her tak od podzimu můžete v pravém horním rohu najít tři nové ikonky, které se budou vesměs...

»
14. 06. 2017 • tonyskate6

Noví Avataři letos na Xbox Live

Během denní živé show Xbox Daily Live @ E3 se dozvídáme ještě různé drobnosti od Microsoftu, které se nevešly na velkolepou E3 konferenci. Například jsme se dozvěděli, že do zpětné kompatibility zavítá nejen Crimson Skies, ale také párty hra Fusion Frenzy, ale dnes tady máme něco zajímavějšího. Letos na podzim se totiž dočkáme nových Avatarů pro Xbox Live, jak už se ostatně dlouze spekulovalo. Noví Avataři budou pohyblivější a nabídnou...

»