Xbox One X a 5 správných kroků Microsoftu na E3

Autor: SharpOilerPublikováno: 14.6.2017, 8:28

Publikováno: 14.6.2017, 8:28

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

SharpOiler

SharpOiler

Je autorem 1 článků

Na Xboxu hraju sporty, střílečky moc neumím. Fanda série NHL od prvního ročníku '93. Baví mě technologie Xboxu a její integrace do ekosystému Microsoftu.

Microsoft vzal spoustu aspektů představení své nové konzole Xbox One X za správný konec. Toto je pět věcí, které udělal přesně, tak jak měl, a proč na nich hodně záleží.

Převzato z windowscentral.com, redakčně upraveno (díky za pomoc comm4u)

Herní svět ještě i dnes intenzivně diskutuje 90minutovou prezentaci budoucnosti hraní na Xboxu, kterou jsme sledovali minulou neděli. Toto je pět jejích nejdůležitějších aspektů, které stojí za pozornost.

Jasné sdělení je naprosto klíčové a Microsoft zde čelil jednoznačně nejtěžší výzvě: Jak přesvědčit lidi, že „Project Scorpio“ je skutečně evolučním pokračováním Xboxu One a ne zcela novou věcí, která by pro spotřebitele znamenala další vedlejší náklady? Microsoft to zvládl perfektně, a tady jsou důvody proč.

1. Název Xbox One X

Vždy, když firmy zveřejní název svého nového produktu, vyvolá to mezi nadšenci vášnivé spory, které přitahují značnou pozornost. Microsoft se rozhodl nahradit kódové označení „Project Scorpio“ oficiálním názvem Xbox One X, a rozhodnutí to bylo vynikající z následujících důvodů:

  1. Zapadá do schématu názvů „Xbox One“ tak, aby byla zřejmá skutečnost, že One X je prostě silnějším strojem než One S.
  2. Obsahuje jasnou reminiscenci minulosti. Slogan „Nothing is greater than the power of X“ (Není nic většího než síla X) odkazuje na první typ konzole Xbox a je to krásná pocta hernímu odkazu Microsoftu.
  3. Písmeno X obvykle evokuje tajný projekt, něco futuristického nebo „extra“ ve zkratce XL. A kromě toho, X je prostě parádní písmeno 😊 X na konci také dává celému názvu konzole symetrii X…X.

2. Design

Stejně jako v případě výše zmíněného sdělení bylo zapotřebí, aby se Microsoft vyhnul radikální odchylce v designu One X. Asi první věc, která většinu lidí napadla, když ho spatřili, byla: „Ty jo, vypadá to skoro stejně jako One S, ale tak trochu jinak.“ A přesně tak to mělo být. I rozhodnutí o kompletně černé barvě je jasným odkazem na první Xbox a Xbox One, což trochu chybělo u Xboxu One S.

Co se týče proporcí samotné konzole, Microsoft u ní zachoval interní zdroj napájení, přičemž rozměry jsou menší než v případě Xboxu One S. To jsou dva plusy najednou. Microsoft musel v případě designu sázet na jistotu, a proto zde dvojnásob platí, že méně znamená více. Výhodu měl v tom, že design One S byl výborným odrazovým můstkem pro vývoj One X. Design One X je vlastně tak ohromně nekontroverzní až je snad malinko nudný, ale podle našeho mínění to není na škodu.

3. Podpora her pro první Xbox

Program zpětné kompatibility her pro Xbox 360 je natolik úspěšný, že ho Microsoft rozšiřuje i na první typ Xboxu. Z hlediska hráčů je to samozřejmě skvělá zpráva, protože najednou mají na výběr další tituly, ale podle nás je důležité zmínit další aspekt prezentovaný Philem Spencerem: uchovávání herní historie.

Už jednou provždy jsou ztraceny asi tři čtvrtiny starých němých filmů a totéž by se mohlo stát hrám, pokud by je někdo nezachoval v digitální podobě. Může se to zdát jako triviální věc, ale i za vznikem těchto starších titulů stálo velké úsilí designérů a vývojářů. Proč by měly skončit v propadlišti dějin kvůli tomu, že se na trh dostala další nová nadupaná konzole?

4. Pestrá nabídka her a exkluzivit

Možná si pamatujete, jak Microsoft na E3 před dvěma lety představil několik nových parádních titulů. Všechno to bylo samozřejmě velmi efektní a bombastické, ale mnohé z těch her byly střílečky z vlastního pohledu s vojenským námětem.

Ano, pochopitelně, jsou to jasné taháky, ale třeba příležitostným hráčům něco jako Call of Duty blablabla asi moc neřeklo a mohlo to být pro ně nudné. Letošní nabídka je ovšem spektakulární – plošinovky, FPS, RPG… zkrátka pro každého něco. Na své si přišli jak například fanoušci krvavých cákanců (State of Decay 2), tak i automobiloví nadšenci (Forza Motorsport 7). A věříme, že se našla i řada těch, kdo s nadšením uvítali třeba pokračování Oriho nebo Dragon Ball Z.

Phil Spencer prohlásil, že se na celém světě pokoušel najít výtvarníky a tvůrce, kteří by pro Xbox vyvíjeli originální a atraktivní hry. Ty předvedené pak potvrdily, že to myslel vážně, protože k vidění byla řada různých výtvarných přístupů. Hraní v roce 2017 na Xboxu by se tak mělo nést ve znamení pestrosti stylů, hratelnosti a designu. Tohle se Microsoftu opravdu povedlo a je to osvěžující.

A konečně, Microsoft vyrazil do útoku s celkem 22 exkluzivními tituly pro One X, aby tím hned v zárodku utnul spekulace typu „bude na té nové konzoli hrát vůbec co hrát?“. I když jsme už dříve věděli, že Forza Motorsport 7 a stávající tituly, jako Gears of War 4, budou podporovat 4K, bylo příjemným zjištěním, že totéž se týká i mnoha dalších chystaných her. Nabídka exkluzivek, i když některé z nich nejsou úplně ty největší pecky, je důležitá pro přitáhnutí intenzivního zájmu, a i tady Microsoft zabodoval.

5. Cena

Ano, už se k tomu dostáváme. Spekulace o ceně 499 eur* kolovaly v kuloárech už před samotným oficiálním oznámením. A herní „elity“ a některá média – což je poměrně izolovaná skupina – neváhaly a šmahem prohlásily novou konzoli s předstihem za mrtvou. Problémem jejich závěru ovšem bylo uvažování jako ze staré školy, anebo prostě jen přesvědčení, že půjde o konzoli naprosto nové generace, která smete One a One S do škarpy u silnice. Všichni asi rozumíme pojmu „konzolové války“, ale je naprosto zřejmé, že model, na kterém stojí, se mění. Výrobci se už totiž nesnaží o revoluční, „přelomové“ produkty a One X takovým v žádném případě není.

Dalším nepřehlédnutelným aspektem je demografie. Průměrný věk hráče na Xboxu je dnes totiž 35 let (sorry, děcka) 😊 Tahle generace lidí totiž vyrostla na videohrách a do dneška s tím nepřestala. A její zástupci teď zpravidla mají stabilní práci a dostatečný příjem. Taková situace ještě před nějakými deseti lety vůbec neexistovala. Firmy se teď tak orientují primárně na dospělé se solidním platem, kteří si chtějí a mohou dopřát vysoce kvalitní zážitky. Tím nechceme říct, že by měl Microsoft ignorovat dvacátníky, ale současně by se neměl kvůli nim nechat omezovat psychologickými cenovkami, jako je například často zmiňovaných 399 eur. Aby pokryl obě cenové hladiny, snížil cenu One S na zhruba 300 eur, což je dost na to, aby uspěl na této nižší, ale přitom vysoce konkurenční úrovni.

Píše se rok 2017, kdy běžně známe úrovně poměru cena-výkon pro televize, telefony, počítače, kávovary, osobní váhy i chytré hodinky, prostě veškerou elektroniku. Představa toho, že ceny konzolí by se měly pevně držet nějaké nesmyslné hranice, je zkrátka hloupá. Nehledě na prostou skutečnost, že cena 499 eur za One X s plnou podporou 4K je ve srovnání s na míru stavěnými PC obdobných parametrů opravdu výhodná.

A zdá se, že většina z vás to vidí obdobně – a my to přičítáme právě perfektně zvládnutému představení ze strany Microsoftu – protože v našem aktuálním hlasování téměř 75 % tvrdí, že si One X koupí, hned jak vyjde, a jen 8 %, že nikoli, protože nestojí za to.**

 

Shrnutí

Každé oznámení nové herní konzole je riskantním podnikem a zvlášť té, která přichází na trh mimo obvyklý životní cyklus. Microsoft mohl pokazit prezentaci One X v mnoha ohledech: například špatným výběrem jména nebo radikální změnou designu, která by spotřebitele jen znejistěla, o jaký produkt to vlastně jde. Ale skutečností, že se podobá One S a jménem navazuje na své předchůdce, deklaruje Microsoft zcela jasně, že One X je prostě jen výkonnější verzí One S a ne novým systémem, na němž se hrají úplně jiné hry. A konečně, rozmanitost nově prezentovaných her, neobvykle velké množství exkluzivit v záři reflektorů a zpětná kompatibilita nejstarších her pro Xbox nezpochybnitelně dostala Microsoft do centra pozornosti hráčské veřejnosti.

I když se samozřejmě teprve ukáže, jak bude Xbox One X skutečně hráči a spotřebiteli přijat, po nedělním povedeném oznámení se veze na velmi pozitivní vlně, a to je dobře pro všechny. I pro fanoušky Sony 😉

* Oficiální i spekulativní ceny uvádíme v eurech, protože po přepočtu na české koruny přesněji odpovídají tuzemským cenám.

** Původní článek odkazuje na tuto anketu.

Pokud máte jasno, můžete předobjednat: http://bit.ly/a-xboxonex 

  • David Jurič

    Souhlas ve všech bodech, název je jednoduchý, ale parádní, už Sko bylo krásný takže vzhled je taky skvělý.
    Jenom s tou barvou, je potvrzeno, že se bude dělat jenom v černé variantě ? Líbilo by se mi kdyby měl člověk na výběr mezi bílou a černou, ale to je maličkost.

    • Rado Dračí Bojovník

      asi ti koupim spray.

      • Daniel Horký

        nebo pockat na dBrand

    • Dan Kolodej

      jsi vybornej podkurovac,me se design nelibi ani omylem,nasrali me absenci displeje a na nazvu bych si zlomil jazyk,na druhou stranu jako plus muzu oznacit zpetnou kompatibilitu vcetne periferii,ale to uz sem tu psal mockrat a taky prijatelna cena,ikdyz asi bude lepsi pro nej dojet do rajchu nebo jinam kde se pati eckama,ale to uz je kazdyho vec a jan takova spekulace….

      • Jirka Waggon

        Tak ale ten display je pouze v devkitu. Nikdy nerekli, ze bude ve standartni verzi. Ackoliv mohli udelat nejakou limitku, která by jej mela.

    • JoohnCZ

      Bíla barva mi taky u X chybí….rozhodně vypadá moderněji a lehčeji/vzdušněji do interiéru…

  • Michal Havlík

    Parada. Ja uz jsem i předobjednal.

    • Jan Ruzicka

      Predobjednano, i s adapterem na kinect

      • Daniel Horký

        Ten dostanes zdarma, pokud mas SN Xbox One + Kinektu

        • Jan Ruzicka

          Tahle akce uz myslím skončila…

          • Daniel Horký

            V kvetnu… dang… mea culpa

  • Smolka Michal

    Kľudne môžem predať S aj klude prejsť na X

  • mirda pecko

    kdybych mel 4k tv tk bych nad tim uvazoval, ale bohuzel nemam, one uz mam tk si necham zajit chut, ale bude to urcite super konzole, to se musi nechat 🙂

  • Luboš Herko

    Já si Xko kupovat nebudu, na to moje hrají mi stačí Sko 😀 A k tomu designu, já si spíš myslím, že Sko je proto bílé, protože je slabší a levnější, tak jak to bylo u x360 arcade, vybavenější Elite byla právě černá a na to odkazuje Xko

    • Jirka Waggon

      Ale Arcade mela stejny vykon jako Elite. Obe mely uz HDMI, rozdil byl pouze v harddisku.

      • Pavel Danes

        puvodni arcade HDMI myslim nemela.

        • Jirka Waggon

          Mela, to si mozna pletes s Core verzi (za HDMI nemela), kterou defacto Arcade nahradila

  • Ondrej Colon

    Dizajnovo je to v poriadku ale nemozu upriet velku inspiraciu v Playstation 2. Mne to strasne pripomina PS2 nemozem si pomoct 😮

25. 03. 2019 • tonyskate0

Nezávislé novinky v pořadu ID@Xbox Game Pass

Xbox představuje další speciální herní pořad. Kromě Inside Xbox se teď můžeme těšit i na ID@Xbox Game Pass, který se zaměří na nezávislé hry, které vyjdou v předplatném Xbox Game Pass. Součástí pořadu ale budou i naprosté novinky od vývojářů z ID@Xbox. Premiéra bude už zítra, a to dokonce v pro nás příjemný čas – 17:00.

»
22. 03. 2019 • tonyskate15

Jak bude vypadat Xbox One S bez mechaniky?

O modelu konzole Xbox One S bez mechaniky už se toho napsalo hodně. Například že by k jeho oznámení mělo dojít v dubnu, nejspíše během epizody pořadu Inside Xbox, a samotný prodej by pak mohl být zahájen už v květnu, kdy nejčerstvější spekulace tvrdí, že se tak stane už 7. května. Taktéž už jsme několikrát slyšeli, že celé balení se bude jmenovat Xbox One S All Digital. Hned zkraje připomeneme, že se bude jednat pouze...

»
20. 03. 2019 • tonyskate12

Phil Spencer reaguje na konkurenci xCloud, slibuje velké E3

Google tento týden představil svou streamovací herní platformu Stadia a pokud jste konferenci sledovali, asi jste nebyli moc ohromeni stejně jako my. A podobně to nejspíše vidí i Microsoft, o čemž svědčí email, který poslal Phil Spencer celému týmu Xbox. Ještě než vám zmíněný mail předneseme, musíme říct, že oznámení Stadie nás docela zklamalo. Jako streamovací služba má určitě skvělou technologii, ovšem tu bude mít i Microsoft se svým projektem...

»
18. 03. 2019 • tonyskate13

V dubnu opustí Xbox Game Pass čtyři hry

Tento měsíc je zatím počet novinek v předplatném Xbox Game Pass poměrně skromný, což ovšem neplatí o kvalitě přidaných her. Teprve v prosinci vydaná akce Just Cause 4, loňské formule F1 2018, oddechovka LEGO Batman 2 a také návrat ztraceného syna v podobě Fallout 4. Určitě tedy máte co hrát. Jak už tomu bývá, na konci měsíce, nás pár her opustí, ovšem tentokrát jen čtyři. Černého Petra si vytáhne dobrodružná strategie Kingdom: New...

»
18. 03. 2019 • DandyCZE2

Discord Xboxweb.cz

Jdeme lehce s dobou a i v našem miniaturním týmu vám chceme dát další možnost, jak se s námi potkat, pokecat, ale třeba také zapojit a pomáhat. Nový kanál budeme postupně rozšiřovat a rozhodně oceníme i vaše nápady, na dílčí kanály nebo obsah, který tam chcete mít. Pro nás to bude hlavně sloužit pro vaší informovanost, možnost komunikovat při turnajích nebo si pozvat hosty do vysílání. Takže příjemnou zábavu. Discord...

»
17. 03. 2019 • chaosteorycz3

Xbox Live nově součástí mobilních her

V oblasti mobilní divize Microsoft příliš velké úspěchy nezaznamenal. Ačkoliv se léta snažil, nikdy neuzmul větší podíl na trhu, který ovládají systémy Android a iOS. Tomu však nebrání, aby podporoval na dotyčných platformách vývoj her. Ba co víc, nově se můžou důležité prvky služby Xbox Live vyskytovat také v mobilních hrách, neboť součást Xboxu je obsažena v cloudových vývojářských nástrojích Microsoft Game Stack.

»
16. 03. 2019 • DandyCZE6

Oznámení: Xboxweb turnaje 2019

Zdravím všechny online hráče a soutěživé nadšence. Jak jsme avizovali už dříve, tak v březnu jsme vám chtěli představit série turnajů pod naší hlavičkou. Kalendář akcí a partnerů se pomalu uzavírá a můžeme vám potvrdit, již jasné hry a očekávané termíny a také ceny. Soutěžní období bude vždy 3 měsíční, ale nebudeme úplně striktní, pokud si to hra nebo námět bude vyžadovat. Během dané doby se pak podle potřeb uskuteční více...

»
15. 03. 2019 • tonyskate7

Herní streamování xCloud jako další možnost hraní

Loni v říjnu Microsoft oficiálně představil projekt xCloud, tedy jejich vizi pro technologii herního streamování, která doplní naše herní konzole a dá hráčům více možností v tom, jak a kde hrají. Tento týden jsme během živého vysílání pořadu Inside Xbox mohli vidět krátkou ukázku, v níž moderátorka dostala ovladač s připevněným telefonem (operační systém Android), na kterém hrála hru Forza Horizon 4.

»