Xbox One X a 5 správných kroků Microsoftu na E3

Autor: SharpOilerPublikováno: 14.6.2017, 8:28

Publikováno: 14.6.2017, 8:28

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

SharpOiler

SharpOiler

Je autorem 1 článků

Na Xboxu hraju sporty, střílečky moc neumím. Fanda série NHL od prvního ročníku '93. Baví mě technologie Xboxu a její integrace do ekosystému Microsoftu.

Microsoft vzal spoustu aspektů představení své nové konzole Xbox One X za správný konec. Toto je pět věcí, které udělal přesně, tak jak měl, a proč na nich hodně záleží.

Převzato z windowscentral.com, redakčně upraveno (díky za pomoc comm4u)

Herní svět ještě i dnes intenzivně diskutuje 90minutovou prezentaci budoucnosti hraní na Xboxu, kterou jsme sledovali minulou neděli. Toto je pět jejích nejdůležitějších aspektů, které stojí za pozornost.

Jasné sdělení je naprosto klíčové a Microsoft zde čelil jednoznačně nejtěžší výzvě: Jak přesvědčit lidi, že „Project Scorpio“ je skutečně evolučním pokračováním Xboxu One a ne zcela novou věcí, která by pro spotřebitele znamenala další vedlejší náklady? Microsoft to zvládl perfektně, a tady jsou důvody proč.

1. Název Xbox One X

Vždy, když firmy zveřejní název svého nového produktu, vyvolá to mezi nadšenci vášnivé spory, které přitahují značnou pozornost. Microsoft se rozhodl nahradit kódové označení „Project Scorpio“ oficiálním názvem Xbox One X, a rozhodnutí to bylo vynikající z následujících důvodů:

  1. Zapadá do schématu názvů „Xbox One“ tak, aby byla zřejmá skutečnost, že One X je prostě silnějším strojem než One S.
  2. Obsahuje jasnou reminiscenci minulosti. Slogan „Nothing is greater than the power of X“ (Není nic většího než síla X) odkazuje na první typ konzole Xbox a je to krásná pocta hernímu odkazu Microsoftu.
  3. Písmeno X obvykle evokuje tajný projekt, něco futuristického nebo „extra“ ve zkratce XL. A kromě toho, X je prostě parádní písmeno 😊 X na konci také dává celému názvu konzole symetrii X…X.

2. Design

Stejně jako v případě výše zmíněného sdělení bylo zapotřebí, aby se Microsoft vyhnul radikální odchylce v designu One X. Asi první věc, která většinu lidí napadla, když ho spatřili, byla: „Ty jo, vypadá to skoro stejně jako One S, ale tak trochu jinak.“ A přesně tak to mělo být. I rozhodnutí o kompletně černé barvě je jasným odkazem na první Xbox a Xbox One, což trochu chybělo u Xboxu One S.

Co se týče proporcí samotné konzole, Microsoft u ní zachoval interní zdroj napájení, přičemž rozměry jsou menší než v případě Xboxu One S. To jsou dva plusy najednou. Microsoft musel v případě designu sázet na jistotu, a proto zde dvojnásob platí, že méně znamená více. Výhodu měl v tom, že design One S byl výborným odrazovým můstkem pro vývoj One X. Design One X je vlastně tak ohromně nekontroverzní až je snad malinko nudný, ale podle našeho mínění to není na škodu.

3. Podpora her pro první Xbox

Program zpětné kompatibility her pro Xbox 360 je natolik úspěšný, že ho Microsoft rozšiřuje i na první typ Xboxu. Z hlediska hráčů je to samozřejmě skvělá zpráva, protože najednou mají na výběr další tituly, ale podle nás je důležité zmínit další aspekt prezentovaný Philem Spencerem: uchovávání herní historie.

Už jednou provždy jsou ztraceny asi tři čtvrtiny starých němých filmů a totéž by se mohlo stát hrám, pokud by je někdo nezachoval v digitální podobě. Může se to zdát jako triviální věc, ale i za vznikem těchto starších titulů stálo velké úsilí designérů a vývojářů. Proč by měly skončit v propadlišti dějin kvůli tomu, že se na trh dostala další nová nadupaná konzole?

4. Pestrá nabídka her a exkluzivit

Možná si pamatujete, jak Microsoft na E3 před dvěma lety představil několik nových parádních titulů. Všechno to bylo samozřejmě velmi efektní a bombastické, ale mnohé z těch her byly střílečky z vlastního pohledu s vojenským námětem.

Ano, pochopitelně, jsou to jasné taháky, ale třeba příležitostným hráčům něco jako Call of Duty blablabla asi moc neřeklo a mohlo to být pro ně nudné. Letošní nabídka je ovšem spektakulární – plošinovky, FPS, RPG… zkrátka pro každého něco. Na své si přišli jak například fanoušci krvavých cákanců (State of Decay 2), tak i automobiloví nadšenci (Forza Motorsport 7). A věříme, že se našla i řada těch, kdo s nadšením uvítali třeba pokračování Oriho nebo Dragon Ball Z.

Phil Spencer prohlásil, že se na celém světě pokoušel najít výtvarníky a tvůrce, kteří by pro Xbox vyvíjeli originální a atraktivní hry. Ty předvedené pak potvrdily, že to myslel vážně, protože k vidění byla řada různých výtvarných přístupů. Hraní v roce 2017 na Xboxu by se tak mělo nést ve znamení pestrosti stylů, hratelnosti a designu. Tohle se Microsoftu opravdu povedlo a je to osvěžující.

A konečně, Microsoft vyrazil do útoku s celkem 22 exkluzivními tituly pro One X, aby tím hned v zárodku utnul spekulace typu „bude na té nové konzoli hrát vůbec co hrát?“. I když jsme už dříve věděli, že Forza Motorsport 7 a stávající tituly, jako Gears of War 4, budou podporovat 4K, bylo příjemným zjištěním, že totéž se týká i mnoha dalších chystaných her. Nabídka exkluzivek, i když některé z nich nejsou úplně ty největší pecky, je důležitá pro přitáhnutí intenzivního zájmu, a i tady Microsoft zabodoval.

5. Cena

Ano, už se k tomu dostáváme. Spekulace o ceně 499 eur* kolovaly v kuloárech už před samotným oficiálním oznámením. A herní „elity“ a některá média – což je poměrně izolovaná skupina – neváhaly a šmahem prohlásily novou konzoli s předstihem za mrtvou. Problémem jejich závěru ovšem bylo uvažování jako ze staré školy, anebo prostě jen přesvědčení, že půjde o konzoli naprosto nové generace, která smete One a One S do škarpy u silnice. Všichni asi rozumíme pojmu „konzolové války“, ale je naprosto zřejmé, že model, na kterém stojí, se mění. Výrobci se už totiž nesnaží o revoluční, „přelomové“ produkty a One X takovým v žádném případě není.

Dalším nepřehlédnutelným aspektem je demografie. Průměrný věk hráče na Xboxu je dnes totiž 35 let (sorry, děcka) 😊 Tahle generace lidí totiž vyrostla na videohrách a do dneška s tím nepřestala. A její zástupci teď zpravidla mají stabilní práci a dostatečný příjem. Taková situace ještě před nějakými deseti lety vůbec neexistovala. Firmy se teď tak orientují primárně na dospělé se solidním platem, kteří si chtějí a mohou dopřát vysoce kvalitní zážitky. Tím nechceme říct, že by měl Microsoft ignorovat dvacátníky, ale současně by se neměl kvůli nim nechat omezovat psychologickými cenovkami, jako je například často zmiňovaných 399 eur. Aby pokryl obě cenové hladiny, snížil cenu One S na zhruba 300 eur, což je dost na to, aby uspěl na této nižší, ale přitom vysoce konkurenční úrovni.

Píše se rok 2017, kdy běžně známe úrovně poměru cena-výkon pro televize, telefony, počítače, kávovary, osobní váhy i chytré hodinky, prostě veškerou elektroniku. Představa toho, že ceny konzolí by se měly pevně držet nějaké nesmyslné hranice, je zkrátka hloupá. Nehledě na prostou skutečnost, že cena 499 eur za One X s plnou podporou 4K je ve srovnání s na míru stavěnými PC obdobných parametrů opravdu výhodná.

A zdá se, že většina z vás to vidí obdobně – a my to přičítáme právě perfektně zvládnutému představení ze strany Microsoftu – protože v našem aktuálním hlasování téměř 75 % tvrdí, že si One X koupí, hned jak vyjde, a jen 8 %, že nikoli, protože nestojí za to.**

 

Shrnutí

Každé oznámení nové herní konzole je riskantním podnikem a zvlášť té, která přichází na trh mimo obvyklý životní cyklus. Microsoft mohl pokazit prezentaci One X v mnoha ohledech: například špatným výběrem jména nebo radikální změnou designu, která by spotřebitele jen znejistěla, o jaký produkt to vlastně jde. Ale skutečností, že se podobá One S a jménem navazuje na své předchůdce, deklaruje Microsoft zcela jasně, že One X je prostě jen výkonnější verzí One S a ne novým systémem, na němž se hrají úplně jiné hry. A konečně, rozmanitost nově prezentovaných her, neobvykle velké množství exkluzivit v záři reflektorů a zpětná kompatibilita nejstarších her pro Xbox nezpochybnitelně dostala Microsoft do centra pozornosti hráčské veřejnosti.

I když se samozřejmě teprve ukáže, jak bude Xbox One X skutečně hráči a spotřebiteli přijat, po nedělním povedeném oznámení se veze na velmi pozitivní vlně, a to je dobře pro všechny. I pro fanoušky Sony 😉

* Oficiální i spekulativní ceny uvádíme v eurech, protože po přepočtu na české koruny přesněji odpovídají tuzemským cenám.

** Původní článek odkazuje na tuto anketu.

Pokud máte jasno, můžete předobjednat: http://bit.ly/a-xboxonex 

  • David Jurič

    Souhlas ve všech bodech, název je jednoduchý, ale parádní, už Sko bylo krásný takže vzhled je taky skvělý.
    Jenom s tou barvou, je potvrzeno, že se bude dělat jenom v černé variantě ? Líbilo by se mi kdyby měl člověk na výběr mezi bílou a černou, ale to je maličkost.

    • Rado Dračí Bojovník

      asi ti koupim spray.

      • Daniel Horký

        nebo pockat na dBrand

    • Dan Kolodej

      jsi vybornej podkurovac,me se design nelibi ani omylem,nasrali me absenci displeje a na nazvu bych si zlomil jazyk,na druhou stranu jako plus muzu oznacit zpetnou kompatibilitu vcetne periferii,ale to uz sem tu psal mockrat a taky prijatelna cena,ikdyz asi bude lepsi pro nej dojet do rajchu nebo jinam kde se pati eckama,ale to uz je kazdyho vec a jan takova spekulace….

      • Jirka Waggon

        Tak ale ten display je pouze v devkitu. Nikdy nerekli, ze bude ve standartni verzi. Ackoliv mohli udelat nejakou limitku, která by jej mela.

    • JoohnCZ

      Bíla barva mi taky u X chybí….rozhodně vypadá moderněji a lehčeji/vzdušněji do interiéru…

  • Michal Havlík

    Parada. Ja uz jsem i předobjednal.

    • Jan Ruzicka

      Predobjednano, i s adapterem na kinect

      • Daniel Horký

        Ten dostanes zdarma, pokud mas SN Xbox One + Kinektu

        • Jan Ruzicka

          Tahle akce uz myslím skončila…

          • Daniel Horký

            V kvetnu… dang… mea culpa

  • Smolka Michal

    Kľudne môžem predať S aj klude prejsť na X

  • mirda pecko

    kdybych mel 4k tv tk bych nad tim uvazoval, ale bohuzel nemam, one uz mam tk si necham zajit chut, ale bude to urcite super konzole, to se musi nechat 🙂

  • Luboš Herko

    Já si Xko kupovat nebudu, na to moje hrají mi stačí Sko 😀 A k tomu designu, já si spíš myslím, že Sko je proto bílé, protože je slabší a levnější, tak jak to bylo u x360 arcade, vybavenější Elite byla právě černá a na to odkazuje Xko

    • Jirka Waggon

      Ale Arcade mela stejny vykon jako Elite. Obe mely uz HDMI, rozdil byl pouze v harddisku.

      • Pavel Danes

        puvodni arcade HDMI myslim nemela.

        • Jirka Waggon

          Mela, to si mozna pletes s Core verzi (za HDMI nemela), kterou defacto Arcade nahradila

  • Ondrej Colon

    Dizajnovo je to v poriadku ale nemozu upriet velku inspiraciu v Playstation 2. Mne to strasne pripomina PS2 nemozem si pomoct 😮

23. 05. 2018 • tonyskate6

Konference Xbox E3 bude trvat 2 hodiny

Je stále těžší a těžší udržovat naše očekávání na uzdě, ale prostě se na letošní tiskovou konferenci Xbox E3 těšíme stále více a více. Už jsme sice psali, že ačkoliv má teď herní divize volnější ruku a větší rozpočet, největší změny pocítíme až s příští generací, kdy budou hotové hry, jež mohly být odklepnuty loni či letos, ale prostě si nemůžeme pomoc :-). Microsoft už dříve oznámil, že tohle bude jejich...

»
17. 05. 2018 • waggon6

PPSSPP pro Xbox ONE

Co se týče handhealdů, tak zde je jednoznačným králem Nintendo. Řada společností se mu snažila konkurovat, ale každá si pouze vylámala zuby. Tou poslední v řadě neúspěšných je Sony, která sice zaznamenala s PSP relativní úspěch, ovšem s Vitou to bylo něco jiného a od roku 2015 už ji defacto udržuje ve stavu klinické smrti. Posledním hřebíčkem do její rakve pak bylo oznámení o konci výroby médií pro hry. Vraťme se však k PSP,...

»
17. 05. 2018 • tonyskate5

Adaptivní ovladač Xbox pro hráče s omezeními

Před pár dny jsme psali o zcela novém ovladači Xbox, jehož obrázek unikl na internet a možná proto na nic Microsoft nečekal a oficiálně jej představil. Nový produkt se jmenuje Xbox Adaptive Controller, tedy adaptivní ovladač Xbox a je stvořen pro hráče s handicapem či jinými omezeními pohybu. Díky tomuto skvělému zařízení můžete hrát například s pomocí ruky a ramene či ruky a nohy apod. Samozřejmě to není tak jednoduché, ovšem rozhodně...

»
15. 05. 2018 • tonyskate4

Microsoft chystá přístupnější ovladač Xbox

Společnost Microsoft si za léta své existenci hned několikrát zasloužila zmínku za snahu vytvářet technologie přístupné lidem, kteří trpí handicapem či postižením. Určitě už jste slyšeli o případech, kdy si někteří nadaní hráči upravili ovladač pro jednu ruku apod. Velmi to usnadnila možnost naprogramovat si tlačítka ovladače, ovšem zdá se, že Microsoft chce zkusit něco ještě jednoduššího.

»
11. 05. 2018 • tonyskate0

Třetí epizoda Inside Xbox 17. května

Nové epizody exkluzivního pořadu Inside Xbox se dočkáme o týden než obvykle. Tvůrčí tým nejspíše potřeboval více času, aby zpracoval veškerý obsah. Každopádně se třetí epizoda bude vysílat 17. května, ovšem našeho času až v pátek 18. května 00:30. Každopádně největší pozornost bude věnována nové exkluzivní hře State of Decay 2, která vychází 22. května, ovšem embargo padne už příští čtvrtek, takže se hned dozvíme, jestli se i druhý díl kooperativní...

»
10. 05. 2018 • tonyskate50

Xbox Game Pass přijde o 21 her

Zatím ještě neznáme červnové přírůstky do nabídky předplatného Xbox Game Pass, ale už teď víme, že nás příští měsíc opustí hned 21 her. Ovšem nemusíte moc smutnit, devatenáct z nich jsou zpětně kompatibilní hry z Xboxu 360, ačkoliv i mezi nimi se samozřejmě nachází výborné kousky. Z Xboxu One to pak budou Blood Bowl 2 a Defense Grid 2, což není zase taková ztráta. Mezi hrami předešlé generace se nachází například BioShock, Borderlands,...

»
03. 05. 2018 • tonyskate16

Nové hry na Xbox E3 a rekordní úspěchy

Mike Nichols, který je ředitelem marketingu pro herní divizi Microsoftu, uveřejnil článek, v němž popisuje letošní úspěchy Xboxu, které vedou k jejich doposud největšímu E3. Samozřejmě naplno probíhají přípravy skvělé nabídky nových her pro hráče Xboxu, které spatříme na E3 2018, ale Nichols chtěl na chvíli poděkovat za rekordní start tohoto roku.

»
27. 04. 2018 • chaosteorycz34

Herní divize Microsoftu hlásí navýšení obratu

Kdo má rád čísla, obzvláště ta kladná, nechť věnuje pár chvil následujícím řádkům. Microsoft uzavřel třetí čtvrtletí jeho fiskálního roku a pochlubil se výsledky. Než se na ně podíváme, tak jen upřesníme, že v Redmondu mají fiskální rok vždy od července, takže se bavíme o prvních třech měsících letošního roku. Nás, jako hráče, samozřejmě zajímají údaje spojené s Xboxem, ze kterých plyne, že obrat z herní divize se meziročně zvýšil o 18 %....

»