Recenze: Hitchhiker – A Mystery Game

Autor: SeedarCZ Publikováno: 25.4.2021, 8:16

Publikováno: 25.4.2021, 8:16

SeedarCZ

SeedarCZ

Je autorem 7 článků

Minulý týden nabídku her Xbox posílil další nevšední titul. Hitchhiker je adventura, jejíž vývoj hry má na svědomí studio Mad About Panda. Že vám to nic moc neřekne? Nebojte, nejste sami.

U malých titulů bývá problém v mnoha věcech, o to víc pokud studio přecení svoje síly a vrhne se na žánr her, na které prostě nemá zázemí. Naštěstí, adventury jako tato nejsou zase tak náročné pro vývoj a jak to tedy dopadlo?

Hitchhiker (v překladu stopař), jímž se v rámci tohoto příběhu stanete, si nepamatuje kdo jste, ani kde a nakonec ani s kým jste. Probudíte se v autě vedle naprosto neznámého řidiče a nepamatujete si vůbec nic. Jako sobotní návrat domů z oslavy narozenin tchána. Až na to že nejste v taxíku. A onen řidič je farmář a ne taxikář… Pokud se do příběhu ponoříte jak se patří, čeká vás několik hodin záhad a pátrání o tom kdo jste a co se vám stalo. Ale víc už neřeknu, aby jste si každý svůj příběh prožili na vlastní kůži.

Musím se přiznat, že jsem od hry čekal trochu něco jiného a zpočátku jsem tak měl ze hry rozporuplné pocity. S odstupem času ale musím říct, že naplnila veškerá očekávání, která by hráč od tohoto typu hry mohl mít.

Hratelnost je velmi jednoduchá, grafika neurazí ani neohromí a náročnost hry je nula nula nic. Jedná se o hru se snad nejnižší obtížností a stěžejní je v jejím případě její příběh, který vás místy může slušně překvapit a taky donutit k zamyšlení nad vlastním reálným životem.

Asi by se jí dalo vytknout malý počet úkolů a celkově zapojení se do hry. Po většinu času jste totiž jen divák příběhu a čas od času vyberete jednu ze dvou možných odpovědí v dialogu. Říkáte si, že to zní nudně? Máte pravdu, pro nějakou akci sáhněte jinam. U této jde spíše o uvědomění si sebe sama.

Tato recenze je krátká. Těžko něco psát, když nechci nic prozradit z děje příběhu. Řeknu jen tolik, že u závěrečných titulků jsem chvíli hleděl na monitor a říkal, COŽE? Tohle přece nemůže být konec. Jestli ovšem vývojáři počítají s přídavkem v podobě DLC, o tom informace nemám a mohu jen doufat že něco bude.

7

Hitchhiker mi připomněl dávné časy textových adventur, s tím rozdílem že tentokrát k tomu byl i obraz. Ovšem ikdyby nebyl, nejspíš by to vůbec nevadilo. U hry citelně chybí lokalizace a bez alespoň základní znalosti angličtiny se neobejdete. To a délka příběhu jsou asi jediné dvě věci které hře mohu vytknout. Hra mi zabrala něco přes 4 hodiny vcelku poučného času a jsem rád za její zahrání.
jednoduchostdélka
příběh chybí lokalizace
cena