Recenze: Hitchhiker – A Mystery Game

Autor: SeedarCZ Publikováno: 25.4.2021, 8:16

Publikováno: 25.4.2021, 8:16

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

SeedarCZ

SeedarCZ

Je autorem 24 článků

Minulý týden nabídku her Xbox posílil další nevšední titul. Hitchhiker je adventura, jejíž vývoj hry má na svědomí studio Mad About Panda. Že vám to nic moc neřekne? Nebojte, nejste sami.

U malých titulů bývá problém v mnoha věcech, o to víc pokud studio přecení svoje síly a vrhne se na žánr her, na které prostě nemá zázemí. Naštěstí, adventury jako tato nejsou zase tak náročné pro vývoj a jak to tedy dopadlo?

Hitchhiker (v překladu stopař), jímž se v rámci tohoto příběhu stanete, si nepamatuje kdo jste, ani kde a nakonec ani s kým jste. Probudíte se v autě vedle naprosto neznámého řidiče a nepamatujete si vůbec nic. Jako sobotní návrat domů z oslavy narozenin tchána. Až na to že nejste v taxíku. A onen řidič je farmář a ne taxikář… Pokud se do příběhu ponoříte jak se patří, čeká vás několik hodin záhad a pátrání o tom kdo jste a co se vám stalo. Ale víc už neřeknu, aby jste si každý svůj příběh prožili na vlastní kůži.

Musím se přiznat, že jsem od hry čekal trochu něco jiného a zpočátku jsem tak měl ze hry rozporuplné pocity. S odstupem času ale musím říct, že naplnila veškerá očekávání, která by hráč od tohoto typu hry mohl mít.

Hratelnost je velmi jednoduchá, grafika neurazí ani neohromí a náročnost hry je nula nula nic. Jedná se o hru se snad nejnižší obtížností a stěžejní je v jejím případě její příběh, který vás místy může slušně překvapit a taky donutit k zamyšlení nad vlastním reálným životem.

Asi by se jí dalo vytknout malý počet úkolů a celkově zapojení se do hry. Po většinu času jste totiž jen divák příběhu a čas od času vyberete jednu ze dvou možných odpovědí v dialogu. Říkáte si, že to zní nudně? Máte pravdu, pro nějakou akci sáhněte jinam. U této jde spíše o uvědomění si sebe sama.

Tato recenze je krátká. Těžko něco psát, když nechci nic prozradit z děje příběhu. Řeknu jen tolik, že u závěrečných titulků jsem chvíli hleděl na monitor a říkal, COŽE? Tohle přece nemůže být konec. Jestli ovšem vývojáři počítají s přídavkem v podobě DLC, o tom informace nemám a mohu jen doufat že něco bude.

7

Verdikt

Hitchhiker mi připomněl dávné časy textových adventur, s tím rozdílem že tentokrát k tomu byl i obraz. Ovšem ikdyby nebyl, nejspíš by to vůbec nevadilo. U hry citelně chybí lokalizace a bez alespoň základní znalosti angličtiny se neobejdete. To a délka příběhu jsou asi jediné dvě věci které hře mohu vytknout. Hra mi zabrala něco přes 4 hodiny vcelku poučného času a jsem rád za její zahrání.
jednoduchostdélka
příběh chybí lokalizace
cena
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»