RECENZE: King of Seas

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.5.2021, 12:00

Publikováno: 25.5.2021, 12:00

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3255 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

„Pozor, ať neuklouzneš na palubě“ nebo „Nehoňte se tady, právě jsem to tu vytřela“. Tak nějak asi volali pirátské maminky na své potomky dovádějící na lodi. A že pirátská loď je k hrátkám jako stvořená. Všude samé zákoutí, hromada kamarádů z posádky, zvířátka, prostě sen každého malého kluka nebo holky. Možná si to všechno ale moc idealizuji a život pirátských dětí nebyl jenom veselý a zalitý sluncem, jak by se nám na první pohled mohlo zdát. Bylo tu také nebezpečí při lodním souboji a další úskalí. Třeba pád z hlavního stěžně asi moc šťastně nejspíš nekončil.

Ne každý se však jako pirát musí narodit. Někoho k tomu mohou dohnat okolnosti jeho života, jako třeba našeho hlavního hrdinu Lukyho (jaká to nečekaná shoda náhod, kdy jsem si nemohl vybrat druhou postavu už prostě jenom z principu). v King of Seas. Nové hry s pirátskou tématikou, která nám bude chtít dokázat, že je možné udělat pěknou hru z tohoto prostředí. A jestli se jí to povedlo, to si řekneme na následujících řádcích.

Luky je syn jednoho lorda nebo barona, chcete li, a protože žije na ostrově, jeho otec vlastní poměrně početnou flotilu všemožných lodí. Jednoho krásného dne se mladý pán má stát mužem, takže dostane svou první loď a úkol – dovést zásilku dřeva do vedlejšího přístavu. Jelikož nejsme žádné suchozemské krysy, tak se nám to samozřejmě povede a úkol zvládneme. Bohužel mezitím dojde ke vzpouře našich „přátel“ a blízkých spolupracovníků našeho otce, což vyústí v jeho smrt. A aby ani synáček neprudil, zabijáci potopí jeho loď.

Naštěstí pro nás všechno nekončí smrtí, ale kolem jedou piráti, ti nás zachrání a dají nám do začátku pidi lodičku. S ní a novou posádku se následně pokusíme pomstít smrt našeho otce a získat zpět, co nám patří. Na to, že se jedná o pirátskou hru, je ukecaná, až to pěkné není, minimálně ze začátku jsem se přistihl, že víc čtu, než hraju. Přitom po stránce příběhu je myšlenka sice zajímavá, ale hodně rychle sklouzne do stereotypu, ze kterého se už nedostane.

Jak správně tušíte, cílem hry je získat zpět své postavení a k tomu se dostaneme vylepšováním lodí v několika oblastech jako plachty, děla, posádka a v neposlední řadě také nákup větší lodě. Naší aktivitou na moři získáváme zkušenosti, takže podle toho se pak zlepšuje i vybavení. Mimo schopností lodě vylepšujeme také naše speciální dovednosti za získané talentové body, která následně utratíme v poměrně rozsáhlém stromu. V tomto ohled je hra opravdu hodně propracovaná, takže všichni stratégové budou ve svém živlu při tvorbě různých kombinací, jednotlivých vlastností.

Abychom si mohli všechny ty upgrady dovolit, bude třeba nejen potápět lodě a krást kořist, ale využít další zdejší propracovanou mechaniku, obchodování. Každý přístav totiž produkuje nějakou surovinu (je na ní lepší cena) a nějakou více potřebuje (dá za ní lepší cenu nám), takže pak člověk po mapě jezdí jako trouba a hledá, kde se mu to více vyplatí. Na jednu stranu zajímavá mechanika, ale po chvíle mě to už nebavilo čekat. Nakonec to skončilo tak, že jsem měl loď plnou věcí, další už jsem vzít nemohl, takže jsem nakonec prodal, kde se dalo, jenom abych udělal místo. Také jsem došel k poznání, že ceny zase až tak moc rozdílné nejsou, jak se mi na první pohled zdálo.

Těšil jsem se aspoň na pořádné námořní bitvy, ale ani tady jsem nakonec nedostal nic extra. Nejlepším na celém prvku je možnost, že se kolem proplouvající lodě do konfliktu zapojí, čímž vznikne větší námořní bitva a to už zajímavé je. Nicméně ostatní kapitánská AI nepřekypují velkou inteligencí, takže na nějakou taktickou bitvu můžete s přehledem zapomenout. A protože je celá hra pouze singlplayer záležitostí, není zde vidina, že by to nějaký živý spoluhráč mohl zlepšit. Neříkám to často, ale zrovna zde velikost moře a herní možnosti po mutliplayer volají.

Mimo repetetivního obsahu to není žádná velké hitparáda ani po technické stránce. Zmínil bych na první pohled pěkné, ale trochu nepraktické herní rozhraní. Výběr coby kormidlo je zajímavá myšlenka, ale dost často jsem přejížděl mnou požadovanou věc a ne a ne se trefit, kam jsem chtěl. Stejně rozporuplná je i grafická stránka. Modely lodí a moře se zdají být pěkné, ale náhlá změna počasí vypadá divně a stejně tak, když plujete po klidném moři, najednou to blikne a všude kolem jsou vlny. Doporučil bych na příště vývojářům udělat menší herní plochu a lépe ji technicky odladit. Prapodivně působí i zaplněnost moře. Ta je sice velké kolem přístavů a o kolize není nouze, ovšem mimo ně člověk o loď nezavadí.

Králové moří tak nedokázali překonat proud průměru. Nabízejí sice zajímavé možnosti, ovšem ve velice nudném a rychle stereotypním prostředí. K tomu zde máme divná technická rozhodnutí, což ve výsledku na lepší jak průměrné hodnocení opravdu nestačí. Ani další pokus tak nepřinesl nic, co by opravdu stálo za to, takže se vracím na svou loď v Sea of Thieves, protože se stále jedná o to nejlepší, co přináší pěkně zpracované radosti a strasti pirátského žití.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

King of Seas přinášejí celou řadu zajímavých prvků, jako je propracovaný systém úpravy a vylepšování lodí, strom dovedností nebo obchodování. Bohužel, hodně rychle nastupuje stereotyp a celkově má hra až neskutečně pomalé a otravné tempo. Neříkám, že galeony jsou jako bojové fregaty, ale intenzivnější herní zážitek se od pirátského života tak nějak očekává. Doporučuji tedy vytáhnout kotvu a odplout se podívat po nějaké jiné hře.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»