RECENZE: Monster Energy Supercross 4

Autor: HusekD Publikováno: 8.3.2021, 17:30

Publikováno: 8.3.2021, 17:30

HusekD

Je autorem 47 článků

Máme tu nový rok a italská společnost Milestone nás začíná pomalu zásobovat svými závodními sériemi. Po vydání Ride 4 a MXGP 2020 jsme se dočkali i nového dílu amerických licencovaných závodů Monster Energy Supercross 4. Závodní hry vycházející každý rok to u fanoušků mají opravdu těžké a není jednoduché své hráče uspokojovat dostatečným množstvím novinek a vylepšení. Monster Energy se o to ale pokouší a chce hratelnost posunout zase o kousek dál, než v předešlém ročníku.

Při prvním spuštěním se vrhnete na vytváření svého jezdce. Editor postavy ale považuji za naprosto zbytečný a klidně bych si vystačil s jezdcem v helmě po celou dobu hraní. Moc možností k dispozici stejně není, a proto budete jezdit s někým, kdo vám je buď nesympatický, nebo alespoň ani trochu podobný. Z předešlého dílu tu ale zůstala možnost jezdit i za ženský charakter, což jistě naše hráčky ocení. A vývojáři na tuto volbu nenásilně tlačí, jelikož za vybrání ženského charakteru získáte dokonce i achievement.
Nejdůležitější částí hry je samozřejmě kariéra, která se dočkala spousty inovací. Tentokrát v ní budete začínat jakožto naprostý nováček v kategorii Future. Postupem času se přesunete přes Rookie až do nejprestižnější kategorie PRO s motorkami o obsahu 449cm³. Také na vás nově čeká celkem obsáhlý strom dovedností. Díky němu se bude váš jezdec zlepšovat v jízdě a budete mít svojí motorku mnohem víc pod kontrolou. Dovednostní body získáte při tréninku, při splnění jednotlivých cílů ve svém jezdeckém deníčku, nebo po dokončení každého závodu. Vaše první závody opravdu nebudou jednoduché. Řízení obnáší stejně jako v předešlých dílech velkou dávku trpělivosti a vašich jezdeckých schopností. Pokud chcete bezmyšlenkovitě držet plyn na maximu, tak tohle rozhodně nebude hra pro vás. Po absolvování pár závodů a investovaní prvních bodů do zkušeností najednou zjistíte, že jste mnohem sebejistější a motorka se začíná chovat přesně tak, jak byste od ní očekávali. V tu chvíli se také začnete umisťovat na lepších příčkách než je smutné poslední místo. Bohužel se jedná o americké závody a spadáte tak do amerického zdravotnictví, které za moc nestojí. Právě proto si budete muset veškerá svá zranění ze závodů muset zaplatit ze své kapsy. A opravdu se nejedná o malé částky.
Postup do vyšších kategorií netrvá nikterak dlouho a hráč dostává každou chvíli nové kariérní příležitosti a přestupy. Od předešlého dílu se také rozrostl i počet oficiálních týmů, ze kterých můžete vybírat a to na více jak dvacet.

Opravdu mě potěšila customizace a to nejen jezdce, ale také motorky. Na výběr máte přes 110 licencovaných značek, ze kterých si jistě vyberete své oblíbené. Upravit si můžete veškeré oblečení a také jednotlivé komponenty na motorce. Jen co vyděláte dostatečný obnos peněz na nákup potřebných komponentů, tak zde strávíte určitě velkou porci času. Helmy, brýle, chrániče, tlumiče, řidítka, polepy, to vše si upravíte přesně tak, aby vám to co nejlépe sedělo do vašeho vkusu.
V letošním ročníku nechybí ani propracovaný editor tratí. V rukou šikovného stavitele budou vznikat jistě zajímavé tratě, které budete moci sdílet i s ostatními hráči. Od minulého dílu se tento režim vylepšil a dává konstruktérům mnohem více svobody a potřebných modulů, abyste mohli vytvořit co možná nejzajímavější tratě.

Ačkoliv se jedná o supercrossové závody, tak i přesto budete moci i letos navštívit nový otevřený svět v režimu Compound. Tentokrát se tento režim inspiruje ostrovem Maine, ze kterého na vás dýchne opravdové východní americké prostředí. V tomto režimu můžete trénovat svoje řidičské schopnosti a to jak samy, tak i v kooperaci se třemi dalšími kamarády. Čekají zde na vás speciální challenge a 5 připravených tratí, na kterých můžete navzájem soupeřit. Během průzkumu ostrova budete mít příležitost sesbírávat sběratelské předměty. Díky nim získáte nové předměty na úpravu svého jezdce. Pokud patříte spíše mezi kompetitivní hráče, tak zde samozřejmě najdete i plnohodnotný multiplayer.

Po grafické stránce je tento díl zase o kousek dál než jeho předchůdce a nemám tak hře co vytknout. Zvuky na tom nejsou jinak a nebál bych se je dokonce vyzdvihnout, protože ty se Milestonu opravdu povedli na jedničku. A to ať už se bavíme o zvuku motorek, nebo samotného stadionu.

Pokud jste již vlastníkem Xboxu Series X, tak si můžete hned při vydání zakoupit vylepšenou verzi, díky níž budete mít hezčí textury, rychlejší načítací časy a rozlišení 4K při 60FPS. Monster Energy Supercross 4 je již k dispozici v předobjednávkách za cenu 1849kč, nebo ve speciální edici za 2399kč. Ve speciální edici je zahrnut Season Pass a dva kompletní balíčky skinů. Hra vychází 11. března 2021 pro Xbox One a Xbox Series X/S.

8

Milestone se opravdu snaží do nových dílů svých sérií přinést nějakou inovaci. Pokud jste vlastníkem nové generace, tak se koupě nového dílu určitě vyplatí. Pokud ještě nevlastníte předešlé díly a jste stále na Xboxu One, tak vám koupi můžu také doporučit, protože pokud máte motorky alespoň trochu rádi, tak se u ní určitě nudit nebudete.

»

»

»