RECENZE: On The Road The Truck Simulator

Autor: DandyCZE Publikováno: 2.3.2021, 7:38

Publikováno: 2.3.2021, 7:38

Sociální sítě

O autorovi

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 139 článků

Nekonečné kilometry, tuny zátěže, tak tohle každý dobrý řidič rád má. Oznámení On the Road muselo utkvět v paměti všem fanouškům kamionů, dnes stojíme v garáži a jdeme nasednout do této nové hry.

Při oznámení hry byl k dispozici trailer, který vás dokázal dokonale navnadit. Většina z nás hltala informace o počtu kilometrů, technickém provedení a autentičnosti. Bohužel na konzole zatím žádný kvalitní simulátor nemáme. V nedávné době jste si mohli zahrát Truck Driver, ten se bohužel kvalitou ani nepřiblížil aktuální jedničce na trhu Euro Truck Simulátoru 2, který brázdí cesty pouze na PC. Proto ještě více hráčů s velkým očekáváním sleduje, jak dopadne On The Road od studia Aerosoft.

Samotné stažení hry o velikosti 4,6 GB v dnešní době působilo, jako malý vykřičník, nicméně vůně nafty mě naprosto zastínila logické uvažování a rychle jsem spěchal do menu. Zde přichází vetší rána, asi jako přejezd po výmolu na D1. To menu je naprosto graficky otřesné, ale co hůře, nic v něm defacto není. Přejdu to, že rozlišení je snad 480p a snažím se rychle proklikat do hry, abych na ten šok rychle zapomněl. Čeká na vás vytvoření vaši osobnosti a společnosti. K tomu si zvolíte jednu ze dvou možných značek, a to MAN nebo Scania. Rychle vše odklepávám a už sešlapuji pedál a úpěnlivě mačkám volant. Byl jsem opravdu naivní a ani jeden z testovaných volantů od společnosti Thrustmaster se mi nepodařilo rozběhnout. Do rukou beru ovladač a pokusím se z těch prvních negativních dojmů dostat a užít si hru po stránce zábavnosti a hratelnosti.

Startujeme
Na ovladači se mi po chvilce trápení daří kamion uvést do chodu a vyrazit na první cestu, která povede k benzínce, jelikož nádrž volá o pomoc. Moje první seznámení s grafikou města se nese ve velkém zklamání, tohle opravdu není grafika hodna 21 století. Sice je možné, že rozložení je podle satelitu nedokážu odhadnout, jelikož německá města tak detailně neznám, ale jejich ztvárnění mě vůbec nezaujalo.

Model ovládání mě také neoslovil a po pravdě nechápu celé ovládání. Pohrál jsem si s nastavením ve hře, kde jsou asi dvě možnosti, takže jsem vytáhnul Elite ovladač a zkusil potunit přímo něj, ale zatáčení se rovná stavu, kdy v prvních 2 třetinách to nezatáčí a v třetí třetině vám volant zatočí skoro 90%, takže jste okamžitě v protisměru a musíte se pomalu dostávat zpět. Fakt by mě zajímalo, na čem to hráli a jak to testovali. Při těchto tesech jsem dost boural, ale žádné informace o poškození, ty se začali objevovat až ve chvíli, kdy vezete náklad.

Interakce ve hře
Po chvilce trápení na silnici, kde i jízda na červenou nic neznamená, jsem dorazil k benzínce. Zde objevuji možnost vystoupit z vozu, jít k nádrži a natankovat. Poprvé cítím, že to nakonec nemusí být taková hrůza, zaplatím a odjíždím k první zakázce. Po krátkém průjezdu městem jsem dorazil do cíle, kde mám zaparkovat a vyzvednout zakázku. V této chvíli asi moje frustrace vrcholí, jelikož máte zaparkovat a u auta nefungují zrcátka a venkovní pohled je pro mě nepoužitelný. Po narážení a škrábání laku zaparkuji na vyznačeném místě a jdu si do řídící místnosti pro papíry a převzít zakázku. Zde musíte otevřít i dveře náklaďáku, což působí opravdu dobře. Mám naloženo a vyrážím do cíle.

Jak dlouho pojedu a s čím?
Po pravdě cesta po mapě trvá chvilku a v tomto kontextu je mapa žalostně malá. Nepomůže tomu ani počet strojů, které se dají pomalu spočítat na jedné ruce. Samozřejmě postupně budete odemykat vylepšení a hra se někam posune.

Firma a vnitřnosti hry
Jako v každé firmě, a hlavně hře je hnacím motorem cíl hry a tím je vytvoření silné společnosti. Budete moci rozšiřovat svůj vozový park, najímat řidiče a prostě vést firmu k silným finančním úspěchům.

Bylo nás pět
Pokud uvažujete nad tím, že kamionovou dopravu budete zvládat s kamarády, tak to zde také neplatí, hra multiplayer nemá, takže se budete muset spolehnout pouze na své schopnosti doplněné o AI makáče.

2
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Po pravdě jsem nečekal, že ta hra bude tak špatná, prázdná a hlavně ošklivá. Skoro si říkám, že tohle je hra na mobil nebo na vydání v roce 2010! Jak může někdo vydat takové dílo v roce 2021 a chtít za něj pomalu 900kč! Tuhle hru bych já osobně bral i jako ztrátu, když bude zadarmo. Věřím, že díky absenci podobných her na Xboxu si nějaké fanoušky hra najde, ale ze mě je to jasné NE. Jediné pozitivum je interakce, když stojíte vedle kamionu, ale to podle mě není to, co vás bude držet u kamionového simulátoru. EDIT: Po zhruba dvou týdnech jsme tomu dali ještě šanci, ale s ohledem na ještě více frustrující požitek, jsem se rozhodl hodnocení snížit.
možnost vystoupit z auta a interaktivně ovládatošklivá grafika, malá mapa
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»
02. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Hood: Outlaws & Legends

Robin Hood je známé jméno. Ještě aby ne, když šlo údajně o lupiče, který bohatým bral a chudým dával. Tento lidový hrdina nejspíš žil na přelomu 12. a 13. století, ovšem není úplně jisté, že skutečně existoval. To nicméně nezabránilo zábavnímu průmyslu ve spoustě seriálových, filmových a také herních zpracování. Hrou, kterou si nejvíc pamatuju, je pro mě Robin Hood: Legenda Sherwoodu, která vyšla v roce 2002 jako taktická akční hra,...

»
26. 05. 2021 • japo0

Recenze: Subnautica: Below Zero

Hluboké moře dokáže být zrádné. Nikdy nevíte, co se vám může stát – ztratíte při hloubkovém ponoru orientaci mezi korálovými útesy a dojde vám kyslík? Nebo se vám vybije baterka a přepadne vás z temné hlubiny mimozemská mořská příšera, o jejíž přítomnosti jste neměli před sekundou ani tušení? A o tom právě Subnautica je – s každým ponorem přichází strach a zároveň úžas – strach z toho, zda jste dostatečně připraveni překonat sami...

»
25. 05. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: King of Seas

„Pozor, ať neuklouzneš na palubě“ nebo „Nehoňte se tady, právě jsem to tu vytřela“. Tak nějak asi volali pirátské maminky na své potomky dovádějící na lodi. A že pirátská loď je k hrátkám jako stvořená. Všude samé zákoutí, hromada kamarádů z posádky, zvířátka, prostě sen každého malého kluka nebo holky. Možná si to všechno ale moc idealizuji a život pirátských dětí nebyl jenom veselý a zalitý sluncem, jak by se nám na...

»
24. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Biomutant

J. R. Ewing by byl hrdý, neboť moc, touha po bohatství a těžká technika opět zvítězila nad zdravým rozumem, připoutanými aktivisty a reklamami na bio produkty. Těžební společnost, jejímž cílem je vycucat svět jak mléčné vaky prvorodičky, narazila na toxickou surovinu neznámého charakteru. Krom toho, že vyvěrá i z poupat mladých jabloní, mutuje se vším živým a postupně zabíjí Strom života. Bylo by snadné ho ochránit, kdyby se společnost nerozdělila na...

»