RECENZE: Sir Lovelot

Autor: HusekD Publikováno: 6.3.2021, 19:00

Publikováno: 6.3.2021, 19:00

HusekD

Je autorem 47 článků

„Za trochu lásky, šel bych světa kraj“. Přesně tak se dá popsat náš hlavní hrdina Sir Lovelot. Každá princezna žijící osamělá ve své věži čeká na krásného prince, který by jí zahrnul láskou a drahými dárky. To udatný Sir splňuje na jedničku. Ovšem ale jen do doby, než jí druhý den ráno zlomí srdce a vydává se na nebezpečnou výpravu za další naivní kráskou. Sira Lovelota nám přinesli vývojáři ze společnosti Pixel.lu a jedná se o zajímavou skákací plošinovku.

Dobrodružství Sira Lovelota se odehrává ve světě, který je postaven ze 42 levelů, rozkládajících se ve 4 rozdílných biomech. Každá lokace má své specifické pasti, nepřátele a mechaniky. Výpravu započnete v zalesněném kraji, ze kterého se přesunete do vlhkých mokřadů. Další překážkou pro vás bude prohnilý hřbitov a svojí cestu zakončíte na žhavé sopce. První lokace by vám neměla dělat moc velké problémy. Narazíte zde na jednoduché protivníky, které můžete jednoduše odpravit svými střelami. Ani pasti zde nejsou nijak náročné a vaší hlavní překážkou budou ostré botce, točící se pily či větve s trny.
Zato mokřady nejsou moc příjemné, protože se Sir Lovelot bude muset namočit. Není zde v bezpečí ani na souši, ani ve vodě. Budou na vás útočit vodní živočichové a kamenné chrliče, upevněné na stěnách. Aby toho hráč neměl málo, tak vás neopustí ani nepřátelé a pasti z předešlé lokace.
Na hřbitově se budete potýkat s ostrými kývajícími čepelemi, netopýry a také s nemrtvými kostlivci, kteří vylézají ze země. Vaší novou schopností se stanou odrazové trampolíny. Ty vám budou ku pomoci při průchodu úrovní, ale také vás mohou jednoduše odmrštit do všudypřítomných pastí.
Poslední a nejnáročnější částí je sopečná hora. Na ní se můžete pohybovat díky větrným turbínám a budete se muset vypořádat se všemi dosud objevenými nástrahami. Samozřejmě vám přibudou i další. Připravte se tak na lávové koule, plivající slimáky, nebo dokonce obří opice shazující kameny ze stropů. Celá výprava bude zakončena finálním bossem v podobě velkého draka střežící krásnou princeznu.

Ačkoliv v pixelovém světě patříte jistě mezi veliké krasavce, ani tak vás k sobě žádná princezna nepustí bez patřičných dárků. První kraj je chudý a slečny tam nejsou moc náročné. Pro dokončení na 100% jim bude stačit květina, husa snášející zlatá vejce, mince a také jí musíte navštívit před západem slunce. Samozřejmě nechcete k princezně dorazit moc potrhaní, a proto bude záležet i na počtu vašich životů. V dalších krajích už to není tak snadné a princezny budou postupně požadovat další předměty. Mezi ně patří například prsten, diamant, nebo lízátko. Opravdu vám nedoporučuji probíhat jednotlivé levely, aniž byste se nepokusili sesbírat všechny požadované předměty. Ty jsou mnohdy schované v tajných místnostech a představují jednu z největších výzev. Herní doba se při rychlém průběhu pohybuje okolo 3h, ale pokud se budete snažit dokončovat úrovně na 100%, tak si herní dobu protáhnete klidně na trojnásobek. Samozřejmě výměnou za vaší příčetnost.

Ke hře mám jedinou výtku a tou je obtížnost. Ačkoliv se na pohled tváří jako náročná skákačka, při které si budete chtít vytrhat všechny vlasy, tak je opak pravdou. Jedná se o příjemnou plošinovku, kde je nevětší výzvou objevení všech skrytých místností. Záchytné body se nacházejí na každé obrazovce a to dokonce i několikrát. Pokud zneškodníte nějakého nepřítele, nebo získáte sběratelský předmět, tak se vám po vaší smrti nevrátí na původní místo. Pro většinu hráčů to bude určitě dobrá zpráva, ale pokud se do hry pustí nějaký fanoušek tohoto žánru, tak by to pro něho mohlo být zbytečné ulehčení, o které nestojí. Proto bych uvítal alespoň jednu obtížnost navíc, díky které by každá smrt znamenala restart úrovně, nebo alespoň vrácení na záchytný bod s respawnovanými nepřáteli a předměty. Celkově se ale jedná o vynikající hru.
To, jestli se nakonec dokáže Sir Lovelot zamilovat, usadit a zůstat se svojí vyvolenou, už nechám na vás.

9

Jedná se o příjemnou pixelovou skákačku, které není moc co vytknout. Pokud právě nemáte chuť na nějaký velký AAA titul a hledáte hru na pár večerů, tak je Sir Lovelot určitě dobrou volbou.