RECENZE UFC I Xbox One
Drsný sport dorazil na Xbox One a my vám přinášíme recenzi, která na vás cákne taky trošku té krve. Jak jistě tušíte, tak se jedná o hru ze sportovního prostředí s licencí UFC, což je elitní soutěž v MMA. Pokud je to na vás moc zkratek, tak se jedná o ultimátní souboje v ringu, kde je dovoleno skoro vše.
EA Sports už mají v ringu docela dobré zkušenosti a to díky sérii Fight Night, která se povedla a hráčům sportovních her přinesla kvalitně zpracovaný sport na jejich oblíbené hrací skříňky. Na základě tohoto úspěchu se EA vrhla do ještě složitější hry, kdy nezapojujete pouze ruce, ale kompletně celé tělo. Osobně jsem vyzkoušel hry i od konkurence a musím přiznat, že ovládání mě nikdy nepřišlo moc dobré. Na druhou stranu je tam tolik možností, že je nacpat na několik těch tlačítek je skoro zázrak. Nyní je asi nejvyšší čas si něco říci o základní nabídce hry.
Bojovník z Prahy jde do ringu!
UFC vám nabídne licencované sportovce a to jak muže, tak i ženy! Ano, opravdu se tam řežou i ženský! Pokud vám nebudou stačit licencovaní sportovci, můžete se do ringu postavit sami. Na editaci své postavy budete mít k dispozici velmi detailní editor, který se může srovnávat s top editory z RPG her. Kromě základních parametrů budete směřovat vašeho sportovce do stylu, kterým bude bojovat. Je pouze na vás, jestli to bude spíše boxer, kixboxer nebo zápasník. U jednoho sportovce sice nebudete moci využívat všechny dostupné techniky, ale zase si můžete vytvořit více sportovců.
Pokud používáte nástroj od EA na implementaci vlastní tváře do hry, tak budete nadšeni nebo smutní, až se váš ksichtík bude deformovat pod údery vašich kamarádů. Schválně nám pak zasdílejte vaše bojovníky nebo bojovnice! Kolega Dandy je vášnivý hráč sportovních her, a tak zde uvidíte i jeho bojovníka, který se bude pokoušet dostat do síně slávy. Prý měl jenom problém s věkem:-) v editoru!
Samotná nabídka v menu není nijak variabilní a nabízí na můj vkus až málo voleb, ale na druhou stranu je tam přesně to co potřebujete a to je rychlý zápas, kariéra a online/offline turnaje. Jako zpestření a už takový standard u EA Sports je implementace výsledků a aktualit z reálné předlohy daného sportu, takže pokud vás svět MMA zajímá, tak je to další bodík pro vás.
První úder a já padám..
Většinou u her rovnou skáču do rychlého zápasu, ale tady jsem ocenil úvodní tutoriál, který mně v rychlosti ukázal základní ovládání. Hned říkám, že hra není po stránce ovládání vůbec lehká a i po tutoriálu jsem se zmohl pouze na stupidní bouchání a kopaní bez větší strategie, což znamenalo zoufalé odplácání na podlahu a vzdání zápasu, jelikož jsem se nedokázal vyprostit z kosti lámajících chvatů.
Ano, UFC je spíše o taktice, naučených a rychlých kombech s maximálním využitím dovedností vašeho borce. Pokud si myslíte, že vystačíte s mačkáním úderu ruky a kopen nohy, tak na hru rovnou zapomeňte. Tréninku jsem věnoval několik úvodních hodin a stále na střední obtížnost mám problém vyhrát. Připravte se tedy na nutný trénink, a nenechte se prvním neúspěchem odradit. Musím ovšem přiznat, že i po hodinách tréninku mě přijde ovládání a systém dosti chaotický a hra je určena podle mě pro velmi úzkou skupinu. Prostě jsem tomu šílenému mačkání nějak nepřišel na chuť.
Cesta do síně slávy
Tradiční nabídkou je i kariéra, kde se pokusíme dostat do síně slávy a připnout si ten nejvzácnější pásek, který bojovník v MMA chce získat. Cesta je ovšem těžká. Abyste lépe zvládali náročnou kariéru budou vás trénovat ti nejlepší trenéři a dávat vám různé úkoly díky jejich splnění si budete osvojovat nové techniky a hlavně získávat zkušenosti a tím růst vaší postavy. Tyto minihry jsou příjemným zpestřením a jelikož je hra opravdu komplikovaná, tak jsem se těšil na každý trénink. Vše je doplněno video záběry se skutečnými osobnostmi MMA, takže oko fanouška se bude rozplývat. Na konci každého tréninkové kolečka je zápas a případně stoupání v žebříčku MMA. Nesmíme ani zapomínat na sponzory a podobné lahůdky, které vám zpříjemní hraní kariéry.
Online svět je místo pro skutečného bojovníka!
Nyní se dostáváme do sekce, kde podle mě strávíte nejvíce času a to je do sekce Online. Zde se konají různé šampionáty a výzvy od EA Sports. Utkat se budete moci v pravidelných turnajích s omezeným vstupem, sledovat vaše umístění na světovém žebříčku a nemůže chybět výzva vašich přátel k duelu a pravidelnému poměřování. Online je prostě našlapaný a pro mě pravidelná položka při hraní této hry.
A jak jsem si užíval lámání kostí a drcení čelistí?
Celkově mě hra překvapila obtížností a tak všem před koupí doporučuji demo! První zápasy proti AI byli opravdu frustrující. Skoro každý zápas jsem končil na zemi s bolavou grimasou, kdy to bylo jenom kousek od zlámání kostí ve smrtelných smyčkách. Přeci jenom můj bojový styl z Fight Night byla jenom polívčička s kterou jsem bodoval tak v prvních 10 sekundách 🙂 Pak už následoval boj z blízka a nejčastěji na zemi. Krom toho AI na normální obtížnost byla pro mě v úvodních zápasech nepřekonatelná a měl jsem opravdu chuť teda spíš nechuť hrát dál.
Pak jsem ovšem zabrouzdal do online ringu a situace se zlepšila. Ostatní hráči se podobně jako já seznamovali s hrou a nebyli tak 100%, jako AI. V tu chvíli se pro mě zábavnost zvedla o 100%. Né každé sevření za zemi končilo vyvrácením ruky. Prostě ta hra začala být pestřejší. Nyní už tedy trénuji a hraji především online duely, ale s rostoucí kvalitou se začínám prosazovat i v kariéře. Moje rada je tedy jasná, nenechte se ze začátku odradit a při tréninku rozhodně sáhněte po easy obtížnosti.
Krev stříká naprosto všude
Grafika se opravdu povedla a je to skutečně hra pro nové konzole! Detaily tváře a svalnatých bojovníků vás prostě potěší a budete si užívat pohled na deformování těla a obličeje. Pastvou pro oči jsou samotné údery, při kterých by člověk mohl studovat anatomii, nebo třeba zpracování odkapávající krve jsou tak autentické, že hra s PEGI 18 je podle mě málo! Grafika hry kopíruje samotnou brutalitu hry, a přestože v některých hrách krev stříká všude, tak v detailním zpracování ve hře UFC občas až zamrazí, když si uvědomíte, že podobné údery jsou i ve skutečnosti a říká se tomu sport! Ale my tu nejsme od moralizování, takže zpracování podtrhněme jako perfektní. Atmosféru pak už jenom doplní skvěle zpracované ringy a grafika kolem. Samozřejmostí je i hudební doprovod, který je hodně variabilní a budete si moci ho upravit pro vaši ideální hudební notu.
Na závěr jedno naše videjko, moc mu to nejde, ale já jsem nebyl lepší 🙂
Verdikt
Jedná se o jednu z nejlepších nebo možná aktuálně nejlepší bojový simulátor, která ovšem není pro každého. Vysoký stupeň brutality se prostě zakrýt nedá. Technické zpracování je na vysoké úrovni. Bohužel i obtížnost je dost vysoká a občas až za hranicí zábavnosti. Myslím, že tahle hra je určena opravdu omezené skupině lidí a pokud bych si já mohl vybrat, tak bych raději viděl nový Fight Night v podobném zpracování.grafika, atmosféra | hratelnost, obtížnost |
RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle
Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?
RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024
Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...
RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...
RECENZE: Life is Strange: Double Exposure
Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...