Waking představí unikátní boj o život
Jestli v příštích řádcích čekáte survival nebo akční post-apo hru, raději se rovnou odeberte jinam. Řeč totiž bude o adventuře Waking, která chce vážné téma převézt do nevšedního zážitku a ukázat tak zcela odlišnou tvář hraní. Ano, podobná slova slýcháme poměrně často a většinou se za nimi schovává obyčejná logická hra, walking simulátor nebo rádoby ukecaná prvotina s prázdným přesahem. Neříkáme, že projekt Jasona Ody nebude podobný, ale minimálně obrysy „něčeho víc“ jsou v novince příštího týdne patrné.
Příběh se zaměří na postavu v kómatu. Ještě lépe řečeno na její mysl. Na hranici mezi životem a smrtí začneme bojovat se vzpomínkami, křivdami, nočními můrami a touhou vzbudit se. Jenže času nebude nazbyt. Mozek pomalu přechází na druhou stranu a my budeme nuceni volit mezi životem a pomyslným světlem na koci tunelu.
Waking rozhodně nebude nudnou hrou. Systém voleb, výzev a osobní meditace (ne, nevíme jak) nás má vtáhnout do děje tak intenzivně, že začneme přemýšlet i nad naším vlastním nitrem. Z ukázek je pak patrné, že hratelnost nabídne logické prvky, akčnější pasáže, objevování a řádnou dávku tajemna. Místy z titulu dokonce čiší pořádný horor, tudíž by si na své měli skutečně přijít všichni. Adventura vychází 18. června za 569 Kč.