RECENZE: Diablo IV: Vessel of Hatred

Autor: Mirek Rangl Publikováno: 21.10.2024, 7:29

Publikováno: 21.10.2024, 7:29

Sociální sítě

O autorovi

Mirek Rangl

Mirek Rangl

Je autorem 15 článků

Tvůrci Diabla IV po více než roce přidali první velkou expanzi. Vessel of Hatred přináší novou lokaci a spoustu změn.

Výprava do džungle

Příběh nové expanze Vessel of Hatred přímo navazuje na příběh ze základní hry. V případě Diabla IV se jedná o novou lokaci s názvem Nahantu. Připadá vám to jako název nějakého místa s domorodci? Ano je to opravdu tak. Podobná lokace se objevila už v legendárním Diablo II, ale pod jiným názvem. Připravte se na výpravu do džungle.

Původní už tak velká mapa byla rozšířena o již zmíněný zcela nový region Nahantu, který tvoří džungle s bujnou vegetací, velkými stromy a další scenérií, které patří do džungle (pozn. Autora Ano stále prozkoumávám.). Nahantu byl vytvořen z větší části znovu. Prostředí se značně odlišuje od zbytku biomů z původní mapy, nabízí spoustu nádherných lokací, řadů nových nepřátel, bossů i vedlejších úkolů. V tomto ohledu se nová lokace vývojářům zcela povedla.

Nová postava

Popravdě byl jsem zvědav, jaká bude nová postava. Primárně moje putování světem v Diablo IV doprovázel Barbar. Na novou expanzi jsem se vrhl od začátku. Vytvořil jsem si novou postavu na lvl. 1 a přeskočil jsem originální kampaň a začal jsem kampaň z expanze. Nová postava Spiritborn mi připomíná Monka z Diablo III. Rychlý bojovník, který používá bojové umění, které se podobá kung-fu, alespoň mi to tak přišlo, který je navíc obohacen o duši šamana. Je hodně spojen s přírodou a umí vyvolat duchy čtyř zvířat – Gorila, Jaguár, Orel a Stonožka.

Schopnosti lze kombinovat libovolně. Orel způsobuje zranění blesky, jaguár spoléhá na ohnivé peklo, stonožka oslabuje protivníky jedem a gorila vládne brutální silou. Spalující doskoky jaguára, pěsti gorily či elektrizující dopady orla vypadají vizuálně velmi dobře. Příběhové pozadí úkolů otevírá jednotlivé zvířecí aspekty v tvz. Spirit Hall. Na své si přijdou i hráči, které Spiritborn nenadchl, jelikož nové dovednosti dostali i stávající třídy.

Runy a žoldáci

Vessel of Hatred přináší i dva (staro)nové herní prvky. Prvním z nich jsou žoldáci, kteří vám budou dělat společnost, pokud hrajete sólo. Potkáte se s jednorukým kovářem, démonickým dítětem, přesným lukostřelcem a bývalou kanibalkou. Jejich úroveň se zvyšuje skrze tzv. „Rapport“. Dále disponují talentovým stromem a řadou dovedností. Jednoho žoldáka můžete mít stále aktivního a druhého lze nastavit jako podporu. Podpůrný žoldák navíc je k dispozici i mimo sólo hraní. Vrátily se i runy, kterými můžete osadit své vybavení. Runy lze osadit na vybavení, které disponuje dvěma sloty vylepšení. Kombinací dvojice odlišných run získáte runové slovo. První runa generuje tzv. oběť, druhá runa aktivuje některý vámi vybraný efekt. Ve výsledku můžete získat dovednosti jiných herních tříd. V jedné chvíli můžete mít aktivní pouze dvě runová slova. Runy se dělí na tři rarity (běžné, vzácné a legendární) a jejich zisk je během na dlouhou trať. Samozřejmě je můžete koupit i od ostatních hráčů, pokud tedy máte dostatek zlata navíc. Runy i žoldáci jsou pěkné zpestření hratelnosti a vylepšuje pocit z neustálého vylepšování postavy.

Změny ve hře

Maximální úroveň postavy byla snížena ze 100 na 60, takže průběh levelování je rychlejší. Za cca prvních 45 minut jsem měl level 22 na normální obtížnost. Po dosažení lvl. 60 se odemkne Paragon level. Rozšíření přineslo návrat k tradičnímu systému obtížností „Torment“. Tormentu předchází čtyři základní obtížnosti (normal, hard, expert a penitent). Jakmile se dostanete na první, začnou padat z příšer silnější předměty (aktuálně mám již tři legendární).

Technický stav hry

Na poměry žánru se jedná stále o vizuálně krásnou hru. Děsivá atmosféra, region Nahantu je zpracován výborně a výborná hudba podtrhuje celý zážitek. Velké množství hráčů si stěžuje na časté pády hry, to se mi zatím vyhlo, ale nevím, jak běží PC verze. Jediný problém jsem zaregistroval, že se mi nestáhla aktualizace a hra mě odmítala pustit dál z úvodní obrazovky. Reset Xboxu vše vyřešil a aktualizace se začala stahovat.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Výprava do džungle skýtá desítky hodin hraní. Nová herní třída Spiritborn mi vyhovuje a neustálá potřeba si vylepšovat postavu kvůli honbě za lepší kořistí je návyková. Pokud ale hrajete Diablo kvůli příběhu, tady budete trochu zklamaní. Nezbývá nic než jen doufat, že tvůrci v budoucnu přinesou lepší scénář na příběh, aby se v tom hráči neztráceli tolik a neměli pocit, že se v příběhu trochu ztrácí tak, jak jsem to měl já.
Výborná hudbaDélka příběhu
Nová třída Občasné problémy s připojením kvůli nestažené aktualizaci
Vizuální stránka
Návyková hratelnost
06. 12. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle

Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?

»
03. 12. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024

Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...

»
30. 11. 2024 • Jakub Michálek0

RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut

Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?

»
28. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Dragon Age: The Veilguard

Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.

»
21. 11. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Farming Simulator 25

Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....

»
10. 11. 2024 • japo0

Recenze: Squirrel with a Gun

Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...

»
08. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Life is Strange: Double Exposure

Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...

»
04. 11. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: Unknown 9: Awakening

Mysteriózní výprava za neznámem a prastarou společností neznámých.

»