RECENZE: Hydro Thunder Hurricane

Autor: tonyskate Publikováno: 26.7.2010, 10:56

Publikováno: 26.7.2010, 10:56

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 3559 článků

Druhou Xbox Live Arcade hru v rámci Summer of Arcade tvoří Hydro Thunder Hurricane, které vychází tento týden. Tuto sérii již možná znáte, ale většina z vás bude k tomuto titulu přistupovat tak, že o něm nic moc nevíte. Pro tyto hráče ale i ostatní je tady naše recenze tohoto vodního titulu…

Původní hra zvaná jen Hydro Thunder vyšla na Sega Dreamcast v listopadu 1999 a později další rok se dostala i na další platformy. Principem bylo závodění rychlých člunů a tento základ je samozřejmě ponechán i v remaku, či spíše pokračování zvaném Hydro Thunder Hurricane od studia Vector Unit. Na místě je tedy i dávka adrenalinu a proto vás hned uvítá stylové menu, které se tvůrcům opravdu povedlo. Nabízí se hra pro jednoho i více hráčů. Podíváme se tedy, co všechno toto exkluzivní pokračování po 10 letech nabízí.

Ve hře pro jednoho hráče na vás čeká čtveřice módů a to závod, Ring Master, Gauntlet a Šampionát. První variaci závodění snad není třeba představovat. Druhý mód je pak o strefování se do kruhů, v Gauntlet  se musíte, co nejvíce snažit vyhnout výbušným barelům a šampionát je prostě postupný sled několika závodů, jež jsou poskládány z předchozích módů. Není zde přímo možnost volby obtížnosti, ale postupně už ji lze volit. Takže třeba u závodů s kruhy, který se podobá slalomu, se kruhy třeba trochu zmenší a jsou rozsety i po jiné trasy. V případě závodů si zase obtížnost navolíte podle vašeho člunu. Sice tak budete mít rychlejší plavidlo, ale soupeři budou taktéž lepší. Obtížnostmi jsou nováček, profesionál a expert. Je trochu škoda, že tratě jdou v módech podle stejného sledu prostředí, takže musíte třeba prvně odemknout nový závod v Ring Master, abyste tu samou trať pak odemkli třeba v módu Gauntlet. Jakou malou kompenzaci k tomuto faktu můžeme vzít to, že tratě nabízí různé zkratky a pro některé módy jsou v trati vytvořeny zcela nové cesty, takže vždy nejedete úplně tu stejnou trasu.

Pokud se v závodě umístíte na některém z prvních třech míst, tak získáte zlatou, stříbrnou či bronzovou trofej. Podle je vám pak udělen určitý počet kreditů, jejich výše závisí na módu a obtížnosti. Za kredity odemykáte nové čluny, tratě ve všech módech, vyšší obtížnosti, obrázky na profil nebo Avatar Awards. V závodech nejsou soupeři moc tvrdí, ale ve všech módech máte nepřátele v podobě letadel, kteří hází do vody bomby, aby tak způsobili velké vlny, a těmi jste jednoduše vychýleni z trasy a minete kruh či vrazíte do sudu. Pochopitelně nechybí ani zrychlení v podobě boostu, které získáte sbíráním nádob a nebo jako odměnu podle herního módu. Můžete tak i trochu vyskočit, abyste využili zkratky, překonaly překážku, z rampy dosáhli větší vzdálenosti nebo skočili pro nádobu.

Čluny jsou poměrně dostatečně odlišné, tedy po vzhledové stránce, po stránce technické jsou rozdíly samozřejmě patrné (rychlost, akcelerace, ovladatelnost). Design vašich vodních prostředků je velmi povedený a ke každému člunu se navíc nachází dva skiny, které odemknete dosažením nějakého výsledku či posbíráním skrytých balíčků. Skryté balíčky na tratích představují znak s logem hry a v každé úrovní je balíčku deset. Celkem se nabízí 8 úrovní a všechny jsou poměrně dosti odlišné. S tratěmi si tvůrci opravdu vyhráli a jsou velmi živé. Někdy například padají po stranách ledovce, jež rozbouří vodu a nebo se zjeví masivní postava s kladivem. Jindy se vám zase uprostřed vody zničehonic zjeví obrovský had a nebo vedle vás vyskočí nějaká vodní příšera. Oblast 51 má také svá překvapení. Po tratích nechybí i různé rampy a některé můžete sami aktivovat. Pochválit snad u všech tratí musíme i masivní výškové rozdíly, kdy například sjedete z několika desítek metrů vysoké přehrady a další.

Hurricane nabídne ale kvalitní zábavu především v multiplayer, který můžete hrát online se 7 dalšími hráči či lokálně až ve čtyřech hráčích (split-screen). Líbit se vám bude možnost spojit lokální a online hry. Jistě oceníte i podporu tabulek, kde můžete v různých kategoriích srovnávat časy a další hodnoty s hráči z celého světa. Herní módy pro více hráčů jsou praktické stejné, jako ty v single-playeru. Pokud se mezi vámi najdou hráči, kteří pamatují původní titul této hry, tak se vám vybaví vzpomínky na čluny jako Tidal Blade, Red Hazard, Damn the Torpedoes a další. Vizuální stránka hry je nadmíru povedená a stejně tak i fyzika, třeba při dopadnu z masivní výšky, a ničení překážek na vodě i mimo ni je povedené. Hudební doprovod je slabší, ale to vynahrazuje hlas komentátora, který vás informuje o vašem boostu a má docela dobré poznámky. Za zmínku stojí i trochu neobvyklé achievementy, kdy za nejlehčí věcí získáte, nejvíce G bodů a získání zlata či sesbírání všech balíčků, obdržíte třeba jen 5G.

8

Verdikt

Hydro Thunder Hurricane není jen obyčejným remakem, ale jedná se o plnohodnotné pokračování s klasickou hratelnosti a zkrátka asi ponechalo své základní prvky. Pokud si potrpíte na závodní hry, tak návrat této klasicky je přesně pro vás. Za vyzkoušení trial verze nic nedáte a za 1200MS bodů budete mít na nějaký čas vystaráno. Navíc, kdo by se v parných letních dnech nechtěl projet ve člunu rychlostí přes 250 kilometrů.
12. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Just Cause 4

Otevřené světy nabízejí nespočet možností, jak nám přinést různorodá dobrodružství a nejspíš i proto jsou v dnešní době tak populární. I já se do těchto světů rád vydávám, ale je tu jeden z nich, který se svou nekonečnou akcí tak trochu vymyká všem ostatním. Série Just Cause na to jde cestou výbuchů, bláznivostí a světem, v němž se můžeme vydat, kam nás jenom napadne a vyzkoušet, co všechno v něm je možné, byť je...

»
08. 12. 2018 • chaosteorycz1

Recenze: Jagged Alliance: Rage!

Vytahovat na světlo staré značky je stejně moderní, jako nosit brýle a kšandy po dědovi a hrát si na hipstera. Dle hesla: „Když to nejde zremasterovat, udělej další díl“, dostáváme opětovně série, jejichž existence byla už dávno součástí minulosti. A zcela právem, protože v posledních podobách dokázaly sami sebe dostat do slepé uličky.

»
04. 12. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: RIDE 3

Vývojáři z italského studia Milestone mají mezi hráči již nějaké to jméno, protože stojí za celou řadou známých značek. Jejich kvalita je sice velice rozporuplná, ale když řeknu, že se jedná o lehce nadprůměrné tituly, nejspíš to přesně vystihne jejich status. Ne každé studio je schopné chrlit hry stejným tempem, jako to dělají právě Milestone a ještě u nich zajistit nějakou kvalitu. Vždyť jenom letos jsme od nich již dostali tři...

»
30. 11. 2018 • p.a.c.o3

RECENZE: Battlefield V

První a druhá světová válka jsou oblíbená témata pro herní zpracování, na která se dá pohlížet z několika úhlů. Nejpočetnější zpracování mají na svědomí střílečky, kam se tyto ozbrojené konflikty našich dějin hodí asi nejvíce. Jeden čas byla děsně „cool“, až hráči začali být přejedeni touto tématikou a vývojáři naštěstí posunuli válku do moderní doby. Já sám si nejsem jist, zda jsem již zapomněl na všechny druhoválečné hry, abych byl nadšený...

»
29. 11. 2018 • chaosteorycz4

Recenze: Darksiders III

Je jedno, jak moc se snažíte změnit osud. Pokud se tak má stát, stane se. Bláboly kartářky uzené v mlžném oparu levného kuřiva neberte na lehkou váhu, protože něco málo na nich bude. Nevěříte? Co Sarah Connorová a oddalování soudného dne? Nebo Glum, jehož osud byl navěky spojen s prstenem? A co nastolení rovnováhy na bojišti, kterému andělé a démoni říkají Země? Téma jak vystřižené pro Roberta Langdona nebo Constantina, mají v tomto...

»
26. 11. 2018 • chaosteorycz0

Recenze: Achtung! Cthulhu Tactics

Kdykoliv se Němci zapletou s okultismem, smrdí to sírou nebo pořádně nevrlými démony. Že byl Hitler přinejmenším fascinován magií a vším, co by mohlo z onoho či jiného světa pomoci jeho armádě k vyhraní války, je známým faktem. Však spousta her, filmů a komiksů s tímto motivem pracuje. Jenže co kdyby Lovecraft nebyl jen skvělý fantasta, ale také spisovatel popisující skutečný kult a reálná monstra? Pak by válečné fronty možná páchly rybinou.

»
25. 11. 2018 • p.a.c.o0

RECENZE: Storm Boy

Silné příběhy nejsou doménou jenom knih či filmů, ale stále více se o ně pokoušejí, a dost často i úspěšně, herní vývojáři. Výsledky se různí stejně, jako herní žánry, protože by se dalo říct, že silný příběh jde naroubovat téměř na jakýkoli žánr. Můžeme střílet emzáky a přitom prožívat drama, užívat si malebného světa, který sužují vážné problémy nebo se prohánět po polích a vytvářet si příběhy vlastní.

»
23. 11. 2018 • chaosteorycz7

Recenze: Fallout 76

O tom, jak udělat ze spokojených hráčů smečku štvavých vlků, by některé herní společnosti mohly napsat seminární práci, natočit dokument a vydat pětisvazkovou publikaci. Snaha o rozšíření hráčské základny bohužel vede i k činům, které v konečném důsledku neocení nikdo. Hráči počínaje a propocenými účetními konče. O limitech lidské trpělivosti se v minulosti přesvědčily firmy jako Microsoft, Electronic Arts či Sega. A teď to vypadá, že se u neviditelných mantinelů složí Bethesda.

»