Recenze: Valorant
Přátelé, před 3 měsíci na Summer Gamefestu 2024 jsme se dočkali traileru na hru Valorant pro konzole a s ním i možnost registrace do limitované bety. Neváhal jsem a hned jsem se registroval, jelikož trailer ve mě vyvolal velký úžas, protože po mapách Valoratu jsem se už proháněl 2 roky na PC. Jelikož jsem člověk, který preferuje ovladač, byl jsem hodně zvědavý, jak budou probíhat moje první kroky s ovladačem v ruce ve světě Valorantu. Co si budeme, her podobného žánru jako Counter-Strike (týmová taktická střílečka z pohledu první osoby) na konzolích moc nevidíme. První kroky mě překvapily. Menu je hezky přehledné, na výběr je několik herních modů.
Unrated : Klasický 5v5 mod na 13 vítězných kol, po 12 odehraných kolech se mění strany . V tomto modu si dobře natrénujete mechaniky hry a celkovou ekonomiku hry, na kterou hra klade velký důraz. Za každé kolo dostanete obnos peněz podle toho, jestli jste kolo vyhráli nebo ne, musíte tak přemýšlet jestli si dané kolo koupíte plné vybavení např. štít, schopnosti (ano i za ty se platí) a hlavní zbraň nebo v daném kole pojedete spíše menší zbraň bez štítu, aby jste měli víc peněz na další kolo. Volba je na vás .
Competetiv : Je to mod, který je zpřístupněný od levelu 10 a hraje se stejně jako unrated s tím rozdílem, že po výhře nebo prohře celé hry jste odměněni body, se kterými se posouváte v jednotlivých divizích, kterých je ve hře celkem 9, od Ironu až po Radiant, kde jsou ti nejlepší z nejlepších.
Deadmatch : Mod, který je standardní free-for-all (všichni proti všem) zde se nepoužívají schopnosti daných agentu, ale pouze se spoléháte na svoji mušku a dovednosti střelby. Vyhrává ten kdo první nastřílí 40 killů.
Team Deadmatch : Mod, který je starý jako gaming samotný. Zde se utkáte 5v5 na menších mapách, kde můžete nalézt orby, které vám doplní životy, či zrychlí nabíjení vaší ultimátní schopnosti. Zde vyhrává team který jako první dosáhne 100 poražených nepřátel.
Practice : Zde můžete trénovat vaší mušku na figurínách, které se dají nastavit podle vašich představ, rychlost, jak se budou pohybovat, počet figurín atd… Na practice se můžete rozehřát před tvrdým kompetetivem. Hodně profesionálních hráčů tuto možnost doporučuje.
Hra nabízí 9 unikátních map. Některé mapy jsou spíše výhodné pro útočníky, další pro obránce, jiné mají specifické vychytávky např. na mapě Bind se můžete setkat s teleporty z jedné strana mapy na druhou, mapa Lotus obsahuje několik otočných dveří které vám pomůžou k dobití nebo zrychlí přesun z oblastí.
Arzenál zbraní obsahuje celkem 18 střelných zbraní (od příručních zbraní, samopalů, kulometů až po odstřelovačky. Zbraně mají i své tabulky na jakou vzdálenost jsou efektivní, na jakou vzdálenost už přestávájí dávat svůj 100% potenciál. Nejčastěji se setkáte ve hře se samopaly Phantom, který je rychlý, přesnější, ale má menší DMG oproti svému kolegovi Vandalovi, který je kapku pomalejší, ale po dobře mířené střele mezi oči protivník pozná, s kým má tu čest.
Valorant nabízí 25 agentů, za které můžete hrát. Dělí se do 4 skupin- controllerer, duelist, initiator, sentinel. Tyto skupiny vás tak trošku nasměrujou, co budete ve hře dělat. Controllereři se zaměřují na nepřátelský team, aby měli zhoršenou viditelnost a nemohli snadno obsadit oblast, kde bude bomba položena. Duelisti jsou spíše na eliminaci nepřátel a „otevírání“ oblastí a zajišťují plynulejší průchod na side (oblast). Initiatoři jsou specialisti na odhalování nepřátel přes zdi, smoky a další nežádoucí předměty. Sentinelové jsou experti na obranu jednotlivých oblastí, někteří staví ledové zdi, přes které se hůře dostává, někteří zase pasti nebo automatické Turrety. Možností je hromada, a to je to co na Valorantu mám nejvíc rád, přemýšlet nad kombinací různých agentu, jaké situace vzniknou při kombinování jejich schopností,.. Proto každá hra není úplně stejná a do určité míry jedinečná.
Pro úspěšnou výhru ve Valorantu je potřeba komunikace, ne nadarmo jedna z postav Brim Stone prohlašuje „Remember to talk to each other out there. If we communicate, we win.“ („Nezapomeňte si tam venku spolu promluvit. Když budeme komunikovat, vyhrajeme.“) tady hra velice trpí, jelikož na konzolích nemáme push to talk tlačítko, tak se často stává že lidé (pokud teda mají mikrofon) ho mají zapnutý pernamentně a ve hře, kde musíte poslouchat kroky (když vám ve sluchátkách řve jiný člověk nebo mu tam mamka vysává pokoj), hrát a předvádět dobrý výkon je hodně obtížné. Jelikož je hra 5v5 s možností komunikace přes mikrofon, tak se stává, že narazíte na toxické hráče a není jich málo,.. Na konzolích je to výrazně lepší, ale bohužel se jedinci najdou, v tom vám pomůže tlačítko mute v tabulce a je po problémech.
Valorant, jako každá Free to play hra, spoléhá na mikrotransakce, ale nebojte, žádný pay to win model tady nehledejte, jedná se pouze o kosmetické úpravy zbraní. Máme k dispozici také battlepass, takže pokud nechcete utrácet moc peněz ale přijít si na pěkné skiny a další odměny, tak battlepass je dobrá volba.
Pokud vás Valorant láká a nemáte spoluhráče, nebojte. Náš discord je vám plně k dispozici v sekci pojď hrát nebo akce-střílečky, se určitě někdo najde, třeba já IceFoxCZ 🙂 .
Verdikt
Riot nám ukázal, že ví co dělá a dokáže implementovat nové věci do tak zarytého žánru. Valorant je hodně povedený multiplayerový žánr, který nám ukazuje, že chce být kvalitním kompetetivním titulem, po boku Conter-Striku. Určitě hra stojí za to, aby jste si ji vyzkoušely a rozdali pár hlav . Obchod se skiny by mohl být trošku levnější a komunita lidí více otevřenější. Jinak jde o hodně povedený titul.Kvalitní kompetitivní mechaniky | Komunita |
Free to play | vyžaduje Xbox gamepass |
vývojáři naslouchají komunitě | drahý obchod |
RECENZE: Undisputed
Současný trend v bojových sportech je poměrně jasný – smíšená bojová umění dominují veřejnému prostoru a krátké, leč intenzivní šarvátky si získaly srdce mnoha diváků. Pak jsou tady ale ještě nostalgici jako my, kteří vzpomínají na doby, kdy na pomyslném vrcholu bojových sportů stál box. Nejinak tomu bylo i v herním prostředí, kterému výrazně dominovala série Fight Night od EA. Ty časy jsou ale už dávno pryč.
Recenze: Starfield Shattered Space
Rok a měsíc – tolik uběhlo od vydání ambiciózního intergalaktického dobrodružství Starfield jedním z nejslavnějších vydavatelských a vývojářských domů, firmou Bethesda. Bylo by asi zbytečné, abych se znovu zabýval shrnutím recenze původní hry, ostatně naši recenzi si můžete připomenout sami. Nicméně, přeci jen se jedná o opravdu masivní projekt, na kterém se během uplynulého roku pracovalo nejen na prvním placeném přídavku Shattered Space, ale i na původní hře formou free...
Recenze: Lunacy: Saint Rhodes
Železné pravidlo říká, že darovanému koni se na zuby nekouká. A je-li herkou na jarmarku nečekané dědictví nemovitosti, s nadšením sklopíte zrak, i kdybyste místo oře měli dostat mulu v posledním tažení. George Rhodes se měl také víc ptát, než vyrazil na obhlídku nového sídla, jehož adresa je v pochybné vísce, kde lišky dávají dobrou noc. Pokud tam tedy ještě nějaké zůstaly. Rhodes Village je opuštěná jak žebrák na nádraží a hrdina hororu...
Recenze: 63 Days
Ukázka nezlomné vůle polského odboje za doby Druhé světové války. Je tomu 26 let, co světlo světa prvně spatřil první díl Commandos: Behind Enemy Lines, který měl představit fanouškům válečných strategií možnost pohybovat se s jednotlivými postavami se speciálními vlastnostmi, specifickými pro danou postavu, aby se každý specialista choval v boji trochu jinak.
Recenze: NHL 25
Každoroční nálož sportovních titulů je téměř u konce. A jako každým rokem ji uzavírá hokejová série od EA Sports. Titulu se však dlouhodobě příliš nedaří uspokojit fanoušky a co si budeme vykládat, hráčská komunita je oproti deseti letům zpět podstatně menší. Změnit by to mohl letošní ročník, který nabízí přece jen něco nového a za mě lepšího. Jak si tedy letošní rok NHL vedlo při recenzování? Dobře!
Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...