RECENZE: Zoo Tycoon pro Xbox 360

Autor: lindros88cze Publikováno: 26.11.2013, 14:18

Publikováno: 26.11.2013, 14:18

Je autorem 116 článků

Série Zoo Tycoon přišla na svět v roce 2001 a více než po deseti letech se nyní vrací a to exkluzivně na konzole Xbox. My jsme samozřejmě nemohli odolat této roztomilé hře a tak vám nyní přinášíme naši recenzi verze hry pro Xbox 360.

Podobně jako ve všech ostatních hrách se slůvkem Tycoon v názvu, tak i v Zoo Tycoon je prioritou stavba a spravování vašeho byznysu, tedy v tomto případě zoologické zahrady. Vaší kreativitě se tak dostane spoustě prostoru od navržení zoo, přes umístění výběhů a stánků, po adoptování různých zvířat. Také jste ale manažerem celé zahrady, takže musíte neustále jedním okem sledovat finance vašeho podnikání, účetní knihy a ujistit se, že jsou hosté a zvířata šťastní, a je o ně dobře postaráno a tak dále.

ZooTycoon_360_Elephant1

To může znít dosti komplexně a tento druh her většinou obsahuje spoustu hloubky a prvků, že vás to až zahltí, ale Zoo Tycoon naštěstí není ten případ. Hra je i přes svou komplexnost jednodušší a je velmi přístupná, takže je vhodná i pro mladší hráče. Tím rozhodně nechceme říct, že se bude Zoo starat sama o sebe, stále budete mít dosti práce, aby byla zvířata a vaši návštěvníci spokojení. Jen to zkrátka nevede do toho děsivého detailu, jako u jiných strategických simulátorů. Zde se jistě nabízela i možnost mít ve hře češtinu, bohužel tohle přání zůstalo nevyslyšeno.

Ve hře můžete naskočit do zaběhnuté zoo a opravovat ji a vylepšovat, anebo se pustíte do budování vlastní zoologické od základů. K tomu slouží režim Challenge, který bude jistou výzvou i pro mladé hráče, ale spousta z vás jistě zabrouzdá do režimu Freeform. V tomto módu si můžete postavit vaši vysněnou zoo, bez omezení a bez restrikcí. Máte tak k dispozici neomezené finance a nemusíte se obávat, že by vás navštívil inspektor, který kontroluje stav zvířat a také stánků s rychlým občerstvením, aby se vašim návštěvníkům neudělalo špatně. Můžete se zkrátka uvolnit a dělat si co chcete a nic se nemůže vyloženě pokazit.

Zoo Tycoon ovšem není jen o výstavbě parku, ale také o samotných zvířatech, s kterými můžete komunikovat a vesele si pohrávat, ale pozor na tygry! Můžete se totiž převtělit do správce parku a přímo se procházet po vaší zoologické zahradě, a pokud už bude velká, tak se lze projíždět i v malém vozíku, ovšem nesnažte se marně přejet návštěvníky :-). Můžete se tak pohybovat přímo mezi návštěvníky a vše vidět z první ruky. U výběhů pak můžete zblízka pozorovat adoptovanou zvěř a třeba ji krmit (tu méně agresivní) nebo ji třeba postříkat hadicí a bacha, slon vám to někdy pěkně vrátí, tak ať si zleknutí nezlomíte krk 🙂

ZooTycoon_360_MainGate1

Samotná zvířata jsou krásně zpracována a ještě se o nich navíc dozvíte různé zajímavosti. Samozřejmě se nejedná o vzdělávací hru, ale díky herní encyklopedii se můžete dozvědět spoustu informací o zvířatech, která můžete adoptovat pro vaši zoologickou zahradu. Dostupné informace je snadné vstřebat a nebuďte překvapeni, kdyby pak vaše děti jevili přehnaný zájem o zoologii :-). A co je důležitější, že hra klade velký důraz na úsilí o ochranu zvířat, zvláště co se ohrožených druhů týče.

Vše ovšem nebudete obstarávat sám a můžete si najmout pomocníky, kteří za vás část práce udělají. Pokud by jste se rozhodl, že si vše uděláte sám, tak jednu věc nezvládnete a tou je výzkum, nových věcí, jako jsou například zábavné kouty, lepší podmínky chovu atd.. Ten vám vždy zabere nějakou chvíli, ale o to krásnější je pak vaše zahrada.

Kromě zvířat budete muset rozmazlovat i hosty a tak jim můžete začít servírovat kioskové pochutiny. Škoda, že v rámci vzdělávání nešla hra trochu dále a nebojuje proti nezdravím potravinám, ale to bychom chtěli asi od McDonaldového světa moc 🙂

ZooTycoon_360_TycoonView1

Vizuálně vás hra asi neohromí v případě zařízení a samotné zoo, ale zvířata jsou nádherně animovaná a doslova si na ně budete chtít sáhnout, takže hra se bude dětem určitě moc líbit. Ani verze pro Xbox One není graficky vymakaná, ale na tom nejspíše bude mít podíl současný vývoj i pro Xbox 360. Zvuky samozřejmě odpovídají všem zvířatům. Samotných tvorů je dostatek a navíc jsou věrné svým skutečným protějškům. V Xbox 360 verzi hry najdete přes 60 zvířat, zatímco v Xbox One verzi jich je 101. Next-gen verze pak také nabízí podporu Kinectu pro interakci se zvířaty (například se po vás opičí) a součástí hry je také rozsáhlý multiplayer, kdy můžete například až s třemi kamarády společně stavět vlastní zoo. A vůbec nejzajímavějším a také nejlepším prvkem verze pro Xbox One, jsou časové výzvy, které plní celá komunita hráčů a pokud jsou splněny, Microsoft daruje skutečné peníze na ohrožené druhy. Na úplný závěr a skvělý požitek z hry nezapomeňte na naše přeložené Achievementy!

7

Zoo Tycoon nabízí kvalitní rodinnou zábavu a jedná se o jeden z mála dětských titulů, který zaujme i starší hráče. Spravování zoologické zahrady v této hře samozřejmě není žádná věda a nejedná se tak o hardcore simulátor, který by vás zahltil zbytečnou propracovaností do hloubky. S hrou si zkrátka užijete a nabízí i trochu té výuky a připomene, že některá zvířata to mají opravdu těžké.
Zoo a zvířataAbsence češtiny pro děti
Ztvárnění zvířat Slabší grafika prostředí
Jednoduchost a komplexnost Občas těžké úkoly :-)
Pohled do světa zvířat

Hra je to krásná a ta absence češtiny je veliká škoda. Určitě by to zaujalo a více děti 🙂

• jj naprostej souhlas

• jistě by to pomohlo, ale musím říct, že jsem hrál demo se 7 letou holkou a po chvíli už jela sama na zakladě ikonek a popisků v anglině a myslím, že je to super motivace, jak chytat anglinu přirozenou cestou. To nic nemění na faktu, že bych tam měl rád tu možnost si vybrat 🙂 Ono hlavně ty informace o zvířatech jsou zajímavé a tam už ty ikonky nestačí:-)

• Martin Saťo Kríž

super bavil som sa aj ja so synom 5-6 rocnym len ta cena ….

»