RECENZE: Zoo Tycoon pro Xbox 360

Autor: lindros88cze Publikováno: 26.11.2013, 14:18

Publikováno: 26.11.2013, 14:18

Je autorem 112 článků

Série Zoo Tycoon přišla na svět v roce 2001 a více než po deseti letech se nyní vrací a to exkluzivně na konzole Xbox. My jsme samozřejmě nemohli odolat této roztomilé hře a tak vám nyní přinášíme naši recenzi verze hry pro Xbox 360.

Podobně jako ve všech ostatních hrách se slůvkem Tycoon v názvu, tak i v Zoo Tycoon je prioritou stavba a spravování vašeho byznysu, tedy v tomto případě zoologické zahrady. Vaší kreativitě se tak dostane spoustě prostoru od navržení zoo, přes umístění výběhů a stánků, po adoptování různých zvířat. Také jste ale manažerem celé zahrady, takže musíte neustále jedním okem sledovat finance vašeho podnikání, účetní knihy a ujistit se, že jsou hosté a zvířata šťastní, a je o ně dobře postaráno a tak dále.

ZooTycoon_360_Elephant1

To může znít dosti komplexně a tento druh her většinou obsahuje spoustu hloubky a prvků, že vás to až zahltí, ale Zoo Tycoon naštěstí není ten případ. Hra je i přes svou komplexnost jednodušší a je velmi přístupná, takže je vhodná i pro mladší hráče. Tím rozhodně nechceme říct, že se bude Zoo starat sama o sebe, stále budete mít dosti práce, aby byla zvířata a vaši návštěvníci spokojení. Jen to zkrátka nevede do toho děsivého detailu, jako u jiných strategických simulátorů. Zde se jistě nabízela i možnost mít ve hře češtinu, bohužel tohle přání zůstalo nevyslyšeno.

Ve hře můžete naskočit do zaběhnuté zoo a opravovat ji a vylepšovat, anebo se pustíte do budování vlastní zoologické od základů. K tomu slouží režim Challenge, který bude jistou výzvou i pro mladé hráče, ale spousta z vás jistě zabrouzdá do režimu Freeform. V tomto módu si můžete postavit vaši vysněnou zoo, bez omezení a bez restrikcí. Máte tak k dispozici neomezené finance a nemusíte se obávat, že by vás navštívil inspektor, který kontroluje stav zvířat a také stánků s rychlým občerstvením, aby se vašim návštěvníkům neudělalo špatně. Můžete se zkrátka uvolnit a dělat si co chcete a nic se nemůže vyloženě pokazit.

Zoo Tycoon ovšem není jen o výstavbě parku, ale také o samotných zvířatech, s kterými můžete komunikovat a vesele si pohrávat, ale pozor na tygry! Můžete se totiž převtělit do správce parku a přímo se procházet po vaší zoologické zahradě, a pokud už bude velká, tak se lze projíždět i v malém vozíku, ovšem nesnažte se marně přejet návštěvníky :-). Můžete se tak pohybovat přímo mezi návštěvníky a vše vidět z první ruky. U výběhů pak můžete zblízka pozorovat adoptovanou zvěř a třeba ji krmit (tu méně agresivní) nebo ji třeba postříkat hadicí a bacha, slon vám to někdy pěkně vrátí, tak ať si zleknutí nezlomíte krk 🙂

ZooTycoon_360_MainGate1

Samotná zvířata jsou krásně zpracována a ještě se o nich navíc dozvíte různé zajímavosti. Samozřejmě se nejedná o vzdělávací hru, ale díky herní encyklopedii se můžete dozvědět spoustu informací o zvířatech, která můžete adoptovat pro vaši zoologickou zahradu. Dostupné informace je snadné vstřebat a nebuďte překvapeni, kdyby pak vaše děti jevili přehnaný zájem o zoologii :-). A co je důležitější, že hra klade velký důraz na úsilí o ochranu zvířat, zvláště co se ohrožených druhů týče.

Vše ovšem nebudete obstarávat sám a můžete si najmout pomocníky, kteří za vás část práce udělají. Pokud by jste se rozhodl, že si vše uděláte sám, tak jednu věc nezvládnete a tou je výzkum, nových věcí, jako jsou například zábavné kouty, lepší podmínky chovu atd.. Ten vám vždy zabere nějakou chvíli, ale o to krásnější je pak vaše zahrada.

Kromě zvířat budete muset rozmazlovat i hosty a tak jim můžete začít servírovat kioskové pochutiny. Škoda, že v rámci vzdělávání nešla hra trochu dále a nebojuje proti nezdravím potravinám, ale to bychom chtěli asi od McDonaldového světa moc 🙂

ZooTycoon_360_TycoonView1

Vizuálně vás hra asi neohromí v případě zařízení a samotné zoo, ale zvířata jsou nádherně animovaná a doslova si na ně budete chtít sáhnout, takže hra se bude dětem určitě moc líbit. Ani verze pro Xbox One není graficky vymakaná, ale na tom nejspíše bude mít podíl současný vývoj i pro Xbox 360. Zvuky samozřejmě odpovídají všem zvířatům. Samotných tvorů je dostatek a navíc jsou věrné svým skutečným protějškům. V Xbox 360 verzi hry najdete přes 60 zvířat, zatímco v Xbox One verzi jich je 101. Next-gen verze pak také nabízí podporu Kinectu pro interakci se zvířaty (například se po vás opičí) a součástí hry je také rozsáhlý multiplayer, kdy můžete například až s třemi kamarády společně stavět vlastní zoo. A vůbec nejzajímavějším a také nejlepším prvkem verze pro Xbox One, jsou časové výzvy, které plní celá komunita hráčů a pokud jsou splněny, Microsoft daruje skutečné peníze na ohrožené druhy. Na úplný závěr a skvělý požitek z hry nezapomeňte na naše přeložené Achievementy!

7

Zoo Tycoon nabízí kvalitní rodinnou zábavu a jedná se o jeden z mála dětských titulů, který zaujme i starší hráče. Spravování zoologické zahrady v této hře samozřejmě není žádná věda a nejedná se tak o hardcore simulátor, který by vás zahltil zbytečnou propracovaností do hloubky. S hrou si zkrátka užijete a nabízí i trochu té výuky a připomene, že některá zvířata to mají opravdu těžké.
Zoo a zvířataAbsence češtiny pro děti
Ztvárnění zvířat Slabší grafika prostředí
Jednoduchost a komplexnost Občas těžké úkoly :-)
Pohled do světa zvířat

Hra je to krásná a ta absence češtiny je veliká škoda. Určitě by to zaujalo a více děti 🙂

• jj naprostej souhlas

• jistě by to pomohlo, ale musím říct, že jsem hrál demo se 7 letou holkou a po chvíli už jela sama na zakladě ikonek a popisků v anglině a myslím, že je to super motivace, jak chytat anglinu přirozenou cestou. To nic nemění na faktu, že bych tam měl rád tu možnost si vybrat 🙂 Ono hlavně ty informace o zvířatech jsou zajímavé a tam už ty ikonky nestačí:-)

• Martin Saťo Kríž

super bavil som sa aj ja so synom 5-6 rocnym len ta cena ….

22. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Yonder: The Cloud Catcher Chronicles

Herní svět to nemá snadné a stále o své místo na slunci musí bojovat. Jde hlavně o morální dilemata jako nahota či násilí, s nimiž už se filmový a hudební průmysl vypořádal, ale u her tomu tak prozatím není. I po těch letech je nám pořád předhazováno, že hry jsou násilné, sexistické a kdo víc co ještě a že z hráčů vyrůstají agresivní asociální jedinci, což samozřejmě není pravda. Většina hráčů v mainstreamu...

»
17. 02. 2019 • lindros88cze0

RECENZE: Jump Force

Je tady další bojovka, která vytváří směs postav z různých světů anime. Tentokrát se jedná o týmovku Jump Force, které určitě ani zdaleka nebude posledním z tohoto žánru, ale přeci by byla škoda jej minout. Od ostatních her svého typu se odlišuje především svým vizuálním stylem, kdy se snaží anime postavy zpodobnit realističtěji, což může působit trochu směšně, ale ve výsledku dokáže zaujmout, i když určitě ne každého.

»
16. 02. 2019 • chaosteorycz5

Recenze: Crackdown 3

„Tak se podívej chlapče. Už máš dost let, aby si pochopil, že jsi nechtěný. Dnes tu s tebou mluvím jen díky brzké zavírací době obchodů a faktu, že moje jediná ochrana byl tehdy deštník. Šanci zbavit se tě okamžitě jsme propásli, a tak došlo na komplikovanější řešení. Do Nigérie si nedoputoval, protože jsem část peněz na poštovné propil U Fleků. A řvoucí balík byl beztak podezřelý. Snaha o prodej v internetové aukci...

»
14. 02. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Far Cry: New Dawn

Pokračování zaběhnutých sérií to zejména v poslední době nemají vůbec snadné. Zde se totiž, mimo jiné, projevují sympatie či antipatie k jednotlivým značkám nebo vývojářským domům, a to radikálněji než kdy dříve. Onou otázkou a problémem je, jak moc danou hru inovovat, aby si ještě zachovala svou identitu, ale zároveň mohla hráči nabídnout něco nového. Série Asssassin’s Creed je dobrým příkladem toho, jak to může dopadnout a pomalu se toto ožehavé...

»
13. 02. 2019 • chaosteorycz15

Recenze: Metro Exodus

Rusko. Řekněte bez opovržení jméno východní velmoci ve špatný čas, ve špatné společnosti a máte zaděláno na pěkný problém. V lepším případě se setkáte s ostrým slovníkem. V tom horším vás čeká hloubková lustrace, kdy se kolektiv odhodlá k osobní prohlídce, hledajíc odposlechy, rudou knížku, podepsanou fotografii Vladimíra Vladimiroviče a zbytky smrtící látky. Ale proč ta hysterie? Země rozprostírající se na asijském kontinentu dala světu i dobré věci. Tak třeba architekturu, vodku, jednoduché věci...

»
12. 02. 2019 • CryLineT0

Recenze: DreamWorks Dragons Dawn of New Riders

Rodiče to nemají lehké. Při výběru vhodné hry často bývají omráčeni krásným přebalem a lehce tak přehlédnou věkové doporučení, které je alespoň drobným návodem ke správnému věku. Ukázkovým případem byla nedávná RPG Kingdom Hearts III, která by se vnutila i nemluvněti. U dračího příběhu podobný přešlap nehrozí, protože jde o přímočarou jednohubku pro malé.

»
06. 02. 2019 • CryLineT10

Recenze: Kingdom Hearts III

Odvaha, odhodlání, láska, přátelství, spravedlnost. To jsou motivy, se kterými manipuluje každé dobrodružství, každá báchorka pro děti a každý hrdinský epos. Jako malí jsme tyto vlastnosti brali za své, stejně jako postavy, jež je ztělesňovaly. Vařečky byly našimi světelnými meči, násady od košťat symbolizovaly mušketýrské kordy a poklice od zavařovacího hrnce posloužila coby štít Kapitána Amerika. Víte co? Ono ale stačí mnohem méně. Třeba obyčejný klíč.

»
05. 02. 2019 • p.a.c.o0

RECENZE: Genesis Alpha One

Vesmír je nekonečný a stejně tak i možnosti v něm. Kolikrát nás jeho zákonitosti až překvapí a ne jinak je tomu i v herním vesmíru. Snad poprvé se mi stalo, že hra, o kterou jsem stál, byla nakonec něco úplně jiného, než jsem původně očekával. Z počátku jsem byl trochu zklamaný, ale nakonec jsem hře přišel na chuť a byl jsem rád, že jsem se o ní zajímal.

»