Diablo IV: dojmy z první bety

Autor: HusekDPublikováno: 22.3.2023, 23:32

Publikováno: 22.3.2023, 23:32

Sociální sítě

O autorovi

HusekD

Je autorem 269 článků

Trvalo to dlouhých deset let, ale konečně jsme se dočkali. Legenda, která definovala jeden z mnoha RPG žánrů se opět vrací v novém pokračování. Série Diablo patří mezi mé nejoblíbenější herní značky a není tedy velkým překvapením, že netrpělivě vyhlížím blížící se datum vydání. Čtvrtý díl dorazí do našich obchodů 6.6.2023 a tento víkend jsme si mohli vyzkoušet první veřejnou beta verzi. Ta byla bohužel značně omezená, ale dala nám dobrý náhled na to, co nás v létě čeká.

Blizzard byl pro mě vždy znakem kvality. V posledních letech ovšem udělal pár nepochopitelných přešlapů, které můj pohled na tuto firmu hodně poškodil. Doufejme, že jsou ty nejhorší časy za námi a budeme od Blizzardu dostávat opět takové hry na které jsme byli v minulosti zvyklí.

V Diablu IV budeme mít na výběr z pěti základních tříd. Patří mezi ně Barbarian, Rogue, Sorcerer, Druid a Necromancer. První kolo bety nám nedovolilo hrát za Druida s Necromancerem, což mě jako velkého fanouška Necra zamrzelo, ale alespoň se mám pořád na co těšit. V druhém kole, které bude dostupné pro všechny hráče od 24.-27. března už toto omezení nebude. Sáhl jsem tedy bez většího přemýšlení po Barbarovi a hned záhy mě čekalo první příjemné překvapení. Každou svojí postavu si totiž můžeme poupravit podle svých představ. Nejedná se o úpravu do nejmenších detailů, ale základní rysy, barvu pleti, účes a výběr tetování mi vlastně bohatě stačí. Po několika minutách bude už váš charakter zahalen do brnění a jeho osobní vzhled si užijete pouze v cutscénách. Těch je ovšem v novém Diablu víc než dost a prozatím to vypadá, že vývojáři chtějí posunout příběhové vyprávění více do popředí. A jsem za to rád. Kvalita je na velmi vysoké úrovni a ačkoliv jsem se v dostupném prvním aktu nedozvěděli prakticky žádné zásadní informace, tak jsem si všechny videa užíval.

Po prvním střetu s nepřáteli jsem si musel udělat menší pauzu a podíval se do nastavení. Důvodem bylo velké přiblížení kamery, které pro mě nebylo příjemné. U diablovek mám radši vzdálenější kameru pro lepší přehled a pohodlnější pohyb. K mému překvapení zde tato funkce chybí. Jinak jsou ale možnosti nastavení opravdu bohaté a můžete si poupravit spoustu grafických detailů. Za to má Blizzard alespoň poloviční palec nahoru. Doufejme, že se nabídka do vydání hry ještě rozšíří a budeme si moct hru užít bez jakýchkoliv nedostatků.

Diablo III bylo po celou svojí existenci kritizováno za zvolení barevnější palety barev a hráči doufali, že se další pokračování přiblíží blíže Diablu I a II. Pokud mezi takové hráče patříte i vy, tak budete mít obrovskou radost. Vizuální stránka hry je naprosto dokonalá. Ponurá atmosféra na vás dýchá na každém kroku a nezmění se to i když se dostanete na světlejší prostranství. První procházení lokací neprobíhalo jako u běžné hry. Neustále jsem se při hraní pozastavoval a kochal se všemožnými detaily. Ať už se jedná o přírodu, stavby, nepřátele nebo rozpárané obyvatele rozeseté po okolí, tak je na to radost pohledět. To vše doplňuje dobře udělaný soundtrack, který jen přidává na temnější atmosféře.

Jednou z největších změn oproti předchozím dílům je zasazení do otevřeného světa. Jednotlivé lokace jsou rozděleny podle levelů, čímž vývojáři dávají hráčům částečné hranice, kam se mohou v danou chvíli vydat. Otevřený svět sebou přináší i zdlouhavé cestování, které si v plné verzi budeme moci zkrátit za pomoci mountů. Ty ale bohužel nebyly v první betě k dispozici. Lokace už také nejsou pouze rovné pláně, ale je zde mnohem větší důraz na členitost terénu. Při průzkumu tedy budeme seskakovat do propastí, nebo vylézat na vyšší skály. Další změnou je velké množství online funkcí. Diablo IV se vydává směrem k MMO RPG, což se prozatím jeví jako největší problém. Rád jsem si předchozí díly zahrál s partou kamarádů, ale je zvláštní, když se ve světě neustále potkáváte s cizími hráči. Mohou vám pomoct se zadaným úkolem, ale také vám můžou ukrást potřebné suroviny, nebo pozabíjet všechny moby. Poté vám nezbyde nic jiného, než čekat na jejich respawn. Ihned se mi v té chvíli vybavily nekonečné questy ve WoW. Rozhodně to není styl, jakým chci hrát hack-&-slash RPG. Kromě hlavních úkolů se ve světě nachází i spousta vedlejších zakázek a časových eventů. Svět jako takový je napěchovaný různými aktivitami a já se moc těším, až prozkoumám veškerá tamní zákoutí.

Rozšíření se dočkal i strom dovedností. Nejedná se sice o monstrózní spletené bludiště jako v případě Path of Exile, ale oproti předchozím dílům je zde mnohem více možností jak ke hraní přistupovat a kam směřovat svojí postavu. Restart schopností skoro nic nestojí a není tedy problém různě experimentovat. Příjemnou inovací je i mnohem přívětivější inventář. V minulosti jsme byli nuceni k neustálému přehazování předmětů, což mohlo být při delším hraní unavující. Nyní všechny předměty zabírají jen jeden slot a nemusíme tedy v mezičase zúročit zkušenosti z desítek odehraných hodin v Tetrisu.
Velkému množství hráčů se nelíbí budoucí přítomnost Battle Passu. Hra patří do nejdražší pořizovací kategorie a je tedy trochu zarážející, že po nás vývojáři už od začátku budou chtít další peníze. Vzhledem k tomu, že se ale Diablo IV odehrává z velké části v onlinu, tak je to z dnešního pohledu pochopitelné. Musí se ale jednat pouze o kosmetické předměty. Jakmile se v seznamu objeví předměty vylepšující některé statistiky, nebo bude touto formou možné získat vzácné ingredience, tak se Blizzard se zlou potáže.

To by jako souhrn základních informací prozatím stačilo. Betu si v rozšířené verzi můžete vyzkoušet již za pár dní a budu rád, když se s námi o své zkušenosti, postřehy a dojmy podělíte na našem Discordu, nebo ve zdejší komentářové sekci.

Diablo IV vychází pro Xbox Series X/S a Xbox One 6.6.2023 za základní cenu 2099kč.

10. 06. 2024 • Lukáš Urban0

Diablo IV se rozšíří o Vessel of Hatred

S rohatými máme automaticky spojeno peklo, tedy prostředí, kde zrovna nebudete hledat barevnou estetiku, divoký život a bujarou přírodu. Jenže v prostředí Diabla může udeřit ďábelská moc takřka kdekoliv a v případě rozšíření Vessel of Hatred to bude v džungli. Přesně tam se přesune snaha zvrátit spiknutí, v němž hrají roli Neyrelle a starý známý Mephisto. Nové dobrodružství sebou přinese spoustu obsahu, ve kterém nebudou chybět dungeony, vybavení, nepřátelé, kooperativní aktivity a fungl nová třída...

»
28. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Focus přibližuje Diablo IV nováčkům

Kdo si počká, dostane Diablo. Modifikace starého rčení je na místě, protože od doby, kdy byla akvizice společnosti Activision dokonána, hráče zajímal nástup nových her do předplatného. A Diablo IV je lákavým tahákem, protože jde o legendární značku a RPG, u něhož se očekává dlouholetá podpora. A také jde o hru, kde vás nemusí trápit, že autory uzmete o sumu za koupi tradiční kopii. Oni vás totiž v rámci sezón pumpnou...

»
28. 03. 2024 • tonyskate0

Diablo IV dostává ray tracing

Ještě než dnes večer Diablo IV rozšíří nabídku předplatného Game Pass na konzolích Xbox a PC, dočkala se hra zásadní aktualizace. Ta přináší možnost zapnout vizuální funkci ray tracing na všech podporovaných platformách, tedy Xbox Series X a snad i Xbox Series S. Stačí tedy v nastavení hry v sekci Grafika aktivovat položku „Enhanced Visuals“, čímž se ovšem připravíte o 60 FPS, jelikož v režimu aktivujícím ray tracing hra poběží „jen“ na 30...

»
21. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Podívejte se s Focusem na novinky v Game Passu

Dorazilo jaro a s ním další hry, které vám vydrží nejspíš až do další zimy. Tedy pokud fandíte obsáhlým RPG jakým je Dragon’s Dogma 2. Jenže pak jsou tu profesionální hltači her, pro něž je hraní něco jako sport a tituly střídají jak spodní prádlo. Nejen ti by měli mít přehled o kalendáři předplatného Game Pass, kam zase míří další hry, včetně posledního kousku od studia Blizzard. Dejte nám pár minut...

»
19. 03. 2024 • tonyskate0

Evil West, ARK, Diablo IV a další brzy v Game Pass

Xbox Game Pass nám v posledních týdnech servíruje stabilní nabídku a nic se na tom nezmění ani v následujících týdnech. Dnes dorazí baseball MLB The Show 24 či Lightyear Frontier jako poklidné farmaření z budoucnosti. Diablo IV jakožto první přírůstkem z akvizice Activision Blizzard bylo potvrzeno už dříve, ovšem chystajíc se i další zajímavé kousky.

»
15. 02. 2024 • tonyskate0

Diablo IV se blíží do Game Passu

Vůbec první hrou z celku studií Activision Blizzard, která se objeví v předplatném Game Pass, bude loňská akční RPG Diablo IV. Microsoft potvrdila, že hra bude přístupna v Xbox Game Passu i PC Game Passu od 28. března, což je vesměs za chvíli. Další hry od Activisionu i Blizzardu pak budou následovat. Současně jsme se dozvěděli, že Game Pass má napříč konzolemi a počítači už 34 miliónů předplatitelů, což je docela slušné.

»
06. 11. 2023 • tonyskate0

První rozšíření pro Diablo IV příští rok

O víkendu se uskutečnil BlizzCon, který se po čtyřech letech vrátil do Anaheimu, aby fanouškům her studia Blizzard naservíroval nejčerstvější novinky. Kromě nového hrdiny Mauga pro Overwatch 2 či trojice rozšíření pro World of Warcraft, si pro sebe pódium uzmulo i v červnu vydané Diablo IV. Především bylo představeno první rozšíření Vessel of Hatred, které bude pokračovat v temném příběhu původce zla Mefista a jeho démonických plánech pro Svatyni. Očekávat můžeme novou...

»
10. 10. 2023 • p.a.c.o0

Jak to bude s Modern Warfare III a Diablo 4 v Game Passu?

Velká a dlouho se táhnoucí akvizice, při níž chce Microsoft koupit kolos Activision Blizzard se pomalu blíží ke konci. Pokud nenastanou nějaké nepředvídatelné komplikace, chtěl by ji Microsoft dokončit tento pátek 13. října. Obě strany se nechaly slyšet, že hned po spojení začnou práce na přidávání her do služby Xbox Game Pass, ale kdo se těší, že se tam hned objeví i zatím poslední připravované hry jako Call of Duty...

»