
Diablo IV: dojmy z první bety
Trvalo to dlouhých deset let, ale konečně jsme se dočkali. Legenda, která definovala jeden z mnoha RPG žánrů se opět vrací v novém pokračování. Série Diablo patří mezi mé nejoblíbenější herní značky a není tedy velkým překvapením, že netrpělivě vyhlížím blížící se datum vydání. Čtvrtý díl dorazí do našich obchodů 6.6.2023 a tento víkend jsme si mohli vyzkoušet první veřejnou beta verzi. Ta byla bohužel značně omezená, ale dala nám dobrý náhled na to, co nás v létě čeká.
Blizzard byl pro mě vždy znakem kvality. V posledních letech ovšem udělal pár nepochopitelných přešlapů, které můj pohled na tuto firmu hodně poškodil. Doufejme, že jsou ty nejhorší časy za námi a budeme od Blizzardu dostávat opět takové hry na které jsme byli v minulosti zvyklí.
V Diablu IV budeme mít na výběr z pěti základních tříd. Patří mezi ně Barbarian, Rogue, Sorcerer, Druid a Necromancer. První kolo bety nám nedovolilo hrát za Druida s Necromancerem, což mě jako velkého fanouška Necra zamrzelo, ale alespoň se mám pořád na co těšit. V druhém kole, které bude dostupné pro všechny hráče od 24.-27. března už toto omezení nebude. Sáhl jsem tedy bez většího přemýšlení po Barbarovi a hned záhy mě čekalo první příjemné překvapení. Každou svojí postavu si totiž můžeme poupravit podle svých představ. Nejedná se o úpravu do nejmenších detailů, ale základní rysy, barvu pleti, účes a výběr tetování mi vlastně bohatě stačí. Po několika minutách bude už váš charakter zahalen do brnění a jeho osobní vzhled si užijete pouze v cutscénách. Těch je ovšem v novém Diablu víc než dost a prozatím to vypadá, že vývojáři chtějí posunout příběhové vyprávění více do popředí. A jsem za to rád. Kvalita je na velmi vysoké úrovni a ačkoliv jsem se v dostupném prvním aktu nedozvěděli prakticky žádné zásadní informace, tak jsem si všechny videa užíval.
Po prvním střetu s nepřáteli jsem si musel udělat menší pauzu a podíval se do nastavení. Důvodem bylo velké přiblížení kamery, které pro mě nebylo příjemné. U diablovek mám radši vzdálenější kameru pro lepší přehled a pohodlnější pohyb. K mému překvapení zde tato funkce chybí. Jinak jsou ale možnosti nastavení opravdu bohaté a můžete si poupravit spoustu grafických detailů. Za to má Blizzard alespoň poloviční palec nahoru. Doufejme, že se nabídka do vydání hry ještě rozšíří a budeme si moct hru užít bez jakýchkoliv nedostatků.
Diablo III bylo po celou svojí existenci kritizováno za zvolení barevnější palety barev a hráči doufali, že se další pokračování přiblíží blíže Diablu I a II. Pokud mezi takové hráče patříte i vy, tak budete mít obrovskou radost. Vizuální stránka hry je naprosto dokonalá. Ponurá atmosféra na vás dýchá na každém kroku a nezmění se to i když se dostanete na světlejší prostranství. První procházení lokací neprobíhalo jako u běžné hry. Neustále jsem se při hraní pozastavoval a kochal se všemožnými detaily. Ať už se jedná o přírodu, stavby, nepřátele nebo rozpárané obyvatele rozeseté po okolí, tak je na to radost pohledět. To vše doplňuje dobře udělaný soundtrack, který jen přidává na temnější atmosféře.
Jednou z největších změn oproti předchozím dílům je zasazení do otevřeného světa. Jednotlivé lokace jsou rozděleny podle levelů, čímž vývojáři dávají hráčům částečné hranice, kam se mohou v danou chvíli vydat. Otevřený svět sebou přináší i zdlouhavé cestování, které si v plné verzi budeme moci zkrátit za pomoci mountů. Ty ale bohužel nebyly v první betě k dispozici. Lokace už také nejsou pouze rovné pláně, ale je zde mnohem větší důraz na členitost terénu. Při průzkumu tedy budeme seskakovat do propastí, nebo vylézat na vyšší skály. Další změnou je velké množství online funkcí. Diablo IV se vydává směrem k MMO RPG, což se prozatím jeví jako největší problém. Rád jsem si předchozí díly zahrál s partou kamarádů, ale je zvláštní, když se ve světě neustále potkáváte s cizími hráči. Mohou vám pomoct se zadaným úkolem, ale také vám můžou ukrást potřebné suroviny, nebo pozabíjet všechny moby. Poté vám nezbyde nic jiného, než čekat na jejich respawn. Ihned se mi v té chvíli vybavily nekonečné questy ve WoW. Rozhodně to není styl, jakým chci hrát hack-&-slash RPG. Kromě hlavních úkolů se ve světě nachází i spousta vedlejších zakázek a časových eventů. Svět jako takový je napěchovaný různými aktivitami a já se moc těším, až prozkoumám veškerá tamní zákoutí.
Rozšíření se dočkal i strom dovedností. Nejedná se sice o monstrózní spletené bludiště jako v případě Path of Exile, ale oproti předchozím dílům je zde mnohem více možností jak ke hraní přistupovat a kam směřovat svojí postavu. Restart schopností skoro nic nestojí a není tedy problém různě experimentovat. Příjemnou inovací je i mnohem přívětivější inventář. V minulosti jsme byli nuceni k neustálému přehazování předmětů, což mohlo být při delším hraní unavující. Nyní všechny předměty zabírají jen jeden slot a nemusíme tedy v mezičase zúročit zkušenosti z desítek odehraných hodin v Tetrisu.
Velkému množství hráčů se nelíbí budoucí přítomnost Battle Passu. Hra patří do nejdražší pořizovací kategorie a je tedy trochu zarážející, že po nás vývojáři už od začátku budou chtít další peníze. Vzhledem k tomu, že se ale Diablo IV odehrává z velké části v onlinu, tak je to z dnešního pohledu pochopitelné. Musí se ale jednat pouze o kosmetické předměty. Jakmile se v seznamu objeví předměty vylepšující některé statistiky, nebo bude touto formou možné získat vzácné ingredience, tak se Blizzard se zlou potáže.
To by jako souhrn základních informací prozatím stačilo. Betu si v rozšířené verzi můžete vyzkoušet již za pár dní a budu rád, když se s námi o své zkušenosti, postřehy a dojmy podělíte na našem Discordu, nebo ve zdejší komentářové sekci.
Diablo IV vychází pro Xbox Series X/S a Xbox One 6.6.2023 za základní cenu 2099kč.

Příběhový trailer na Diablo IV
Pouhé dva týdny nás dělí od pekelné výpravy v akční RPG Diablo IV, jejíž vydání je po letech čekání stanoveno na 6. června. Tvůrci tentokrát vsadí na temnější tón, který se hráčům alespoň dle úspěšných betaverzí zamlouvá. Svatyně se tedy stane středem konfliktu mezi padlým andělem Inariem a ďábelskou dcerou Lilith, jak ostatně uvidíte v příběhovém traileru vydanému k příležitosti blížícího se data vydání. Přikládáme i nový trailer se záběry z hraní, abyste byli...

Diablo IV už nic nezastaví
Dokud hra nevyjde, je její datum vydání vždy ohrožené. A ano, už jsme se setkali i s tím, že byl vývoj označen za dokončený, a nakonec stejně došlo na odklad. Diablo IV snad nic podobného nepostihne, proto bereme „Gold“ status za berný a neměnný. Vydavatelství hrdě oznámilo, že nejde o důležitý milník jen ve vývoji hry, ale také v plánovém vydání, k němuž dojde 6. června. Jestli chcete obrátit list, neboť šla série...

Diablo IV ve 4K při 60 FPS na Xbox Series X
Veřejná betaverze akční RPG Diablo IV jasně potvrdila, že Blizzard své umění stále zvládá na jedničku a už se nemůžeme dočkat, až se do hlubin pekelných vydáme v plné verzi hry, která vychází 6. června. Kdybyste náhodou ještě nebyli připraveni po stránce konzole, ve stejný den bude v prodeji také sada Xbox Series X právě s touto hrou. Na Xbox Series X pak hra konzoli náležitě využije, jelikož na ni poběží v rozlišení 4K...

Sada konzole Xbox Series X a Diablo IV
Zatímco dříve v sadách dostávala přednost levnější konzole Xbox Series S, letos Microsoft představil už druhý bundle s Xbox Series X. Ten vyjde 6. června a nabídne navíc očekávanou akční RPG Diablo IV. Cena by měla být 14 199 Kč, tedy stejná jako v případě sady s kompletní Forza Horizon 5, což je o nějakých sedm stovek více, než je původní cena samotné konzole, takže to není taková hrůza. Konzole samotný bohužel není v limitované edici,...

DIABLO IV otevře brány pekla v březnu
Pokud se těšíte na Diablo IV, tak pro vás máme dobrou informaci. Na Twitteru jsou potvrzeny datumy pro open Betu.

Diablo IV rozpoutá peklo v červnu
Nebude to duben, bude to červen. Nakonec se akční RPG Diablo IV dočkáme až 6. června 2023, kdy vyjde na Xbox Series X|S a Xbox One. Anděl Inarius a démon Lilith spojily síly, aby vytvořili Svatyni a unikli z věčného konfliktu mezi nebem a peklem. Ovšem teď, desetiletí po událostech Diablo III: Reaper of Souls, jsou zahořklí nepřátelé, kteří sami sobě vyhlásili válku spolu se svými poskoky. Svatyně je tak zamořena...

Akvizici Activision Blizzard schválila Brazílie
Kolem akvizici studií Activision Blizzard společností Microsoft se toho v posledních době děje opravdu hodně. Začněme tou nejčerstvější zprávou, a to že Brazílie je po Saudské Arábii další zemí, která tuto akvizici schválila. Jejich správní rada pak dodala, že jedná především v zájmu koncových zákazníků, a ne konkrétních zájmy určitých konkurentů, čímž se nepřímo rýpli do Sony.

Kampaň Diabla 4 bezmála 40 hodin dlouhá
Oznámení Diabla 4 na Xbox konferenci bylo jistě skvělou zprávou pro všechny fanoušky s tím, že by hra měla vyjít někdy příští rok. Blizzard také potvrdil, že dokončení kampaně bude trvat přibližně 35 hodin. „Můžete cestovat kamkoli po světě, rozhodovat se o tom, co chcete dělat a zda chcete pokračovat v kampani. To by měl být 35 hodin dlouhý zážitek, který doplní příběh a postavy, které jsou opravdu lidské a vy se...