RECENZE: Assassin’s Creed: Syndicate pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 27.10.2015, 19:19

Publikováno: 27.10.2015, 19:19

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Mezitím, co se v Americe v 19. století teprve tvořil „západ“, v Evropě byla v rozvoji technika. Rodily se velká jména, pokládaly se základy elektřiny, využívala se pára, na ústup se dali koně a pomalu přicházely i jednoduché automobily. Jde o krásný věk a věřte nám, že taková Anglie ve svém viktoriánském období byla tím nejkrásnějším a zároveň zločinem nejprolezlejším místem, kam bychom se v budoucnu v nějakém tom stroji času mohli podívat. Říkáme to proto, abychom vás nepřekvapili tím, až řekneme, že na letošního Assassina jsme byli obzvlášť zvědaví. Konec 19. století je totiž z herního hlediska absolutně nevyčerpané téma, kam si v moderním světě videoher (datováno někdy od počátku milénia), nikdo netroufnul zabruslit. Proč? To nechápeme. Viktoriánská Anglie je totiž nevídaně krásná.

Assassins Creed: Syndicate se odehrává v Londýně roku 1868. Město ovládají templáři a tomu přihlíží během průmyslové revoluce dvojčata Evie a Jacob Freyiovi. Je nutné provést zákrok, složit gang a s jeho pomocí vystrkat všechny zloduchy z města ven. Jako v několika posledních dílech se Abstergo snaží blíže posunout k pátrání úlomku ráje, nicméně nalézají se i Assassíni z dnešní doby, co se Abstergo potažmo moderní templáře snaží zastavit. Nicméně, přišlo nám, že tentokrát je příběh ohledně této společnosti, skoro jak vystřižený z kontextu, až jakoby úplně mimo dění hlavního příběhu. Vy se během hry chopíte několikrát jak Jacoba, tak dámy, Evie a v každé misi, si zahrajete za někoho jiného. Přestože ve zcela otevřeném a v mnohem větším Londýně, než byla Paříž v Unity, můžete své ovládané postavy měnit, tak během misí je měnit nelze a vždy ovládáte jen jednu určenou postavu.

ACS_Screen_TrainCombat_wm_E3_150615_4pmPT_1434307919

Postavy jsou ovládáním naprosto totožné a disponují stejným arzenálem, tedy až na jejich vzhled – boxerem, stylovou holí se skrytým nožem uvnitř nebo čepelí Kukri, skrytou, assassinskou čepelí, vystřelovacím lanem pro rychlý přesun na střechy domů a halucinogenními šipkami, vrhacími noži a šestiranným revolver. Samozřejmě nechybí ani pomůcky typu píšťalka, dýmovnice apod. Veškerou výbavu včetně pásků a oblečení se zakupuje v menu hry za peníze získávané z misí, okrádáním mrtvol, vybíráním zamčených a odemčených truhel a okrádáním živých boháčů. K tomu je zároveň potřeba mít dostatečnou úroveň pro zakoupení předmětu. Ten získáváte tak, že postupně odemykáte talenty ze stromu dodávající hráči nové možnosti zabíjení, boje a přežití.

ACS_Screen_HAT_GangLeader_wm_20150512_1830cet_1431440355

Bohužel nás zklamalo, jakým způsobem se dále snaží Ubisoft okrádat své zákazníky. Záměrně zvolil ne úplně rychlý postup hrou, aby to hráče nutilo využívat mikrotransakcí a ulehčovat si průchod nebo rovnou šetřit svůj čas. Doufáme, že nikoho dalšího tento styl výdělku už nenapadne. Hra je tím uměle a zbytečně natažená, protože nejste-li dostatečný level, jste nucení zabíjet templáře, plnit vedlejší aktivity nebo čistit město od pohlavárů a snižovat tak vliv v jednotlivých částech města, což je zrovna jedna z aktivit, která nás v sérii nejméně bavila a nás ji teď Ubisoft nutí plnit.

Teprve letos jsme pocítili, že facelift, respektive grafický engine, Assassina stárne a už není tak fit jako dřív. Možná i pošleme domů Ubisoftu pohled s doporučením, aby se zamysleli nad technickou stránkou Assassina. Jakýkoliv jiný vydavatelský gigant se snaží do svých her protlačit co možná nejlepší grafické zpracování, ale Ubisoftu je to s 900p a mizerným rozlišením textur totálně jedno. To že akční adventury neoplývají 60 snímky za sekundu, už jsme si tak nějak zvykli, ale když jsme si sedli metr od obrazovky, měly jsme dojem, že buď nevidíme a musíme si dojít na oční, anebo se opravdu grafika zasekla v roce 2012, což je po Halo 5 z minulého týdne docela rána přes oči. Každopádně musíme uznat, že hudební složka se povedla a do hry skvěle sedí. Tvůrci se rozhodli zvolit adekvátní dabéry, čili Londýn opravdu zní, tak jak má. Vlastně nám přišel britský přízvuk docela sexy a ani dobový slang se ve hrách jen tak nevidí.

ACS_Screen_CartRace_wm_20150512_1830cet_1431440341

Je to reálná historie s reálnými jmény jako Charles Darwin nebo Charles Dickensa přesto to všechno působí tak neskutečně steampunkově. Pamatujete na Dishonored? Odmyslete si všechny ty fantasy a scifi prvky, dosaďte si Londýn s jeho obyvateli, třetí pohled, volné prostředí a vyjde vám Assassins Creed: Syndicate. Dobře, nakrklo nás pár věcí a stejně jak jsme očekávali, ani na bugy Ubisoft nezapomněl. Určitě ale jde od Black Flag nejhezčího Assassina, který nás donutil opět se o značku zajímat. Unity nám nesedlo a Rogue nebylo ničím zvláštní. Pozadí příběhu kolem Absterga už nám sice přijde vrcholně trapné, nicméně i tak jsme si 19. století neskutečně užili. Jde o netradiční období a my doufáme, že si spousta dalších firem vezme příklad a za nějaký čas nám přinese hru z této části historie s úplně odlišným gameplayem. Steampunk je sice super, jenže realita má prostě své kouzlo. A kdo ví, kam se podíváme příště. Léta utíkají jako voda a my se tak příští rok v Assassinovi třeba setkáme na bojišti během první světové války. No jo, tak nás za to nadšení neukamenujte. Tohle jednoduše byl jen další dobrej díl. Po delší době, ale byl. Jenže je to prostě pořád jen „další“ díl a my bychom už rádi konečně něco novátorského.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Prostě jen další díl Assassins Creed. Průměr, který potápí technické nedodělky, zastaralá grafika a zbytečně natažená doba hloupými mikrotransakcemi, ovšem zachraňující ho neobvykle zvolená doba, která je fakticky přitažlivá. A multiplayer? Kdepak...
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»