RECENZE: Balancelot

Autor: p.a.c.o Publikováno: 28.1.2021, 16:52

Publikováno: 28.1.2021, 16:52

Je autorem 2370 článků

Jsou situace, kdy není snadné udržet balanc. Třeba když je zima a chodníky vůbec nekloužou, ideálně ještě k tomu jdeme z kopce, nebo když se vracíme úplně střízliví z hospody. Rovnováha je přitom naším každodenním chlebem, protože bez ní bychom nikam nedošli, a taky bychom mohli vypadnout z postele, což se ale mnohým děje z nejrůznějších příčin tak jako tak.

No a teď si představte, že jste obyčejný panoš v době středověké, jehož snem je stát se rytířem. Máte štít, máte dřevec a ambice vydat se na turnaj, kde nejednomu rytíři jistě pocucháte jeho nablýskané brnění, aby si moc nemyslel. Bohužel, chybí nám poslední dílek do skládačky, abychom se turnaje mohli zúčastnit, kterým je kůň.

Náš panoš však není žádný hlupák, takže si postaví středověkou jednokolku, s níž vyrazí vstříc království a splnění svého snu. Co na tom, že do cíle by nejspíš dojel jako impotent s vaječnou omletou místo funkčního zařízení pro tvorbu pokračovatelů rodu. Cestou bude muset překonat nespočet nástrah a také porazit nejrůznější mýtická monstra, jako jsou třeba šnek nebo démon. Tak nějak by se dal v kostce popsat příběh, jehož se náš hrdina stal součástí. Nápad je to rozhodně zajímavý a jeho humorné zpracování mu pomáhá ještě víc.

S humorem a dobrou náladou je zde třeba hrát ještě víc, než u jiných her. Naším úkolem, v každé z padesátky úrovní, je dostat se na její konec. Jednokolka ale není, kdo ví jak stabilní dopravní prostředek, což platí dvojnásob, když máte v jedné ruce štít a ve druhé dřevec. Ovládáme nejen rychlost jízdy, ale také náklon našeho panoše. K tomu bude nutné někam vyskočit, něco přeskočit, no, není to žádná legrace.

Když v jedné úrovni můj hrdina potřicáté zemřel, říkal jsem si, že takhle nějak se asi cítí hráči Souls her. A jak správně tušíte, při hraní jsem oprášil svou zásobu sprostých slov a možná i nějaké nové urážky vymyslel. Nejlepší je, jak se v průběhu hraní mění křivka obtížnosti. V jedné úrovni vám to nejde, další projedete jako budoucí král bez jediného zaváhání a v té nadcházející bojujte, seč vám síly stačí. Jako na potvoru se nám ale všechna jablka, démoni a flašky od domácí samohonky jenom pletou pod kolo a nepustí nás dál. Tomuto stavu velice dobře nahrává i systém checkpointů, které jsou dané přesně obráceně, než by je člověk potřeboval.

Říkáte si, co je na jízdě tak složité? Mno tak musíme zkoordinovat několik věcí, aby panoš jel tím správným směrem. Rychlost jednokolky a skoky načasujete správně, ovšem udržet balanc už není tak snadné a dost často s sebou hrdina prostě praští o zem, o překážku nebo o nepřítele. Do toho se pod kola motají zmíněná jablka, flašky nebo kameny, což celou koordinaci ztěžuje ještě víc. Ovládání je tak ten největší oříšek, díky němuž jsem se hodně vztekal. Na druhou stranu pokoření každé úrovně je jako zabití finálního bosse na konci hry, díky čemuž jsem měl z úspěšného dojezdu opravdovou a nefalšovanou radost.

Dovedl bych si představit, že by to celé mohlo být již v základu přívětivější, tím spíš když v nastavení menu ještě čeká hardcore režim. Bohužel vám nejsem schopen říct, jaké to s ním je, protože díky nějaké chybě mi nešlo měnit nastavení hry, včetně zapnutí hardcore režimu. Vypnout jsem chtěl také hudbu, protože je sice pěkná, ale deset minut v kuse poslouchat stále stejný, byť hezký, hudební motiv není to, co bych při hraní chtěl.

Pochvalu bych chtěl namířit směrem ke grafickému zpracování, protože všechny cutscény a jednotlivá prostředí jsou opravdu moc hezky zpracovaná. Když vezmu, kolik hra stojí, je až s podivem, že si někdo dal s touto částí tolik práce. Vzít by si z toho měli příklad hlavně větší vývojáři, protože to bychom pak za svoje peníze dostávali úplně jiné produkty.

A právě cena by mohla být tím hlavním tahákem, proč Balancelota minimálně vyzkoušet. Tahle hra je opravdovou výzva a kdo touží překonávat ve hře sám sebe, může se tu bohatě realizovat. Další by pak mohla oslovit třeba samotná jízda na jednokolce nebo vtipné středověké zpracování. Ve výsledku jde o opravdu zajímavý herní počin.

7

Balancelot nic neodpustí, vyžaduje přesné načasování a dokonalé zvládnutí jízdy na jednokolce. Kdo to všechno zvládne, bude odměněn skvělým pocitem z vlastní šikovnosti po dojetí každé úrovně. Cesta je ovšem lemována hromadou opakování, frustrace a nadávek, což však mnohým hráčům nebude vadit. Navíc cena je více než příznivá, takže proč si neomlátit zadek a další části těla při jízdě za slávou.
14. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Insurgency: Sandstorm

Hráči akčních her mají na výběr z nepřeberného množství titulů. Pokud se zaměříme na online hraní, tak zde máme hlavní favority v titulech jako Call of Duty, Battlefield, nebo například Apex. Všechny tyto moderní hry jsou zaměřené na široké publikum a to sebou přináší nepříjemný nešvar. Aby se zavděčili co nejvíce hráčům, tak vývojáři své tituly zbytečně ulehčují. U střelby jen stěží narazíte na recoil, UI celé hry bývá přeplácané všemožnými...

»
10. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Death’s Door

Vrány byly odjakživa symbolizovány jako zvířata, která se pohybují v blízkosti smrti. Ve hře Deaths Door šli vývojáři ze studia Acid Nerve ještě o krůček dál a udělali z vrány samotného smrťáka.  Není to pro vaši postavu nic výjimečného. Je to jen každodenní rutinní práce, u které nepočítáte s žádnými komplikacemi. Začátek vaší cesty se line v pochmurné, až noirové atmosféře. Přicházíte do práce za doprovodu krásné klavírní hudby a než se stihnete rozkoukat,...

»
06. 10. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Far Cry 6

Jedno je jisté. Ubisoft si svým rozhodnutím zrušit české lokalizace u her mnoho fanoušků nezískal. Spíš bych řekl, že hráče ztratil. Nicméně v celosvětovém měřítku ho to asi moc netrápí, protože situace se zatím nemění. A je to docela škoda, protože vydání další z jeho nejoblíbenějších sérií, je tady. Na mysli máme samozřejmě bláznivou akční jízdu Far Cry, která se na naše obrazovky vrací v rámci šestého dílu, nepočítáme-li odbočku New Dawn.

»
04. 10. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: World War Z: Aftermath

Vydávat důležité rozšíření pro akční kooperační střílečku, když před pár týdny nastoupili vetřelci a na obzoru je Back 4 Blood, to chce hodně silné prášky proti pomatenosti. Anebo velkou jistotu, že hráči si najdou cestu k tomu lepšímu. Že nechají vesmírné parazity ladem méně náročným kolegům a že nebudou chtít čekat na duchovního nástupce Left 4 Dead, s nímž se táhnou i velká očekávání. A ano, World War Z si sebejistotu může dovolit.

»
04. 10. 2021 • HusekD0

RECENZE: Tails of Iron

Krysy měli v dřívějších dobách velmi těžký život. Chyběl jim vůdce, řád a pevně dané zákony. Kvůli této rozpolcenosti čelili krysí obyvatelé neustálým útokům žabích nájezdníků. Nešlo s tímto strachem žít věčně, a proto se rozhodl povstat nový vůdce pod jménem Rattus. Podařilo se mu sjednotit veškeré krysí obyvatele a společnou silou zahnali žabí okupanty do ústraní. Po tomto slavném vítězství se stal Rattus prvním králem krysí říše. Země pod jeho vládou...

»
27. 09. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Hot Wheels Unleashed

V dobách mého dětství, což bylo ještě v minulém tisíciletí, o ni snil každý, komu sestoupila varlata. A s ohledem na dnešní korektní dobu možná i ty, kterým bobtnaly úplně jiné partie. Řeč je samozřejmě o autodráze. O tom malém vlastním závodním okruhu, kde probíhaly rodinné a přátelské souboje o mistra čtvrtého poschodí a šampióna čtvrti. Kdo nikdy nepodváděl šťoucháním do soupeře nebo sabotáží závodního speciálu, nechť hodí angličákem. Pokud mu to srdce...

»

»

»