Recenze: Battleborn

Autor: Josef Brožek Publikováno: 10.5.2016, 19:13

Publikováno: 10.5.2016, 19:13

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Střílečky se už více jak dvacet let posunují kupředu a kupředu. Mění zasazení z druhé světové války, přes vesmír až k první světové válce. Inovují a mění koncept celého hraní. Za ty leta jsme si mysleli, že nás už nic nepřekvapí, ale spletli jsme se. Stále je tolik kombinací a funkcí, které mohou být pro FPS hraní přínosem, že už nikdy nebudeme očekávat, že bychom byli znudění. Gearbox Software, autoři Borderlands, však dostali nápad skloubit klasický FPS gameplay s prvky MOBA her, které tento žánr nevylučitelně spojují. Battleborn by se dalo v současné době považovat jako přímého konkurenta blizzardího Overwatch, ovšem Overwatch se spíše snaží konkurovat hrám jako je Team Fortress 2.

Battleborn je duchem obyčejná střílečka jako je například Call of Duty a taky zhmotňuje jeho klasické módy do své o něco vtipnější podoby. Jak jistě víte Gearbox Software je synonymem neotřelého humoru. Battleborn není výjimkou, a pokud vás tedy bavil humor v Borderlands, v Battleborn vás bude bavit ještě více. Autoři se stydí čím dál méně, a tak se dočkáme i častějších, vypípaných sprostých slov, než v dosavadních hrách. Dokonce ani grafika se o nic nezměnila, je pořád stále barevná, jen zmizely komiksové okraje objektů a postav. Sice nejde o kdovíjaký přelom, ale výhodou je, že tento grafický styl ani po letech prostě nestárne. S tím vsím můžeme s čistým svědomím říct, že spolu se skvělou hudbou má Battleborn nejlepší a zároveň asi i nejdelší intro vůbec. Fakt nás bavilo, což se u mnohých her říct nedá.

Jestliže jste multiplayerový hráči, což je v případě zájmu o Battleborn nejspíš logické, žádný příběh vás zde zajímat nebude. Singleplayer s coopem, splitscreenu i solo zde ale najdete, není tak zábavný a těžký jako multiplayer, ale je místy vtipný a díky některým mapám i svěží. Příběh není vůbec důležitý a vlastně ani zajímavý. Stručně jde o to, že tradičně jde o konec světa a proti sobě se staví dvě rasy, jedna konec přijme, druhá ne. Hotovo šlus.

image (2)

Abychom se ale dostali k hlavní přednosti hry. Ve hře je 26 postav (podpůrné, léčící, útočné, tankovací apod.), které můžete upravovat vzhledově dle libosti a pro každý souboj si i vybrat vylepšující předměty do hry. Ty aktivujete nasbíranou měnou v jednotlivých matchích, která po konci hry tradičně jako v moba hrách zmizí. Za tuto měnu si zároveň kupujete podpůrné nebo útočné robotické pomocníky v jednotlivých zápasech. To je vlastně jedna ze tří hlavních věcí, kterou si hra z MOBA her vypůjčuje. Tou další je, levelování postavy během zápasu. Před zápasem (vždy 5v5) si vyberete jednu postavu, kterou si pak už nikdo jiný vzít nemůže a za tu hrajete až do konce hry. Zabíjením příšer a protihráčů pak hru levelujete, přidáváte jí schopností, upgradujete a ty pak následně+ využíváte. Každá postava má ultimátní schopnost s dlouhou dobou načítání.

image

Tou třetí věcí je celkové levelování postav a celého účtu, který vám pak odemyká jednotlivé skiny a možnosti ovládání celého účtu. Ačkoliv se celý koncept na první pohled může zdát jako mix, jako když Pejsek s Kočičkou pekli dort, opak je pravou. Gameplay je neskutečně zábavný a byť jsou zápasy na náš vkus možná až moc krátké, tak jsme u hry vydrželi sedět hodiny a hodiny, a to hlavně proto, že jsme chtěli otestovat všechny hrdiny, kteří jsou na začátku povětšinou zamčení.

image (3)

Oproti F2P mobám kvitujeme absenci zbytečných mikrotransakcí. Ve hře se sice objevují boosty, ale jen během matche, kdy náhodně tu a tam z někoho vypadne, anebo skrze výzbroj, takže žádné další peníze navíc. Očekáváme sice bonusy navíc a DLC, ale to už je pak na hráči, jak moc si hru zamilují. Matchmaking nás nijak nevyvedl z míry a nabízí veškeré možnosti, jaké byste mohli očekávat a přát si. Bohužel ale hře nevěštíme moc velký úspěch. Důvod je prostý. Gearbox si holt nevybral nejlepší datum vydání, protože přeci jen Overwatch má ohromně větší marketing. Protože Blizzard. Overwatch se těší mnohem většího komerčního úspěchu, a to ještě před vydáním i přesto, že jde prakticky o úplně jiný koncept hraní. Možná překvapí, ale to si v současné době nemyslíme.

image (1)

Battleborn se tváří jako béčková záležitost a svým jménem takový i vlastně je, čemuž nasvědčuje i rozsah této recenze, ale dostal na vývoj hodně peněz, a tak nejen optimalizace je na velmi slušné úrovni, ale nesetkali jsme se ani s žádnými bugy. Matchmaking šlape jak má, mišmaš žánrů překvapivě funguje překvapivě hodně skvěle, a tak vlastně není hře prakticky až na jednu záležitost, co vytknout. Jestli se tedy ptáte, proč na konci hodnocení nevidíte 10, ale jen 9, tak se ještě ke konci pozastavíme nad mapami. Jejich struktura je nanejvýš dobrá, ale dle nás jich mohlo být o něco více, z čehož usuzujeme plánování DLC, tak jak jsme zmínili v předchozím odstavci. Jestli chcete snad hru měřit se SMITE, vyvedeme vás z míry. Tohle je něco úplně jiného. Představovali jste si někdy Borderlands, Call of Duty a League of Legends dohromady? Tady je výsledek.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Vyvedený mix žánru MOBA a multiplayerového FPS, který prostě nemá takovým spojením konkurenci a hlavně baví. Díky všudypřítomného humoru a zábavnému audiovizuálnímu zpracováním od Gearbox Software zkrátka nemá přímého protivníka na trhu.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»