RECENZE: Battlefield 4

Autor: Lukáš Michal Publikováno: 7.11.2013, 11:55

Publikováno: 7.11.2013, 11:55

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Michal

Lukáš Michal

Je autorem 3475 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Válka není žádná sranda a nedej bože, aby začala další světová, protože to by jsme byli asi pěkně v pr, tedy pardon, asi bychom nebyli. U virtuální války takové nebezpečí naštěstí nehrozí,  takže virtuální válka na našich zobrazovadlech může v podání Battlefield 4 směle začít. Dva roky od předchozího uplynuly a nasnadě je otázka, zda pokračování dokáže stejně úspěšně navázat.

Tím navázáním není myšleno přímo to příběhové. Jednu katastrofu v Americe jsme úspěšně zažehnali a jelikož Američané jsou všude, hned vypukly nepokoje další a to v Asii. Čínský generál si myslí, že se svojí armádou získá nadvládu a je na nás, abychom mu v tom zabránili. Příběh nehýří kdo ví jakou originalitou, ale to už u her podobného ražení bereme jako fakt. Potěší celá řada opravdu epických momentů, na které jen tak nezapomenete.  Čeká nás celá řada zvratů, hromada postav a dokonce dojde i na nějaké to setkání s osobou, jejíž osud nebyl tak úplně jasný (hráči trojky již jistě tuší).

amph_assault_2_wtrmrk

Hlavní změnou hry jednoho hráče je, oproti minule, postupné získávání zbraní na způsob multiplayeru. Za každé zabití nepřítele, headshot nebo zničení vozidla získáte body. Každá mise pak obsahuje bronzovou, stříbrnou a zlatou medaili, která závisí na počtu získaných bodů a na základě toho se odblokuje ta či ona zbraň. Díky tomu je zajištěna dostatečná motivace k dalšímu hraní. Co je však ještě znatelnější, je možnost některé části hry procházet stealth způsobem, kdy vidíte, jestli vás nepřítel vidí, připravit past a pak je všechny pořádně rozcupovat.

A že cupovat bude čím, o tom asi není pochyb. Zbraní se nám nabízí celá řada a bude čistě na vás, jakou kombinaci zvolíte. Všechno totiž díky přepracovanému systému máte ve svých rukou. Nově je zde možnost si v misi zvolit libovolnou zbraň z již odemknutých a stejně tak kombinaci těžkých zbraní nebo výbušnin. Všechny vlastence pak jistě potěší přítomnost hned dvou typů z naší produkce, CZ-3A1 a CZ-805. BF 3 nabídl let stíhačkou, takže BF 4 se podíval opačným směrem a dost času tak strávíte na mořských vlnách, kde se budete bít o své přežití, seč vám budou síly stačit.

Grafická stránka mne oproti demu mile překvapila, přeci jenom je nutnost instalace k něčemu dobrá a BF 4 ždíme maximum z X360 a je to moc pěkná podívaná. Drobnou výtku bych v tomto ohledu směřoval na nasvícení, které není vždy úplně ideální a na přesvětlené scéně není chvílemi vidět to, co by jste zrovna potřebovali. Ještě více než v předchozích dílech bylo zapojeno ničení budov, takže schováním v baráku při útoku tanku si pomůžete opravdu jenom dočasně a dřív nebo později bude nutné úkryt opustit, jinak vám z něj, a posléze i z vás, nic nezbude.

Herní náplň je hodně různorodá, takže hraní kampaně vás určitě nudit nezačne. Navíc se pořád něco děje a hra má opravdu parádní spád. Díky tomu však kampaň projedete za nějakých pět hodin a je konec. Sice jsme si zvykli, že hry podobného typu netrvají zrovna dvakrát dlouho, ale tohle už je trošku extrém a asi největší zápor celého singlu. Naštěstí dohráním kampaně na libovolnou obtížnost hra ani zdaleka nekončí a spíš jste se na to hlavní teprve připravili, protože hlavním lákadlem je multiplayer.

Battlefield-4-Golmud-Railway

Sedmička je šťastné číslo a přesně tolik herních módů na nás v multiplayeru čeká. Kromě obvyklých klasik přibyla trojice novinek a to Obliteration, Domination a Defuse. Všechny se snaží klasickou hratelnost dostat na jinou úroveň. To, jak se jim to podařilo, bych nechal na zhodnocení každému z vás, přeci jenom každému vyhovuje jiný herní styl. Například takový Defuse je zajímavý už jenom proto, že po smrti se nemůžete po chvilce opět připojit, ale musíte počkat, než skončí kolo a navíc poslední dva módy se hrají bez vozidel a další techniky. Osobně se mi hodně líbí Domination, protože mapy nejsou velké a boj je na nich hodně intenzivní. Nikdo s vrtulníkem nebo tankem vám neznepříjemňuje život, takže se může plně projevit vás skill.

Co mně lehce rozhodilo při hraní multiplayeru bylo rozházené ovládání. Při pěším boji se celá věc dala v pohodě zvládnou, ale jakmile jsem skočil poprvé do tanku, skoro jsem se ani nerozjel. Kontrola menu ukázala, že nastavení do stylu BF 3 se vrátit nejspíš nedá, ale kdyby někdo přeci jenom přišel jak, dejte vědět. Od posledně se kromě zpřeházených čudlíků mnoho nezměnilo, navíc pokud si v řízení nejste jisti nebo jenom potřebujete něco dopilovat, vřele doporučuji výcvikový mód. V něm najdete veškerou dostupnou techniku.

Battlefield-4-Hannah-and-Irish

Získávání zkušeností probíhá tak, jak jsem zvyklí, ale navíc můžete získat zlatý, stříbrný nebo bronzový Battle Pack. V něm může být  prakticky cokoli, počínaje zbraněmi, či skiny pro ně a například 25% boostem vašich získaných bodů konče. Zbraně se dají dle očekávání upravovat (opět v rámci možností, co jste si již odemkli), měníme vzhled, optiky a tak dále dle tradic. Arsenál je opravdu pestrý a hlavně hodně rozsáhlí, takže odblokování všeho pro všechny třídy zabere velkou spoustu času.

Demolici map jsme si vyzkoušeli už v betě, kde to ale nefungovalo úplně optimálně. V plné je to jiná káva a demolice je úžasná. Úplně jsem se při hraní rozpomněl na BF: Bad Company 2, kdy na konci kol z map zbývaly jenom trosky a ne jinak je tomu i zde. Nikde není bezpečno a pokud proti vám stojí tank, ani na první pohled pevná zeď není zárukou, že střet přežijete. Mapy jsou taktéž hodně povedené a najdeme na nich vše. Jsou malé, velké, vysoké, nízké, prostě všech druhů a svou oblíbenou bude mít určitě každý.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Battlefield 4 se povedl a ať si říká, kdo chce, co chce, podle mého je to nejlepší akční multiplayerová hra letošního roku a nebýt krátkého singplayeru a pár bugů v něm, nebylo by jí co vytknout. Když sem viděl, jak moc "převratný" jsou opět letošní CoD: Ghost (nehledě na to, že grafika mi přijde pořád stejně divná), určitě neváhejte a Battelefield 4 si pořiďte. Navíc je úplně jedno, jestli jste ho už někdy hráli nebo s MP střílečkami teprve začínáte. Díky české lokalizaci si bude vědět rady každý. Doufám, že se co nevidět na virtuálním bojišti setkáme.
češtinakrátký singl
demolice map bugy v SP
intenzivní multiplayer
dlouhá trvanlivost
30. 11. 2024 • Jakub Michálek0

RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut

Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?

»
28. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Dragon Age: The Veilguard

Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.

»
21. 11. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Farming Simulator 25

Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....

»
10. 11. 2024 • japo0

Recenze: Squirrel with a Gun

Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...

»
08. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Life is Strange: Double Exposure

Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...

»
04. 11. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: Unknown 9: Awakening

Mysteriózní výprava za neznámem a prastarou společností neznámých.

»
31. 10. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Call of Duty Black Ops 6

Letošní díl nekonečné série Call of Duty je celou řadou hráčů očekáván hned z několika důvodů. Může to být třeba tím, že vývoj Black Ops 6 byl na poměry značky až nečekaně dlouhý, protože trval čtyři roky. Vývojáři tak měli spoustu času náležitě zapracovat na všech aspektech a napravit poněkud pošramocenou pověst po nepříliš vydařeném Modern Warfare III. Hráči na Xboxu pak mají ještě jeden důvod k radosti, obzvlášť, pokud si...

»
25. 10. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: Sonic X Shadow Generations

Generační střet rychlosti, cestování v čase a temnoty. Nový titul z dílny herní legendy, studia SEGA, vrací to, co už jednou dobře fungovalo v roce 2011 a přidává k tomu temný chod navíc, v podobě kampaně za dokonalou bytost, ježka Shadowa.

»