Recenze: Borderlands: The Pre-Sequel!

Autor: Josef Brožek Publikováno: 1.12.2014, 20:10

Publikováno: 1.12.2014, 20:10

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Úvodem bychom se chtěli omluvit, že vám recenzi na Borderlands: The Pre-Sequel! přinášíme s měsíčním zpožděním, ale tak nějak jsme se zprvu nemohli domluvit, kdo recenzi udělá, a když už jsem dal hlavu na špalek já, tak se na ní zase zapomnělo a válela se nám tu docela dlouhou dobu, než mi to došlo. Na Borderlands jsem si vzpomenout vlastně ani moc nechtěl, leč jsem musel.

Nechápejte to špatně, pokračování, teda spíš prequel nebo pre-sequel… AHRR! No prostě nová hra od Gearboxu ve spolupráci s 2K Australia (čicháme převzetí značky), je dobrý kousek, ale zároveň takovým nechtěným dítětem. Druhý díl byl skvostný, a tak nás vývojáři až do letošního roku ládovali doplňkovým obsahem, byť ten poslední nestál zrovna za řeč. Takže fanoušci se season passem měli obsahu habaděj, propařených tisíce hodin a hlavně o zábavu postaráno na ještě nějakou tu dobu.

Odložení a následné naportování navíc pro novou generaci konzolí by bodnul, zejména kvůli narůstajícímu hladu. Takhle jsou fanoušci přesycení, všichni ostatní také a na Pre-Sequel už tak nějak v žaludku nezbylo místo. Protože si ale autoři řekli, že hru odkládat nechtějí, oznámili vydání pouze pro staré konzole a PC, next-gen až u toho příštího. Má to ale svůj klad. U staré generace se autoři snažili grafický „zážitek“ poněkud vyšperkovat, v jiném případě by na něj nebyl čas a vývojáři by ho odflákli. V současnosti se na něj dá alespoň koukat.

screenlg4

Všechno co zde najdete, jakoby jsme už někde viděli. HUD je stejný, grafika je stejná, všechno se to stejně hraje, úplně všechno stejně funguje, počkat… vždyť je to úplně stejné. Dobře… příběh, většina postav, prostředí, které se odehrává na měsíci, drobná přítěž v podobě kyslíku a hromada nových neotřepaných humorem nabytých textů, to všechno nové je. Jenže to je jen malá kapka v moři, proto nám nemůžete upřít, že nové Borderlands působí spíše jako velké DLC k tomu starému, a to nám v případě, že si autoři účtují plnou cenu, nepřijde úplně košer.

Příběh se odehrává těsně po prvním Borderlends, kdy Handsome Jack je zatím jen Jack a není to vypatlaný magor, ale váš přítel. Vyplňuje tak mezeru mezi prvním a druhým dílem. Ve hře ale najdete spoustu dalších známých postav v čele s Claptrapem, pojmenovaného jako Fragtrap, coby jedna ze čtyř hratelných postav. Další je Wilhelm, jako těžkej kvér, pistolnice Nisha a vzražedná Athena. Všechny postavy jste mohli v druhém díle nějakým způsobem potkat a všechny mají speciální schopnost. Nebudeme si všechny vypisovat, avšak za zmínku stojí epická disco trisco schopnost Claptrapa – vaulthunter.exe. Ta vygeneruje a složí její atributy podle vyhodnocení situace. Nikdy tak vlastně předem nevíte, co se stane. Třeba vás taky instantně může zabít. Koneckonců, je to vlastně virus, který mimochodem může zabít v některých případech nebo alespoň oslabit vaše přátele, čímž se stává nejzajímavější a nejvypečenější schopností ve hře.

Claptrap má sice nevýhodu oproti svým vrstevníkům, jelikož jeho talentové stromy jsou převážně určené k nápomoci vaší skupině, ale výhodu má tu, že nepotřebuje kyslík, je to přeci robot, ne? Vzhledem k tomu, že se celé dobrodružství odehrává na měsíci Pandory, není v okolí nejen téměř žádná gravitace, čímž budete po planetě vesele vyskakovat 20 metrů vysoko, ale není zde ani k životu potřebný kyslík. Pro všechny živé charaktery, ale i našeho miloučkého robůtka, vznikly Oz Kity, jež mají obdobnou funkci jako štíty, ale kyslík u nich postupně dochází, a tak jej musíte chodit postupně doplňovat, buď na základny, nebo ve stanicích či u frekventovaně rozmístěných O2 trhlin. Nedoplníte-li, postupně zemřete.

screenlg2

To je vlastně co se týče novinek všechno a upřímně řečeno, je toho zatraceně málo, dokonce tak, že jsme se sami příšerně nudili, takže nám nezbylo než si do splitcreenu pozvat kamaráda, čimž se zábava zvedla na úplně maximum. Obzvlášť při vtipných komentářích některých postav a questů. Když nám Jack při útěku z vesmírné stanice řekl „zabij toho kreténa“, který vtrhl do haly a začal nás na sto metrů odstřelovat, a zadání se změnilo na „Zabij toho kreténa“, začali jsme se smát a dlouho po smrti toho hajzla ještě smáli. Tenhle moment si budeme pamatovat snad nadosmrti. Vůbec celý Borderlandovský humor můžeme a hltáme oběma rukami naráz. Má šťávu a dokáže si udělat srandu i sám ze sebe. Vlastně si ji dělá v jednom kuse, a to se nám líbí. Co nám krom všech zmíněných nedostatků a poznámek chybělo, byl akční soundtrack, co by nám do žil napumpoval adrenalin a dodal nadšení k nekonečnému mydlení v reálném čase rozdělující se a rozmnožující se měsíční fauny, jež nám lezla krkem nad úplně nejvíc. My jsme tak po několika hodinách strávených v Borderlands: The Přes-Sequel! tak akorát chytili slinu na zopáknutí druhého dílu (my DLC nehráli(teda alespoň autor ne)).

Vážně podle nás nemá cenu rozepisovat všechny aspekty hry, když jsou totožné s těmi starými. Kdo o serii Borderlands nikdy nezavadil, dejte si předchozí díly. Kdo čekal novinku, čekal zbytečně a kdo čekal pokračování, dočkal se spíše jen datadisku. Obsahově není tak nabušený a nepomůžou mu ani slibovaná DLC. Navíc celý příběh je takový nemastný neslaný, čemuž naštěstí pomáhá dokonalý místní humor všude kam se podíváš. Na jednu stranu se alespoň úkoly tolik neopakují a ve více hráčích se nudit asi nebudete, pokud jste ale čirý solitéři, nudit se začnete už v první půl hodině hraní. Možná se lehce opakujeme – kdybychom měli hodnotit The Pre-Sequel! jako datadisk ke dvojce, možná bychom bývali více nadšení. Protože jde ale officiálně o další díl, jsme otrávení, naštvaný a tak nějak se na třetí díl už netěšíme tolik jako před nedávnem. To by se Gearbox musel hodně snažit, aby nám příště spadla brada jako minule. Hodnocení je zasloužené, tohle je s porovnání s dvojkou jen lehce nadprůměrné, možná by si zasloužila šest a půl, ale můžeme jen celá čísla. Sorry hoši.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Verdikt je prostý. Nemáte-li Borderlands 2 dost a štve vás, že DLC už došly, The Pre-Sequel je jedním takovým obrovským, čili i pro vás úplně vhodným. Pro všechny ostatní nedoporučujeme, teda alespoň za plnou cenu. A to se ještě rozmyslete jestli máte s kým hrát, sami se budete s velkou pravděpodobností za velmi krátký časový úsek od spuštění hry značně nudit.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»