RECENZE: Dance Central 2

Autor: lindros88cze Publikováno: 28.10.2011, 14:05

Publikováno: 28.10.2011, 14:05

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

lindros88cze

lindros88cze

Je autorem 122 článků

Z historie víme, že taneční hry čeká podobný osud jako ty hudební, kdy již v minulosti potkal série Guitar Hero a Rock Band nemilý osud. Každý trend jednou musí skončit, čehož si je nejspíše Harmonix dobře vědom, ale Dance Central se to zatím netýká.

Ani ne rok po vydání původního Dance Central, který byl jedním ze zahajujících titulů pro Kinect a stal se nejprodávanějším titulem pro tento senzor, tu máme pokračování. Mnozí se mohou oprávněně domnívat, že druhý díl je sešitý rychlou jehlou, ovšem to je omyl. Dance Central 2 totiž není jen kolekce nových skladeb a pohybů, ale je doslova nabušený novými vlastnostmi.

Zajímavou novinkou DC2 je Crew Challenge, což je jakýsi mód kariéry, který jsme v první hře postrádali. V kampani se tedy postupně propracováváte mezi tanečními týmy, abyste si získali respekt. Začnete s grupou Riptide a vypracujete se mezi známější borce a také budete tančit na lepších místech, od pláží až po stylové podzemky. Není to nijak oslnivý příběh, tedy jestli to tak můžeme vůbec nazvat, ale určitě se jedná o vítaný dodatek.

Díky tomu, že Dance Central stále využívá sledování celého těla, tak se odlišuje od ostatních tanečních her na trhu. Takže jestli se chcete naučit nějaké pohyby a oslnit na tanečním parketě, tak je pro vás Dance Central 2 skvělým trenérem.

Ještě než vstoupíte na taneční parket, tak se seznámíte s určitými pohyby krok za krokem. Dokud se vám nepovede provést daný pohyb excelentně, abyste mohli pokračovat dále, tak si jej hezky zopakujete. Jakmile tedy selžete, tak budete pohyb opakovat, dokud jej neprovede, jak máte a to hned třikrát. Není to ovšem jen o napodobování postavy na obrazovce. Každý pohyb je dopodrobna popsán, a pokud by vám to skutečně nešlo, tak můžete pohyb zpomalit a nebo natočit sami sebe, abyste viděli, co děláte špatně.

Hra obsahuje na 1700 pohybů a spousta lidí by nejspíše přehlédla fakt, že si Harmonix s každým vyhrál a to právě musíme ocenit. Velkou novinkou je také podpora hlasového ovládání, která vám umožňuje snadno komunikovat s tutoriálem a celkové oživuje zážitek z hraní. Pokud tak třeba chcete pokračovat nebo zopakovat danou sekci, stačí to říct. Stejně tak když se nechcete zdržovat v menu a jít rovnou na výběr skladeb.

Touženou funkcí byla také hra dvou hráčů na jedné konzoli zároveň. Váš kamarád se tedy může kdykoliv zapojit či odejít z vašeho vystoupení a to jednoduše tak, že vstoupíte před senzor. Žádné navigování v menu nebo přihlašování. Sice nemůžete hrát ve čtyřech jako v Just Dance 3, ale tvůrci DC2 raději vsadili na přesnost, které se vám při hře dvou hráčů dostane. V režimu head-to-head si to rozdáte proti sobě a každá strana si vybere svou oblíbenou grupu, kterou bude reprezentovat a poté už záleží na vašem výkonu.

Dance Central 2 vás toho tedy může opravdu hodně naučit, ale také díky tomu můžete pěkně shodit, aby vaše hopsání před televizí nepřišlo nazmar. Můžete aktivovat fitness playlist, který byl zabudován do hry a nabízí několik možností, které vám umožní například posílit horní část těla či výzvy pro spalování kalorií. Doporučujeme aktivovat tento mód co nejdříve, abyste sledovali váš pokrok ve všech oblastech hry včetně Crew Challenge a Perform It. Také můžete takto ulovit několik achievementů, což jistě není k zahození.

Co se týče hudebního výběru, tak není úplně pestrý a pochopitelně se drží tanečního a většinou současného stylu, takže na výběr máte například hity od Lady Gaga, Justin Bieber nebo Rihanna. Ovšem narazíte i na skladby jako Dragostea Din Tei od O-Zone či Toxic od Britney Spears. Soundtrack je tedy docela barevný, takže si snad vyberete. Ti z vás, kteří si již v minulosti stáhnuli skladby pro Dance Central, tak si je můžete převést do pokračování a původních 32 songů z první hry také, i když vás to přijde na 400MS bodů. Skladby jsou navíc kompatibilní se všemi herními módy včetně Break It Down.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

První Dance Central byl jasnou volnou pro Kinect, protože jako jedna z prvních her využíval kompletně technologii a také vás opravdu naučil nějaké taneční pohyby. Dance Central 2 překonává svého předchůdce ve všech bodech spolu s vylepšeným multiplayerem, tutoriály a zcela novou kampaní. Dance Central 2 není jen nejlepší taneční hrou vůbec, ale také tou pro Kinect.
25. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Thrustmaster T.Flight Hotas One

Gamepad jako univerzální ovladač všech her je nedílnou součástí herní konzole. A to už od dob, kdy připomínal spíš dálkové ovládání a značka Xbox byla hudbou budoucnosti. Ale nutně to neznamená, že není k mání lepší varianta, která vaši oblíbenou hru prodá v úplně jiném světle. V reálnějším a možná i pohodlnějším, čímž se okamžitě dostávám především k simulátorům. A rozhodně není náhodou, že v době vydání Microsoft Flight Simulatoru pro konzole Xbox Series X/S...

»
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»