Recenze: DiRT 5

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 2.11.2020, 17:22

Publikováno: 2.11.2020, 17:22

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3053 článků

Podzim nutně potřebuje závodní hru. Silnou, neochvějnou značku, která se postaví do čela žánru, aby sporťáci a střelci neměli moc ostré lokty, že oni dostali další díl toho samého a závodníci smutně koukají do vyschlé nádrže. Tento rok se nabízela Forza a rozhodně by byla vítanou posilou přicházející generace konzolí. Jenže vůdcovství padlo do klína série DiRT, a tam očekávání nebyla příliš velká. Ne vždy je ale dobré na ně dát.

Podzimní závody jsou jedním z patronů, kteří míří jak na stávající stroje, tak na novou generaci. A přestože videa působila dost stroze, a to i v případě gameplay záběrů z Xbox Series X, realita je mnohem lepší. Při grafické volbě Performance podává Xbox One X dobrý výsledek, který kazí jen poklesy snímků na startu a méně důrazné špinění aut. Výtky na adresu AI by v době vydání měly být minulostí, stejně jako drobné technické nedostatky cílené na day one patch. S načítáním už nynější generace nic neudělá, ale next-gen určitě ano. A jelikož DiRT 5 podporuje Smart Delivery, rozhodně se pořízení nebojte. S ohledem na vyšší cenu základu berte rovnou edici Amplified. A jestli máte doma s kým hrát, určitě si užijete multiplayer na rozdělené obrazovce, a tentokrát až pro čtyři. Pozor, velká telka nutností.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Jestli DiRT 5 neuspěje, bude to pouze vinou propagace. Codemasters měli do hráčů od počátku pumpovat adrenalin přes krkolomné třenice, extrémní počasí, povedené tratě a zapeklité arény, protože v nich se ukrývá ten pravý závodní duch. Titul baví jednoduchostí, arkádovou jízdou a zběsilým tempem, kterým do vás pere další události. Zároveň dokazuje, že není třeba bourat zdi do otevřeného světa, aby se hráči bavili.
25. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Thrustmaster T.Flight Hotas One

Gamepad jako univerzální ovladač všech her je nedílnou součástí herní konzole. A to už od dob, kdy připomínal spíš dálkové ovládání a značka Xbox byla hudbou budoucnosti. Ale nutně to neznamená, že není k mání lepší varianta, která vaši oblíbenou hru prodá v úplně jiném světle. V reálnějším a možná i pohodlnějším, čímž se okamžitě dostávám především k simulátorům. A rozhodně není náhodou, že v době vydání Microsoft Flight Simulatoru pro konzole Xbox Series X/S...

»
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»