RECENZE: Dungeons Defenders: Awakened

Autor: SeedarCZ Publikováno: 17.3.2021, 9:01

Publikováno: 17.3.2021, 9:01

Sociální sítě

O autorovi

SeedarCZ

Je autorem 4 článků

V dnešní době vychází zajímavých novinek na hraní pramálo. Víceméně se jedná jen o další díly pravidelně vyházejících her, čest vyjímkám. A na jednu takovou vyjímku se podíváme v dnešní recenzi. Jedná se o třetí díl tower defense akční rpg Dungeon Defenders, s přívlastkem Awakened s možností hrát online až ve 4 hráčích. Sice se nejedná o žádnou AAA pecku ani grafickou nálož euforie, i tak jde ale o zajímavý počin studia Chromatic Games.

Princip hry je jednoduchý, bránit základnu (v tomto případě krystaly) před vlnami orků, kostlivců, draků a dalších. K pomoci s tímto nelehkým úkolem vám bude pětice statečných válečníků/stavitelů. Na výběr máte pět herních módů hratelných v single i multiplayeru. K dispozici je pět různých postav s odlišnými vlastnostmi, skilly a obrannými budovami. Správná kombinace těchto prvků je klíčem k úspěchu každé mise.

Jak jsou pravidla hry vcelku jednoduchá na pochopení (prostě nenech nikoho projít až ke krystalu za žádnou cenu), tak k úspěchu je třeba nemálo tréninku a taktizování. Je vyloženě nutné hrát kampaň na začátku na tu nejlehčí obtížnost, získát tak zkušenosti pro vaše hrdiny a posilovat jejich charakteristiky. Pak je možné jít na další obtížnost, a tak dále. Úrovní obtížnosti je celkem 6 a tak už jen základní kampaň je zábava na nemálo hodin. To nezní špatně, viďte?

Navíc, v rámci multiplayeru si můžete taktizování a procházení třeba i celou kampaní užít spolu s dalšími čtyřmi spoluhráči. K dispozici jsou pak i další neméně zajímavé módy.

Survival – odrážej vlny nepřátel
Výzvy – speciální mapy jen pro ty nejzkušenější (nováčci vítáni, ovšem)
Čistá strategie – na rozdíl od ostatních módů, zde je z hrdinů jen hlouček ustrašených stavitelů bez možnosti a chuti přímo zasáhnout do boje, tento mód nedoporučuji nikomu, kdo nemá zkušenost s TD hrami a i těm kdo je mají určitě prospěje pár desítek hodin tréninku v kampani.

Teď k samotným ústředním postavám celé hry, tedy hrdinům.
Pro začátek si pro nás hra přichystala pět válečníků. Některý se hodí na přímý boj, někdo ostřeluje jen tak z dálky a najde se samozřejmě i mág. S každým získaným levelem získáváte pro hrdiny body schopností a je jen na vás jestli je investujete do síly, obratnosti nebo do zlepšení skillu daného hrdiny. Variant jak hrát je opravdu mnoho a vývojáři slibují další a další hrdiny a mapy. Po předchozím díle nemám problém tomuto slibu důvěřovat.

Jestli vás nudí běžné skiny, nyní máte i plnou kontrolu nad tím, jak váš hrdina bude vypadat. Rytíř v zářivé zbroji nebo nenápadný mág v tmavém hábu? Je to jen a pouze na vás.

V rámci zkoušení hry bohužel nebyla možnost otestovat hraní ve více hráčích (slzy tečou, srdce puká), o to víc se nemůžu dočkat až si nějaký ten online zahraji :-).

Kdybych měl hře něco vytknout, tak asi jen drobnosti jako optimalizace na starší generaci konzolí, kde se hlavně v procházení nabídek stává, že hra zamrzne. Těžko soudit, můj Xbox One už má něco za sebou. Na Series S samozřejmě neproběhl žádný podobný úkaz a vše běželo jak má. Poslední otazník zůstává cena hry, která není úplně podle očekávání. Mám ale za to, že fanoušek tohoto žánru neprohloupí a ostatní si počkají na nějakou tu slevu.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Z menších titulů mám obvykle obavy, které jsou buďto během první hodiny potvrzeny a nebo po desítkách hodin zapomenuty. Jsem opravdu rád, že v tomto případě platí to druhé. Hra je zábavná, jako odpočinek od jiných psychicky náročných her s míči a puky naprosto ideální.
neobvyklý herní zážitekoptimalizace na starší generaci konzolí občas zlobí
mnoho hodin zábavy obsahu by mohlo být více
jednoduché ovládání o ceně by se dalo diskutovat
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»
02. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Hood: Outlaws & Legends

Robin Hood je známé jméno. Ještě aby ne, když šlo údajně o lupiče, který bohatým bral a chudým dával. Tento lidový hrdina nejspíš žil na přelomu 12. a 13. století, ovšem není úplně jisté, že skutečně existoval. To nicméně nezabránilo zábavnímu průmyslu ve spoustě seriálových, filmových a také herních zpracování. Hrou, kterou si nejvíc pamatuju, je pro mě Robin Hood: Legenda Sherwoodu, která vyšla v roce 2002 jako taktická akční hra,...

»
26. 05. 2021 • japo0

Recenze: Subnautica: Below Zero

Hluboké moře dokáže být zrádné. Nikdy nevíte, co se vám může stát – ztratíte při hloubkovém ponoru orientaci mezi korálovými útesy a dojde vám kyslík? Nebo se vám vybije baterka a přepadne vás z temné hlubiny mimozemská mořská příšera, o jejíž přítomnosti jste neměli před sekundou ani tušení? A o tom právě Subnautica je – s každým ponorem přichází strach a zároveň úžas – strach z toho, zda jste dostatečně připraveni překonat sami...

»
25. 05. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: King of Seas

„Pozor, ať neuklouzneš na palubě“ nebo „Nehoňte se tady, právě jsem to tu vytřela“. Tak nějak asi volali pirátské maminky na své potomky dovádějící na lodi. A že pirátská loď je k hrátkám jako stvořená. Všude samé zákoutí, hromada kamarádů z posádky, zvířátka, prostě sen každého malého kluka nebo holky. Možná si to všechno ale moc idealizuji a život pirátských dětí nebyl jenom veselý a zalitý sluncem, jak by se nám na...

»
24. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Biomutant

J. R. Ewing by byl hrdý, neboť moc, touha po bohatství a těžká technika opět zvítězila nad zdravým rozumem, připoutanými aktivisty a reklamami na bio produkty. Těžební společnost, jejímž cílem je vycucat svět jak mléčné vaky prvorodičky, narazila na toxickou surovinu neznámého charakteru. Krom toho, že vyvěrá i z poupat mladých jabloní, mutuje se vším živým a postupně zabíjí Strom života. Bylo by snadné ho ochránit, kdyby se společnost nerozdělila na...

»