RECENZE: Fable: The Journey

Autor: Lindy Publikováno: 22.10.2012, 12:30

Publikováno: 22.10.2012, 12:30

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Svět Albionu nám opět leží u nohou. Tentokrát se ovšem studio Lionhead pustilo na tenký led a svoji herní značku Fable propůjčili čistě Kinectovému provedení, což je asi hlavní téma všech recenzí. Sám osobně jsem velký fanoušek série Fable, kde jsem doslova uchvácen jeho barevným provedením a světem, který je doslova nasáknutý příběhem. Tohle je situace pro Fable III a nyní je čas se ponořit do světa nového, který budu ovládat svejma pracičkama :-), takže jdeme na to a hned pěkně od podlahy.

Při prvních reakcích na samotný titul, jsem zaznamenal ohlasy jako… konec značky Fable, to snad nemyslí vážně, nebudu stát 5 hodin před televizí atd. Nadšený hlas jsem v té době hledal velmi těžko. Aktuální recenze ze světa, ale mluví už mnohem lépe a je vidět, že se herní svět v názorech dost rozdělil. Nyní uslyšíte mé dojmy z hraní, tedy člověka co miluje sérii Fable a je velký fanoušek Kinectu (ovšem pro sportovní a podobné využití).

Na začátku všeho, bylo krásné balení od společnosti Microsoft, kde kromě hry na nás čekalo i hned několik přísad na uvaření kuřecí polívky. Za tenhle dobrý úvod si lokální MS rozhodně zaslouží palec nahoru.

Svět Albionu nyní leží v mé mechanice a já jdu vstříc velkému dobrodružství. Hra se spouští a já před sebou vidím úžasnou grafiku, která mě prostě dostávala ve všech předchozích dílech. Okamžitě začínám hltat příběh a propadat se do děje. Zde bych vyzvednul přítomnost českých titulků, které v podobně laděných hrách vidím velmi rád. Jejich kvalita byla uspokojivá, takže další palec nahoru! Ale úvodní animace stále běží a jsem si skoro jist, že co nevidět poprvé vyzkouším kinectové ovládání.

Kinectové ovládání – první krůčky
Zde bych hned na začátku všechny ujistil, že hra se nehraje ve stoje, ale v sedě. Vše vám ukážou pěkné animace, kdy vám doporučí, jak správně sedět a hru ovládat. Mnoho z vás jistě teďka vyskočilo radostí a ta největší obava jim spadla ze srdce, ale přátelé, ještě se připravte na komplikace. Ani samotné hraní v sedě vám nepřinese dlouhé hraní. Náročnost kouzlení a ovládání je opravdu značná, a pokud se pustíte do hracího maratonu, tak druhý den budete na má slovo vzpomínat, až budete zvedat hrníček s čajem :-).

Zpět do děje hry, kde mě konečně v rukách přistáli virtuální opratě od mého povozu a já mohu směle vyzkoušet, jak si povedu. Ovládání je velmi příjemné a okamžitě mám pocit, že s koňským povozem už jezdím do malička. Postupně se učím zastavit, zatáčet a přidávat. Chvilku déle jsem se učil brzdit a hledat ruční brzdu, ale po čase už jsem jezdil jak ve Forze :-). Kromě jízdy se vžívám i do role svého „hrdiny“, který je spíše asi ten největší lajdák a smolař na celém světě. Když už si to tak mastím do Albionu, spadne mi most, najdu vědmu a můj svět se začíná obracet vzhůru nohama. To, že jsem lajdák ovšem neznamená, že v mém srdci není dostatek místa pro lásku. Tou hlavní láskou pro mě, je můj kůň a moje láska k němu vlastně odstartuje dobrodružství. Nějakej čaroděj si ho zraní a já se vzdám všeho pozemského a vstoupím do světa magie.

Kinectové ovládání – čarujeme
Magie je další věc, kterou dostanete plně do svých rukou. Aby vše fungovalo správně je potřeba projít tutoriál a vše pořádně vycentrovat, naučit se základní kouzla. Samozřejmostí je používání obou rukou. Musím uznat, že ovládání, míření a používání je velmi příjemné a i dosti přesné. Proto kalibraci rozhodně nepřeskakujte. Zde jsem ovšem narazil na první problém. Tohle všechno děláte v době, kdy sedíte rovně a jste plni síly. Bohužel počase si začnete ulevovat a sedět jinak než při kalibraci, ruce už nedržíte tak přesně a míření vám už zhola nejde tak přesně. Tím pádem se zhoršují i reakce na vaše požadavky a míření. Není to nic, co by vás zásadně odradilo, ale s ohledem na nepřetržité používání rukou, všichni skončíme u nějaké polohy z galérie skřet (tak označuji v tutoriálu pozice, jak nemáte před Kinectem sedět). Celkově je pocit z kouzlení ovšem perfektní a vy máte opravdu pocit, že čarujete a po čase už naprosto instinktivně čarujete, vytahujete proti kouzlo atd..

Nyní se ovšem vrátí do děje, kdy jsme se naučili jezdit, umíme čarovat a vědma nám říká, že náš osud právě začíná. To vše na místě, kde okusíte další krásy hry, tedy spíše mini-hry. Ve hře jsou místa, kde se prostě můžete v klidu utábořit. Díky vaší síle můžete léčit koně, trhat věci ze stromů nebo otvírat truhly, to mě bavilo strašně moc, né nějaké stupidní „A“, ale prostě ruce dolu, otevřít pěst, zavřít a zvednout poklop! Po této první dlouhé zastávce (save/uložení) se pouštím do příběhu, který zde nebudu nijak prozrazovat. Jasné je, že se pouštíte na cestu, kde proti vám povstanou všechny možné příšery, zvířata a další havěť ve hře. Vaše rukavice jsou to hlavní, co ve hře budete používat.

Zlepšování, ale Conana ze mě neuděláte
Samozřejmě za vše získáváte zkušenosti a po vzoru RPG budete vylepšovat, vlastnosti rukavic, svoje zdraví, svého koně atd. Rozhodně je zlepšování vidět a bude to jeden z vašich mnoha cílů ve hře. Ze zlobivého kluka se stane silný a nebezpečný muž a na vás bude, abyste šli po straně dobra a jak jinak než zachránili svět, před návratem prastarého zla.

Grafika a hudba
Jak jsem řekl na začátku, jsem velký fanoušek série a grafika a hudba v The Journey je prostě úžasná. Asi je to na hranici konzole, ale rozhodně to stojí za to. Vše pak doslova uzemní k dokonalosti scénická hudba a naprosto přesně zapadající mluvené hlasy v originálním přízvuku.

Co vás potěší
Pokud jste si užívali hru Fable Heroes, čeká na vás hned několik propojení a výhod. Takže pokud se na Fable The Journey chystáte, zkuste si den před tím pořádně probrouzdat Fable Heroes.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Pro běžného hráče, je to hra, která stojí za vyzkoušení. Limitní spojení s Kinectem z ní ovšem dělá dosti okrajovou hru. Bohužel za sebe musím říct, že hrát hru v kuse více jak dvě hodiny je opravdu náročné. Neustále držení rukou nahoře a kouzlení, kdy šviháte stále dopředu a dozadu se po čase projeví a to bohužel tak, že vás hra může i přestat bavit. Na druhé misce vah je ovšem nádherný svět a skvělý příběh, který vás prostě táhne dál. Sám jsem zvědav na vaše reakce. Hře totiž může ublížit, že běžný hráč je schopný u novinky prosedět spoustu času a tady to nebude tak snadné a tento fakt může ovlivnit jeho názor na samotnou kvalitu hry. Hra je označena i PEGI 12 a zde bych trošku apeloval na dohled a to né z důvodu nějakého závadného obsahu, ale spíše s ohledem na to vyčerpání a odpočinek. Pokud ovšem ke všemu přistoupíte s rozumem, před sebou máte celovečerní film, který si sami režírujete, máte hlavní roli a to mě zatím žádná hra nenabídla.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»