RECENZE: FIA European Truck Racing Championship

Autor: p.a.c.o Publikováno: 25.7.2019, 18:45

Publikováno: 25.7.2019, 18:45

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Závody jsou skvělou podívanou. Nemám teď na mysli ty virtuální, ale skutečné. Všichni jistě známe rally, Formuli 1 nebo okruhové závody cestovních vozů. Všechno to jsou velice rychlé a dynamické soutěže, kde není o napětí nouze a zdejší závodní speciály mají ladné křivky. Na závodní okruhy se však vydávají i kamióny, které se, co do výkonu, mohou s ostatními směle měřit. Závody kamionů mě vždycky fascinovaly už jenom z toho důvodu, jak se ty kolosy dokážou pohybovat po okruhu, nedarují si ani metr a ještě ke všemu se do všech těch zatáček a šikan musejí vejít.

O to víc mě potěšilo oznámení hry s oficiální licencí FIA European Truck Racing, byť jsem se měl na pozoru, jelikož za hrou nestojí žádné velké a zkušené studio. Stejně jsem se na hru těšil a byl jsem rád, když se mi dostala do rukou verze pro recenzi a já se konečně mohl vydat na závodní okruhy, které jsem z takhle vysoko posazeného závodního pracoviště ještě neviděl. Mou radost pak ještě více umocnila česká stopa ve hře, jež zanechává Adam Lacko, okruh v Mostu a značka Tatra.

Už na první pohled je vidět, že studio střední velikosti dělalo hru střední velikosti. Úvodní menu toho na úvod moc nenabízí, takže je tu klasická kariéra, námi vytvořený šampionát nebo závod s časem. Naladěn na tu správnou závodnickou vlnu jsem se vrhl vstříc kariéře, v níž u závodních her beztak trávím většinu závodního času. Příjemným překvapením pro mě byla nutnost nejdříve získat licenci pro závody (na výběr je evropský nebo světový šampionát), což obnáší splnění patnácti výzev. Ty jsou zároveň jakýmsi tutoriálem a seznámením se se závodním kamionem, což se jistě hodí.

Pár závodů kamionů jsem viděl, ale vůbec jsem netušil, že pro zvýšení atraktivity závodů a přidání jistého taktického prvku se FIA rozhodla osadit závodní speciály tanky s vodou, již následně jezdci mohou použít pro chlazení brzd. Musím přiznat, že tenhle prvek mi z počátku činil lehké potíže, protože při průjezdu zatáčkou jsem mimo ideální stopy musel ještě hlídat, zda se nepřehřívají brzdy. Čím víc času jsem však na trati projezdil, tím více jsem se učil s vodou pracovat a hlavně zbytečně neplýtvat.

Zároveň se však ukázalo, že tento zajímavý prvek bohužel není tak úplně propracován, jak by se slušelo a patřilo. Předně hra vůbec nereflektuje rozdíl mezi prudkým a lehkým bržděním. Jakmile na brzdu sáhnete, teplota se zvýší pokaždé stejně. Následně jsem čekal, že když bude pršet, takto získaná voda bude chladit také brzdy,  protože to dává super smysl, ale tak tomu vůbec není a ve výsledku je úplně jedno, jestli prší, nebo svítí sluníčko.

Počasí nehraje moc velkou roli ani v případě jízdního modelu. Bohužel, na nějaké detailní nastavování můžeme předem zapomenout, takže člověk buď musí přijmout, co ve hře je nebo se podívat někde jinde. Můžeme si vybrat brždění, řazení a autenticitu poškození (poškození ve výsledku také nehraje roli a ani v případě nastavení simulace moje jízda nárazem v plné rychlosti do zdi neskončila), čímž je nabídka nastavení vyčerpána. Ano, je tu nějaké nastavení brzdných sil a rozložení a další věci, nicméně nějaký zásadní vliv na jízdní vlastnosti jsem nezaznamenal. Popsal bych ho jako mix arkády a simulátoru, kdy není problém i na mokru jet jako drak a pak v pohodě dobrzdit na poslední chvíli do zatáčky. Na druhou stranu stačí trochu naklopenější výjezd ze zatáčky pod plným plynem a kamion jde velice rád do smyku. Ve výsledku se mi ale hrálo moc pěkně a po chvilce zvykání, zejména na zmíněné brzdy, jsem jezdil jako vítr.

Samostatnou kapitolou jsou naši soupeři. Jejich obtížnost se dá nastavit ve třech stupních obtížnosti, kdy však ani na nejtěžší nejsou po chvilce ježdění nějakou velkou výzvou. Může za to hlavně jejich umělá inteligence, která je podivná. Jsou okamžiky, kdy dokáží velice dobře potrápit a závodění s nimi je opravdová radost. Dost často však předvedou jezdeckou chybu, což by nebylo špatné a spousta závodních her tohle neumí. Málo který jezdec však udělá jezdeckou chybu typu jedu po rovince a z ničeho nic to strhnu do svodidel. Ideálně abych přitom vzal ještě někoho sebou.

Nadešel čas kritickým okem zhodnotit vizuální stránku. Kamióny a jejich zpracování se mi hodně líbilo. Kamiony jsou pěkně detailní a pohled na českou Tatru řítící se za vítězstvím ve mně vyvolal vlnu hrdosti. Tratě samotné taky nejsou úplně nejhorší, ale okolí a kartonové budovy jasně ukazují, že tady už došly síly a peníze, což je škoda. Nejlépe hra vypadá za zhoršených podmínek jako je tma nebo mlha, protože na horší herní kulisu není jednoduše vidět. Psí hlavu technické stránce nasazuje také nesoulad mezi zvukem a děním na obrazovce. Díky tomu nejdříve slyšíme, jak kamion zařadí, ale až poté následuje akce řidiče. To na výsledném dojmu také moc nepřidá.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Nebýt technických chyb, tupé umělé inteligence a nedotažených herních prvků, nebylo by co řešit a FIA European Truck Racing bych milovníkům kamionů s klidným srdcem doporučil. V aktuálním stavu a s danou cenou však koupi dobře zvažte a možná nebude špatné zvolit vyčkávací taktiku. Dost dobře si umím představit pořízení hry v nějaké slevě, které by už dávalo podstatně lepší smysl.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»