Recenze: Food Truck Simulator

Autor: SeedarCZ Publikováno: 14.3.2024, 7:58

Publikováno: 14.3.2024, 7:58

Sociální sítě

O autorovi

SeedarCZ

SeedarCZ

Je autorem 24 článků

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

Ve zkratce, nepovedlo.

Bohužel, i přes očekávání a celkově pozitivní přístup k danému žánru, musím říct, že po dopsání recenze hru už nezapnu. Důvodem je její technický stav a proto musím historicky poprvé použít při recenzi větu, vážně si tuhle hru nekupujte.

Jsem vyloženě zhnusený stavem, ve kterém byla hra vydána a není mi moc jasné, jak k tomu vůbec může dojít. Pro vydavatele velký červený vykřičník, a hned třikrát.

I přes problémy, jsem ale titulu šanci dal. A něco málo o své pouti touto hrou přece jen napíši.

Začínáte jako syn zemřelého majitele food trucku (jak to napsat česky? jídelní vůz? nevím) … dále použiji výraz podnik. Vrátili jste se do města, kde jste vyrůstali a rozhodli se převzít podnikání po svém otci. Naštěstí, tatínek vám zanechal svůj deník, který vás provede základy hry. Naučíte se dělat burgery,  hranolky a podnikání může začít.

V rámci příběhu, který není nijak rozmanitý ani dlouhý, se naučíte ještě přípravu dvou dalších jídel, kterými jsou pizza a sushi. Ehm ano, a to je vše! První věc, kterou vytknu je množství jídel které hra nabízí k přípravě. Tedy ano, při všech variantách úprav složení to udělá slušné číslo, ale co třeba hotdogy? Jako rychlý příjem bych bral všema deseti. Chybí také například nápoje pro vaše hosty a ono by se toho dalo vymyslet jistě více.

Příprava jídel je ve hře vyřešená elegantně, vše dává jakžtakž smysl a asi i provozovatelé reálných stánků by v tom se mnou souhlasili. Kdyby ne, rád si přečtu Vaše názory v komentářích. Ano, jsou tu i vcelku nesmysly, které dávám za vinu ne moc podchycenému kódu hry. Vůbec nesejde na pořadí ingrediencí, hra ani nerozlišuje kterou část housky dáváte jako spodní na burger nebo když třeba místo lehce propečeného masa dáte zákazníkovi medium rare, nevypadá že by to na něco mělo vliv. Ono získat achievement za 20 objednávek bez chyby v řadě, když víte že jste minimálně dvě udělali, mluví za vše.
Celé by se to dalo užít mnohem lépe, kdyby celý koncept hry vlastně nebyl postavený na tom, jak rychlí na ovladači umíte být. Pokud máte dobrou paměť také vám to může pomoci, ale nijak zvlášť.
Jednu radu pro vás ale mám, dejte si pozor při výměně lahví s plynem. Vyhodil sem jich do koše nespočet, protože koš a zásobník plynu jsou hned vedle sebe a v té rychlosti, no pochopíte nejspíš sami. Ono žádná hrůza se nekoná, peníze nakonec ve hře vůbec nejsou problém. Po ekonomické stránce je hra poněkud odbytá, což je škoda.

Protože další věcí, kterou je nutno zmínit, je poměrně rychle ubíhající čas. Za jednu směnu, tedy herních 8-10h jsem nezvládl připravit více než 12 objednávek. Zisk nula nula nic a suroviny se kazí, takže nakupujte s rozmyslem. Herní den trvá zhruba 10-12 minut. Samozřejmě jsou i místa, kde se dá prodávat i v noci. Když si dobře promyslíte plán kde zastavovat, klidně pár dní nemusíte řešit nic jiného krom přípravy jídel a tedy, vydělávání. Ve městě je několik prodejních míst, přesné číslo nevím, ale myslím že osm. Každé místo je specifické dobou, kdy je zde špička a vyplatí se zde zastavovat. Mimo ni těch objednávek příliš není. Ale dá se  využít třeba k odpočinkovému hraní nebo doprodej zásob, nakonec proč ne. Je jen na vás, jak své podnikání povedete. Také se liší typy jídel, které kde budete připravovat. V čínské čtvrti je jasnou jedničkou sushi, v italské zase samozřejmě pizza. Někde je to mix více jídel. Je dobré si předem promyslet plán kde prodávat a podle toho i objednávat suroviny.

Asi největší bolestí hry samotné je umělá inteligence řidičů v provozu města. Z nějakého důvodu se vývojáři rozhodli cestování městem zpřístupnit (ono by v rámci této hry dle mého stačilo tlačítko cestování, nebo tam tu možnost alespoň přidat). Ze začátku jsem jezdil tak nějak dle pravidel, ale dost brzy mě to přešlo. Protože takový paskvil na silnici, za to by se ani v Polsku nestyděli.

Po dokončení příběhu volně navážete na volný mód a můžete pokračovat v plnění herních výzev, sbírání medailí na všech prodejních místech. Zisk samotný už ale postrádá smysl. Není brzy moc co koupit. Vlastně už při dokončení příběhu všechny vylepšení jsem měl zakoupeny a zbývaly jen kosmetické úpravy auta. Těch ale není kdovíkolik a ani moc dobře nevypadají, tedy není důvod je kupovat. Pokud se někdy časem ještě něco odemkne, o čemž pochybuji, tak se omlouvám. Ale vážně už nemám síly tuhle rozbitou hru hrát. Nakonec i screeny níže jsou pořízeny z nové hry, protože se mi nepovedlo dostat do těch původních kde jsem hru dojel až do konce. Mírná jiskra naděje přišla s aktualizací, ale ta toho víc pokazila, než opravila zdá se. Po další černé obrazovce hru mažu a nejspíš už nikdy znovu nestáhnu.

3
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Food Truck Simulator, stejně jako ostatní kousky tohoto studia, sází na neprobádané území. Nicméně, tento kousek už zná světlo světa z PC dost dlouho a tento port na konzole je přinejmenším nepovedený. Spíše bych řekl, katastrofický. Velká škoda, jinak dojmy byly pozitivní. Ovšem tak nefunkční paskvil si nemůže dovolit vydat sebemenší studio. Pokud vás titul zaujal, pořiďte si jej raději na PC nebo počkejte jestli se hru podaří opravit. V aktuálním stavu je nejhratelná.
těžko se hledají, snad jen čeština, byť strojováumělá inteligence v řízení aut
nekonečně množství bugů
grafika minulého století
málo možností úprav auta
nabídka menu by mohla být širší
chybí nápoje
03. 02. 2025 • Lukáš Michal0

RECENZE: Kingdom Come: Deliverance II

Po letech čekání jsme se konečně dočkali další velké české hry. A tentokrát je o dost větší, než tomu bylo v případě prvního dílu, který musel až prostřednictvím veleúspěšné kampaně na Kickstarteru ukázat, že o hru tohoto zaměření je skutečně zájem. Výsledná prodejní čísla z konce loňského roku jsou více než skvělá – Kingdom Come: Deliverance nakonec dokázalo prodat hodně pěkných 8 miliónů kopií, a i toho českého dabingu jsme se nakonec...

»
16. 01. 2025 • ZabijackyKafe0

Recenze: Albatroz

Mysteriózní turistická výprava za hledáním rodinného příslušníka a něčím víc, než jen sama sebe.

»
15. 01. 2025 • Lukáš Urban0

Recenze: Flint: Treasure of Oblivion

Jak asi vypadají vaše denní zvyklosti? Zničení otravného budíku, podpora vodárenské služby ranní hygienou, odlehčení několika dekagramů z útrob lednice, provětrání syntetické vlákniny ze šatníku a hurá vstříc dalším bytostem s podobně laděným počátkem dne. To piráti jsou na tom daleko lépe. Po probuzení ostrou mluvou lodního papouška přivítají ráno douškem rumu. Jakmile se nasoukají do moly prolezlého mundůru, zbičují podřízenou posádku, pověsí pár zajatců a nakrmí žraloky ploužící se za korábem....

»
06. 12. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle

Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?

»
03. 12. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024

Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...

»
30. 11. 2024 • ZabijackyKafe0

Recenze: Death Stranding: Director’s Cut

Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?

»
28. 11. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Dragon Age: The Veilguard

Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.

»
21. 11. 2024 • Lukáš Michal0

RECENZE: Farming Simulator 25

Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....

»