Recenze: #IDARB
Přiznáme se, nevíme jak začít, a to i přesto, že jsme se tu drbali na hlavě a chodili kolem místnosti asi dvacet minut. #IDARB je tak zatraceně zvláštní hrou, že jsme nevěděli, od jakého konce to vzít. Tak například nejzajímavější na ní je, že vznikl jako otázka na Twitteru, když se jeden z autorů zeptal tehdy ještě bez nápadu, co by měl(i) vytvořit z té červené krabice na obrázku, jež leží na šedivém hranatém obdélníku. IDARB tedy It Draws A Red Box.
Autoři dostali skvělý nápad, ptát se lidí, co do své hry přidat, a protože tvůrců ve studiu není mnoho, moc dohad mezi nimi nebylo, a tak brali každý dobrý nápad, co na Twitteru od přibývajících fanoušků vyplulo. Dpousta nápadů tak dala vzniknout nevšední hře, která si bere z Bombermana a Smash Bros. to nejlepší a přidává fotbal! Ano, fotbal.
V každé hře hraje tým proti týmu, který se skládá z různého počtu hráčů nepřesahujícího maximální počet osm. Tým se v omezeném časovém úseku snaží nasázet protihráči co největší počet gólů, který se zapisuje jako počet bodů, což určuje, jak byl gól podán. Maximální počet bodů za provedený gól je 15 a minimální jeden, to když ho do brány přímo donesete. Jo, donesete.
Míče se vždy dotknout a už jej nesete, klidně přes celou „mapu“, následně jej můžete vystřelit, přihrát spoluhráči nebo doskákat až k bráně, což není zrovna efektivní. Tlačítko pro střelu, kolem vaší postavy vystřelí auru, která nejenže vystřeluje nesený míč, ale i nesený spoluhráčem, z každého matche se tak stává hypermasakr. Míč lítá sem tam, stejně tak hráči a dát gól s vyšším počtem hráčů, není zrovna dvakrát jednoduché, obzvlášť při online hře.
Hra podporuje sice mnoho nastavení multiplayeru, ale co si budeme povídat, ne každý voice chat využívá. Nejlepší je tak sednout si společně doma s až osmi kamarády, což je trochu revoluční, protože jde o první hru, která takové množství hráčů najednou podporuje. Pokud byste se ale rozhodli jít lokálně proti sobě, můžete jen čtyři proti čtyřem.
Krom online multiplayru a lokálního mlutiplayeru podporuje hra ještě singleplayer, který se postupně ztěžuje. AI botů však není zrovna chvályhodná, protože nám přišla hloupá s jediným cílem – jít za míčem, a to bez ohledu na to, jestli je cesta k němu výhodná či nikoliv. Z celkového provedení singleplayeru tak nutno usoudit, že autoři mysleli především na multiplayer. A nejen to, sami totiž prohlašují svůj výtvor jako cílený na eSport, což je zřetelné už při prvním spuštění.
V nastavení si například můžete zvolit svůj profil na Twitteru a Twitchi a při zápasech se vám při streamování bude chat z Twitche a tweety z Twitteru, na kterých jste označení, promítat v dolní části obrazovce jako „rychlo zprávy“ při vysílání Televizních Novin na ČT1. Jde snad o nejprovázanější hru s Twitchem v historii. Už jen proto, že jsme narazili na velmi originální achivement, kde si musíte spárovat Twitch s hrou, začít jí streamovat, povolit v nastavení hry hashtagy (aby se vám také přenášeli do horní lišty) a následně musí některý divák napsat #achivement, čímž aktivuje Achiev-Bota. Okamžitě pak dostanete achievement na svém Xboxu.
Svoje týmy můžete upravovat v drobném, zato vice než uspokojivém měřítku. Do každého týmu si můžete přidat nespočet hráčů, a těm přiřadit jednotlivé vzhledy, kterých je take nespočet, navíc zde najdete mnoho spojení s jinými hrami. Například skiny Wormsíků od Team 17 apod. Protože je celá hra v retro pixelartové grafice, není problém hrát ve skinu například takového volského oka nebo půl litru piva. Jak možná někteří zbystřili, svoje skiny si můžete vytvářet sami pomocí editoru. A nejen to, dokonce pomocí QR kódu lze přidávat výtvory ostatních hráčů nebo sdílet ty své. Stejně tak potom písničky a loga týmů, jež možno také přidávat, stejně jako vytvářet své vlastní a následně sdílet.
Editory vlajek (logo) a především písniček nabízejí takové množství funkcí, že jsme byli schopni od komunity pro některý ze svých týmů stáhnout i současně běžící popové hity. Vůbec, #IDARB je vlastně nejkomplexnější hrou, co se týče nastavení, jakou jsme za poslední, dlouhou dobu hráli. Navíc přináší originální nápady, které neomrzí a ještě spoustu přinese. #IDARB vychází na začátku měsíce, kdy se také stane hrou pro Games with Gold pro únor. My se už vážně těšíme. V online multiplaeru zatím nikdo moc není (zatím jen novináři), a tak naám nezbylo než hrát především singleplayer, který jsme si skvěle užili. Vlastně se stala přesně tou hrou, kvůli niž si autor recenze objednal další ovladač, aby mohl zapojit kamarády a rodinu. Neumíme předpovědět, komereční úspěch, ale jelikož má hra namířeno i na PC a skvělou provázanost se stremováním, věříme, že ano. My se už hodně těšíme až si za měsíc pořádně vyzkoušíme online multiplayer. A jestli autoři přidají i něco jako divize a přidají z jednoho na více herních módů (což je v plánu), online multiplayer bude narvaný k prasknutí a Twitch si zařídí novou kategorii – #IDARB.
Verdikt
Nevšední platformovka kombinující fotbal, velké množství hráčů a zběsilé skákání. S ničím podobným jsme se zatím nesetkali, navíc je to velmi zábavné, originální a předem určené především pro eSport. Autoři však mohli více myslet i na jedináčky. Nejzajímavější indie hra, co jsme za poslední dobu hráli, navíc s velkým potenciálem.Recenze: Albatroz
Mysteriózní turistická výprava za hledáním rodinného příslušníka a něčím víc, než jen sama sebe.
Recenze: Flint: Treasure of Oblivion
Jak asi vypadají vaše denní zvyklosti? Zničení otravného budíku, podpora vodárenské služby ranní hygienou, odlehčení několika dekagramů z útrob lednice, provětrání syntetické vlákniny ze šatníku a hurá vstříc dalším bytostem s podobně laděným počátkem dne. To piráti jsou na tom daleko lépe. Po probuzení ostrou mluvou lodního papouška přivítají ráno douškem rumu. Jakmile se nasoukají do moly prolezlého mundůru, zbičují podřízenou posádku, pověsí pár zajatců a nakrmí žraloky ploužící se za korábem....
RECENZE: Indiana Jones and the Great Circle
Na světě není slavnějšího archeologa, než je Indiana Jones. Kromě pěti filmů, několika knih a komiksů se dočkal ztvárnění také na poli videoher, byť s kolísavou kvalitou. Studio MachineGames, které spadá pod Bethesdu, se rozhodlo vytvořit tu nejlepší akční adventuru s Indiana Jonesem v hlavní roli, jaká tady doposud byla. Jak se jim tento nelehký úkol podařil?
RECENZE: Microsoft Flight Simulator 2024
Série Microsoft Flight Simulator (dále MFS) se řadí mezi stálice herního průmyslu a zároveň patří po bok těch nejstarších sérii, jaké stále vycházejí. Však považte, vždyť první díl vyšel v roce 1982, což je již 42 let. Tolik leckdy není mnohým hráčům, kteří usedají k obrazovkám, aby se za kniply těch nejznámějších i méně známých letadel vznesli do oblak a prozkoumávali naši krásnou zemi. Ovšem následující řádky nebudou patřit ohlédnutí za sérií,...
Recenze: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...