RECENZE: Lawn Mowing Simulator

Autor: p.a.c.o Publikováno: 13.8.2021, 11:47

Publikováno: 13.8.2021, 11:47

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2347 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Jsou věci, které se prostě stanou, ať děláme, co chce. Jednou z nich je i to, že pokud máte někdo kolem svého domu nebo na zahrádce trávu, dřív nebo později zase vyroste. Nezbude pak nic jiného, než ideálně po nedělním obědě vzít sekačku nebo naskočit na traktůrek a vyrazit vstříc té zelené džungli. Vedlejším efektem pak je, že z vás i sousedi mají radost. Zkrátka tráva roste ať chceme nebo ne, takže je logické, že jejímu zkracování se budeme nějakým způsobem věnovat i ve virtuálním prostředí.

Oproti skutečnému sekání má to virtuální několik zásadních předností. Nepotřebujete sekačku, traktůrek, a hlavně žádný pozemek, který čeká na sekání jak nohy po zimě. Prostě sečete, kdy se vám zachce. Je až s podivem, že se do dnešní doby těchto bohulibých simulátorů neobjevilo více. Poslední sečení jsem prováděl v rámci Farming Simulatoru, kde má však člověk k dispozici trochu jinou techniku a stará se o podstatně větší plochy.

Lawn Mowing Simulator nás posadí za volant menších strojů, ale to hlavně z toho důvodu, abychom se do zahrad našich zákazníků tak nějak vměstnali. Jak u her tohoto typu bývá dobrým zvykem, jsem majiteli firmy, která začíná s holým zadkem a co si majitel sám neodře, to nemá. Další postup je nasnadě. Najít zahrady, ty posíct, vylepšit své sídlo, nakoupit další sekačky, najmout otroky, co s nimi budou jezdit a pak už se můžeme jenom kochat, jak naše impérium, o které se další generace našich potomků budou chtít poprat, pěkně roste.

Než se tak ale stane, budeme mít svojí vlastní prdel docela dost otlačenou od sedačky, protože začátky jsou těžké a docela zdlouhavé. Než jsem si mohl dovolit koupit další stroj, moje nože na sekačce požaly hromadu trávy a trvalo to několik hodin. Jak všichni ví z vlastní zkušenosti, než člověk něco poseče, chvíli to zabere a to samé platí i zde. Standardní doba na splněné jednoho úkolu je 30 minut sečení. Takže si na vybudování impéria připravte opravdu hodně času a dobré muziky, aby ten čas za volantem pěkně utíkal. Zde zároveň dodám, že sečení je třeba provádět v jednom kuse. Není možné odejít od rozdělané práce, aniž bychom o nic nepřišli. Tuto nevýhodu poměrně úspěšně eliminuje funkce quick resume na konzolích Xbox Series, ale jak si řekneme dále, ani to není úplně dokonalé.

Splnění úkolu je někdy snazší, jindy těžší. Záleží, jak si to hra usmyslí. Ke splnění cíle je třeba posíct dané procento plochy. Bohužel tohle je hodně nevyrovnané. Na některých zahradách jsem musel hledat mini kousky díky funkci ProVision, abych procenta splnil a jinde mi zbyl klidně ještě celý pruh na sekačku a už jsem měl hotovo.

A takových nesmyslností je tady celá řada. Například penalizace za poškození trávníku prudkým otáčením, kterou hra někdy udělí, abych o chvíli později provedl úplně stejný manévr bez postihu. Původně jsem si myslel, že na to má vliv například sklon nebo tak něco, tato domněnka se nakonec nepotvrdila, takže netuším, jak to tady funguje.

Ještě větší komedie je penalizace za poškození záhonu nebo dalšího vybavení zahrad. O vybavení se stačí jenom lehce otřít a už jdou peníze dolů. U kytek systém funguje následovně: sečeme trávu a žací lištou vjedeme do kytek. Následuje docela pochopitelná penalizace. Ovšem stačí lištu zvednout, vypnout sečení a po kytkách můžu jezdit, jak se mi jenom zachce a žádná penalizace mi nehrozí. Dává to někomu smysl? Mě teda rozhodně ne.

Postupem kariérou se nám odemykají výzvy. Ty jsou udělané tak, že na daný úkol máme daný časový limit nebo množství paliva, které nás stroj může spotřebovat. Je to docela zajímavá změna, ale ve výsledku to není nic moc nového oproti klasickému hraní nepřináší. I v kampani je daný časový limit, aby člověk dostal zaplaceno a palivo také dochází. Jenom oproti výzvám se dá v kampani doplnit. Úrovně výzev jsou celkem tři kdy každá má nějakých 12 úkolů. Čeká nás tak opravdu hodně sečení.

Naštěstí se pomalost sečení postupem času zlepší, protože se nám pod ruce dostanou výkonnější stroje s větším záběrem od renomovaných značek jako Toro, SCAG nebo STIGA. Ptáte se, k čemu výkonnější stroj? No přeci proto, že tráva není všude stejně hustá. Při sečení tak nestačí pouze dupnout na plyn a vyrazit vstříc zapadajícímu slunci, ale je třeba dávat pozor na ukazatel motoru. Jeho častým přetěžováním dochází k poškození a případné poškození znamená opravu a další peníze pryč. Jak jsem zmínil, další položkou k doplňování je palivo a tou poslední opotřebení nožů sekačky.

Tahle mechanika je tím hlavním, co hru odlišuje od ostatních a za sebe musím říct, není to vůbec snadné. Jedním okem totiž koukáte, zda není motor přetížen a druhým se snažíte koukat, kam vlastně jedete a jestli náhodou na trávníku nenecháváte nějaké zbytky. Chce to zkrátka cvik, nic lepšího mi na to nepomohlo. Ostatně cvik a možné také zásah do nastavení chce i práce s kamerou. Chvílí mi trvalo, než jsem si na zdejší pohyb zvykl a právě až zásah v nastavení (obrácení jedné osy) mi poskytl dokonalý rozhled. Takže pokud se vám to na začátku nebude zdát, zkuste si také pohrát s nastavením.

Hurá na technickou stránky hry, která je také podivná. Předně optimalizace za moc nestojí, jelikož i na Xbox Series X jsem při sečení trávy pociťoval místy docela značný pokles FPS. A když ne to, tak obraz divně skroloval. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou doskakující textury trávy a objektů, kam se jenom sekáč se svým strojem podívá nebo přiblíží. Jestli je tahle hra optimalizované pro konzole nové generace, tak radši ani nechci vidět, jak to musí vypadat na konzolích Xbox One. V tomto ohledu velké zklamání, protože z některých úhlů je tráva pěkná a hustá. Ale třeba když vývojáři máknou, tak to ještě do nějakého lepšího stavu dotáhnou.

Docela zajímavý problém se mi stal po oživení hry skrze zmíněný quick resume. Vybral jsem si misi a chtěl jsem pustit do jeho plnění. Nastartuju sekačku, nastavím výšku sečení a vyrazím na trávník. Koukám na ukazatel postupu – nic se neděje. Tak se vrátím zpátky na začátek, proces opakuji a zase nic. Takhle jsem to párkrát zkusil a nakonec zabrala jediná věc. Restart hry. Naštěstí se mi tato situace stala jenom jednou, ale když ve hře o sečení trávy nejde síct trávu, tak to není normální ani jednou.

Lawn Mowing Simulator si tak budu ještě hodně dlouho pamatovat, ale rozhodně to nebude v dobrém. Pomalé a nudné tempo, při sečení chybějící hudební kulisa, technické chyby všeho druhu a špatná optimalizace. To všechno způsobilo, že výsledné hodnocení je prostě lehce nadprůměrné. O to se zasloužily pěkné modely jednotlivých strojů a přeci jenom zajímavá hratelnost a výzva v jednom. Po odstranění chyb se bezesporu bude jednat o zajímavější produkt, než je tomu v aktuální stavu.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Sečení trávy není pro každého jak ve skutečném, tak ani v herním světě. Zdejší zpracování není špatné a nabízí zajímavé prvky, ale díky technickým chybám, odfláknuté optimalizaci a některým nelogičnostem je koupě opravdu na velké zvážení.
20. 09. 2021 • SeedarCZ0

RECENZE: NBA 2K22

NBA 2K22 – král sportovních her opět na scéně. Jistě, můžete si o basketbalu myslet co chcete. Nakonec, ani já nejsem kdovíjaký fanoušek tohoto spíše amerického sportu. Nicméně, v žánru sportovních her tato série nejspíš nemá konkurenci. A to už dlouhá léta.

»
17. 09. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: WRC 10

Jubilea jsou fajn v tom, že se při nich většinou pořádá nějaká fajnová oslava. V herním světě se opijí tak maximálně vývojáři, ale ani hráči nestrádají. Letošní ročník rally soutěží s oficiální licencí WRC také letos slaví a to kulatým 10. dílem. Zároveň je to pro Francouze z Kylotonnu taková menší derniéra, jelikož příští ročník bude jejich poslední. Pak si značky a licenci WRC přeberou konkurenti z Codemasters.

»
16. 09. 2021 • HusekD0

RECENZE: Crown Trick

Když bychom si měli vybrat jeden z nejpopulárnějších herních žánrů u indie vývojářů, tak se ve většině určitě shodneme na žánru rogue. A není se vůbec čemu divit. Ať už se budeme bavit o jeho zakladateli Rogue z roku 1980, nebo titulech z posledních let jako je například Binding of Isaac, Dead Cells, cenami ověnčený Hades, tak všechny tyto hry mají jedno společné. Smrt v nich není něco, co vás přivede k poslední uložené...

»
15. 09. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Life is Strange True Colors

Adventurní série Life is Strange se nezapomenutelně zapsala do herní historie především svým prvním dílem, za kterým stálo francouzské studio Dontnod. Teenage drama řešící běžné starosti dospívání a zároveň nadpřirozené schopnosti u publika zkrátka zabodovalo. Navázat na tento úspěch druhým dílem se studiu příliš nepodařilo a Life is Strange 2 sbíralo rozporuplné reakce. Ani odbočka Tell Me Why se nepovedla tak dobře, jak její autoři jistě zamýšleli.

»
13. 09. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Super Animal Royale

Je to pár let, co multiplayerové řežby ovládl režim battle royale. Ten vychází se stejnojmenného japonského filmu (který není vůbec špatný) a je postaven na jednoduchém principu – skupina hráčů bojuje na ostrově do posledního muže, přičemž k vítězství jim dopomáhají nejen vlastní schopnosti, ale také všude možně poschovávané zbraně. Postupně zmenšující se herní mapa je příslibem nervydrásajících soubojů, ze kterých může vyváznout živý jen jeden.

»
03. 09. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Iron

„Lid přepadli, vesnici vypálili a protějšek zabili. Obraťte kroky své a pospěšte z tohoto kraje, kde smrt číhá na každém kroku.“ Podobným způsobem by ústřední postava mohla varovat každého, kdo se odváží, natáhne ruku po gamepadu a pomůže ji sjednat nápravu brutálních činů. V době, místech a legendách, kde se msta stává nejlepším přítelem, tepe další titul do severských mytologií, aby z run vykřesal dalšího hrdinu. Nebo hrdinku. To záleží, zda při...

»
01. 09. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Pile Up! Box by Box

Kartonová krabice je věc, nad kterou se člověk nijak zvlášť nepozastaví. Přitom je to věc, která nám pomáhá při každodenních činnostech nebo důležitých životní událostech, jako je třeba stěhování. Mě také nikdy ani nenapadlo, že by krabice mohly prožívat nějaké zajímavé události což změnil příchod Solid Snakea. Ten se do nich začal schovávat, aby ho nepřátelé tak snadno neobjevili a možná se na světě najde spousta teroristů, kteří kolem každé...

»
31. 08. 2021 • tonyskate0

RECENZE: Rustler – středověká parodie na GTA

Kdo by si nechtěl zahrát středověkou GTA, která je navíc parodií na slavný hit umí si udělat srandu i sama ze sebe. Přesně tak se dá popsat Rustler, jenž si po předběžném přístupu našel cestu i na konzole a my se v naší recenzi podíváme, jestli je tato premisa skutečně tak dobrá, jak zní.

»