RECENZE: Mafia 2

Autor: Lindy Publikováno: 14.9.2010, 10:43

Publikováno: 14.9.2010, 10:43

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Vstupuji do světa Mafie 2 po dlouhých letech a moje očekávání jsou opravdu velká. Už kromě faktu samotného pokračování, zde jsou další aspekty, které mě nutí chramstnout po této hře. Zejména se jedná o doslova vybojovanou lokalizaci Xbox 360 verze, která se nakonec stala tak nějak černou kaňkou na díle nebo úchvatná podívaná a gangsterský příběh. Jak jsem naznačil už u lokalizace, ne všechno nakonec vyšlo.

Hru Mafie 2 provázely problémy od samotného začátku, kdy došlo i ke změnám v tvůrčím týmu. Přeci jenom vliv 2K Games byl asi silný a ne každý se s ním mohl ztotožnit. MAFIE je totiž v naší zemi pojem a ve své době drtila vše kolem sebe a to svojí hratelností, zpracováním a úžasným dabingem v čele s M. Vašutem. Ale dost ohlížení dozadu. Dneska mám na stole MAFII 2 a několik hodin hraní za sebou, takže se jdeme vrhnout na hru samotnou.

Musím ovšem začít tím, co u nás Xbox 360 hráčů doslova rozpoutalo vlnu zájmu a debat  a tím je lokalizace. Přes počáteční NE se to změnilo na ANO, které mělo ovšem své malé NE schované v záloze. Už první komplikace byla pro milovníky Limitovaných edic, jelikož ty paradoxně češtinu vůbec neobsahují! Takže kdo zaplatil více, dostal méně (chápáno z pohledu jazykové podpory). Další problém přišel hned vzápětí a to s podporou DLC, která nejenom, že nejsou v CZ, ale hlavně zatím ani nefungují (zde se problém řeší a doufáme, že bude brzo vyřešen). Celý oslavný boom kolem CZ verze tak skončil podle mě neslavně, ale aspoň se ten náš stát a my konečně trošku zdokonalíme v angličtině, a když nás k tomu nedonutí škola, tak MAFIE to zvládne!

První, co na vás po startu hry dýchne, je skvěle zpracovaný prostor, který prostě žije dobou a okamžitě vás vtáhne do hry. Hudba, auta, oblečení, je zde vidět český cit pro detail, který je pro naše tvůrce tak specifický. Jak na začátku hry, tak v průběhu hraní se svět vyvíjí a stárne. Vaše naleštěné káry ze startu hry už nejsou po letech na ulicích tak skvostné a vy prostě musíte stále svoji image zlepšovat. Miluju zastavení v krámu pro novou bundu či klobouk. Sbírám skvostná auta a „tuním“ je do jednoho identického designu, aby mě nikdo na ulicích nepřehlédnul. S chutí zajdu občas na panáka při cestě domů z akce. No, to už jsem moc daleko, ale prostě rád si hry užívám a toho je v Mafii požehnaně.

Než ovšem začnete hrát, nastartuje se vaše herní osobnost pro Mafii 2 a vy se pustíte do hry a budete si plnit své sny „mafiána“ a vytvářet sled událostí.  Příběh tedy může začít a já čekám, až začne a on pořád nezačíná a já pořád jezdím a jezdím a pořád se ptám… kde je ten příběh. To, co bylo ozdobou jedničky se tady prostě nekoná a pro mě osobně, je to největší zklamání ze hry. Ta hra je prostě prázdná. Je to zdlouhavé plnění úkolů, kde je minimální volnost. Chvílemi jsem si přišel, jak ve hře Road to Hill (snad je to dobře, je to už dávno), kdy jsem měl kamión a jezdil po Americe a nakládal a vozil a nakládal. V Mafii vždy místo nakládky akorát někoho sejmete, ale chvílema toho bylo až moc a pořád se to opakovalo. Přímočarost děje, bez nějakých výraznějších vedlejších úkolů mě ve hře dost chyběla. Vadil mi přímí vývoj mé postavy a chování. Možnost v některých případech říci NE a podívat se na druhou stranu barikády. Příběh mě tedy nijak nezaujal a to jsem se na něj dost těšil.

Když už jsem u příběhu, tak si odskočím rovnou k atmosféře, která je skvěle dokreslena hudbou a prostě celkově grafikou, ale jsou věci, co mě prostě strašně vytočí.  Mezi ty největší patří policajti a jejich reakce.  Chování aut na silnici a běhání po schodech v domě. Chápu, že „hajzlbába“ s hadrem v předklonu je super, ale proč jí mám vidět skoro pokaždé a hloupě se točit po schodech. Stačilo by po otevření baráku nahodit menu na Jdu sám a chci do svého bytu a může chlapec utíkat sám. Celkově vzato, atmosféra je příjemná a byl jsem s ním celkem spokojen, jelikož mě opravdu dovedla přenést do  těch nádherných gangsterských let.

Jako fanda zbraní jsem se těšil i na vojenský arzenál. Mé choutky jsou plně uspokojené a sběratelské vášeň u mě mohla propuknout naplno. Pokud se o zbraně trochu zajímáte, jistě oceníte přítomnost všech hlavních zbraní té doby od bejsbolek po samopaly a tolik oblíbené zápalné koktejly. Jenom by mě zajímalo, jestli se jim opravdu už v té době říkalo „molotův koktejl“.
Od sběratelské vášně k zbraním, jsem plynule přešel k autům a svoji garáž plnil tím nejlepším, co se mě podařilo nakrást a získat. Schválně písněte, které auto bylo vaše oblíbené.

Úlety ve sběratelství jsem léčil poměrně silnou frustraci z celkové rozlohy herního světa/města. Pro mě osobně to bylo malé. Nepotřebuji pusté pláně jako v RDR, ale prostě trochu více venkova, externích misí by určitě neuškodilo. Zde se bude možná nabízet i nějaká forma DLC, ale tohle mělo už být v plné verzi. Herní svět mě zkrátka zklamal.

Pro courali a tedy hráče, co si užívají hru a prolezou všechna zákoutí, je připravena malá laskomina a to sbírání fotek koček z Playboye. Musím říct, že já jsem si to opravdu užíval a některé mě už visí jako trofeje v pokojíku, ale neškodila by nějaká možnost exporty těch fotek ven z konzole ve slušném rozlišení (ten foťák na TV nic moc :-).

8
Technické zpracováníHratelnost

Verdikt

Hra je to určitě velmi zajímavá, kde je opět ukázán smysl pro detail a preciznost. Bohužel hratelnost mě přišla po čase opravdu jednotvárná a ještě k tomu dost podivný konec, mě nakonec utvrdili, že hra po stránce dějové je prázdná. Ve své kategorii, ale patří k TOP hrám a je to spíše náš problém, že očekávání a požadavky na tuhle hrou jsou tak vysoké. Je to jedna z nejlepších her podobného žánru, ale z mého pohledu mohla být lepší. Možná to jde říci závěrem i jinak. Tohle je prostě americká verze Mafie a já budu určitě mnohem více vzpomínat na tu naší „českou Mafii“.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»