Recenze: Monster Energy Supercross 3

Autor: Lindy Publikováno: 4.2.2020, 11:40

Publikováno: 4.2.2020, 11:40

Sociální sítě

O autorovi

Lindy

Lindy

Je autorem 263 článků

Miluji hry a to všech kategorií. Málo her ovšem dohraji do konce. Spíše mě baví objevovat a testovat nové věci. Jsem velký fanda hokeje a zejména NHL.

Nikdy se nesmějte těm vzadu. Jednou by totiž mohli stanout přímo před vámi. Z vysmívaného studia Milestone se stal v loňském roce člen rodiny THQ Nordic. Nový vztah se okamžitě promítnul do pozdějších her, na nichž byl konečně znát vyšší rozpočet. Rok 2020 bude tedy pro vývojářský tým klíčový. Nejsme si úplně jisti, že zrovna Monster Energy Supercross je tou značkou, kde se nové možnosti projevují v plné síle. Rozhodně jde ale o kvalitní pokračování, které nedělá ostudu.

Zámořský šampionát nemusí hned každému padnout do noty. Arénové zasazení značně ubírá na atraktivitě a zvolený styl kariéry není úplně nejšťastnější. Snaha o komplexnější pohled do jezdcova života sem bohužel nedorazila. Celá kampaň se opět skládá z tradičních podniků, jejichž kalendář vychází z oficiálních licencí. Možnost vytvořit místo závodníka sportovně založenou slečnu je pěkná, ale pro hratelnost nepodstatná. Stejně tak se jeví zbytečný výběr mezi smlouvou s týmem a sponzorem.

Rozdíl je vlastně jediný, a to ve vylepšení motocyklu. Tým se vám o vše postará, tudíž se zajímáte maximálně o to, aby vám kombinéza ladila s týmovými barvami. Na druhou stranu máte na koho svést chyby, protože s vlastní motorkou byste určitě dojeli první. Zaručujeme vám, že nastane spousta příležitostí, kdy si vyzkoušíte obě strany mince. Bonusem sponzorského partnerství jsou speciální závody. Bohužel jsou až příliš jednotvárné a krom odměny nepřináší ani kousek radosti.

Ať už se vydáte do nitra kariéry nebo do jednoho z režimů pro jednotlivce, přivítají vás nové animace a velice dobří komentátoři. Celé entrée má výbornou atmosféru až do momentu, kdy se závodníci řadí na start. Tam se nezměnilo téměř nic a hra servíruje už třetím rokem ty samé záběry. Běžně bychom otráveně položili ovladač a křísili mrtvé nadšení, ale viditelně vylepšená grafika drží snítku naděje, že nás po sklopení zábran čeká něco nového. A nemýlíme se.

Vývojáři slíbili zapracování nového fyzikálního modelu. Moc jsme jim nevěřili, protože jízda byla to poslední, co bychom na hře měnili. Příjemná arkáda, u níž se lehce projevovaly záchvěvy simulace, je však pryč. Už tlačenice v první zatáčce napověděla, komu vděčíme za nový pocit z jízdy. Řeč je o hmotnosti. U jedné stopy možná poprvé máme dojem, že jsme s umělou inteligencí na stejné úrovni. Na zemi jsou motorky mnohem jistější ve stopě a lépe snáší nárazy od ostatních. Když dojde k pádu, tak z objektivních příčin, nikoliv pro papírovost mašiny.

Kila navíc se podepsala na řízení v plném rozsahu. Hůře se hledá střed těžiště v ostrých zatáčkách a, co je mnohem důležitější, nerovnosti tratí se stávají noční můrou. Stroje jsou citelně těžší jak při nájezdu na val, tak při doskocích. Neztratit na rovinkách důležité vteřiny je tím těžší, čím hustší sinusoidu profil tratě připomíná. Nový systém nás nutí přemýšlet minimálně zatáčku dopředu. Rozhodující je jak rychlost, tak zvolená stopa a náklon během skoku.

Vlastně ještě nemáme úplně jasno, zda se nám změna líbí bez výhrad či ne. Kvitujeme posun kupředu, ale neradi se loučíme s velkou dávkou bezstarostnosti. Ani si nevzpomínáme, kdy jsme začínali obtížnost soupeřů na Very Easy. A i tak se nám první závody nedařilo dostihnout čelo závodníků. Ke konci sezóny sice proběhl posun k našemu standardu, ale neobešel se bez četný rewindů a připomínek. Nový model přináší rozhodně víc soutěžní atmosféry a je třeba ho dostat hluboko pod kůži. K tomu vhodně poslouží desítky výzev a testovací plocha, kam lze na kooperaci přizvat kamaráda.

Monster Energy Supercross 3 nezapomíná ani na tvořivou komunitu. Také letos můžete vymýšlet grafické kreace na motocykl a helmu závodníka. Pěkné vylepšení postihlo editor tratí, který nabízí lepší rozhraní a větší množství stavebních prvků. Veškerý vámi vytvořený obsah lze samozřejmě sdílet. S ohledem na zaměření a proslulost hry nečekejte štosy komunitního obsahu. Na nedostatek lidí brzy doplatí i multiplayer. Je hezké, že má nové servery, lepší matchmaking a nástroje pro přehlednou tvorbu online turnajů. Dle zkušeností ovšem nebude za chvíli s kým hrát.

Posední slova překvapivě zdařilého pokračování půjdou na adresu celkového dojmu. Závodní atmosféra je o příčku dál a bez debat za to vděčí také bohatšímu soundtracku a pěkně zpracované grafice. Když necháme bokem přehnaně velké kapky deště, kouká se na hru velice dobře. HDR hodně dře, aby noční závody působily reálně. Daří se. Pochvalu zaslouží ještě všudypřítomná špína. Závodnici rychle chytají odlétající zbytky povrchu a po chvílí připomínají spíše bahenní může.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Nečekaně kvalitní pokračování. I když značka pořád hledá vlastní tvář v přeplněné studiové tvorbě, pomalu ale jistě se jí rýsují ostré črty. Sázka na obtížnější jízdní model může leckoho vyděsit, ale odvážný krok sebou přináší věrnější pocit ze závodění. Monster Energy Supercross 3 má něco, čím vás dokáže udržet u relativně skromné herní náplně. Minimálně do té doby, než si novinky pevně otisknete do rukou. Pro příště by to chtělo zapracovat na kariéře. Nevzbuzuje potřebnou chuť do dalších sezón, protože nová prezentace zasáhla jen úvodní minuty závodů.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»