RECENZE: MotoGP 14

Autor: p.a.c.o Publikováno: 22.6.2014, 10:05

Publikováno: 22.6.2014, 10:05

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3262 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

MotoGP 14 je nejnovějším dílem studia Milestone. To před vydáním hry slibovalo hory, doly, zlatý les, no prostě next-gen, jak se patří. Bohužel pro nás, nakonec se ukázalo, že next-gen bude, ale jenom pro konkurenci a že pro Xbox One se hru ani nebudou namáhat dělat. Zbyla tak jenom verze pro Xbox 360 a to slůvko jenom je opravdu na místě, protože moc chvály pro MotoGP 14 nemám.

Motogp14-race05

Celá hra totiž trpí stejným neduhem, jako série WRC, která je, kupodivu, od stejného výrobce. Nulový posun a stále stejné schéma bez náznaku změny. Kdybych si chtěl ušetřit práci, stačilo by zkopírovat loňskou recenzi a výsledek by byl stejný. To je ale u hry za plnou cenu, u které si navíc na obalu můžete přečíst, jak revoluční je, kteří hráči se na ní podíleli no a těch novinek co obsahuje, opravdu troufalost.

Někdo může namítnout, že se tvůrci snažili přinést nějaké novinky a ano, do jisté míry máte pravdu. Já se však ptám, kdo považuje za nějakou zásadní novinku přidání zásadních momentů ročníku 2013 nebo těch nejlegendárnějších momentů všech dob? Já tedy rozhodně ne. Je to sice všechno fajn a krásné, ale rozhodně se na tom nedá postavit celá hra. Ta se snaží opřít o kariéru závodníka, ale stejně jako ta ve WRC, nenabízí nic navíc a kromě získávání vylepšení pro motorku chybí alespoň trocha té „omáčky“ kolem, která by vás vtáhla do dění kolem závodění. Světlým bodem hry by mohl být online režim, kdy závodíte proti hráčům z celého světa. Zvolit můžete celý šampionát nebo jednotlivé závody, kdy rozhodující je hlasování jednotlivých hráčů, kteří vybírají jak trať, tak počasí. Kdyby vás online nelákalo, zachránit vás může vedle sedící kolega, kterého můžete vyzvat ve splitscreenu.

Motogp14-box

Jízdní model se od posledně také určitě nezměnil a až na pár nových pohybů jezdců na motorkách a přidání kamer za jejich pozadím je všechno stejné. V tomto bodě je fajn, že moc změn provedeno nebylo, protože motorky se chovají dle mého opravdu pěkně. V nastavení si navíc každý může uzpůsobit hru tak, jak potřebuje, takže si určitě zahrají jak pokročilí závodníci, tak nováčci, i když těm bude sžívání s motorkou nějakou tu chvilku trvat. Největší pozitivní novinkou, která mi osobně udělala radost, je přidání možnosti projet si všechny tratě v safety caru BMW M4 Coupé, které má 431 koní. Bohužel závodíte pouze s časem hráčů z celého světa díky žebříčku nejrychlejších pro každou trať. Dokonce bych řekl, že tohle ježdění mě bavilo víc, než to na motorce.

Motogp14-safetycar

Určitě jste někde četli, že MotoGP 14 dostane novou grafiku a zvuk. Nevím, kde se stala chyba, ale PC a Xbox 360 verze mají dle mého soudu úplně stejnou grafiku a zvuk jako loni, nehledě na stejně otravnou a stále se opakující hudební smyčku. Jako by se nedalo udělat víc různých podkladů. Loni jsem obdivoval krásná úvodní videa před každým závodem. Letos už to ale takový efekt nemá, protože videa jsou stejná. Drobné plus ale dávám za video při vstupu do kariéry, kde je každý ze závodníků MotoGP, včetně Karla Abraháma. Licence na všechny okruhy je samozřejmostí, ale některé tratě jsou vyloženě škaredé, a pokud zrovna neprší (to se alespoň všechno leskne, i když na můj vkus až moc), nevypadají na 21.století vůbec pěkně. Ať mi nikdo netvrdí, že Xbox 360 nemá na lepší grafiku. Přitom modely motorek jsou fajn, ale pohled na osvětlený Quatar, resp. okolí tratě a depo ve mně vyvolával vzpomínky na staré herní časy. Nejhorší je, že to samé jsem říkal i loni, včetně místy horší optimalizace coby drobné záseky.

Assen1

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 14 rozhodně není slibovaná evoluce, spíš aktualizace soupisek a přidání pár zajímavých módů. Na vzhledu sice dle slov mnohých nezáleží, ale co je moc, to je příliš. Škoda že všichni milovníci motorek vlastně ani jinou možnost nemají, protože MotoGP 14 je jedinou hrou s touto tématikou. MotoGP 14 mě docela zklamalo, ale takhle nás vůbec nemusí mrzet, že nevyšlo pro Xbox One. Snad se tvůrci konečně poučí a příští rok vyjde opravdu next-gen hra.
kompletní licence MotoGPslabší grafika
jízdní model horší optimalizace
multiplayer hudební kulisa
safety car málo z naslibovaných novinek
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»