RECENZE: MotoGP 18

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.6.2018, 9:36

Publikováno: 17.6.2018, 9:36

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Šampionát MotoGP je skvělou podívanou, kdy při žádném závodě není nouze o dramatické situace a spoustu předjíždění. Navíc upadnout může při riskantnějších manévrech každý, tudíž nic není předem dané. Tento adrenalin se nám snaží nabídnout i virtuální zpracování této značky s oficiální licencí, a i letos ho mají na svědomí Italové z Milestone. MotoGP 18 se chlubí v PR materiálech celou řadou novinek, ovšem to už je taková klasika.

Důležité je, jak se nám motorky hrají a také jaký je celkový dojem. Vzhledem k tomu, že vývojáři chrlí jednu značku za druhou, nabízí se zde myšlenka, zda kvantita není na úkor kvality a hned, jak jsem si pustil první závod, bylo vymalováno. Bohužel pozitivní dojmy moc často nepřevažovaly, a i proto vypadá výsledné hodnocení tak, jak nakonec vypadá. Až se divím, že vzhledem k okolnostem jsem dal ještě tolik.

Začněme pozitivně, abych nebyl škarohlíd od samého začátku. Nabídka herních módů není vůbec špatná a nabízí klasiku, jakou by hráč očekával. Je tu kariéra, online hraní s budoucí podporou eSport Championship a rychlé režimy. Kariéra byla od posledně zjednodušena, takže se hráč může více soustředit na samotné závodění. Nově je možné hrát kompletní úvodní seriál Red Bull MotoGP, což kariéře přidává na uvěřitelnosti a technických bodů při závodech je možné v pár aspektech vylepšovat svůj závodní stroj. Ovšem to je z novinek všechno, což je škoda, protože jak ukazují Codemasters u jejich F1 série, kariéra může být o dost propracovanější.

V propracovanost jsem doufal i po stránce jízdního modelu a toho jsem se opravdu dočkal. Nejlepší na tom je, že se povedlo vyvážit hratelnost pro snad všechny druhy závodníků. Možnosti nastavení jsou opravdu široké a hru si díky tomu užijí jak začátečníci, tak ti, jejichž zadky na motorce projely pořádný kus závodních okruhů. Nováčkům se nějaká ta pomoc určitě hodí, protože hra není úplně snadná ani na lehkou obtížnost a navést jezdce správně do zatáčky chvilku potrvá. O to více zamrzí, že oproti loňskému dílu mi pocit z rychlosti nepřišel tak intenzivní a ve stejných rychlostech jsem u obou her měl značně rozdílné pocity. Loni to byla opravdu rychlá jízda, kdežto letos mi celé závodění přišlo takové „pomalejší“.

Hodně jsem se těšil a sliboval si posun po grafické stránce, jelikož byl oznámen přechod na Unreal Engine. Díky této hře, která jako další promrhala jeho potenciál se již této mantry děsím, jelikož grafika je prostě děs. Smutný na tom je zejména fakt, že loni jsem grafickou stránku chválil a říkal jsem, že konečně hra vypadá k světu. No, letos je to zase bída, a hlavně kvůli technické a grafické stránce je hodnocení průměrné. Kdo hraje na původním Xbox One, nechť se připraví na obrovské zklamání, protože na něm je grafika jeden velký rozmazaný hnus. Na Xbox One X je situace lepší, i když jenom v menu. Hra jako taková je pěkná, co se motorek, jezdců a trati (silnice) týče. Okolí je jak z 15 let staré hry, neostré, krabicovité a k smíchu.

Stále chybí dynamická změna počasí, takže vám buď prší od začátku nebo svítí sluníčko. Ano, může být i zataženo, ale to není volba, která by měla mít nějaký vliv na herní či jízdní vlastnosti. Z okolí tratě mě hodně zaskočila zelná placka, což prý má být tráva a pak taková béžová plocha, údajně to je písek. Motorka se na obojím chová stejně, takže to klidně může být i obráceně. Je sice chvályhodné, že se svezeme na novém okruhu v Thajsku, ovšem to není na potlesk, jelikož hra s oficiální licencí musí takovéto věci reflektovat automaticky.

5
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 18 není krok k lepšímu, ale sešup zpět do bláta (napadlo mě jiné slovo, ale to se asi moc nehodí) a nevidím jediný důvod, proč by se někdo měl u nového ročníku trápit. Ten loňský je o dost lepší po všech stránkách. V Milestone už by se měli probudit z té diskotéky, začít dělat méně her a zvýšit jejich kvalitu. Za chvilku jejich hry nebude chtít nikdo ani recenzovat, natož za ně utrácet peníze.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»