RECENZE: MotoGP 21

Autor: p.a.c.o Publikováno: 24.4.2021, 7:08

Publikováno: 24.4.2021, 7:08

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3252 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Rok se s rokem sešel a opět nadešel ten čas, vymyslet nějaký úvod pro následující recenzi. U pravidelně vycházejících her je to větší oříšek než u jiných, ale to už jsem jistě u nějaké recenze psal. Naštěstí u série MotoGP došlo k tomu, že po dlouhých letech vypadla z kalendáře velká cena Brna, takže úvod můžu věnovat tomu. Je to do jisté míry škoda, protože závod měl u nás tradici a velkou diváckou základnu, nicméně okolnosti dalšímu pokračování nebyly dle všeho dostatečně nakloněny.

Podobné věci nemusí trápit Milestone, protože ti zatím neohroženě pokračují v monopolu a s oficiální licencí na MotoGP v zádech, když na blízku, minimálně zatím, není žádný další soupeř. Ve výsledku tak v závěru zazní klasické, jsou to super motorky, které nemají konkurenci, takže buďme rádi za každý posun. To bych ale trochu předbíhal a rozhodně bych si veškeré palivo nerad vyčerpal hned na samotném startu.

Od loňského ročníku se hra na první pohled snaží odlišit úvodní obrazovkou. Ta je jasná a přehledná, nikdo by tápat neměl. To už tak úplně neplatí pro nabízený tutoriál, který sice dokáže naučit nováčky správným závodním návykům, ale více přehlednosti a pochopitelnosti by mu nechybělo. V úvodu jsem zmínil Brno, které aktuálně sice chybí v seznamu závodních podniků, nicméně ve hře si ho i tak užijeme. Jenom se posunulo k historickým okruhům, kde také není vůbec špatná společnost.

V rámci kariéry k žádným zásadnějším posunům od loňska nedošlo, takže vše pokračuje dle vzoru série F1. Ten si hráči evidentně oblíbili, takže nebyl důvod ho moc upravovat. Díky tomu se opět staneme jezdcem s vlastním agentem, kdy se budeme posouvat mezi stájemi dle našich preferencí nebo té nejvýhodnější nabídky. Druhou možností je založit stáj vlastní, najít sponzory a ukázat těm továrním týmům, jak že se to nezávisle dělá. Ovšem pozor, hrozba krachu je stále možná, takže hurá na stupně vítězů, ale opatrně s investicemi.

Nicméně každou kačku, kterou dáte inženýrům k dispozici (nebo zaplatíte nějakému inženýrovi nebo technikovi) navíc, následně můžete proměnit ve výhodu na trati. Od posledně se chování motorky zase trochu změnilo směrem k realismu, takže žádná z aktuálních nebo historických tříd vám nedá nic zadarmo. Na druhou stranu není třeba se z toho nějak extra hroutit, protože díky propracovanému systému asistentů se hra dá nastavit i pro běžné hráče, kteří si chtějí užít hlavně závodní atmosféru.

Tu ještě podtrhuje upravený systém opotřebování pneumatik, který nově pěkně reflektuje zvolenou délku závodu. Takže je třeba dávat pozor na pneumatiky a ruku v ruce s tím jde také spotřeba paliva. Naštěstí co do výkonu může pomoct také elektronika, takže souboje o prvenství mohou vesele pokračovat.

Díky vylepšené grafice je opravdu na co koukat a je přitom jedno, jestli vám do helmy svítí sluníčko, nebo do ní buší dešťové kapky. Jezdci, motocykly a trať vypadají za všech povětrnostních podmínek skvěle. To dlouhá léta neplatilo o okolí tratí, nicméně i zde se celá situace zlepšuje a tam, kde to je reálné, najdeme bohatší stromy, které tedy občas působí ještě trochu „kartónovitě“, nebo nejrůznější panoramata.

Na konzoli Xbox Series X běžela hra ukázkově, díky SSD jsou disky opravdu rychlé a díky výkonu konzole je počet snímků stabilní a plynulý. Normálně bych zde zmínil technické nedostatky, ale ty se mi tentokráte až na jednu vtipnou příhodu, kdy můj jezdec na cílové rovince najednou z ničeho nic vyletěl do vzduchu, úspěšně vyhýbali, takže i v tomto směru vše v nejlepším pořádku.

Lepší okolí tratí je jistě plusem i z dalšího důvodu. Díky novému prvku hratelnosti se váš jezdec bude po trati probíhat. Ne že by vývojáři do hry zařadili sprint jezdců po startovní rovince, i když by to bylo rozhodně zajímavé, ale po pádu se kamera přepne na vašeho jezdce a vy s ním musíte doběhnout k opodál ležícímu závodnímu stroji a sebrat ho. Poprvé to bylo fajn, podruhé už míň a po třetí jsem šel do nastavení a celou tuhle vychytávku vypnul, což naštěstí šlo. Je to sice zábava, nicméně stojí tolik času, že po pádu a doběhnutí k motorce už vlastně nemá cenu pokračovat, pokud člověk tedy nechce dojet poslední. Docela by mě zajímala nějaká statistika říkající, kolik hráčů tuto funkci bude reálně používat.

Jak jsem zmínil v úvodu, tak bych teď měl učinit, ale objektivně musím přiznat, že ač série MotoGP vychází každý rok, stále je zde vidět snaha něco zlepšit nebo upravit. Pokud budou mít vývojáři stále dobrá nápady a technické možnosti, měl by i do budoucna tento trend zajistit, že vydání každý rok nebude nesmysl. Letos se to vydařilo a opět se nám dostává kvalitní hra ve všech směrech.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 21 přináší právě tolik novinek, co by člověk od hry vydávané každý rok čekal. Příjemný je větší příklon k realismu, agresivnější soupeři a vylepšená grafika. Jsou tu i novinky, které jistě oželíme, ale ve výsledku se stále jedná o výborné závody, jejichž koupením chyby neuděláte.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»