RECENZE: MotoGP 21

Autor: p.a.c.o Publikováno: 24.4.2021, 7:08

Publikováno: 24.4.2021, 7:08

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2284 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Rok se s rokem sešel a opět nadešel ten čas, vymyslet nějaký úvod pro následující recenzi. U pravidelně vycházejících her je to větší oříšek než u jiných, ale to už jsem jistě u nějaké recenze psal. Naštěstí u série MotoGP došlo k tomu, že po dlouhých letech vypadla z kalendáře velká cena Brna, takže úvod můžu věnovat tomu. Je to do jisté míry škoda, protože závod měl u nás tradici a velkou diváckou základnu, nicméně okolnosti dalšímu pokračování nebyly dle všeho dostatečně nakloněny.

Podobné věci nemusí trápit Milestone, protože ti zatím neohroženě pokračují v monopolu a s oficiální licencí na MotoGP v zádech, když na blízku, minimálně zatím, není žádný další soupeř. Ve výsledku tak v závěru zazní klasické, jsou to super motorky, které nemají konkurenci, takže buďme rádi za každý posun. To bych ale trochu předbíhal a rozhodně bych si veškeré palivo nerad vyčerpal hned na samotném startu.

Od loňského ročníku se hra na první pohled snaží odlišit úvodní obrazovkou. Ta je jasná a přehledná, nikdo by tápat neměl. To už tak úplně neplatí pro nabízený tutoriál, který sice dokáže naučit nováčky správným závodním návykům, ale více přehlednosti a pochopitelnosti by mu nechybělo. V úvodu jsem zmínil Brno, které aktuálně sice chybí v seznamu závodních podniků, nicméně ve hře si ho i tak užijeme. Jenom se posunulo k historickým okruhům, kde také není vůbec špatná společnost.

V rámci kariéry k žádným zásadnějším posunům od loňska nedošlo, takže vše pokračuje dle vzoru série F1. Ten si hráči evidentně oblíbili, takže nebyl důvod ho moc upravovat. Díky tomu se opět staneme jezdcem s vlastním agentem, kdy se budeme posouvat mezi stájemi dle našich preferencí nebo té nejvýhodnější nabídky. Druhou možností je založit stáj vlastní, najít sponzory a ukázat těm továrním týmům, jak že se to nezávisle dělá. Ovšem pozor, hrozba krachu je stále možná, takže hurá na stupně vítězů, ale opatrně s investicemi.

Nicméně každou kačku, kterou dáte inženýrům k dispozici (nebo zaplatíte nějakému inženýrovi nebo technikovi) navíc, následně můžete proměnit ve výhodu na trati. Od posledně se chování motorky zase trochu změnilo směrem k realismu, takže žádná z aktuálních nebo historických tříd vám nedá nic zadarmo. Na druhou stranu není třeba se z toho nějak extra hroutit, protože díky propracovanému systému asistentů se hra dá nastavit i pro běžné hráče, kteří si chtějí užít hlavně závodní atmosféru.

Tu ještě podtrhuje upravený systém opotřebování pneumatik, který nově pěkně reflektuje zvolenou délku závodu. Takže je třeba dávat pozor na pneumatiky a ruku v ruce s tím jde také spotřeba paliva. Naštěstí co do výkonu může pomoct také elektronika, takže souboje o prvenství mohou vesele pokračovat.

Díky vylepšené grafice je opravdu na co koukat a je přitom jedno, jestli vám do helmy svítí sluníčko, nebo do ní buší dešťové kapky. Jezdci, motocykly a trať vypadají za všech povětrnostních podmínek skvěle. To dlouhá léta neplatilo o okolí tratí, nicméně i zde se celá situace zlepšuje a tam, kde to je reálné, najdeme bohatší stromy, které tedy občas působí ještě trochu „kartónovitě“, nebo nejrůznější panoramata.

Na konzoli Xbox Series X běžela hra ukázkově, díky SSD jsou disky opravdu rychlé a díky výkonu konzole je počet snímků stabilní a plynulý. Normálně bych zde zmínil technické nedostatky, ale ty se mi tentokráte až na jednu vtipnou příhodu, kdy můj jezdec na cílové rovince najednou z ničeho nic vyletěl do vzduchu, úspěšně vyhýbali, takže i v tomto směru vše v nejlepším pořádku.

Lepší okolí tratí je jistě plusem i z dalšího důvodu. Díky novému prvku hratelnosti se váš jezdec bude po trati probíhat. Ne že by vývojáři do hry zařadili sprint jezdců po startovní rovince, i když by to bylo rozhodně zajímavé, ale po pádu se kamera přepne na vašeho jezdce a vy s ním musíte doběhnout k opodál ležícímu závodnímu stroji a sebrat ho. Poprvé to bylo fajn, podruhé už míň a po třetí jsem šel do nastavení a celou tuhle vychytávku vypnul, což naštěstí šlo. Je to sice zábava, nicméně stojí tolik času, že po pádu a doběhnutí k motorce už vlastně nemá cenu pokračovat, pokud člověk tedy nechce dojet poslední. Docela by mě zajímala nějaká statistika říkající, kolik hráčů tuto funkci bude reálně používat.

Jak jsem zmínil v úvodu, tak bych teď měl učinit, ale objektivně musím přiznat, že ač série MotoGP vychází každý rok, stále je zde vidět snaha něco zlepšit nebo upravit. Pokud budou mít vývojáři stále dobrá nápady a technické možnosti, měl by i do budoucna tento trend zajistit, že vydání každý rok nebude nesmysl. Letos se to vydařilo a opět se nám dostává kvalitní hra ve všech směrech.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 21 přináší právě tolik novinek, co by člověk od hry vydávané každý rok čekal. Příjemný je větší příklon k realismu, agresivnější soupeři a vylepšená grafika. Jsou tu i novinky, které jistě oželíme, ale ve výsledku se stále jedná o výborné závody, jejichž koupením chyby neuděláte.
25. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Thrustmaster T.Flight Hotas One

Gamepad jako univerzální ovladač všech her je nedílnou součástí herní konzole. A to už od dob, kdy připomínal spíš dálkové ovládání a značka Xbox byla hudbou budoucnosti. Ale nutně to neznamená, že není k mání lepší varianta, která vaši oblíbenou hru prodá v úplně jiném světle. V reálnějším a možná i pohodlnějším, čímž se okamžitě dostávám především k simulátorům. A rozhodně není náhodou, že v době vydání Microsoft Flight Simulatoru pro konzole Xbox Series X/S...

»
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»