RECENZE: MotoGP 21

Autor: p.a.c.o Publikováno: 24.4.2021, 7:08

Publikováno: 24.4.2021, 7:08

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2199 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Rok se s rokem sešel a opět nadešel ten čas, vymyslet nějaký úvod pro následující recenzi. U pravidelně vycházejících her je to větší oříšek než u jiných, ale to už jsem jistě u nějaké recenze psal. Naštěstí u série MotoGP došlo k tomu, že po dlouhých letech vypadla z kalendáře velká cena Brna, takže úvod můžu věnovat tomu. Je to do jisté míry škoda, protože závod měl u nás tradici a velkou diváckou základnu, nicméně okolnosti dalšímu pokračování nebyly dle všeho dostatečně nakloněny.

Podobné věci nemusí trápit Milestone, protože ti zatím neohroženě pokračují v monopolu a s oficiální licencí na MotoGP v zádech, když na blízku, minimálně zatím, není žádný další soupeř. Ve výsledku tak v závěru zazní klasické, jsou to super motorky, které nemají konkurenci, takže buďme rádi za každý posun. To bych ale trochu předbíhal a rozhodně bych si veškeré palivo nerad vyčerpal hned na samotném startu.

Od loňského ročníku se hra na první pohled snaží odlišit úvodní obrazovkou. Ta je jasná a přehledná, nikdo by tápat neměl. To už tak úplně neplatí pro nabízený tutoriál, který sice dokáže naučit nováčky správným závodním návykům, ale více přehlednosti a pochopitelnosti by mu nechybělo. V úvodu jsem zmínil Brno, které aktuálně sice chybí v seznamu závodních podniků, nicméně ve hře si ho i tak užijeme. Jenom se posunulo k historickým okruhům, kde také není vůbec špatná společnost.

V rámci kariéry k žádným zásadnějším posunům od loňska nedošlo, takže vše pokračuje dle vzoru série F1. Ten si hráči evidentně oblíbili, takže nebyl důvod ho moc upravovat. Díky tomu se opět staneme jezdcem s vlastním agentem, kdy se budeme posouvat mezi stájemi dle našich preferencí nebo té nejvýhodnější nabídky. Druhou možností je založit stáj vlastní, najít sponzory a ukázat těm továrním týmům, jak že se to nezávisle dělá. Ovšem pozor, hrozba krachu je stále možná, takže hurá na stupně vítězů, ale opatrně s investicemi.

Nicméně každou kačku, kterou dáte inženýrům k dispozici (nebo zaplatíte nějakému inženýrovi nebo technikovi) navíc, následně můžete proměnit ve výhodu na trati. Od posledně se chování motorky zase trochu změnilo směrem k realismu, takže žádná z aktuálních nebo historických tříd vám nedá nic zadarmo. Na druhou stranu není třeba se z toho nějak extra hroutit, protože díky propracovanému systému asistentů se hra dá nastavit i pro běžné hráče, kteří si chtějí užít hlavně závodní atmosféru.

Tu ještě podtrhuje upravený systém opotřebování pneumatik, který nově pěkně reflektuje zvolenou délku závodu. Takže je třeba dávat pozor na pneumatiky a ruku v ruce s tím jde také spotřeba paliva. Naštěstí co do výkonu může pomoct také elektronika, takže souboje o prvenství mohou vesele pokračovat.

Díky vylepšené grafice je opravdu na co koukat a je přitom jedno, jestli vám do helmy svítí sluníčko, nebo do ní buší dešťové kapky. Jezdci, motocykly a trať vypadají za všech povětrnostních podmínek skvěle. To dlouhá léta neplatilo o okolí tratí, nicméně i zde se celá situace zlepšuje a tam, kde to je reálné, najdeme bohatší stromy, které tedy občas působí ještě trochu „kartónovitě“, nebo nejrůznější panoramata.

Na konzoli Xbox Series X běžela hra ukázkově, díky SSD jsou disky opravdu rychlé a díky výkonu konzole je počet snímků stabilní a plynulý. Normálně bych zde zmínil technické nedostatky, ale ty se mi tentokráte až na jednu vtipnou příhodu, kdy můj jezdec na cílové rovince najednou z ničeho nic vyletěl do vzduchu, úspěšně vyhýbali, takže i v tomto směru vše v nejlepším pořádku.

Lepší okolí tratí je jistě plusem i z dalšího důvodu. Díky novému prvku hratelnosti se váš jezdec bude po trati probíhat. Ne že by vývojáři do hry zařadili sprint jezdců po startovní rovince, i když by to bylo rozhodně zajímavé, ale po pádu se kamera přepne na vašeho jezdce a vy s ním musíte doběhnout k opodál ležícímu závodnímu stroji a sebrat ho. Poprvé to bylo fajn, podruhé už míň a po třetí jsem šel do nastavení a celou tuhle vychytávku vypnul, což naštěstí šlo. Je to sice zábava, nicméně stojí tolik času, že po pádu a doběhnutí k motorce už vlastně nemá cenu pokračovat, pokud člověk tedy nechce dojet poslední. Docela by mě zajímala nějaká statistika říkající, kolik hráčů tuto funkci bude reálně používat.

Jak jsem zmínil v úvodu, tak bych teď měl učinit, ale objektivně musím přiznat, že ač série MotoGP vychází každý rok, stále je zde vidět snaha něco zlepšit nebo upravit. Pokud budou mít vývojáři stále dobrá nápady a technické možnosti, měl by i do budoucna tento trend zajistit, že vydání každý rok nebude nesmysl. Letos se to vydařilo a opět se nám dostává kvalitní hra ve všech směrech.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

MotoGP 21 přináší právě tolik novinek, co by člověk od hry vydávané každý rok čekal. Příjemný je větší příklon k realismu, agresivnější soupeři a vylepšená grafika. Jsou tu i novinky, které jistě oželíme, ale ve výsledku se stále jedná o výborné závody, jejichž koupením chyby neuděláte.
05. 05. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Under the Jolly Roger

Až si jednou hráči uvědomí, jak hanebně tráví volný čas a celý herní průmysl řachne, můžou si vývojáři pořídit maringotky, hadry z třetí ruky, kouli z čínské lidové sklárny a vyrazit věštit tužby mezi kolotočáře. Oni totiž nejlépe vědí, po čem srdce mé prahne a v případě pirátské tématiky jde hlavně o multiplayerový zážitek. Nikdo jiný mi tak ješitně nepotopí plavidlo jako korzár od jiné konzole. A nikdo jiný mi nepřekazí bitevní vřavu...

»
04. 05. 2021 • SeedarCZ0

Recenze: NieR Replicant ver.1.22474487139

Remake, remaster, ani jedno? Původní hra Nier, která se v roce 2010 objevila na našich trzích po úspěchu v Japonsku, se příliš velké ovace nedočkala. Vydavatelství ale hře dalo ještě šanci a to je jen dobře. Po velmi úspěšném Nier: Automata (součástí Game Pass) se fanoušci série dočkali přepracované verze původní hry Nier: Replicant (číslo verze s dovolením nadále vynechám :D). Povedlo se vydavatelství Square Enix na trh vydat další...

»
28. 04. 2021 • japo0

Recenze: The Sinking City (Series X|S)

„Pro mír a bezpečnost lidstva je naprosto nezbytné, aby některá temná, mrtvá zákoutí a neprobádané hlubiny Země zůstaly v pokoji, aby se spící abnormality neprobudily k životu a rouhavě přežívající noční můry se nevydaly ze svých temných doupat  k novým a větším výbojům.“ H.P. Lovecraft – Hory šílenství

»
26. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Beyond Enemy Lines – Remastered Edition

Na pořádný válečný singl se čeká déle než na očkování proti netopýří chřipce. Prostor tak mají menší tvůrčí celky, jejichž ambice nesahají k milionovým prodejům, ale k pořádné atmosféře, vytříbené hratelnosti a zajímavé zápletce. Když jsou navíc tématem Sověti toužící rozpoutat světovou válku, je duše tuzemského hráče ochotna zahodit vidle, řízky i pivo a okamžitě vyrazit střemhlav na Moskvu. Nebo aspoň do nejbližšího obchodu pro ruskou zmrzlinu a ruské vejce, které na...

»
25. 04. 2021 • SeedarCZ0

Recenze: Hitchhiker – A Mystery Game

Minulý týden nabídku her Xbox posílil další nevšední titul. Hitchhiker je adventura, jejíž vývoj hry má na svědomí studio Mad About Panda. Že vám to nic moc neřekne? Nebojte, nejste sami.

»
23. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: In rays of the Light

Vítejte v místě, kde včera neexistuje a zítra již bylo. Ve světě prázdných chodeb, rozpadlých zdí, špinavých ulic a… ne, nejsme v Mostě. Ani sousedním Litvínově. Tentokrát se cestuje mnohem dál na východ. Až za Mrazíkem, nesmrtelnou Ladou Nivou a agresí měnit budoucnost dějin mocí. A přestože by příběh mohl být zasazen kamkoli, zrovna v těchto exteriérech má své nesmazatelné kouzlo a až psychologický přesah. Jen se nesmíte bát samoty. A temnoty.

»
17. 04. 2021 • HusekD0

RECENZE: Spacebase Startopia

Strategie u mě vždy patřily mezi oblíbený žánr her. Ačkoliv se v posledních letech začali objevovat na Xboxu častěji než tomu bylo doposud, tak i přesto jsou stále opomíjeným žánrem. Právě z tohoto důvodu je to pro mě vždy velkým překvapením, když k nám nějaká ta budovatelská strategie zavítá. Přesně tak jsem to měl i se Spacebase Startopia od vývojářů z Realmforge Studios. Už z prvních obrázků a trailerů jsem měl velkou radost a chuť...

»
14. 04. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Paradise Lost

Němci se tváří, že druhá světová byla akce typu „Kulový blesk“, Adolf Hitler byl koordinátor stěhování a počty vojáků v zákopech také nesouhlasí. Nic to však nemění na faktu, že roku 1945 skončily jejich sny o třetí říši a stejně tak poslední globální konflikt naší historie. A teď si vezměte, že by to celé skončilo o dvacet let později a tím nejhorším možným způsobem. Tedy nukleární zimou po použití nejničivějších zbraní,...

»