Recenze: NBA 2K25

Autor: SeedarCZ Publikováno: 19.9.2024, 11:45

Publikováno: 19.9.2024, 11:45

Sociální sítě

O autorovi

SeedarCZ

SeedarCZ

Je autorem 24 článků

V 2K Sports to zkrátka umí. Jejich basketbalová simulace platí za obecně nejvěrnější a nejvypracovanější sportovní hry. Dostáli této už takřka tradice i pro další rok?

V našich končinách jsme spíše fotbalisté, potom hokejisté, potom dlouho nic a nakonec přichází na řadu právě basketbal (možná spolu s baseballem). Vždy při recenzování právě NBA od 2K nebo MLB The Show si říkám, jaká škoda to vlastně je. V porovnání s fotbalovými či hokejovými tituly, jsou totiž tyto dva na míle vzdálené co do kvality zpracování.

Po grafické stránce už se není příliš o čem bavit. Všechny sportovní tituly hlavních hráčů na trhu se pyšní grafikou velmi zdařilou. Tohle prvenství už NBA od 2K Sports nějakou dobu jisté nemá. V čem se jim ale žádné jiné studio rovnat nemůže?

Tady platí totéž, co uplynulé roky. Neskutečně nabité kariérní režimy, zejména kariéra hráče je opravdu o deset úrovní nad všemi ostatními. Gameplay, velmi funkční a líbivý. Komentátoři ze kterých vás po pár hodinách nervou uši. Mnoho cut scén, většina z nich skvělých až mě bylo líto je z časových důvodů přeskakovat. Ty se sice podepsaly na celkové velikosti hry (pro X/S 150GB, to už vážně hraničí s bláznovstvím, hodila by se nějaká lite verze pro majitele Xboxu Series S). Co zůstalo stejně povedené jsou jednotlivé arény, tváře hráčů, fanoušci … no zkrátka všechno. Těžko opět hledat nějaké nedostatky.

Nicméně, něco by se přece jen našlo. Ale, nejspíš je na každém jestli se opravdu jedná o nedostatek. Pro mě osobně asi jediná vada na kráse.

Až moc obsahu pro kariéru hráče.

Zní to zvláštně? Nejspíše ano. Obvykle se bavíme spíše o opačném problému, kdy kariérní režimy bývají celkem ostrouhané a vývojáři se více zaměřují na hru více hráčů, a to nejen u sportovních her.
Zde ale máme u kariéry hráče o zábavu postaráno na desítky, ne-li stovky hodin. Šílené číslo, mnoho úkolů, spousta výzev které vám dají pravděpodobně slušně zabrat i na nižších obtížnostech.
Osobně jsem šel prostě na kurt NBA a Streetu příliš prostoru nedal. Inu, více si užívám atmosféru arény Lakers a její fanoušky. Pouliční basket mě nijak nelákal v žádném díle a ani letos to není jinak. Samozřejmě, pro potřeby recenze hry jsem nahlédl snad do každé varianty hraní kariéry (ono toho času nebylo mnoho, bohužel). Musím říct, že je to prostě nářez.

Kariéra hráče nabízí všechno možné. Od kariéry v NBA, přes pouliční zlepšování schopností, po příběhovou linku. S ohledem na to, že v rámci streetu vás čeká mnoho výzev, navíc s každou sezónou další a další, se prostě v tomto režimu nikdy nudit nebudete.

Jako vždy nechybí ani velmi povedená 2K TV. Ta každý týden nabídne zajímavosti ze zákulisí studia, tipy pro hraní a také interaktivní videa kde lze získávat odměny do hry. I to by samo o sobě stačilo, ale pravděpodobně si toho pro nás připraví v průběhu sezóny mnohem více.

Zdá se, že mluvím v superlativech? To upřímně doufám, protože jsem opět po letech z této série nadšený jako z žádné jiné sportovní hry.

A jak se tedy nejnovější díl série NBA 2K25 hraje?

Těžko hledat rozdíly oproti předešlým ročníkům. Základní ovládání mi přijde stejné, nakonec proč něco měnit pokud to funguje na jedničku. Co se významně změnilo je projekce hry samotné. Mnoho, mnoho a ještě víc nových animací, pohybů a samozřejmě smečí že by jeden nespočítal.
Pro hráče, jako jsem já to nic moc znamenat nemusí. Vesměs opakuji naučené věci a když se povede něco dalšího, je to spíše náhoda. Ale pro fanoušky série má tento ročník znovu co nabídnout. Nicméně, díky vcelku bohatému výukovému režimu, se i noví hráči rychle dostanou do ovládání hry. Minimálně do jejích základů. A pokud si dáte tu práci s pochopením pokročilejších mechanik, můžete se těšit na opravdu nevšední basketbalové parády. Ale stále se bavíme o věrné simulaci, na to pozor. Během hraní jsem nenarazil na nic přehnaného co by absolutně nesouviselo s realitou (tedy až na buzzer přes půl hřiště, to bych já určitě nikdy netrefil). Naopak mi umělá inteligence několikrát ukázala, jaké možnosti hra nabízí. Ale pořád je třeba hodně trénovat, abych něčeho podobného byl schopen docílit.

Za zmínku jistě stojí takzvaný Pro Play. To je vcelku zásadní novinka gameplaye. V principu jde hlavně o zkvalitnění střelby z větších vzdáleností pomocí pravé páčky, kdy kopírujete pohybem ruku svého hráče. A když se vám to povede, jsou šance na vstřelení trojky velmi vysoké. Na vyšší úrovni hráčů se jistě jedná o zásadní věc bez které se jistě proti lepším soupeřům zkrátka neobejdete.

A jaké herní režimy tedy máme na výběr?

My Career

Ničím jiným se začít zřejmě nedá. Zatímco u ostatních sportovních titulů se jedná spíše o nutné zlo pro pár hráčů. Zde se jedná jednoznačně o stěžejní režim celé hry a je tomu tak už léta. Každý další rok je kariéra ambicióznější, větší a bláznivější. Pro nadšence jenom dobře, ale jak jsem zmínil už na začátku, na mě toho bylo prostě už moc.

Také musím bohužel říct, že v kariéře jsem mnoho času nestrávil. Oproti dřívějším dílům, kde jsem si kariéru vcelku i užíval, letos už to nebylo úplně ono a nebyl jsem schopný se do toho nějak opřít.
Možná to bylo městem, které se mi prostě nějak nechtělo líbit. Nebo zmatečnou navigací mezi úkoly. Ale asi nejvíc mě vůbec nechytil pouliční basket. Prostě vůbec, nic, nula, nazdar. To je ale čistě můj subjektivní pohled na věc, tahle stránka hry mě nijak zvlášť nebavila v žádném díle. Letos jsem ale tomuto režimu věnoval velmi malou pozornost. Pár let zpátky jsem jen v kariéře hráče strávil desítky hodin před napsáním recenze. Nyní jsem se nedostal ani na polovinu té doby.

Nicméně, kariéra nabízí velmi propracovanou příběhovou linku, spoustu vedlejších úkolů a slibuje desítky hodin zábavy při vylepšování svého profíka. K tomu účelu slouží hned několik cest. Alfa omega všeho jsou samozřejmě mince, za které se vylepšení pro hráče dají nakoupit. To je trochu diskutabilní, obzvlášť když se tyto mince dají koupit v obchodě a bezpracně tak můžete svého hráče vylepšit na maximum. Pokud se vám ale nechce dále do hry investovat, mince se dají získat i postupem hrou. Hraním zápasů a plněním úkolů se dají celkem rozumně získat. Ale samozřejmě proti investujícím máte přinejmenším zpočátku značnou nevýhodu. Ovšem kariéra nabízí mnoho režimů pro jednoho hráče a ostatní vás nemusí vůbec zajímat.
Osobně bych ale rád viděl spíše pojetí tréninku a postupného vylepšování podle výkonů v nich. To v kariéře úplně chybí a je to škoda.

Stále je ale svým pojetím hry jak sólo tak i pro více hráčů smíchané v jeden gigantický mód naprosto jedinečná a nelze jinak než jej vyzdvihnout jako absolutní špičku současné sportovní scény.

My Team

Tvorba vlastního týmu snů je dnes alfa omega každé sportovní hry. A také zdrojem dalších příjmů. Ani zde to není jinak a ono vlastně, proč taky. Na tomto modelu asi není co měnit. Kdo chce, do týmu investuje. Kdo nechce, hraje s tím co hra dá. Oproti loňskému dílu, se již nedají kupovat samotní hráči ale herní měna slouží zejména na nákup balíčků. To je jistě velké plus. Celkově vzato ohledně mikrotransakcí udělalo 2K slušný krok zpátky a vyslyšelo tak hráčskou komunitu, která se proti tomuto silně vyhrazovala v uplynulých letech.
Pro hráče, jenž do hry dále neinvestují navíc vývojáři přišli s novinkou.

Ta potěší zejména hráče, kteří preferují hru proti umělé inteligenci. Protože se jedná o režim pro jednoho hráče. V jeho rámci se svým týmem stojí proti řadě výzev ve všech režimech, které My Team obsahuje. Pokud si tedy při zahájení hry nezvolíte hraní jen určitého režimu. Ať už upřednostníte cokoli, je tato novinka jistě vítanou. Obzvlášť pokud patříte k začínajícím hráčům, nebo máte zkrátka raději klidnou hru mimo síť. Cílem je tedy probojovat si cestu ven z ‚města‘. Na začátku hraní si vždy můžete zvolit obtížnost soupeře. A samozřejmě platí, že čím vyšší obtížnost, tím vyšší potenciální odměny. Na každý pokus máte tři možnosti prohry, poté hra končí. Kolo můžete kdykoli ukončit a vzít si dosažené odměny. Mě se bohužel nepodařilo vytěžit ze tří pokusů nic, chce to asi holt začít na nižší obtížnosti. Zejména hra tři proti třem mi dala pořádně zabrat.

Samozřejmě nechybí ani klasický online Showdown a víkendová akce Král kurtu. Za zmínku poté také stojí i režim Domination, kde se svým týmem budete čelit týmům z NBA. Tento režim nabízí pro začátek slušné odměny a je to dobré místo kde začít s tvorbou vašeho týmu.

Když to doplníme o opravdu velkou nálož výzev ke splnění, tak na vás čeká spousta hodin zábavného hraní. A to i pokud nejste zrovna kompetitivními hráči. Nutno dodat, že v našich končinách hra nemá takovou základnu jako za Atlantikem a tedy hraní online režimů může být někdy problematické. Pro tyto případy ale vždy můžete zabrousit ke splnění všudypřítomných výzev, které vám pomohou s tvorbou vašeho týmů snů.

My NBA

Režim manažera je nejpropracovanější, jaký jsem kdy u sportovní hry viděl. Vážně mě nenapadá absolutně nic, co by se dalo ještě přidat. Pokud vás ano, nechte komentář. Mě ale skutečně už nic nenapadá.

Můžete založit hru na jednu sezónu, více sezón, přenastavit si pravidla dle libosti, vybrat týmy které chcete ovládat. Lze naskočit i do éry Michaela Jordana a jiných legend tohoto sportu, nebo do té současné které vládně železnou pěstí nestárnoucí LeBron James se Stephem Currym.

Třešničkou na dortu je možnost hrát ligu online s přáteli. Vybrat si z aktuálních nebo historických týmů. Jako samozřejmost už potom působí i Fantasy Draft.
Samotný průchod kariérou si poté můžete urychlit simulací, do které můžete kdykoli zasáhnout, pokud by se zápas nevyvíjel podle vašich představ. To je sice dnes už celkem klasická záležitost, ale i tak stojí za zmínku.

Dokonce máte i možnost stáhnutí sdílených nastavení pro tento režim. Co chybí k dokonalosti? Podle mě absolutně nic.
Nakonec i takový detail jako herní noviny, zvládli v 2K vyšperkovat do takřka dokonalosti.

WNBA

Nezapomnělo se ani na něžné pohlaví. V rámci tohoto režimu si můžete stejně jako v případě My Career vytvořit hráčku a vydobýt si slávu ve WNBA. Režim pro hráčky není až tak megalomanský, jako u pánských protějšků. Ale ono je to možná i v mnoha ohledech lepší.

Nechybí ani možnost založení ligy se stejnými možnostmi jako v případě NBA, včetně možnosti hraní online a sdílených nastavení.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Nový basketbal od 2K Sports navazuje na úspěch. A to v každém ohledu. Opět se potvrzuje jako zdaleka nejrealističtější sportovní hra na trhu a o zábavu v ní nikdy nebude nouze. Ať už patříte ke zkušeným veteránům série, nebo by jste s ní chtěli začít. Rozhodně koupě litovat nebudete. Vybrat si můžete ze spousty možností, jak si hru vychutnat a každá z nich je zárukou spokojenosti. Spolu s novinkami v ovládání driblinku i střelby, které opravdu ovlivní váš výkon na hřišti a spoustou nových animací, které hře přidávají ještě více na věrnosti se jedná opět o prvotřídní basketbalový zážitek. Nezbývá než říct skromné přání, že z této série by si všichni vývojáři sportovních her mohli vzít příklad.
ovládánírežim hráče mírně zklamal
grafika
licence
spousta režimů ke hraní
2K TV je velmi povedené
možnost pořádání online ligy
sdílené nastavení pro offline režimy
15. 10. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Undisputed

Současný trend v bojových sportech je poměrně jasný – smíšená bojová umění dominují veřejnému prostoru a krátké, leč intenzivní šarvátky si získaly srdce mnoha diváků. Pak jsou tady ale ještě nostalgici jako my, kteří vzpomínají na doby, kdy na pomyslném vrcholu bojových sportů stál box. Nejinak tomu bylo i v herním prostředí, kterému výrazně dominovala série Fight Night od EA. Ty časy jsou ale už dávno pryč.

»
11. 10. 2024 • japo0

Recenze: Starfield Shattered Space

Rok a měsíc – tolik uběhlo od vydání ambiciózního intergalaktického dobrodružství Starfield jedním z nejslavnějších vydavatelských a vývojářských domů, firmou Bethesda. Bylo by asi zbytečné, abych se znovu zabýval shrnutím recenze původní hry, ostatně naši recenzi si můžete připomenout sami. Nicméně, přeci jen se jedná o opravdu masivní projekt, na kterém se během uplynulého roku pracovalo nejen na prvním placeném přídavku Shattered Space, ale i na původní hře formou free...

»
11. 10. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Lunacy: Saint Rhodes

Železné pravidlo říká, že darovanému koni se na zuby nekouká. A je-li herkou na jarmarku nečekané dědictví nemovitosti, s nadšením sklopíte zrak, i kdybyste místo oře měli dostat mulu v posledním tažení. George Rhodes se měl také víc ptát, než vyrazil na obhlídku nového sídla, jehož adresa je v pochybné vísce, kde lišky dávají dobrou noc. Pokud tam tedy ještě nějaké zůstaly. Rhodes Village je opuštěná jak žebrák na nádraží a hrdina hororu...

»
09. 10. 2024 • Jakub Michálek0

Recenze: 63 Days

Ukázka nezlomné vůle polského odboje za doby Druhé světové války. Je tomu 26 let, co světlo světa prvně spatřil první díl Commandos: Behind Enemy Lines, který měl představit fanouškům válečných strategií možnost pohybovat se s jednotlivými postavami se speciálními vlastnostmi, specifickými pro danou postavu, aby se každý specialista choval v boji trochu jinak.

»
07. 10. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: NHL 25

Každoroční nálož sportovních titulů je téměř u konce. A jako každým rokem ji uzavírá hokejová série od EA Sports. Titulu se  však dlouhodobě příliš nedaří uspokojit fanoušky a co si budeme vykládat, hráčská komunita je oproti deseti letům zpět podstatně menší. Změnit by to mohl letošní ročník, který nabízí přece jen něco nového a za mě lepšího. Jak si tedy letošní rok NHL vedlo při recenzování? Dobře!

»
04. 10. 2024 • japo0

Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster

Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...

»
03. 10. 2024 • Pavel Dandy0

Recenze FrostPunk 2

Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...

»
02. 10. 2024 • Michael Chrobok0

RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions

Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...

»