RECENZE: NHL 18

Autor: DandyCZE Publikováno: 26.9.2017, 9:18

Publikováno: 26.9.2017, 9:18

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

DandyCZE

DandyCZE

Je autorem 239 článků

Po roce nám zase začínají tuhnout rybníky a zubaté ostří se na nás snaží zaútočit novinkou v podobě NHL 18. Uvidíme, jak si letošní díl povede. Novinek je na papíře opět hodně, ale jak víme, tak papír toho snese hodně.

Grafické hody budou?
Asi začnu hned tím nejzásadnějším, a to je podpora ze strany enginu Frostbite, který pohání třeba sérii FIFA nebo letos nově i Madden. Bohužel NHL se tohoto vylepšení nedočkalo, od čehož se odvíjí i smutnější tón skrze celou recenzi. Díky Frostbite se mohl do hry dostat mnohem hezčí herní kabát, ale hlavně spousta nových animací, což by přineslo mnohem reálnější pohyb hráčů, a váš pocit z hokejové atmosféry by vás tak rozžhavil, až by se roztékal led. Bohužel, bohužel a bohužel, snad příští rok.

Grafické prostředí se tedy příliš nezměnilo. Hra nabízí kvalitní grafiku, animace hráčů a diváků, ale tohle všechno jste už viděli v NHL 17.

Arkádový hokej 3 na 3 není jen do počtu
Po trošku chmurnějším začátku se podíváme na jednu z hlavních novinek, a tou je arkádový hokej 3 na 3. Osobně jsem myslel, že to bude něco jako minihra, kterou jsme už mohli vidět v dřívějších ročnících, kde arkádový hokej předváděly například Big Heads (velké hlavy).

Letošní pojetí arkádového módu je ovšem naprosto perfektní, a to jak po stránce hratelnosti, tak po stránce možností. Jak se do toho pustíte, nebudete se moct odtrhnout a stále budete vylepšovat vzhled a vlastnosti vaší trojice. Budete najímat hráče, využívat speciálních dovedností nebo zvratových situací během zápasu. Je vidět, že autoři si fakt s módem 3vs3 pohráli a pro spoustu z nás tohle bude jasná volba na souboje s kámoši.

HC Kotěhůlky v NHL?
Druhým příjemným rozšířením je možnost vytvořit si vlastní tým NHL a poměřit s ním síly v rámci sezóny. Můžete tak do NHL dostat tým, jako je Sparta Praha, nebo si tam dosadit svoje HC Kotěhůlky, do kterých pomocí úvodního draftu dostanete ty nejlepší hráče na světě. Osobně mě tato volba nijak nenadchla, jelikož já miluji NHL, licence a skutečná jména, takže tahle možnost pro mě osobně není. To ovšem neznamená, že vy se nemůžete vyřádit. A pokud k tomu připočtete i vytváření hráčů, což už šlo v předchozích dílech, tak na vás čeká nabytá sezóna.

Zásadní novinky se měly dotknout i hratelnosti a UI. Předchozí novinky jsem hodnotil poměrně kladně a rád bych pokračoval, bohužel nový styl hraní mě osobně moc nevyhovuje.
Pokud bych to bral postupně, tak obrana dostala výrazný „pokecheck“, díky kterému se dá – nebo by se alespoň mělo – lépe bránit. Obrana je opravdu lepší, jenže EA na druhou stranu přidali nové kličky a kontrolu puku, takže zejména v online hraní se potkáte s hráči, kteří kolem vás budou beztrestně kroužit a zakončovat. Osobně jsem byl otráven, když vidím, jak někdo dokáže bez rychlosti de facto na místě vodit puk a vaši hráči nebo UI mu ho není schopna sebrat. „Životnost“ takového hráče v NHL by byla několik sekund, tady to prostě jde a hrozně mi to vadí.

U hratelnosti ještě zůstanu. EA nám avizovala, že zlepšila chování UI, těšit jsme se měli na lepší chování, tedy spíše chápání hry od vašich hráčů. I zde se až na drobné výjimky, mezi které patří rychlý přechod po křídle nebo zlepšená hra obránců na modré, nic moc nezměnilo. O nějaké rychlé zastupitelnosti v obraně, reagovaní na aktuální rozložení hráčů v třetině či inteligentní najíždění do pozic si opět můžeme nechat zdát.

V útocích se velké variability také nedočkáme. Branky padají vesměs stejné jako v NHL 16 a 17, což není nic špatného, pouze pro hráče, kteří naskočí do NHL 18 po více letech, je počáteční frustrace dost výrazná a budou se divit, proč jejich 30 střel neznamená vítězství, kdežto soupeřových 9 znamenalo 4 branky. Pro tyto hráče mám jedinou radu: trénujte, je to opravdu o místech, z kterých skórujete skoro pokaždé, a naopak se tato místa musíte naučit bránit, pokud to zvládnete, můžete přemýšlet nad úspěchem.

Pro hračičky a prstoovladačolamací kombinace si EA letos připravila několik nových kliček, vylepšení stávajících a také ztížení těch nejjednodušších, takže kliku už neudělá každý, a pokud to nezvládnete, tak často ztratíte puk, který se vám zamotá mezi nohy a brusle. Pro mě osobně není tohle ideální disciplína, ale zase když to někdo umí, je krása se na to dívat.

To nejdůležitější (hratelnost a ovládání) je asi za námi, tak si pojďme prohlédnout ostatní nabídky, které jsem nezmínil hned na začátku v zásadních novinkách.

HUT – sbírejte kartičky, utrácejte peníze a postavte si tým snů
Pro mě je to nejlepší část z NHL, která mě u hry dokáže držet opravdu dlouho. Letos do HUT přidalo EA hodně novinek, a to především výzvy, které vám pomohou na začátku získat kredity na nákup nebo balíčky. V pokročilé fázi hry vás pak drží v akci a vy se prostě nezačnete nudit. Už v NHL 17 přidali ke kartičkám položku „synergií“, což je super věc, a nutí vás to sestavit kolekci několika karet, která vám pak dá bonusy pro dané hráče nebo celý tým. Za mě skvělá věc, díky níž musíte s týmem pracovat a hledat vhodné hráče na přestupovém trhu. Samozřejmě tohle vše můžete ignorovat, zase tak velké výhody to nedává, ale mě to bavilo!

HUT můžete hrát offline i online, takže vzhůru do budování vašeho týmu!

EASHL
Máte kámoše, které baví NHL? Tak si založte vlastní klub, kde každý z vás bude hrát na určité pozici včetně té brankářské. V EASHL se kromě kosmetických změn nedočkáme žádné novinky. Popravdě v NHL 17 se tento mód povedl a EA by ho měla pouze po krůčkách vylepšovat. Hodně jsem se bál, aby EA tento režim nedala pryč, jelikož zápas 5vs5 v reálných hráčích, kteří to trošku umí, je asi ta největší zábava, co v NHL znám. Bohužel vyžaduje to opravdu ty kamarády a hráče, kteří chápou pojem obránce, křídlo a centr, bez toho je to naopak naprosto frustrující zmatek, který si pustíte jednou a pak už nikdy.

Klasický online
Pokud máte rádi reálné kluby, jste jejich fanouškem a chcete hrát výzvy a online (i offline), nic vám nebrání. Hra nabízí několik plně licencovaných lig včetně naší extraligy. Tady bych vytknul aktuálnost sestav, která se odráží od konce minulé sezóny, ale to s největší pravděpodobností napraví jako vždy aktualizace soupisek. Každopádně za nováčky – např. Duklu Jihlava v ELH a Vegas Golden Knights – si pochopitelně zahrát můžete, což kvituju s povděkem.

Kariéra
Opět si můžete zvolit, jestli chcete hrát za hráče, nebo pouze trenéra. Díky si kariéru užije opravdu každý a musím říct, že textů je tam opravdu hodně. Kariéra je něco, co vás nadchne, pokud milujete především offline hraní. V tomto režimu si užijete vše, co zažívá každý manažer: trejdy, plánování a samozřejmě hraní. Není tu sice nic jako Cesta ze série FIFA nebo Longshot z MADDENu, ale třeba se dočkáme v NHL 19 cesty Jardy Jágra, kterého mimo jiné najdete zatím mezi volnými hráči – snad se to změní!

Notoricky známé věci jako rychlá hra atd. tady rozepisovat nebudeme, je to opravdu od NHL 93 stejné. 🙂

Tréninku není nikdy dost!
Asi poslední zmínku věnuji tréninkové šatně, která je letos opravdu propracovaná, a to včetně instruktážních videí, takže se nemusíte už bát ničeho, je pouze na vás, co se naučíte.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

NHL 18 nabízí zase ten nejlepší hokej, nicméně bez konkurence je tohle hodnocení vždy takové jednostranné. Každoročním plusem je český překlad formou titulků, který je opět na vysoké úrovni a jenž mnohým hráčům usnadní orientaci v tomto virtuálním hokejovém světě. Další novinky tu jsou, ale je jich proklatě málo, takže cena za hru, jako by šlo o nový titul, je diskutabilní. Pro nové hráče, kteří NHL nehráli třeba tři a více let, je to jasná volba a klidně bych dal 9/10, ale pro nás, co to hrajeme každý rok, je letošní ročník pouze udržovací a čekáme všichni na engine Frostbite. Pro nás je pak číslo 7/10 ještě z toho optimističtějšího hokejového kotlíku.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»