RECENZE: Steep – Road to the Olympics

Autor: p.a.c.o Publikováno: 9.1.2018, 18:55

Publikováno: 9.1.2018, 18:55

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 2284 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Krásné zimní období plné sněhu a aktivit na lyžích nebo snowboardu bude mít letos pěkné sportovní vyvrcholení, o které se postarají zimní olympijské hry v Jižní Koreji. Svátek sportu to rozhodně bude, i když mnozí k tomu jistě mají svá ale. Na olympijské licenci se pokusí něco „trhnout“ i vývojářský dům Ubisoftu, který do své hry Steep přináší rozšíření Road to the Olympic.

Díky němu navštívíme nové hory v Koreji a také se podíváme na zoubek známým japonským vrcholům. Na japonské straně hor čekají nové výzvy k překonání na lyžích, snowboardu, paraglideru nebo wing suitu. Olympijské zápolení hostí Korejské hory, což je vzhledem ke konání her jasná a logická volba. Co budeme chtít na horách prožít je pak už čistě v naší režii, takže si můžeme užít volné ježdění, jednotlivé dostupné olympijské sporty, nebo se můžeme vydat cestou legendy zimních sportů.

Road to the Olympic nám nabízí lineární kampaň snowboardového jezdce nebo lyžaře, kdy zkušenosti nám formou videí předávají nejlepší závodníci z oboru v čele s Body Millerem nebo Lindsey Vonnovou. Postupně se učíme jednotlivé finty na prkně nebo lyžích, procházíme jednotlivá sportoviště a na konci se pokusíme získat jednu z medailí a stát se legendou. Takhle na papíře to nemusí znít extrémně zábavně a musím přiznat, že ani ve skutečnosti není kariéra něčím, co by nás mělo posadit na zadek. Spíš mi přišla jako nějaká rozšířenější verze tutorialu, což je vzhledem k licenci a ceně přídavku dost škoda, protože se s celou věcí dalo naložit zajímavěji.

Další kroky většiny z nás určitě povedou na olympijské kopce, kde na nás čeká desítka nových disciplín, v nichž budeme usilovat o zisk některé z medailí a odměnou nám bude i česká hymna, která při zvolení české národnosti doplňuje oslavný ceremoniál zisku medaile. Drobnost, která však určitě potěší. Na výběr máte některou z předpřipravených postav, takže v rámci olympiády na nějakou větší úpravu svého virtuálního já zapomeňte.

Desítka nových sportů se soustředí pouze na lyžování nebo snowboarding, takže nechybí slalom, obří slalom, sjezd, u-rampa, cross nebo duální slalom. Některé z nich jsou více povedené, jiné zase méně, ale záleží i na osobních preferencích každého hráče. Mě osobně se moc líbí všechny lyžařské disciplíny (zejména sjezd a slalomy) a pak Big Air se snowparkem. Ten měl být kopií toho, kde se budou hry odehrávat, ale bohužel tomu tak není a v tomto bodě Ubisoft pravdu neříkal. Nicméně nabídka sportů je hodně chabá i zde se v rámci licence dalo vytěžit o hodně víc.

Po stránce hratelnosti přibyla možnost na prkně nebo lyžích grindovat, což umožňuje vytváření ještě promyšlenějších kombinací triků a je přitom jedno, jestli chcete grindovat po větvích nebo využijete zábradlí snowparku. Bohužel patch související s rozšířením ubral na realističnosti triků ve vzduchu, kde se jezdec točí a točí, až se vám udělá špatně nebo s ním švihnete o zem, protože odhadnout tu správnou rotaci teď není vůbec snadné. K tomu se přidaly různé grafické chybky spojené se sněhem (občasné propadání lyží texturou) nebo nedomyšlená kamera v olympijských sportech, která může mnohým připadat méně přehledná a určitě je potřeba si na ní zvyknout.

Kudlu do zad všem hráčům vrazil Ubisoft i po stránce vybavení. Třeba takový raketový wing suit potřebný pro některé výzvy na japonských horách si musíte koupit za herní měnu, které však potřebujete takové množství, že je rychlejší si jí koupit za reálné peníze. To samé platí i pro boby, které byly k mání dříve zdarma, a teď u nich svítí další nesmyslná cena. Vzhledem k tomu, kolik za DLC tvůrci chtějí a také s přihlédnutím k faktu, že spousta hráčů má Season Pass, jehož součástí toto DLC není, je tohle hodně velká podpásovka a vyděračství, blížící se úrovní EA.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Za docela hodně peněz tak Road to the Olympic nenabízí adekvátní obsah a celé DLC těží hlavně z toho, že co se týče blížících se olympijských her, jinou možnost vyzkoušet licencovaný produkt hráči nemají. Doporučil bych počkat na slevu po skončení her, ale je otázkou, jestli po olympiádě bude mít o toto DLC ještě vůbec někdo zájem. Je docela škoda, že z něj Ubisoft nedokázal vytěžit víc, a hlavně nabídnout hráčů něco podstatně lepšího.
25. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Thrustmaster T.Flight Hotas One

Gamepad jako univerzální ovladač všech her je nedílnou součástí herní konzole. A to už od dob, kdy připomínal spíš dálkové ovládání a značka Xbox byla hudbou budoucnosti. Ale nutně to neznamená, že není k mání lepší varianta, která vaši oblíbenou hru prodá v úplně jiném světle. V reálnějším a možná i pohodlnějším, čímž se okamžitě dostávám především k simulátorům. A rozhodně není náhodou, že v době vydání Microsoft Flight Simulatoru pro konzole Xbox Series X/S...

»
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»