
RECENZE: The Elder Scrolls Online: Elsweyr
Vítejte opět ve světě Tamriel, kde se vydáme na další dobrodružství. Cesta to bude placená, takže pokud se s námi chcete vydat, nezapomeňte, že za tohle DLC nějakou tu zlatku utratíte.
Tvůrci z ZeniMax Online Studios postupně naplňují svět, takže možná se na konci projdeme po celé mapě úžasného světa Tamrielu. Nyní došlo k přidání oblasti zvané Elsweyr, což je nehostinná rovinatá krajina. Věřím, že pro autory musí být vždy podobná oblast trošku oříšek při tvorbě, aby vypadala atraktivně a dokázala hráči nabídnout skvělý pocit a vtáhla ho do hry. Samotná krajina je domovem rasy Khajiita, kterou trápí pohyby proutku od šílené čarodějnice. V neposlední řadě musíme vzpomenout, že kraj bude také domovem nekromancie, takže se můžete připravit na hordy nemrtvých.
Drsnost kraje pak doplní asi ten nejzásadnější dodatek tohoto DLC, a to draci. Možná si vzpomenete na poloboha ve vašich rukách v The Elder Scrolls V: Skyrim a budete se snažit podobným způsobem bojovat s draky i zde, ale rád bych vás upozornil, že v této hře nejste polobůh a nepřátelé nepadají pod pár údery vaší zbraně z ostatků draka. Zde se můžete těšit na opravdu těžké boje, kde ideální cesta k vítězství je v pořádné partě dobrodruhů.
Nyní cítím, že někteří z vás i přes svoji chrabrou povahu dostávají strach, jestli jim na podobné výkony bude stačit jejich postava z dřívějšího hraní. Zde autoři vyšli vstříc, a přestože jsem se při testování do toho trošku zamotal, tak nakonec si můžete vzít i postavu, která na danou oblast stačí. Tím pádem se do hry mohou dostat všichni, i ti, co jim skapávají první kapky krve z čepele.
Příběh začíná a někdy i končí
Váš příběh, ovšem začíná už v předem prohrané bitvě, kdy vaši kolonu napadne ohavný plaz a jak to tak bývá, tak většinu z vás zabije. „Nevím, jak se to mohlo stát“, ale právě vy to ještě s několika dalšími přežijete a jste zachráněni. Vaše záchrana ovšem pro místní znamená osud a start rostoucího odporu proti současné vládě a tyranii. Je tedy na vás, co nejrychleji si pofoukat bebíčka a vyrazit do světa nekonečných bitev.
Samozřejmě jsme v žánru MMORPG, takže je otázkou, jestli se na cestu vrhnete sami nebo raději s kamarády, já osobně doporučuji aspoň ve dvou, jelikož v jednom je to alespoň pro mě osobně nehratelné po stránce obtížnosti, ale hlavně zábavnosti.
Dějová linka se autorům celkem podařila, a pokud se moc neodkloníte, budete jí hltat a chtít dohrát. Čest autorům za variabilitu úkolů, které se příliš často neopakují. Různorodost je pak zaručena už díky zmíněné černé magii, drakům a samotné účasti ve vzpouře, ale také menším oblastem, jakou jsou hrobky, kde na vás čekají duchové dřívějších bojovníků i oživlých zvířat. Prostě nekromancie je v oblasti cítit.
Vše doplňuje nacházení opravdu velkého množství písemností v podobě svitků, což asi nepotěší méně anglicky zdatné, jelikož hra je a asi i na vždy bude pouze v angličtině.
Kromě samotného příběhu je zde opravdu spousta vedlejších úkolů, které jsou někdy na můj vkus až příliš roztahané, takže pokud chcete držet pozornost na jednom, nemůžete si nabírat jiné úkoly, aspoň mně to dělalo problém. Rád hraju úkol, který vím, že chci dokončit v brzké době a nehraju stylem, že jdu po mapě a sbírám každý upadnutý list a informaci a mám pak v deníku 20 úkolů a vlastně ani nevím, o co v nich po stránce děje jde.
Jak už jsem zmínil, tak v DLC hraje silnou úlohu i nekromancie a tím pádem jsou zde i nové vlastnosti a povolaní. Před cestou nekromancera se ale dobře rozmyslete. Nekromancie je v celém světě Tamrielu dost odsuzovaná, a tak si moc přátel mezi NPC neuděláte. Osobně mě toto zapojení do světa Tamrielu moc nevoní a myslím, že autoři si mohli najít zajímavější obsah. No za vyzkoušení to ovšem stojí, jedině tak si uděláte vy vlastní názor. Mě osobně bavilo hraní chvíli, a to hlavně díky kouzlům, která jsou samozřejmě jiná, než moje hlavní postava „tanka“ nabízí.
Samotné zpracování hry patří ve svém žánru k tomu nejlepšímu, co na konzoli máme. Osobně si užívám nádherné scenérie tohoto světa, které díky stále přibývajícím DLC roste na pestrosti i kráse. Hudba jenom dokresluje tento zážitek v otevřeném světě. Pokud jste hru ještě nezkusili, můžete díky předplatnému díky Xbox Game Pass vyzkoušet hlavní část hry a pak se rozhodnout, jestli samotná DLC potřebujete.
Někoho možná mohou odradit mikrotransakce v pozadí hry, ale za sebe mohu říct, že to naprosto nepotřebujete a nijak vás to ve hře neomezuje. Za celou dobu hraní jsem si koupil jednoho parťáka v podobě zvířete, což mi naprosto stačilo.
Verdikt
Nové DLC se opravdu povedlo. Přineslo do hry opravdu dost novinek v podání rasy a draků. Pro mě osobně je to jedno z nejlepších DLC hned po zavedení možnosti spravovat si svoje sídlo. Pokud vás baví svět MMORPG a ideálně hrajete s kamarádem nebo si chcete najít celou partu, tak tahle hra i DLC je přesně pro vás.
RECENZE: Mortal Kombat 1
Značka Mortal Kombat je tu s námi už přes třicet let a za tuto dobu jsme se dočkali celkem 26 titulů, které vycházely na všechny důležité systémy. Samotný počátek najdeme u klasických arkádových automatů, kam Mortal Kombat dorazil v roce 1992. Rok poté došlo k převedení na domácí konzole a díky tomu se rozjela nesmrtelná série sahající až do dnešní doby. Mortal Kombat nebyl první velkou bojovkou a vývojáři z...

Recenze: Ad Infinitum
Až po návštěvě specializovaného odborníka zjistíte, že noční můry, ve kterých vás pronásleduje obří propiska a deformovaná písmena se snaží ukončit vaše bytí, je pouze výsledkem špatného vstupu na základní školu. Usazení vedle Tondy Vomáčky přineslo nekontrolovatelnou ztrátu učebních pomůcek, a to zejména písmenek, která končila všude možně, jen ne v pevných deskách z domova. Takže nikoliv, nejste blázni, jen jste toho parchanta měli majznout přezůvkou po tlamě a teď by se...

RECENZE: The Crew Motorfest
Arkádové závodění má minimálně na platformě Xbox jasného krále, kterým je Forza Horizon. Její zatím poslední 5 díl už sice nebyl tak převratný, jako třeba ten druhý nebo třetí, ale i tak jsou to stále skvělé závody. Konkurence však nespí a nabízí hned dvě další série – Test Drive a The Crew. Zajímavé na tom je, že například Test Drive Unlimited 2 dělalo studio Eden Games, jehož tři původní zakladatelé...

RECENZE: Starfield
Letošní rok už přinesl hráčům spoustu zajímavých titulů, ale největší očekávání patřilo bezesporu novému RPG od společnosti Bethesda Game Studios, pod názvem Starfield. Od prvního představení na veletrhu E3 uběhlo dlouhých pět let a my se konečně můžeme ponořit do prozkoumávání tajuplného vesmíru. Bethesda patří v tomto žánru mezi má nejoblíbenější herní studia a doposud jsem nevynechal jediný jejich titul. Proto není velkým překvapením, že jsem Starfield bedlivě sledoval a...

Recenze: Trine 5: A Clockwork Conspiracy
Když se potkají kouzelník, rytíř a zlodějka, je zaděláno na pořádný mejdan. Magie teče proudem, odvaha poklonkuje nasbíraným úspěchům a jedna kapsa si nemůže být jista, zda zůstane na konci večera plná. Vlastně by z toho byl počátek fajn RPG záležitosti, kde může jeden z úkolů skončit mezidruhovým dobrodružstvím plným citů. Jenže tohle je Trine, což znamená, že hranice mezi dobrem a zlem nemá příliš pevné základy a že setkání hrdinů rozhodně...

RECENZE: Moving Out 2
Kooperativní hry jsou super. Sednete si na gauč vedle sebe, otevřete si pivo, víno, limonádu, zkrátka co máte rádi a pustíte se do hraní. Výběr je v dnešní době opravdu velký, takže není problém spolupracovat nebo si vzájemně škodit. Co se herní náplně týče, můžeme hrát různé adventury – tímto zdravím skvělou vztahovou terapii It Takes Two – nebo postřehovky typu Ovecrcooked.

RECENZE: Stray Gods: The Roleplaying Musical
Hned na úvod se musím k něčemu přiznat: nesnáším muzikály. Ať už jde o divadelní klasiky či moderní pohádky od Disneyho, jakmile se začne zpívat, beru nohy na ramena. Přesto jsem měl během oznámení hry Stray Gods zvláštní pocit, který mě ke hře z nějakého důvodu táhnul, a já měl chuť si ji vyzkoušet. A musím říct, že mě prvotina od Summerfall Studios naprosto okouzlila a změnila můj pohled na...

RECENZE: Under The Waves
Více jak 71% zemského povrchu pokrývá voda a většinu z toho tvoří moře nebo oceány. Zajímavé na tom je, že jich máme prozkoumáno jenom opravdu málo. Celá řada z nich je totiž tak hluboká, že máme problém se tam kvůli tlaku a dalším vlivům pořádně dostat. Díky tomu si můžeme jenom představovat, co všechno se ukrývá pod hladinou, a to je skvělý materiál na nejrůznější tvorbu, hry nevyjímaje.