RECENZE: The Elder Scrolls Online: Elsweyr

Autor: lindros88cze Publikováno: 22.6.2019, 10:19

Publikováno: 22.6.2019, 10:19

Je autorem 122 článků

Vítejte opět ve světě Tamriel, kde se vydáme na další dobrodružství. Cesta to bude placená, takže pokud se s námi chcete vydat, nezapomeňte, že za tohle DLC nějakou tu zlatku utratíte.

Tvůrci z ZeniMax Online Studios postupně naplňují svět, takže možná se na konci projdeme po celé mapě úžasného světa Tamrielu. Nyní došlo k přidání oblasti zvané Elsweyr, což je nehostinná rovinatá krajina. Věřím, že pro autory musí být vždy podobná oblast trošku oříšek při tvorbě, aby vypadala atraktivně a dokázala hráči nabídnout skvělý pocit a vtáhla ho do hry. Samotná krajina je domovem rasy Khajiita, kterou trápí pohyby proutku od šílené čarodějnice. V neposlední řadě musíme vzpomenout, že kraj bude také domovem nekromancie, takže se můžete připravit na hordy nemrtvých.

Drsnost kraje pak doplní asi ten nejzásadnější dodatek tohoto DLC, a to draci. Možná si vzpomenete na poloboha ve vašich rukách v The Elder Scrolls V: Skyrim a budete se snažit podobným způsobem bojovat s draky i zde, ale rád bych vás upozornil, že v této hře nejste polobůh a nepřátelé nepadají pod pár údery vaší zbraně z ostatků draka. Zde se můžete těšit na opravdu těžké boje, kde ideální cesta k vítězství je v pořádné partě dobrodruhů.

Nyní cítím, že někteří z vás i přes svoji chrabrou povahu dostávají strach, jestli jim na podobné výkony bude stačit jejich postava z dřívějšího hraní. Zde autoři vyšli vstříc, a přestože jsem se při testování do toho trošku zamotal, tak nakonec si můžete vzít i postavu, která na danou oblast stačí. Tím pádem se do hry mohou dostat všichni, i ti, co jim skapávají první kapky krve z čepele.

Příběh začíná a někdy i končí
Váš příběh, ovšem začíná už v předem prohrané bitvě, kdy vaši kolonu napadne ohavný plaz a jak to tak bývá, tak většinu z vás zabije. „Nevím, jak se to mohlo stát“, ale právě vy to ještě s několika dalšími přežijete a jste zachráněni. Vaše záchrana ovšem pro místní znamená osud a start rostoucího odporu proti současné vládě a tyranii. Je tedy na vás, co nejrychleji si pofoukat bebíčka a vyrazit do světa nekonečných bitev.

Samozřejmě jsme v žánru MMORPG, takže je otázkou, jestli se na cestu vrhnete sami nebo raději s kamarády, já osobně doporučuji aspoň ve dvou, jelikož v jednom je to alespoň pro mě osobně nehratelné po stránce obtížnosti, ale hlavně zábavnosti.
Dějová linka se autorům celkem podařila, a pokud se moc neodkloníte, budete jí hltat a chtít dohrát. Čest autorům za variabilitu úkolů, které se příliš často neopakují. Různorodost je pak zaručena už díky zmíněné černé magii, drakům a samotné účasti ve vzpouře, ale také menším oblastem, jakou jsou hrobky, kde na vás čekají duchové dřívějších bojovníků i oživlých zvířat. Prostě nekromancie je v oblasti cítit.

Vše doplňuje nacházení opravdu velkého množství písemností v podobě svitků, což asi nepotěší méně anglicky zdatné, jelikož hra je a asi i na vždy bude pouze v angličtině.

Kromě samotného příběhu je zde opravdu spousta vedlejších úkolů, které jsou někdy na můj vkus až příliš roztahané, takže pokud chcete držet pozornost na jednom, nemůžete si nabírat jiné úkoly, aspoň mně to dělalo problém. Rád hraju úkol, který vím, že chci dokončit v brzké době a nehraju stylem, že jdu po mapě a sbírám každý upadnutý list a informaci a mám pak v deníku 20 úkolů a vlastně ani nevím, o co v nich po stránce děje jde.

Jak už jsem zmínil, tak v DLC hraje silnou úlohu i nekromancie a tím pádem jsou zde i nové vlastnosti a povolaní. Před cestou nekromancera se ale dobře rozmyslete. Nekromancie je v celém světě Tamrielu dost odsuzovaná, a tak si moc přátel mezi NPC neuděláte. Osobně mě toto zapojení do světa Tamrielu moc nevoní a myslím, že autoři si mohli najít zajímavější obsah. No za vyzkoušení to ovšem stojí, jedině tak si uděláte vy vlastní názor. Mě osobně bavilo hraní chvíli, a to hlavně díky kouzlům, která jsou samozřejmě jiná, než moje hlavní postava „tanka“ nabízí.

Samotné zpracování hry patří ve svém žánru k tomu nejlepšímu, co na konzoli máme. Osobně si užívám nádherné scenérie tohoto světa, které díky stále přibývajícím DLC roste na pestrosti i kráse. Hudba jenom dokresluje tento zážitek v otevřeném světě. Pokud jste hru ještě nezkusili, můžete díky předplatnému díky Xbox Game Pass vyzkoušet hlavní část hry a pak se rozhodnout, jestli samotná DLC potřebujete.

Někoho možná mohou odradit mikrotransakce v pozadí hry, ale za sebe mohu říct, že to naprosto nepotřebujete a nijak vás to ve hře neomezuje. Za celou dobu hraní jsem si koupil jednoho parťáka v podobě zvířete, což mi naprosto stačilo.

8

Nové DLC se opravdu povedlo. Přineslo do hry opravdu dost novinek v podání rasy a draků. Pro mě osobně je to jedno z nejlepších DLC hned po zavedení možnosti spravovat si svoje sídlo. Pokud vás baví svět MMORPG a ideálně hrajete s kamarádem nebo si chcete najít celou partu, tak tahle hra i DLC je přesně pro vás.
25. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Thrustmaster T.Flight Hotas One

Gamepad jako univerzální ovladač všech her je nedílnou součástí herní konzole. A to už od dob, kdy připomínal spíš dálkové ovládání a značka Xbox byla hudbou budoucnosti. Ale nutně to neznamená, že není k mání lepší varianta, která vaši oblíbenou hru prodá v úplně jiném světle. V reálnějším a možná i pohodlnějším, čímž se okamžitě dostávám především k simulátorům. A rozhodně není náhodou, že v době vydání Microsoft Flight Simulatoru pro konzole Xbox Series X/S...

»
22. 07. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: GreedFall – Gold Edition

Pokud mají rozšíření někde smysl, je to rozhodně v žánru RPG. Tituly dělající z nás hrdiny, jejichž velikosti se nikdy nebudeme rovnat, jsou živnou půdou příběhů a neotřelých dobrodružství. Ostatně takový Zaklínač by mohl vyprávět, jak se dá základní hra natáhnou pořádnými přídavky. GreedFall studia Spiders se sice nemůže rovnat s polskou trilogií, ale před pár lety překvapil zajímavým příběhem, neprobádaným prostředím a vlastní verzí kolonizace.

»
21. 07. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: F1 2021

Velkou novinkou letošního roku byla koupě závodních matadorů z Codemasters, které pod svá křídla pojala neméně známá společnost Electronic Arts. Codemasters se pečlivě starají o několik závodních her, kdy jednou z nejpovedenějších značek jsou jistě licencované závody Formule 1. Ty nám přináší rok co rok a my jsme zatím vždy byli s dosavadním pokrokem spokojeni. Nový ročník F1 2021 je ale první, který vychází pod hlavičkou EA, takže se jistě mnohým hráčům vkrádají...

»
29. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: HyperX ChargePlay Duo

Ačkoli se tomu nechce věřit, baterie tu jsou s námi už nějaké to století. A vzhledem k tomu, že je do nich soustředěna budoucnost nejen automobilového průmyslu, nejspíš nám ještě dlouhou dobu sloužit budou. Jde totiž o nejúčinnější zdroj mobilní energie, který se dokáže přizpůsobit použití a umožňuje relativně rychlé opětovné dobití. No, a právě ta poslední výhoda článků je v případě základního balení xboxových ovladačů trochu mimo.

»
18. 06. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Chivalry 2

V nablýskané zbroji za srdcem krásné princezny, nehynoucí slávou v básních a půlkou království. Tak nějak idylicky jsem si vždycky představoval život ve středověku. Jak mi ukázalo Kingdom Come, tak úplně skvělé to nebylo, jelikož všechny zužovali nějaké patálie. Tím spíš, když se člověk, coby pěšák, dostal do nějaké hromadné bitvy. V herním průmyslu se pak najdou firmy specializující své hry právě na tuto soubojovou část.

»
15. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Horror

Pojetí hororového žánru za časů mistra Alana Edgara Poea a za časů Alfreda Hitchcocka se diametrálně lišilo. Oba pánové si potrpěli na poctivé budování atmosféry, na vykreslení postav a na závěr, který vlastně ani nemusel být závěrem. Přesto kinematografie dala druhému jmenovanému výhodu audiovizuální prezentace, kdy kombinace dobře sladěného příběhu, brilantní kompozice obrazu a hudebního doprovodu, předčí i ten nejlepší tištěný text. Dnešní doba děsivý žánr dost zrychlila, zjednodušila a...

»
08. 06. 2021 • japo0

Recenze: Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Pokračování sniperské hry Ghost Warrior Contracts od polských City Interactive je tu. City Interactive se sniperským hrám věnuje už od roku 2008, dosud ovšem s rozporuplným úspěchem. Jejich sérii Ghost Warrior se přeci jen daří o trošku hůře,  než například poslednímu dílu Sniper Elite 4, který byl hodnocen jako velmi nadprůměrný. Pro mě vždy byly jejich hry spíše na úrovni „guilty pleasure“, což by se dalo do češtiny asi volně...

»
08. 06. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Necromunda: Hired Gun

Mohl bych tu začít tahat triko, jak je Warhammer 40 000 neustále zpracováván do sotva průměrných her. Jenže s ohledem na jeho velikost bych toho musel znát mnohem víc než jen rozložení frakcí, hrubý obrys dějových pozadí a fakt, že jde o univerzum, které je mohutně adaptováno do knih, filmů a samozřejmě her. A není třeba hlubokých znalostí, abych si všiml pravidelné roční ofenzívy titulů, kterým propůjčuje licence Games Workshop. A přestože...

»