Recenze: The Escapists pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 19.2.2015, 19:00

Publikováno: 19.2.2015, 19:00

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Zkoušeli jste někdy utéct z vězení s vaší partičkou spoluvězňů? Že ne? Tak to jste buď žádné kamarádské spoluvězně neměli, anebo jste prostě ve vězení nikdy nebyli. Tak jako tak vás ale určitě jako malý rodiče zavírali doma za to, že jste buď nechtěli sníst tu pitomou spařenou brokolici, nebo v horším případě jste sousedům poslali do míč do okna a tatík musel vypláznout pěknou sumu peněz No jo, no jo, domácí vězení. Jaké to ale je být zašitý v opravdovém lochu, ve kterém se vám tak nelíbí (komu by se líbilo, že jo?), že se snažíte nalézt způsob jak se z něho dostat, to jsme nezažili a dobrý bože snad ani nezažijeme. Jestliže se vám to někdy povedlo a česká policejní složka vás nevypátrala, máte náš obdiv a nejspíš tenhle článek ani číst nepotřebujete. Jestli však potřebujete na takovou životní událost připravit, řešení bychom pro vás měli. Manuál a 101 tipů jak se dostat z díry sice nemáme, ale The Escapists by snad mohli bodnout.

Takže, hezky popořadě… cílem je dostat se z vězení. Jak? Jakkoliv. Možností je šest a záleží jen na okolnostech, jaký způsob pro vás bude nejvýhodnější, ať už časově nebo námahově. Budete se třeba chtít dostat ven jako převlečený za policistu, protože prokopat nebo prostříhat se skrze plot nedá, jelikož jsou všude snipeři a kamery. Sice to zabere několik herních dnů, ale dobře. Vaším primárním cílem bude dostat se k vestě, a protože vás na vrátnici bez občanky nepustí, tak i tu. Vestu si buď můžete koupit od některých svých spoluvězňů, pokud ji mají zrovna v měnící se nabídce, sejmout policistu, když se však probere, zavřou vás do jiné cely a všechno po kapsách včetně poloviny nasbíraných věcí u vás v cele vám seberou, pak je tu možnost ukrást ji vámi složenému spoluvězni (nesmí vás nikdo vidět), anebo si ji prostě jednoduše vyrobíte.

TheEscapists (5)
Můžete zkusit svoje vlastní uvažování a použít svůj oblek v kombinaci se savem, ten jej vybělí a následně ho obarvit inkoustem, z čehož vznikne krásná modrá uniforma, leč doporučujeme obstarat si předtím další vězeňský oblek, protože obléknutím do uniformy strážných, se k vám začnou chovat hned jinak a nebudou očekávat, že naklušete v deset hodin do cely a půjdete na kutě. Samozřejmě vaší absencí jako vězeň hrozí startu pomyslné časomíry, než strážníkům dojde „Kde je ten desátý vězeň?“.

Hlídka je chytřejší než jsme si z počátku mysleli, a proto je velmi důležité se za každým krokem pojistit a zamaskovat své počiny. Při prokopání do jiné místnosti pověsit přes díru plakát, při vymontování mřížky do klimatizačního systému vytvořit falešnou mřížku, když v noci odejdete ve vašem vytvořeném obleku nutno nasadit do postele umělého panáka apod. Suroviny (kolem 150) jsou prosťounké a je někdy až k údivu, co všechno ze základních materiálů lze vyrobit užitečného (přes 50), to však nic nemění na tom, že jich je víc než bychom dokázali pobrat, a tak jsme si museli napomoci internetovou wiki, kde byly návody všechny pěkně pohromadě. Kdo nechce být za lůzra a přesto nemá mozkovnu, aby sám vymyslel kombinaci, někde ve vězení stojí automat na nápovědu, který za drobný herní obnos zobrazí a do herního interface uloží tip pro výrobu.

TheEscapists (2)

Zdvižený varovný prst. Vyhráno ještě nemáte. Nutno v místností s internetem zlepšovat svoji inteligenci pro výrobu lepších nástrojů, pomůcek, obleků, horké čokolády nebo zbraní nejen proti policistům, nýbrž i proti dotěrným spoluvězňům, u nichž pokazíte-li si nějakým způsobem reputaci získanou dárečky a plněním úkolů, budou vás sprostě napadat. S těmi se většinou hlídka rychle vypořádá, shledá-li vás však také vinným, zbije vás do bezvědomí, při horším prohřešku vám i sebere všechny věci a odnese na ošetřovnu, kde se doplní jak zdraví, tak výdrž tolik potřebná pro zvyšování inteligence, při posilování svalů pro větší sílu a pro větší rychlost, když trénujete v tělocvičně, kam stejně jednou denně musíte.

Tedy nemusíte, nýbrž měli byste. Každý den je totiž řízen podle hodin a je rozdělen na několik etap – Ranní nástup, snídaně, volný čas, oběd, v případě, že jste k nějaké přiřazený na vývěsce, tak práce, sport, sprcha, večeře, večerka, nástup, a pak vás ženou do cel, kde si hru uložíte a do rána se prospíte, jestliže teda nemáte v nějaké lišácké plány. My ho neměli, my měli plán dojet všech deset map s postupně narůstající obtížností, jenže jsme se šeredně přepočítali a mapu jsme nedojeli vlastně ani jednu. Ne, že by to bylo přehnaně vysokou obtížností, konec konců laťku si drží na optimální výšce, jako spíš naší neschopností a výdrží. Skončili jsme u třicátého dnu, a když nám policajti asi po desáté díky naší nešikovnosti zase vzali nářadí a zasypali pracně vykopanou díru, vzdali jsme to a odložili. Prostě na to nemáme nervy a trpělivost.

TheEscapists (6)

To ale nic nemění na tom, že nás přesto hra strašně baví… vlastně nás až docela překvapuje, jak nás baví. Trošku nám tu chyběl parťák, s kým bychom utíkali z vězení společně, nicméně autoři na něm po ohlasu hráčů už pracují a slibují, že v příštím updatu hry bude. Svým způsobem je The Escepist takový sandbox, a proto lze očekávat pravidelné updaty obsahu jako třeba u Minecraft, byť asi ne v takovém měřítku. Když už jsme u toho Minecraftu, poukážeme na jednu společnou věc, a to grafické zpracování. Ačkoliv není ve „tři dé“, namalovaný v našem tolik oblíbeném pixelartu je, což mu dodává ojedinělé kouzlo. Hudební podklad nám toto kouzlo sice lehce bořil, ale měl své i světlé chvilky. The Escpeists jedinou a originální možností, jak vás naučit utíkat z věznice, a to dokonce naší oblíbenou, zábavnou formou. Takže nekoukat, brát a hrát, tak jako neustále my. Koupí The Escepists s ohlédnutím na obsah a možnosti zaručeně neprohloupíte. A jestli ješte si hru už koupili na PC do nedávna ještě v Early Access, zvažte přechod na verzi pro Xbox One. Je hezčí a dokonce se i daleko lépe ovládá.

9
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Perfektní a příjemná změna od našeho oblíbeného Wormsího studia, jež nás hodila do lochu a naučila jak z něho vylézt. Chyběl nám multiplayer a pár drobností, které obratem autoři slíbili v nadcházející aktualizaci. V tom případě nemáme co vytknout. Zatím ale bez desátého bodu.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»