RECENZE: The Flame in the Flood

Autor: tonyskate Publikováno: 24.2.2016, 18:51

Publikováno: 24.2.2016, 18:51

Sociální sítě

O autorovi

tonyskate

tonyskate

Je autorem 6113 článků

Tento týden na Xbox Live dorazila dobrodružná hra The Flame in the Flood, v níž bojujete o přežití. A aby toho nebylo málo, tento titul spadá do kategorie rougelike, takže permanentní smrt je na denním pořádku stejně jako shánění surovin pro přežití. Jedná se o zajímavý koncept, jehož vyzkoušení jsme neodolali a nyní vám přinášíme naši recenzi.

Za hrou stojí neznámé studio The Molasses Flood, které je ale složeno z talentovaných lidí, jež pracovali na hitech jako Halo 2, BioShock či Rock Band. Po úspěšné kampani na Kickstarteru se vývoj rozjel naplno a teď jsme se hry dočkali i na Xboxu One. Jak už jsme zmínili v úvodu, jedná se o hru ze žánru roguelike, takže se hratelnost skládá především ze zkoumání světa, získávání surovin, náhodně generovaných úrovní a cílem je přežít. Zahynout ovšem můžete konečně a je pak třeba začít od začátku. Podobnou hrou je například Don’t Starve, ale ta není předmětem dnešní recenze.

TFITF_Factory_Wolf

Hra se odehrává v zapomenuté části Ameriky, která nejspíše byla zaplavena, protože se okolo nachází plovoucí domy, auta apod. Hlavní hrdinka je obyčejná dívka označována slovem Scout a společníkem je její pes Aesop. Tahle dvojice se snaží následovat rádiový signál, které by mohl znamenat známky civilizace, ovšem cesta to nebude jednoduchá. Zpočátku vám může přežívání připadat snadné, ale to se velmi rychle změní, a abyste to dokázali, musíte porozumět řadě komplexních systémů a být neustále na pozoru.

Hned zkraje dodáme, že ačkoliv může smrt znamenat konec hry, je k dispozici snazší režim se záchytnými body a případně tak není třeba vždy začínat od začátku. Každopádně vyrazíte na cestu a sbíráte vše, co vám přijde pod ruku. Po chvíli naleznete opuštěný vor, se kterým se spustíte po řece a musíte se vyhýbat různým překážkám, abyste jej nerozbili a tak se neutopili. Zakotvit můžete na různých místech, kde především budete hledat suroviny, ale také zde na vás budou číhat různá nebezpečí.

TFITF_Farm_Dock

Několikrát už jsme zmínili, že přežití je hlavní složkou hry, což potvrzují i hodnoty ve spodní části obrazovky, jež znázorňují hlad, žízeň, zdraví, teplotu a únavu. Všem těmto základním potřebám musíte vyhovět, ovšem není to tak snadné. Přespat můžete v opuštěných domech, autobusech či u ohně, ovšem může se stát, že se probudíte a mezitím si vás vyčíhla smečka vlků, takže nastává rychlý útěk. Spánek vás sice osvěží, ale klesnou vám hodnoty hladu a žízně, takže když se chcete schovat před deštěm, abyste neprochladli, opět něco obětujete.

Po získání nádoby můžete z kaluže nabrat vodu, ovšem ta je špinavá, a pokud si nechcete zahrávat s parazity, je třeba ji prvně přefiltrovat. O jídle platí totéž a vhodné jsou jen okolní rostliny a nepadá v úvahu, abyste jedli syrové maso. Především je třeba jej upéct či s pomocí soli vysušit. Jinak byste dostali jinou nemoc a její vyléčení vyžaduje penicilin, nebo čaj, který si musíte uvařit apod. Totéž platí o zranění a zlomeninách, kdy si můžete vyrobit dlahu, obvazy atd. Při získání správných materiálů si lze ušít lepší oblečení, které vás více zahřeje, ovšem k tomu je třeba sada šití, kterou si vytvoříte z rybářského háčku a vlasce. Především ale je potřeba mít kůži zvířete. To ulovíte vyrobením pasti či otrávené návnady… A takto bychom mohli pokračovat donekonečna.

Návody či spíše recepty na tvorbu a výrobu se naštěstí učíte s nalezením předmětů, ale i tak je to otrava, protože jich je poměrně hodně a postupně ztrácíte přehled, a omezený inventář tomu nepomáhá. Sice můžete odložit předměty k psovi či na vor, ale stále je toho hodně a navigace v inventání, připomínání receptů a tak dále, to je zkrátka pěkná otrava. Často také musíte experimentovat, abyste se řádně seznámili s účinkem dané věci. Nesmíme zapomenout ani na vor, který můžete vylepšovat a opravovat. Zkrátka a dobře, je toho halda a přežití rozhodně není snadné a je třeba hrát opravdu pečlivě a dávat si bacha. Jednou jsme totiž takhle utíkaly před vlkem, byla už skoro tma, do toho jsme postupně šlápli na dva hady, co nás uštkli, takže jsme nakonec zdrhli na vor a tam jsme chcípli na dehydrataci :-). Jen upozorníme, že vlky zaženete ohněm, ale ten zase láká hady…

TFITF_Trap_Boarkill

Umřít tedy můžete opravdu kdykoliv a kdekoliv, a je třeba učit se z chyb. Procedurálně tvořený svět zajišťuje, že po každém načtení je svět jiný, i když se lokace opakují a jsou jinak dány suroviny, divoká zvěř, rozmístění předmětů v řece apod. Můžete tak v jednu chvíli zkrátka mít smůlu. Pokud se tedy vyloženě nevyžíváte v přežívání, doporučujeme hrát režim, kdy máte alespoň záchytné body v každém z deseti regionů. Pokud padnete, hra vám ukáže, jak daleko jste se dostali a můžete tak překonávat sami sebe. Ačkoliv začínat vždy od začátku už je spíše pro otrlejší hráče, protože i s checkpointy si je třeba občas dát od hry pauzu. Tvrďáci si pak mohou dát nekonečný režim a pokusit se přežít co nejdéle.

Prezentace hry je skvělá a výborný hudební doprovod pochází z pera Chucka Ragana, na kterém ho podporuje i několik speciálních hostů. Nicméně hra není jen pastvou pro uši, ale i pro oči. Vizuálně je titul kreslenější a má nádech cel-shade, takže vám bude připomínat sérii Borderlands či spíše adventury od Telltale Games. Když už vás nenechá odpočinout hra jako taková, tak se alespoň budete moci pokochat pěknou grafikou, ovšem ne moc dlouho, aby to vaše postava přežila :-).

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

The Flame in the Flood je skvělou záležitostí, ovšem ne pro každého a to je i případ našeho hraní. Prvotní zkušenost nás téměř odradila, ovšem po návratu hra začala bavit více. Její určitá komplexnost nám přijde zbytečně přehnaná, ale pokud patříte mezi fanoušky tohoto žánru, což my zrovna nejsme, přidejte si k hodnocení bod navíc a určitě si The Flame in the Flood zahrajte.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»