Recenze: The Wild Eight

Autor: Lukáš Urban Publikováno: 17.2.2021, 18:48

Publikováno: 17.2.2021, 18:48

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3090 článků

Divoká osmička není pokračování Tarantinova bijáku. Nejde o dospělý snímek se zvýšenou spotřebou lubrikačního gelu. A kupodivu se za ním neukrývá ani dokument z indiánské rezervace. Jméno patří malému titulu zaměřenému na přežití, jehož konzolové vydání přichází v době, kdy se o milovníky survivalu pokouší kooperační Project Winter. Konkurence ale nakonec může novince pomoci, protože lidi si rádi hrají na dobrodruhy. Jen u toho občas chtějí být sami. Navzdory mrazu, hladovým šelmám a vidině blížící se smrti.

Malý let, špatné počasí a mrazivá Aljaška připravená pohostit nezvané návštěvníky. To je základ pro skupinku osmi postav, jejichž osud spojila nehoda nad místem, kde by i vždy připravené technické služby vyhlásily kalamitu. Okolnosti pádu letadla jsou nejasné. Možná počasí, možná nedbalost pilotů a možná Rusové na dovolené, co si spletli zapalovač s odpalovačem raket. Vybraný hrdina má tak stejné informace jako vy. Co však má navíc, jsou možnosti přežití, které rozhodně nejsou malé. A čím déle se mu daří vydržet v registru obyvatel, tím se jeho šance na nalezení pomoci zvyšují. Pokud tedy nějaká je.

The Wild Eight neláme přežívání přes koleno. Pakliže máte problémy se zavazováním tkaniček, těžko by vám vysvětlila, že oblečení poznamenané sněhovou vánicí může být mokré, čímž ztratí část účelu. Proto vám předkládá jen tři ukazatele přežití: jídlo, zdraví a teplotu. Všechny tři aspekty se dají i s minimem dovedností, umu a zásob držet na rozumné hranici. Jen úplný ignorant zemře uprostřed spadaných větví, sedíc na šutru, zatím co zírá na ostružinový keř. Zůstat na živu je primitivní a nebezpečnější, než základní lidské potřeby, jsou počasí, divoká zvěř, a to neznámé ukryté v mlze. Proto se hraní soustřeďuje na příběh, jehož tempo vyprávění je čistě ve vašich rukách.

Můžete zkoumat, kam vedou věže elektrického napětí. Vydat se po částech vraku a hromadit zásoby. Nebo se plížit po okolí, sbírat skilly v jednotlivých dovednostech a hledat další přeživší či informace o nich a prostředí. Variant je hodně, přičemž možnosti craftingu závisí na upgradu stanu a malé dílny. K němu dojde, ať si vyberete jakoukoliv cestu, protože materiálů je všude dost a aspekty stromu dovedností jsou rozvíjeny jejich používáním. Smrt znamená ztrátu větší části inventáře, ale ne levelu postavy. Navíc místo skonu je na mapě viditelné, a tak nic nebrání pokusu o znovuzískání důležitých zásob.

Jednoduše navržené herní mechaniky jdou naproti průzkumu a pomalému odtajnění příběhu. Design velké mapy neukrývá jen očekávané věci, ale i haly, bunkry, základny, vojenské objekty, osady a není problém narazit na cosi, co bývá k vidění na dovolené v Chorvatsku, nikoliv uprostřed mrazivé Aljašky. Čím jste dál, tím víc si připadáte jak v seriálu Ztraceni. Nakonec se i oblíbený fenomén může jít dloubat klackem v uchu, protože vám funí na záda třímetrové hovado, v podzemí to svítí jak na venkovské diskotéce a venkovní hukot sněhové vánice rozbíjí neidentifikovatelný řev motorů. Divočina tisíce a jedné zimy střídá atmosféry. Ať už děsí, klame nebo baví, stále překvapuje něčím novým a dává důvody hrát dál.

Vlastně by šlo o ideální survival pro široké spektrum hráčů, nebýt dvou věcí. Tou první je akční složka hry, kdy se musíte se zbraní v ruce postavit nebezpečí. Představte si děti mlátící piňatu. Ovšem s vařečkou místo tyče a pohybem po pás ve vodě. Úplně stejně působí střety se šelmami, které se nakonec stočí k bezhlavé honičce po lese, kdy šelma dostane víc ran než zadek boubelaté tanečnice. Jestliže to nevyžadovala situace a crafting, raději jsem volil útěk před útokem. Je to i rychlejší, protože zvěř se drží ve svých teritoriích, tudíž za vámi dlouho nešpacíruje.

Druhým a mnohem horším nedostatkem je uživatelské rozhraní. Hned při prvním seznámení je jasné, že titul přichází z PC. Tři nabídky, z nichž dvě se navzájem ovlivňují, se dobře obsluhují myší, ale rozhodně ne gamepadem. Nutnost neustále přepínat inventář tlačítky „X“ a „Y“, za doprovodu směrového kříže, zpomaluje tempo a příšerně otravuje. Většinou si na pitomé UI zvyknu po pár hodinách. Teď můj hrdina přežívá téměř měsíc a já stále nejsem schopný efektivně měnit dosluhující zbraně, natož reagovat na neočekávanou situaci. Aby moje frustrace jen tak nevyprchala, hobluje mi nervy, pardon za výraz, chcíplý soundtrack a zvuk s prostorovým handicapem. Ať otáčím kameru kamkoliv, stejně se zvuk ozývá jen z jedné strany. A ještě z té špatné. Nakonec jsem si pustil vlastní hudební doprovod, protože hrozilo zbláznění barovou odrhovačkou.

6
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Osm statečných proti zimní Aljašce. Ve světě, kde vlk nebo medvěd jsou tím nejmenším problémem. Pokud hledáte přežívání, kde vás titul nefackuje za zapomenuté termoprádlo, pak je The Wild Eight výborným průvodcem, který překvapí dějem, i bohatou mapou. Překvapí také akční složkou a ovládáním, po němž máte chuť poslat autory do té nejzapadlejší tajgy. A já radím nahé, bez zásob a vyválené v medu, protože konzolovou verzi připravili o kooperaci pro čtyři.
17. 09. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: WRC 10

Jubilea jsou fajn v tom, že se při nich většinou pořádá nějaká fajnová oslava. V herním světě se opijí tak maximálně vývojáři, ale ani hráči nestrádají. Letošní ročník rally soutěží s oficiální licencí WRC také letos slaví a to kulatým 10. dílem. Zároveň je to pro Francouze z Kylotonnu taková menší derniéra, jelikož příští ročník bude jejich poslední. Pak si značky a licenci WRC přeberou konkurenti z Codemasters.

»
16. 09. 2021 • HusekD0

RECENZE: Crown Trick

Když bychom si měli vybrat jeden z nejpopulárnějších herních žánrů u indie vývojářů, tak se ve většině určitě shodneme na žánru rogue. A není se vůbec čemu divit. Ať už se budeme bavit o jeho zakladateli Rogue z roku 1980, nebo titulech z posledních let jako je například Binding of Isaac, Dead Cells, cenami ověnčený Hades, tak všechny tyto hry mají jedno společné. Smrt v nich není něco, co vás přivede k poslední uložené...

»
15. 09. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Life is Strange True Colors

Adventurní série Life is Strange se nezapomenutelně zapsala do herní historie především svým prvním dílem, za kterým stálo francouzské studio Dontnod. Teenage drama řešící běžné starosti dospívání a zároveň nadpřirozené schopnosti u publika zkrátka zabodovalo. Navázat na tento úspěch druhým dílem se studiu příliš nepodařilo a Life is Strange 2 sbíralo rozporuplné reakce. Ani odbočka Tell Me Why se nepovedla tak dobře, jak její autoři jistě zamýšleli.

»
13. 09. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Super Animal Royale

Je to pár let, co multiplayerové řežby ovládl režim battle royale. Ten vychází se stejnojmenného japonského filmu (který není vůbec špatný) a je postaven na jednoduchém principu – skupina hráčů bojuje na ostrově do posledního muže, přičemž k vítězství jim dopomáhají nejen vlastní schopnosti, ale také všude možně poschovávané zbraně. Postupně zmenšující se herní mapa je příslibem nervydrásajících soubojů, ze kterých může vyváznout živý jen jeden.

»
03. 09. 2021 • Lukáš Urban0

Recenze: Song of Iron

„Lid přepadli, vesnici vypálili a protějšek zabili. Obraťte kroky své a pospěšte z tohoto kraje, kde smrt číhá na každém kroku.“ Podobným způsobem by ústřední postava mohla varovat každého, kdo se odváží, natáhne ruku po gamepadu a pomůže ji sjednat nápravu brutálních činů. V době, místech a legendách, kde se msta stává nejlepším přítelem, tepe další titul do severských mytologií, aby z run vykřesal dalšího hrdinu. Nebo hrdinku. To záleží, zda při...

»
01. 09. 2021 • p.a.c.o0

RECENZE: Pile Up! Box by Box

Kartonová krabice je věc, nad kterou se člověk nijak zvlášť nepozastaví. Přitom je to věc, která nám pomáhá při každodenních činnostech nebo důležitých životní událostech, jako je třeba stěhování. Mě také nikdy ani nenapadlo, že by krabice mohly prožívat nějaké zajímavé události což změnil příchod Solid Snakea. Ten se do nich začal schovávat, aby ho nepřátelé tak snadno neobjevili a možná se na světě najde spousta teroristů, kteří kolem každé...

»
31. 08. 2021 • tonyskate0

RECENZE: Rustler – středověká parodie na GTA

Kdo by si nechtěl zahrát středověkou GTA, která je navíc parodií na slavný hit umí si udělat srandu i sama ze sebe. Přesně tak se dá popsat Rustler, jenž si po předběžném přístupu našel cestu i na konzole a my se v naší recenzi podíváme, jestli je tato premisa skutečně tak dobrá, jak zní.

»
30. 08. 2021 • Michael Chrobok0

RECENZE: Twelve Minutes

Point-and-click adventuře Twelve Minutes se povedlo zaujmout herní svět už před svým vydáním. Ostatně kombinace dříve populárního žánru, principu časové smyčky a hvězdného hereckého obsazení v podobě Daisy Ridley, Jamese McAvoye a Willema Dafoea nezní vůbec špatně. Hra z pera Luíse Antónia a vydavatele Annapurna Interactive, které má na svém kontě řadu povedených indie záležitostí jako Outer Wilds, Gone Home či Journey, taktéž vypadá jako recept na úspěch. Jak to...

»