Recenze: Thief Simulator 2
Po necelém roce od vydání se i k nám na konzole Xbox Series dostal tento kousek od Ultimate Games z Polska. Spolu s vydavatelstvím PlayWay a vývojářským studiem CookieDev už nějaké zkušenosti s béčkovými simulacemi mají poměrně bohaté, jak si tedy Thief Simulator 2 vedl při naší recenzi?
Po zapnutí hry čeká velmi jednoduché menu kde nenalezneme vlastně nic navíc. Spuštění hry, v nastavení se taky nic moc upravit nedá a celé to působí dosti chudým dojmem. Po předchozích zkušenostech ve mě hned zatrnulo, že i tato simulace bude jeden velký nedodělaný průšvih. Ale naštěstí, zůstalo jen u prvního dojmu.
Hra nabízí dvě obtížnosti, možnost přidání survival módu, který přidává hře další rozměr a postará se o další výzvu při kompletním průchodu hry. Při psaní recenze jsem zvolil klasickou obtížnost bez survivalu. Ale v plánu si to trochu znepříjemnit to jistě mám, po prvním průchodu hry tak na seznámení se všemi mechanikami, které doteď odemknuté všechny nemám.
To je pro hru velké plus, i přes celkem skromný začátek se nakonec ukazuje, že ve hře můžete strávit spousty hodin, nudit se určitě nebudete a každá další loupež je vlastně v něčem jiná. Takže ani pocit repetitivnosti se nedostavil.
Jak už název hry napovídá, jedná se o simulaci lupiče. Na začátku hry si projdete jakýmsi úvodním tutoriálem kde se naučíte základy ovládání (pozor, i zde se mi povedlo umřít, čas je nepřítel). Po skončení tutoriálu vám zavolá neznámé číslo a vaše zlodějská kariéra může začít. Vybaveni jen páčidlem a baterkou si jdete pro svou první kořist, díky které získáte samozřejmě potřebné finance, ale také i zkušenosti, díky kterým si na vyšších úrovních odemykáme další perky a tedy možnosti, jak zdejší sousedství ožebračit.
Oněch možností je celkem dost, ani mě nenapadá jaká by se dala ještě přidat. Postupem času kradete lidem z kapes, používáte paklíče, stetoskopy, kradete auta a jakmile ovládnete všechny tyto dovednosti stanete se specialistou a získáte i tolik vytouženou schopnost omráčit jiné postavy ve hře. Majitele domů, které se snažíte vykrást, ochranku a nebo třeba psy, kteří hrdě stráží pozemky svých pánů.
K dispozici máte i velmi užitečný dron, který získáte jak jinak než krádeží z jednoho z prvních domů v ulici. Těch se v lokaci nachází téměř dvacet a každý z nich nabízí nové výzvy. Ovšem žádný zlatý důl vás v nich nečeká. Od toho tady jsou velké loupeže, neboli Heisty.
Hned v první jsem se dost slušně zaseknul a dost v ní bojuji. Ovšem díky těmto loupežím se vám odemkne další škála lokací a opravdových výzev k loupení. Nicméně zisky z těchto loupeží jsou o mnoho větší než pouliční krádeže, tak koho by to nelákalo.
Když tedy vezmu v potaz, že postupem hrou se vám odemyká čím dál více možností jak postupovat a každá lokace toho má celkem dost co nabídnout. Čeká vás vcelku hodně výzev, zábava na řadu hodin, což dnes nenabízí mnohdy ani áčkové tituly. To vše za přijatelnou cenu.
Verdikt
Thief Simulator přetrhnul řadu ne příliš povedených simulátorů, které jsem poslední dobou měl možnost recenzovat a rád se k němu budu vracet. Jestli se něco dá vytknout tak grafika. Ta je opravdu zastaralá. Co naopak potěšilo je jízdní model v autě. Ten je co se týká žánru nadprůměrný. Za celkem rozumnou cenu tak můžete získat hru která zabaví na dost dlouho a taky vás dokáže jaksepatří naštvat, když po hodině loupení o vše přijdete, protože vás chytí. Co víc od takové hry chtít? No, snad jen aby vypadala o něco lépe. A možná kdyby se dala hrát s kamarády.herní čas | grafika |
náročnost | chybí kooperace |
survival mód | |
ovládání |
RECENZE: Undisputed
Současný trend v bojových sportech je poměrně jasný – smíšená bojová umění dominují veřejnému prostoru a krátké, leč intenzivní šarvátky si získaly srdce mnoha diváků. Pak jsou tady ale ještě nostalgici jako my, kteří vzpomínají na doby, kdy na pomyslném vrcholu bojových sportů stál box. Nejinak tomu bylo i v herním prostředí, kterému výrazně dominovala série Fight Night od EA. Ty časy jsou ale už dávno pryč.
Recenze: Starfield Shattered Space
Rok a měsíc – tolik uběhlo od vydání ambiciózního intergalaktického dobrodružství Starfield jedním z nejslavnějších vydavatelských a vývojářských domů, firmou Bethesda. Bylo by asi zbytečné, abych se znovu zabýval shrnutím recenze původní hry, ostatně naši recenzi si můžete připomenout sami. Nicméně, přeci jen se jedná o opravdu masivní projekt, na kterém se během uplynulého roku pracovalo nejen na prvním placeném přídavku Shattered Space, ale i na původní hře formou free...
Recenze: Lunacy: Saint Rhodes
Železné pravidlo říká, že darovanému koni se na zuby nekouká. A je-li herkou na jarmarku nečekané dědictví nemovitosti, s nadšením sklopíte zrak, i kdybyste místo oře měli dostat mulu v posledním tažení. George Rhodes se měl také víc ptát, než vyrazil na obhlídku nového sídla, jehož adresa je v pochybné vísce, kde lišky dávají dobrou noc. Pokud tam tedy ještě nějaké zůstaly. Rhodes Village je opuštěná jak žebrák na nádraží a hrdina hororu...
Recenze: 63 Days
Ukázka nezlomné vůle polského odboje za doby Druhé světové války. Je tomu 26 let, co světlo světa prvně spatřil první díl Commandos: Behind Enemy Lines, který měl představit fanouškům válečných strategií možnost pohybovat se s jednotlivými postavami se speciálními vlastnostmi, specifickými pro danou postavu, aby se každý specialista choval v boji trochu jinak.
Recenze: NHL 25
Každoroční nálož sportovních titulů je téměř u konce. A jako každým rokem ji uzavírá hokejová série od EA Sports. Titulu se však dlouhodobě příliš nedaří uspokojit fanoušky a co si budeme vykládat, hráčská komunita je oproti deseti letům zpět podstatně menší. Změnit by to mohl letošní ročník, který nabízí přece jen něco nového a za mě lepšího. Jak si tedy letošní rok NHL vedlo při recenzování? Dobře!
Recenze: Dead Rising Deluxe Remaster
Recenzi začínám chtivým zvoláním: kéž by dnes vznikaly nové IP (intelectuall properties) tak často, jako v době druhé generace Xboxu. Tehdy ještě byli velcí vydavatelé ochotni zariskovat a vytvořit něco zcela nového – jako učinil Capcom v případě masivní zombie akce Dead Rising v roce 2006. Capcom, u nás v Evropě známý nejvíce asi sérií Resident Evil, měl v plánu využít popularity zombie her a vytěžit jí na maximum. První...
Recenze FrostPunk 2
Dneska zabrouzdám opět do vod Game Passu, který nám PC hráčům nabídl FrostPunk 2. Pro moji milovanou konzoli si musíme ještě nějaký ten pátek počkat, ale věřím, že tyto řádky budou platit i pro konzolovou verzi. Ještě, než jsem se pustil do hraní, tak jsem juknul na film Snowpiercer, který vřele doporučuji, sice to s hrou nemá moc společného, ale ta atmosféra na vás dýchne (pro ty co mají hodně času,...
RECENZE: Harry Potter: Quidditch Champions
Famfrpál je bezesporu jedním z nejzajímavějších prvků knih o Harry Potterovi z pera spisovatelky J. K. Rowling. Stejně tak se ale při čtení knih (či sledování filmů) nelze ubránit dojmu, že spíše než o sport se jedná o účelovou věc, ve které by mohla na specifické pozici vynikat hlavní postava. Sledování famfrpálu je vzhledem k rychlosti a složitosti poměrně náročná činnost, přičemž samotné hraní není o nic jednodušší. Změnit se...