RECENZE: WRC 10

Autor: p.a.c.o Publikováno: 17.9.2021, 7:17

Publikováno: 17.9.2021, 7:17

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3250 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Jubilea jsou fajn v tom, že se při nich většinou pořádá nějaká fajnová oslava. V herním světě se opijí tak maximálně vývojáři, ale ani hráči nestrádají. Letošní ročník rally soutěží s oficiální licencí WRC také letos slaví a to kulatým 10. dílem. Zároveň je to pro Francouze z Kylotonnu taková menší derniéra, jelikož příští ročník bude jejich poslední. Pak si značky a licenci WRC přeberou konkurenti z Codemasters.

Musím se přiznat, že minulý ročník projel kolem mě a než jsem se otočil, viděl jsem jenom mračna prachu. O to víc jsem byl zvědavý na ten letošní, který sliboval řadu novinek. Tou nejzajímavější z mého pohledu byly Aniversary závody, které chtějí vzdát hold nejen historickým vozům a tratím, ale hlavně ikonám té doby, které seděly za volanty.

Netrpělivě jsem proletěl tutorial, abych zjistil, že ovládání pro průměrné jezdce tu máme k dispozici a hladově se vrhnul do své první sezóny. Kariéra není ničím, co by nás mělo nějakým zásadním způsobem vystřelit ze sedačky. Budujeme stáj, najímáme pracovníky na různé pozice, plánujeme, co budeme chtít v daném týdnu stihnout a také plníme úkoly. Osobně jsem rád, že systém vývoje ala F1 zůstává zachovám, ale pro mě má tu výhodu, že nemusím čekat a modlit se, jestli daný upgrade dopadne úspěšně. Vezmu body, za ty si danou dovednost odemknu a hotovo. Pro netrpělivé hráče, jako jsem já, je to přímo požehnání. Nicméně novinek je v tomto ohledu opravdu minimálně.

Co se v novém ročníku rozrostlo, je závodní kalendář, do kterého přibyly čtyři nové destinace. Vyrazíme prozkoumávat křivolaké cesty Estonska, Chorvatska, Belgie a Španělska. Díky tomu nám kariéra vydrží zase o něco déle, a navíc si prohlédneme nové lokality. Jasným favoritem se u mě stalo Chorvatsko, protože asfalt, ale jak se ukázalo, ani nezpevněné povrchy mi nakonec nedělaly takové problémy, jak si pamatuju z osmého dílu. Možná to bude tím, že jsem si pečlivě vybíral, a hlavně měnil pneumatiky, protože ty jsou v aktuálním díle zpracovány opravdu detailně.

Záleží tak po jakém povrchu jedeme a také jak moc sjeté jsou (ty pneumatiky). Logicky opotřebovanější gumy dělají auto více neposedné, což je věc, kterou při rychlých průjezdech určitě neoceníte. Je fajn, že dvě pneumatiky máme přibalené v kufru. Takže pokud po RZ nenásleduje depo, hodí se víc, než jsem si kdy myslel.

Letošní jízdní model tak zajímavým způsobem kombinuje přístupné arkádové ježdění, které se dá velice dobře přizpůsobit, ale doplňuje ho o realistické prvky jako jsou pneumatiky, počasí a jednotlivé povrchy. Nevím, jak to bylo loni, nicméně když jsem se ve WRC 10 poprvé rozjel, cítil jsem, že auto má váhu, jakou bych očekával, že bude mít (možná některá jsou i o trochu těžší). Jediné, s čím jsem na začátku trochu bojoval, bylo řízení. Ani na asfaltu se mi nedařilo auto udržet ve správné stopě, což se mi nestávalo. Vyměnil jsem několik ovladačů, ovšem chyba nakonec byly v rukách, nikoliv v technice. Po pár rychlostních zkouškách už jsem jezdil a trápil protivníky, z čehož jsem měl upřímnou radost.

S pocitem neporazitelnosti a velkou chutí jsem se následně pustil do prvního výročního závodu, ve kterém jsem výsledkově shořel, jako papír. Jak se totiž ukázalo, tyto speciální historické závody mají svou vlastní obtížnost, která vůbec nereflektuje tu z nastavení kariéry. A jak správně tušíte, není jednodušší. Pro opravdové závodníky to bude skutečná výzva, mi obyčejnější se zapotíme o to více. Nic to však nemění na tom, že tyhle závody jsou super a je to přesně ta vzpomínka, která vžene všem milovník starších časů slzy do očí. Ještě aby ne, když jsou tady ikonické rally Acropolis nebo San Remo, po nichž se prohánějí speciály od Alpine, Lancie nebo Mitsubishi.

Na tomto místě jsem chtěl začít pět ódu na grafiku, která na Xbox Series X vypadá super a stejně pěkně plynule se hra hýbe. Pak jsem si pro sebe řekl: „Zastav se a podívej se nejdřív pořádně kolem sebe…“ To jsem učinil a zjistil jsem několik zajímavých věcí. Třeba to, že modely aut a jednotlivé povrchy jsou tak pěkné, jak se mi při závodech zdálo. Stejně bohatě jako loni působí i prostředí, jenom detaily vzdálenějších objektů nebo stromů tak propracované nejsou. Trochu mě zaskočil déšť, protože bych řekl, že ve skutečnosti se mokrá silnice v zapadajícím slunci leskne, ale zdejší zpracování mi přišlo jako extrém, kdy je všechno zrcadlově „krásné“. Ke zlepšení určitě došlo v oblasti zvuků. Auta krásně znějí, navigátoři navigují a v tomto ohledu se vývojáři rozhodně poučili z ne úplně vydařeného loňského ročníku.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Další díl WRC v podání Kylotonnu se rozhodně povedl a za mě přinesl podařenější zážitek, než v loňském roce. Hlavě Aniversary závody jsem si i přes jejich obtížnost užil a jsem rád, že nám někdo konečně pěknou formou připomněl velice bohatou historii tohoto motorsportu. Jde sice o něco více arkádové ježdění, ovšem díky tomu je hra velice přístupná pro všechny zájemce. I přesto nabízí zajímavé prvky simulace v oblasti pneumatik a počasí, takže jistě uspokojí i náročnější jezdce.
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
14. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Food Truck Simulator

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

»