Spekulace: Microsoft by měl připravovat exkluzivní akční RPG v otevřeném světě

Autor: Lukáš UrbanPublikováno: 19.6.2017, 17:14

Publikováno: 19.6.2017, 17:14

Sociální sítě

O autorovi

Lukáš Urban

Lukáš Urban

Je autorem 3325 článků

Hry, čekající nás ze stáje Microsoft Studios v horizontu jednoho roku, se představili na skončeném veletrhu E3 a nikde není psáno, že herní divize společnosti nemá v záloze nějaká překvapení na gamescom. A kdo ví, třeba ho naznačují drobné indicie, které se poslední dny, týdny a měsíce dostávají na povrch. Spekulace je totiž naše přezdívka a konspirace druhá matka, takže se pojďme podívat na fakta, která mohou naznačovat něco velké tam, kdesi za závěsy.

Začněme nejnovější zprávou, která ačkoli je 2 měsíce stará, vábí pozornost médií až teď. Dle poptávky Sandora Robertse, jenž se studiím stará o nábor vývojářů, hledal Microsoft designéry prostředí pro AAA hru, která pozor, má být obdobou Horizon: Zero Dawn. Pokud nesledujete herní dění mimo Xbox One, tak jde o akční fantasy RPG od tvůrců série Killzone, slavící na PS4 velký úspěch. Zpráva, jenž za normálních okolností není příliš důležitá a jejíž následky můžeme spatřit až za několik let, ovšem nabírá zcela jinou auru, podíváme-li se na zdánlivě nesouvisející fakta.

A vrátíme se až na počátek února, kdy Ralph Fulton, šéf závodních expertů z Playground Games oznámil, že otevřeli druhé studio, které pracuje na projektu odehrávajícím se v otevřeném světě, přičemž s Forzou či závodní tématikou nebude mít nic společného. Zajímavostí je, že jak Project 2 (dočasné kódové označení), tak ani výše zmíněná RPG, nejsou skloňovány ve spojitosti s novou značkou. Znamená to snad, že se v obou případech jedná o stejný titul? A bude to tedy pokračování již existujícího univerza?

Jako odpověď vytáhneme další starší zprávu týkající se Microsoftu, a to obnovení práv na značku Scalebound. Redmondská společnost, po zrušení vývoje u Platinum Games, poslala hru do trezoru a v listopadu loňského roku za ní putovala i ochranná známka. Jenže počátkem května byla opět aktivována, a to v kompletní formě z dob aktivního vývoje. O pár dní později pak několik insiderů na svých účtech „slibovalo“ obnovení vývoje u jiného celku a naprosté přepracování konceptu. Jenže E3 je za námi a ohledně Scaleboundu víme jen tolik, že byl zrušen kvůli přehnaným očekáváním, která hra nebyla schopna splnit. Alespoň tak pravil Phil Spencer v minulých dnech.

Možná vidíme duchy tam, kde nejsou, a možná si jen toužebně přejeme to, k čemu jednotlivé okolnosti nahrávají. Každopádně v únoru vznikl nový tým vytvářející hru v otevřeném světě, o měsíc později vychází u konkurence Horizon: Zero Dawn, zhruba o 4 týdny později hledá Microsoft schopné lidi na AAA hru a přibližně ve stejné době obnovuje práva na značku Scalebound. Náhoda? Věřte nebo nevěřte, ale stane-li se náhodou tak, vzpomeňte, že my vám to říkali.