Téma: Čeká nás remaster RPG System Shock, co je to?

Autor: Josef BrožekPublikováno: 16.3.2016, 9:56

Publikováno: 16.3.2016, 9:56

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

System Shock je už docela archaické RPG, které moc lidí nehrálo, ale přesto mělo zásadní vliv na mnoho úspěšných titulů v budoucnu. Dnes už neexistující Looking Glass Studios se po rozkladu v roce 2000 rozprchlo do různých koutů úspěšných vývojářských studií. Samotní Looking Glass mají však za sebou první dva díly stealth hry Thief a taktéž System Shock 2, na kterém však zároveň pracovali s dnes už také rozpadlým týmem Irrational Games, kam mnoho vývojářů po zavření Looking Glass zamířilo a díky nimž jsme se v minulosti mohli pustit do hraní příběhově a atmosférou skvostného Bioshocku. Dílem System Shock se zároveň inspirovali vývojáři ze studia Ion Storm, kam se taktéž pár vývojářů po rozpadu přesunulo. Toto poslední zmíněné studio navíc založily klíčové postavy v herním průmyslu, a to John Romero a Tom Hall z id Software. TIi na začátku své kariéry dali vzniknout legendární střílečce DOOM.

Původní System Shock vyšel v roce 1994 a je již 22 let starým RPG. Tedy je tak starý, že je z dnešního pohledu už nehratelný. Ani ne tak kvůli zastaralé hratelnosti a grafice, jako spíše kvůli tomu, že jej většina dnešních systémů i s emulátorem horko těžko spustí. Minulý rok schopní hoši z Night Dive Studios vydali jeho port pro PC a umožnili tak nezkušeným hráčům a nostalgikům si na nových operačních systémech hru zahrát. Night Dive Studios nikdy žádnou pořádnou hru nevydali a jsou známí získáváním práv na staré archivní hry, co už nejsou nadále dostupné. Portem pro PC to však nekončí. Nedávno jsme se dozvěděli o pokračování System Shock 3, na němž sice pracuje jiné studio, ale Night Dive jde ještě dál a právě pracuje na kompletním remasteru System Shock nejen pro PC, ale i pro Xbox One.

Hru je potřeba předělat nejen graficky. Je totiž nutné vytvořit zbrusu nové ovládání a pozměnit hratelnostní prvky stejně jako RPG prvky, které musejí být uživatelsky více přívětivé. Příběh se však zachová a i prostředí bude kousek po kousku přenesené do moderního enginu. Už je venku upoutávka na pre-alfa verzi hry, přestože se hry dočkáme nejdříve příští rok. Hra navozuje zvláštní strašidelný dojem. Přeci jen v roce 2016 už jsou stíny, osvětlení nebo rozlišení textur o generaci lepší, a tak hra skýtá daleko hustší a temnější atmosféru a pocit „samoty“. Hra může trochu připomínat Dead Space, jak sami autoři tvrdí, k čemuž se přikláníme i my. Remasterovaný System Shock bude úplné jinou hrou, ovšem stále má v plánu zachovat atmosféru, prostředí, příběh i modernější verzi herních prvků svého „tatíčka“. My jsme zvědaví, jestli tenhle opětovný výlet na vesmírnou loď v novém kabátku bude správnou volbou. Nicméně na způsob cesty jsme minimálně zvědaví. Ono příležitost zahrát si něco v novodobém zpracování, na čem jste vyrůstali, a je desítky let staré, se moc často nenaskytuje.