Xbox ONE : kdo chce psa bít, hůl si vždy najde aneb jak to vidím já

Autor: waggonPublikováno: 18.11.2013, 16:22

Publikováno: 18.11.2013, 16:22

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

waggon

Je autorem 605 článků

Do vydání Xbox One nám zbývají již jenom dny a ona skoro až hysterickou kampaň proti ONE, kterou jsme zažili při jeho představení už postupně opadá. Paradoxně nejvíc na něj nadávají lidé, kteří si ji nikdy nekoupí, ale kteří mají potřebu si sami před sebou neustále nalhávat, že to co kupují, je nejlepší pod sluncem, jinak by je asi okamžitě zachvátila španělská chřipka, ale sami nejsou o správnosti svého rozhodnutí tak úplně jistí. Takové jedince pak nepotěší ani zpráva, že Popular Mechanics vybral One do seznamu 10 přelomových produktů roku 2013.

Jak se říká, „nic se nejí tak horké, jak se upeče“, ale i tak se často sestávám s „argumenty“ zarytých odpůrců, které bych shrnul do následujících bodů:

The triplets.

Na Xbox One můžete hrát již 22.listopadu i v ČR a SR

 

RROD – Red ring of death – strašák prvních verzí Xbox360, u kterých se kvůli spěchu s co nejkratším uvedením na trh v kombinaci s nízkým počtem inženýrů pracujících na celkové koncepci, projevilo přehříváním GPU. S příchodem Slim však úplně vymizelo (má softwarovou ochranu). Nějak se opět zapomíná na první Xbox, který měl minimální kazivost (na rozdíl od konkurence), a na YOLD u PS3. Nyní už ale víme, že RROD na Xbox ONE NELZE dostat, jelikož konzole bude mít inteligentní režim chlazení. MS se nedávno nechal slyšet, že One je navržený tak, aby mohl být zapnutý i 10 let (odvážné tvrzení). Navíc vzhledem k jejím rozměrům a externímu zdroji, se opravdu nemusíme obávat.

 

Cihla v podobě externího zdroje – co na to říct? Externí zdroj mi nevadil u Mega drive, PS One, Gamecube ani u X360, tudíž mi rozhodně nebude vadit ani u One. Při hraní je to poslední, na co si vzpomenete.

 

Výkon – i zde se nám situace zlepšila, jelikož jsme se dozvěděli o zvýšení taktovací frekvence jak u CPU, tak i GPU oproti původním plánům, navíc Xbox One bude mít výkonný audio chip a Move jednotky, což odlehčí procesoru. Uklidňující je pro nás i vyjádření Shinjiho Mikami (hlavní tvůrce Resident evil série), Crytek a Avolanche studios o tom, že výkonově jsou obě konzoli takřka identické. A pokud se podívám na grafickou stránku představených her, stále hledám onen „velký výkonnostní“ rozdíl.

Herní konzole jsou přece určené pro hráče, kteří neřeší nastavení her, ale chtějí okamžitě pohodlně hrát a tuhle problematiku přenechávají vybrané skupině PC hráčů, pro které je „benchmarkování“, ladění a vylepšování počítačů zálibou (ovšem osobně mi přijde, že takový člověk není nikdy spokojený), tudíž mi přijde počítání pixelů u konzolí naprosto irelevantní.

Ještě pár měsíců nazpět byl hlavním argumentech konzolistů, kteří nyní poukazují na výkon One, že přece „na grafice nezáleží“, když se porovnávalo s PC, ale jelikož mění názor podle toho, jak se jim to zrovna hodí (dá se říct, že jsou jako někteří poslanci), je nejlepší nad nimi mávnout rukou, protože je stejně nic o jejich „pravdě“ nepřesvědčí a hádat se s nimi je pouze ztráta času.

Každopádně hádky o výkonu jsou úsměvné, jelikož u konzolí je výkon druhořadý. Důležité jsou hry. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit úspěch NESu, SNESu, PSX, PS2, Wii. Na druhou stranu, kdo z vás si dnes vzpomene na nadupané konzole, jako byl Jaguar, NeoGeo, 3DO atd., přitom ve své době výkonnostně mnohonásobně předčili konkurenci. Navíc Xbox ONE má plánovou podporu cloudu – Azure (který byl před pár týdny oceněn jako nejlepší cloudová služba), díky čemuž výkon konzole vzroste, tím, že přes cloud mohou počítány věci jako AI, změn počasí atd.

joypad

Vylepšením prošel i joypad

 

Cena – zde jsme se dozvěděli pozitivum v podobě přibalení zdarma headsetu (oficiální cena měla být 25 Euro) a hlavně hry Fifa 14 ke konzoli (angličané si mohou vybrat mezi Fifou a Forzou5 ), tudíž se dá říci, že klesla cena konzole (máte-li rádi zmíněné hry). Xbox One je sice stále dražší, na druhou stranu má už přibalený Kinect, který tentokrát má větší integraci do systému a tvůrci her s ním mohou počítat u každé konzoli. Pokud pominu hry přímo určené pro hraní na Kinectu, hlasové ovládání konzole, Skype a různé aplikace pro něj vytvořené, tak spíš očekávám, co mi přinese za pozitivum i v „klasických“ hrách – třeba hlasové ovládání, popřípadě doplňky jako např. zapnutí určité funkce pouze pohybem ruky atd. Příkladem může být Battlefieldu 4, kde Kinect dokáže detekovat natočení hlavy, naklonění na leaning a samozřejmě hlasové příkazy.

 

 

Sledování přes Kinect – s prominutím, ale tenhle argument už patří do ordinace docenta Chocholouška. Přijde mi to skoro až jako paranoia – v době, kdy má každý smartphone, každý tablet, většina notebooků kameru nad displayem, na každém náměstí, na každém úřadě a na skoro každé druhé ulici (ve velkých městech) kamery… používáme mail, telefon, kreditní karty, internetové bankovnictví, zveřejňujeme o sobě informace na Facebooku, Twitteru, Youtube atd., tak mi výplody ohledně sledování přes Kinect přijdou jakou hloupé výmysly lidí slabých na hlavu. Když už má někdo potřebu, může Kinect vypnout, jelikož není nutné mít Kinect připojený ke konzoli.

 

 

Design – tak tohle byl velký terč kritiky v podobě „VHS rekordéru“, ovšem jen do doby, než Sony ukázala „sešlápnutou krabici od bot“. Všimli jste si až nápadité podobnosti PS4 s Wii? Každopádně spíše otázka vkusu, protože „někdo má rád holky, jiný zase vdolky“.
Některé argumenty nám ubyly, ale netřeba zoufat, sonyboys si zase nějaké najdou, i kdyby si je měli z prstu vycucat a často se na ně hodí pořekadlo „jinému v oku třísku vidí, sám sobě trám však nikoliv“. Ale taková individua netřeba brát vážně, jelikož stejně žijí ve vlastním světě, jakmile se totiž objeví negativní zpráva o Sony/PS hned nadávají na zaujatost redaktora, redakce či komunity, ovšem jakmile si přečtou pozitivní zprávu o Sony/PS hned se všem v okolí vysmívají a cítí se jako mistři světa…
Ovšem nějak se nám v tom ztratilo, že Sony zavádí placený multiplayer, který byl u Live tak často kritizován (všimli jste si, jak jej jistí lidé přestali kritizovat? Přesně podle hesla „ kam vítr, tam plášť.“), má menší počet launch her a slabší multimediální možnosti.

Pro mě je ONE ví než důstojným nástupcem X360 a má koupě je jistá, už jen proto, že Halo 5 si stejně nikde jinde nezahraji a navíc na Xboxu jsem poznal mnohem rozumnější komunitu lidi, kterých si vážím. Osobně jako majitel všech konzolí, co doposud Sony vydala, marně přemýšlím nad důvodem, proč si v současné době PS4 kupovat.

xbox-360

I když už má svého nástupce, bude Xbox 360 podporován až do roku 2017

 

A jelikož se nám vydání nové konzole od Microsoftu nezadržitelně blíží, tak není na škodu si udělat malou rekapitulaci (co jsem zachytil o One):

–          Hry ani konzole nejsou regionálně omezeny (už žádné rozdělení PAL x NTSC)

–          Rozšíření TV služeb a multimediálních možností

–          Konzole má Blu-ray mechaniku

–          Hry na BR disku můžete kdykoliv bez omezení prodat, darovat či půjčovat

–          Konzole má integrovaný Skype

–          Má navíc 8GB flash paměť a HDMI vstup

–          V Lowpower modu má spotřebu 14W, ve standby 0,5W a během hraní 80W

–          Ke konzoli dostanete hru Fifa14

–          Umožňuje hrát hru už během stahování (je ale nutné stáhnout nezbytné minimum)

–          Umožňuje hrát hru už během instalace (opět po nainstalování nezbytného minima)

–          Kdokoliv může vydat svou vlastní hru na Live (Indie hra)

–          Každý Xbox se může stát debug konzolí, pro tvorbu her

–          Každý nezávislý vývojář ma zdarma přístup k Unity enginu

–          Vylepšený joypad má navíc feedback (vibrace) i na triggerech

–          Xbox podporuje i herní mody od uživatelů!!!

–          One má vždy nahraných posledních 5 minut z vašeho hraní (ukládá v 720p/30fps)

–          Podporuje externí nahrávací zařízení

–          Headset z Xbox360 lze přes adaptér připojit i k joypadu z One

–          Joypad funguje i na PC (bez nutnosti instalace ovladačů)

–          Season pass z X360 funguje i na ONE

–          Je méně hlučný než X360

–          Bude mít kvalitnější zvuk v chatu (ta má opět maximum 8 hráčů)

–          Lze hrát až v 8 hráčích na jedné konzoli a 16 hráčů může být připojeno přes Smartglass aplikaci

–          Hraní i na kombinaci myš a klávesnice

–          Konzole bude mít neomezený úložný prostor v Cloudu

–          Je plánován crossplay mezi konzolí a PC

–          Dashboard lze plně ovládat i hlasem

–          Podpora externích HDD disků

 

Live prochází evolucí a můžeme se těšit na:

–          Jeden Live účet funguje jak na X360, tak i na Xbox One

–          Stejně jako Gold členství, které je propojeno jak s X360 tak i s One

–          Funkce sdílení Goldu, díky které stačí, aby měl Gold členství pouze jeden účet a ostatní jej automaticky mají také!!!!

–          Sharování stažených věcí z Live stejné jako u X360

–          Zdokonalený Smartch match systém pro vyhledání spoluhráčů

–          Během matchmakingu lze hrát jiné hry nebo sledovat TV

–          Live tentokrát nabízí dedikované servery s geografickou dostupností (už žádné vypínání serverů, nedostupnost, výhoda hosta, přerušování atd.)

–          Cloud poskytne i evolvovanou hratelnost (AI se učí od hráčů viz Forza5)

–          Tentokrát bude více zapracována reputace hráčů

–          Rozšířená nabídka TV a filmových aplikací

–          Každá disková hra bude v den vydání dostupná i z Live

 

Kinect 2.0 je nyní součástí balení a má:

–          Má nyní větší přesnost a menší odezvu

–          Potřebuje ke hraní méně prostoru než jeho předchůdce

–          Není potřeba mít připojený ke konzoli

–          Lze hrát až v 6 lidech

–          Umí číst posunkovou řeč

–          Dokáže přečíst QR kód (už žádné zadávání Gold kódu ručně)

–          Dokáže snímat tep a či detekci síly

–          Umožní vytvořit přesný obraz hráče

One vychází ve vybraných státech (ČR ani SK mezi nimi bohužel nejsou) již 22. listopadu a jelikož nemá žádný regionální zámek, nic nebrání jeho nákupu ze zahraničí.

Každopádně budu rád za váš názor, a aby se vám psalo lépe, tak 3 vylosovaní šťastlivci obdrží přídavek na Avatara.

 

————————————————————————————————————————

EDIT:  Vylosovaní výherci jsou: phespa , JirkaBruss  a digestor . Gratulujeme