RECENZE: Alan Wake’s American Nightmare
Alan Wake’s American Nightmare konečně dorazil v rámci House Party na Xbox LIVE a my vám s klidným srdcem přinášíme jeho recenzi. Už teď můžeme říci, že se jedná o nejvyspělejší XBLA hru, která drží kvality svého předchůdce hodně vysoko. Remedy prostě umí. Více však už v naší recenzi.
Na prvního Alana Wakea vzpomínám rád. Byla to pro mě jedna z nejlepších her, která dotáhla vyprávění epizodického příběhu k dokonalosti. Byla to pro mě také jedna z her, díky které jsem si připomněl, že jsem hrdým majitelem Xboxu. Ve hře Alan Wake jste prožili psychologický thriller, který vám ukázal, jak může být pokřivená mysl spisovatele. V nepřímém pokračování prvního dílu nazvaném Alan Wake’s American Nightmare se zhostíte stejného protagonisty jako minule. Tentokrát se ovšem ocitneme v okolí státu Arizona. Takže mokré lesy severozápadu vystřídala vyprahlá pouštní krajina se sítí motelů, národní vesmírné observatoře a typického amerického autokina.
Příběh hry se tentokrát točí hlavně okolo záporné postavy jménem Mr. Scratch, která je dvojníkem Alana Wakea. Alan při své pouti americkým pouštním prostředím potká několik postav, kterým se bude snažit pomoci. Bohužel se díky příběhu několikrát vrátíte do stejných lokací, abyste mohli napravit (přepsat) pokřivenou realitu. Tento malý neduh ovšem vynahradí vzpomínka na staré přátele, ke kterým jsme si všichni společně vybudovali určitý vztah. Například se během hraní objeví zmínka o vypečeném Barry Wheelerovi, který byl v prvním dílu nezapomenutelnou postavou. V tomto dobrodružství se ovšem nevěnuje Alanovi, ale dalším nezapomenutelným ikonám – tentokrát bratrům, kteří tvoří rockovou formaci ve skupině Old Gods Of Asgard. Tak, nezapomeňte si uvařit hodně kávy, ať stihnete tuto XBLA pecku dohrát na jeden zátah dle achievementu z prvního dílu s názvem Hypercoffenaited 🙂
Alan Wake’s American Nightmare je o něco více akčnější, než jeho starší bratříček. I když několik momentů strachu zažije i při hraní nejnovějšího dobrodružství. Ovládání je totožné jako v předešlém dílu a stejně fungují i herní mechanismy. Sbírání stránek je také zpět a zpřístupníte si tak lepší zbraně. Ale pár novinek se najde. Mezi ty nejviditelnější patři rozhodně filmové sekvence, delší Alanova výdrž při běhu a pár nových zbraní (uzi, hřebíkomet a třeba vojenská brokovnice). Samozřejmostí je nový příběh, který se točí ohledně seriálu Night Springs, pro který Alan Wake napsal scénář. Další znatelnou novinkou jsou nové druhy nepřátel, jako například ti, kteří se po ozáření baterkou rozdvojí. Tyto přesné kopie se opět rozdvojí a tak dále a tak dále. Stalo se mi, že z jednoho takového nepřítele jsem měl rázem osm. Ještě mohu zmínit pavouky, kteří v prvním dílu chyběli a zde si odbyli svou premiéru.
Poslední novinkou je mód s názvem Fight Till Dawn. V podstatě jde o to, že se na vás v tomto módu hrnou nepřátelé ze všech stran (po vzoru Horde módu ze hry Gear of War) a vy musíte přežít od úplňku do svítání. V tomto pošušňáníčku si určitě najdou zalíbení hráči akčních her. Mně tento mód moc nesedl, přeci mám jen raději psychologicky laděný thriller. Ať tak či onak, určitě si s tímto módem notně prodloužíte herní dobu. Audiovizuální zpracování je naprosto famózní a jde ruku v ruce se svým starším bratříčkem.
Verdikt
Tak, a recenze je za námi. Alan Wake's American Nightmare je naprosto špičková XBLA hra, která si zaslouží opravdový obdiv. Za pár kaček totiž dostanete tří áčkovou hru, jejíž herní doba se zastavila na hodnotě šesti hodin. Takže smekám pomyslný klobouk, Remedy... Už aby tu byl Alan Wake 2.RECENZE: Death Stranding: Director’s Cut
Monument herní inovace herního génia Hidea Kojimy je konečně dostupný pro Xbox, jak si vede v recenzi?
RECENZE: Dragon Age: The Veilguard
Na návrat slavné značky studia Bioware čekali fanoušci téměř 10 let. Za tu dobu se toho změnilo poměrně hodně, ať už v herním průmyslu jako takovém, ve věkovém složení hráčů nebo i v personálním obsazení samotného kanadského studia. Není se proto co divit, že nejnovější přírůstek do série s podtitulem The Veilguard vzbuzoval nejen velká očekávání, ale také obavy, jak návrat na kontinent Thedas dopadne.
RECENZE: Farming Simulator 25
Zemědělství není vůbec žádná legrace. Není to jenom o tom, že člověk něco zaseje na poli a pak jenom čeká, až to vyroste. Je třeba všechno náležitě pohnojit, bojovat se škůdci a také s nepřízní počasí. Ani chov zvířat není sázkou na jistotu, jak by se mohlo zdát, protože v případě špatné úrody krmení ho budeme mít málo, takže buď musíme zredukovat počty chovů nebo krmení nakoupit, čímž však klesá náš zisk....
Recenze: Squirrel with a Gun
Zní to možná šíleně, ale ve hře Squirrel with a Gun hrajete za veverku, která se chopí bouchačky a vydává se do boje. Tento bláznivý 3D sandbox připomíná trochu jiné bizarnosti typu Untitled Goose Game nebo Goat Simulator – tedy hry, které si dělají legraci z konvenčního hraní a přináší hlavně kopec srandovní zábavy. U těchto her se ale zákonitě nabízí otázka – bude to alespoň tak zábavné, abych toho...
RECENZE: Life is Strange: Double Exposure
Na poli adventur je Life is Strange pojem. Studiu Don’t Nod se v roce 2015 podařilo stvořit překvapivý hit, který umně kombinoval paranormální jevy a vztahové drama z pohledu Maxine Caulfield, mladé středoškolačky, jež ke svým superschopnostem přišla jako slepá k houslím. Od té doby se svět rozšířil nejen o další více či méně povedené tituly, ale také o další studio Deck Nine, které si vzalo na starosti také pokračování...
RECENZE: Call of Duty Black Ops 6
Letošní díl nekonečné série Call of Duty je celou řadou hráčů očekáván hned z několika důvodů. Může to být třeba tím, že vývoj Black Ops 6 byl na poměry značky až nečekaně dlouhý, protože trval čtyři roky. Vývojáři tak měli spoustu času náležitě zapracovat na všech aspektech a napravit poněkud pošramocenou pověst po nepříliš vydařeném Modern Warfare III. Hráči na Xboxu pak mají ještě jeden důvod k radosti, obzvlášť, pokud si...
Recenze: Sonic X Shadow Generations
Generační střet rychlosti, cestování v čase a temnoty. Nový titul z dílny herní legendy, studia SEGA, vrací to, co už jednou dobře fungovalo v roce 2011 a přidává k tomu temný chod navíc, v podobě kampaně za dokonalou bytost, ježka Shadowa.