RECENZE: New Star GP

Autor: p.a.c.o Publikováno: 24.3.2024, 7:07

Publikováno: 24.3.2024, 7:07

Přiřazené štítky

Sociální sítě

O autorovi

p.a.c.o

p.a.c.o

Je autorem 3281 článků

U hraní se dá krásně relaxovat, což se snažím aplikovat nejen na sebe, ale i své okolí...

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale plnohodnotnou AA hru za solidní cenovku.

Jejím prostřednictvím se ale nepřesuneme na zelené trávníky, nýbrž se vydáme na závodní okruhy v rámci Formule 1. Předně ale doplňuji, že žádná oficiální licence se nekoná a všechny podobnosti jsou čistě náhodné. Hned v úvodu je třeba se chopit jedné stáje bez vedení, vybrat si jméno, vzhled jezdce a barevné sladění závodnické kombinézy a monopostu. Pak už jenom zvolit jednu ze dvou obtížností (nejde později změnit) a hurá na trať.

Režim kariéry přináší závodění napříč dekádami, kdy na tratích budeme potkávat jezdce se smyšlenými jmény, ale každému fanouškovi Formule bude hned na první pohled jasné, koho tím vývojáři mysleli. Stejně tak tratě, byť nejsou licencované jasně odkazují na své reálné předlohy a pokud závodník danou trať zná, podobnosti najde.

Tratí a závodů na nás čeká hodně, a to zejména z toho důvodu, že k samotnému hlavnímu závodu se musíme prokousat přes tréninkové seznamování s tratí a nějaké výzvy. Ty mohou mít formu time trialu, průjezd checkpointy nebo eliminační závody. Jenom při hraní dávejte dobrý pozor, abyste obsadili první příčky. Za ně je nejvíc peněz a bonusů, které se budou hodit pro vylepšení formule nebo získání nejrůznějších bonusů od našich inženýrů. Všechny závody před hlavním závodem se dají opakovat, což vřele doporučuji.

Naopak hlavní závod nejen že nenabízí možnost opakovaného hraní, ale není možné ho ani v průběhu restartovat. Máme zkrátka jenom jeden pokus (pokud tedy nepočítám tři možnosti vrátit čas), což závodům dává velice speciální rozměr. V nich si pak musíme sami vymyslet také strategie pit stopu. Počet zastávek a výběr pneumatik záleží jak na samotném profilu daného okruhu, tak na předpovědi počasí. Klidně se může stát, že bude pršet, pak vyleze sluníčko a pak bude zase pršet, takže správně tušíte, že strategie s jednou zastávkou asi není úplně tou správnou.

Na druhou stranu změna počasí je procentuálně vyjádřena a nemusí nastat. Na vlastní kůži jsem zažil, že jsem uprostřed závodu počítal s deštěm, mraky se hnaly ze všech stran, takže jsem pln odhodlání zajel k mechanikům, přezul na mokré pneumatiky a byl si jist tím, jak jsem to super vymyslel. Nakonec se však déšť nekonal a já kroužil jako trubka po suchém okruhu. Závodní tempo kleslo, soupeři se začali vzdalovat a když nakonec vylezlo slunce, potupně jsem jel pro červenou sadu, abych eliminoval ztráty a já jsem závod dokončil alespoň na druhém místě. Tenhle prvek se mi na hře dost líbí a člověk při závodě nikdy neví, jak to všechno dopadne, když se hlásí proměnlivé podmínky.

Mimo dobře naplánované strategie je důležité vylepšovat auto hned v několika směrech (motor, brzdy, křídlo a další) a také navštěvovat své inženýry. Každý z nich může přinést nějaké vylepšení, jako třeba rychlejší zastávky v boxech, lepší startovní pozici nebo něco dalšího. Všechna tato vylepšení se odemykají získáváním trofejí, peníze pro vylepšení auta pak získáme hraním. Někdy je třeba pro více peněz opakovat některé výzvy, ale nebojte, tlak na možný grind není ve výsledku moc velký.

Po vzoru mobilních her od stejných vývojářů jsme postaveni před hodně těžké volby. S každým členem týmu je třeba udržovat co nejlepší vztahy společnými akcemi nebo jejich podpořením během tiskových konferencí. Kdo bude v týmu nespokojen, může z něj odejít a tím vzít získaná vylepšení. Ano, dá se najmout nový člověk třeba i s nějakým zajímavým vylepšením, ale to stojí peníze a věřte mi, že nechce zbytečně utrácet těžce získané zlaťáky. Vždy po získání dostatečného počtu trofejí se před námi objeví možnost vybrat jedno ze dvou vylepšení, kdy každá volba je lákavá. Nicméně u mě dost často vyhrálo to vylepšení, které v danou chvíli zlepšilo ne úplně dobrou náladu s daným kolegou.

Samotné řízení je arkádové, takže ho zvládne každý během chvíle. Ovšem to je jenom jedna část úspěchu. Důležitá je práce s brzdami, protože se mi několikrát stalo, že ke konci závodu už byly tak opotřebené, že to moc brzdit nechtělo, a navíc od kol šlehaly plameny. Nejsem sice mechanik, ale řekl bych, že to není dobře. Stejně tak je třeba nevyjíždět mimo trať, protože pak dojde k dramatickému zpoždění a soupeři se kolem proženou, jako nic. Určitě se vyplatí nepodcenit trénink a najít si tu ideální stopu, která bude vítězná.

Grafické zpracování určitě nikoho neurazí. Má svůj styl, který sice nemusí sedět každému, ale pro účely hry si myslím, že je plně dostačující. Co bych ocenil by byla větší hudební paleta. Ty dva zdejší motivy se hodně rychle vyčerpají, takže jsem nakonec hudbu vypnul a pustil si Spotify, což ostatně asi udělá každý. Technicky hra funguje také bez větších problémů, jednou mi hra sice spadla, ale to byla spíš nějaká výjimka.

8
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivostMultiplayer

Verdikt

Jak hlásá slogan, New Star GP je snadné na osvojení, ale přináší až nečekanou hloubku a zajímavé prvky náhody. Překvapil měl reálný dopad strategie na hlavní závody, jejichž dramatičnost podtrhuje nemožnost je opakovat. Grafická stránka je sice diskutabilní, stejně tak i velice strohý hudební doprovod, ale musím se přiznat, že jsem se při hraní bavil a chtěl jsem být co nejlepší, vyhrávat výzvy a porazit všechny soupeře napříč jednotlivými závodními érami. Kdo hledá arkádové ježdění se zajímavými prvky, koupí chybu neudělá.
21. 05. 2024 • Lukáš Urban0

VIDEO/RECENZE: Senua’s Saga: Hellblade II

Senua, válečnice s piktským rodokmenem, se vrací, aby zaplnila lačný hlad po xboxové exkluzivní tvorbě a ztrestala každého, kdo by pochyboval o jejím poslání, psychickém stavu či ostří jejího meče. A řeže se vskutku sveřepě.

»
20. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: System Shock

Ač se to nezdá, herní průmysl toho má za sebou už dost, a i když jste v něm třeba několik desítek let, stejně se může objevit kousek z dávné historie, o kterém každý mluví, znáte z něj nejrůznější meme nebo další věci, ale na vlastní kůži jste ho nehráli. Ono taky upřímně, kdo by si v dnešní době dobrovolně na velké obrazovce chtěl „užívat“ třeba 30 let starou hru, byť je sebekvalitnější. Ano, máme...

»
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»