Recenze: Food Truck Simulator

Autor: SeedarCZ Publikováno: 14.3.2024, 7:58

Publikováno: 14.3.2024, 7:58

Sociální sítě

O autorovi

SeedarCZ

SeedarCZ

Je autorem 24 článků

Máme u nás v redakci takové oblíbené rčení. A to, že simulátorů není nikdy dost! Food Truck Simulator jsme tedy s chutí otestovali. Nakonec, vývojáři z Drago Entertainment mají velmi široké portfolio simulátorů které už objevily svět, mimo jiné třeba Gas Station Simulator, který se vskutku povedl. Povedlo se tento úspěch zopakovat i v simulaci fast foodu na kolech?

Ve zkratce, nepovedlo.

Bohužel, i přes očekávání a celkově pozitivní přístup k danému žánru, musím říct, že po dopsání recenze hru už nezapnu. Důvodem je její technický stav a proto musím historicky poprvé použít při recenzi větu, vážně si tuhle hru nekupujte.

Jsem vyloženě zhnusený stavem, ve kterém byla hra vydána a není mi moc jasné, jak k tomu vůbec může dojít. Pro vydavatele velký červený vykřičník, a hned třikrát.

I přes problémy, jsem ale titulu šanci dal. A něco málo o své pouti touto hrou přece jen napíši.

Začínáte jako syn zemřelého majitele food trucku (jak to napsat česky? jídelní vůz? nevím) … dále použiji výraz podnik. Vrátili jste se do města, kde jste vyrůstali a rozhodli se převzít podnikání po svém otci. Naštěstí, tatínek vám zanechal svůj deník, který vás provede základy hry. Naučíte se dělat burgery,  hranolky a podnikání může začít.

V rámci příběhu, který není nijak rozmanitý ani dlouhý, se naučíte ještě přípravu dvou dalších jídel, kterými jsou pizza a sushi. Ehm ano, a to je vše! První věc, kterou vytknu je množství jídel které hra nabízí k přípravě. Tedy ano, při všech variantách úprav složení to udělá slušné číslo, ale co třeba hotdogy? Jako rychlý příjem bych bral všema deseti. Chybí také například nápoje pro vaše hosty a ono by se toho dalo vymyslet jistě více.

Příprava jídel je ve hře vyřešená elegantně, vše dává jakžtakž smysl a asi i provozovatelé reálných stánků by v tom se mnou souhlasili. Kdyby ne, rád si přečtu Vaše názory v komentářích. Ano, jsou tu i vcelku nesmysly, které dávám za vinu ne moc podchycenému kódu hry. Vůbec nesejde na pořadí ingrediencí, hra ani nerozlišuje kterou část housky dáváte jako spodní na burger nebo když třeba místo lehce propečeného masa dáte zákazníkovi medium rare, nevypadá že by to na něco mělo vliv. Ono získat achievement za 20 objednávek bez chyby v řadě, když víte že jste minimálně dvě udělali, mluví za vše.
Celé by se to dalo užít mnohem lépe, kdyby celý koncept hry vlastně nebyl postavený na tom, jak rychlí na ovladači umíte být. Pokud máte dobrou paměť také vám to může pomoci, ale nijak zvlášť.
Jednu radu pro vás ale mám, dejte si pozor při výměně lahví s plynem. Vyhodil sem jich do koše nespočet, protože koš a zásobník plynu jsou hned vedle sebe a v té rychlosti, no pochopíte nejspíš sami. Ono žádná hrůza se nekoná, peníze nakonec ve hře vůbec nejsou problém. Po ekonomické stránce je hra poněkud odbytá, což je škoda.

Protože další věcí, kterou je nutno zmínit, je poměrně rychle ubíhající čas. Za jednu směnu, tedy herních 8-10h jsem nezvládl připravit více než 12 objednávek. Zisk nula nula nic a suroviny se kazí, takže nakupujte s rozmyslem. Herní den trvá zhruba 10-12 minut. Samozřejmě jsou i místa, kde se dá prodávat i v noci. Když si dobře promyslíte plán kde zastavovat, klidně pár dní nemusíte řešit nic jiného krom přípravy jídel a tedy, vydělávání. Ve městě je několik prodejních míst, přesné číslo nevím, ale myslím že osm. Každé místo je specifické dobou, kdy je zde špička a vyplatí se zde zastavovat. Mimo ni těch objednávek příliš není. Ale dá se  využít třeba k odpočinkovému hraní nebo doprodej zásob, nakonec proč ne. Je jen na vás, jak své podnikání povedete. Také se liší typy jídel, které kde budete připravovat. V čínské čtvrti je jasnou jedničkou sushi, v italské zase samozřejmě pizza. Někde je to mix více jídel. Je dobré si předem promyslet plán kde prodávat a podle toho i objednávat suroviny.

Asi největší bolestí hry samotné je umělá inteligence řidičů v provozu města. Z nějakého důvodu se vývojáři rozhodli cestování městem zpřístupnit (ono by v rámci této hry dle mého stačilo tlačítko cestování, nebo tam tu možnost alespoň přidat). Ze začátku jsem jezdil tak nějak dle pravidel, ale dost brzy mě to přešlo. Protože takový paskvil na silnici, za to by se ani v Polsku nestyděli.

Po dokončení příběhu volně navážete na volný mód a můžete pokračovat v plnění herních výzev, sbírání medailí na všech prodejních místech. Zisk samotný už ale postrádá smysl. Není brzy moc co koupit. Vlastně už při dokončení příběhu všechny vylepšení jsem měl zakoupeny a zbývaly jen kosmetické úpravy auta. Těch ale není kdovíkolik a ani moc dobře nevypadají, tedy není důvod je kupovat. Pokud se někdy časem ještě něco odemkne, o čemž pochybuji, tak se omlouvám. Ale vážně už nemám síly tuhle rozbitou hru hrát. Nakonec i screeny níže jsou pořízeny z nové hry, protože se mi nepovedlo dostat do těch původních kde jsem hru dojel až do konce. Mírná jiskra naděje přišla s aktualizací, ale ta toho víc pokazila, než opravila zdá se. Po další černé obrazovce hru mažu a nejspíš už nikdy znovu nestáhnu.

3
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Food Truck Simulator, stejně jako ostatní kousky tohoto studia, sází na neprobádané území. Nicméně, tento kousek už zná světlo světa z PC dost dlouho a tento port na konzole je přinejmenším nepovedený. Spíše bych řekl, katastrofický. Velká škoda, jinak dojmy byly pozitivní. Ovšem tak nefunkční paskvil si nemůže dovolit vydat sebemenší studio. Pokud vás titul zaujal, pořiďte si jej raději na PC nebo počkejte jestli se hru podaří opravit. V aktuálním stavu je nejhratelná.
těžko se hledají, snad jen čeština, byť strojováumělá inteligence v řízení aut
nekonečně množství bugů
grafika minulého století
málo možností úprav auta
nabídka menu by mohla být širší
chybí nápoje
15. 04. 2024 • HusekD0

RECENZE: Dragon’s Dogma II

Ani se mi tomu nechce při psaní recenze věřit. První díl Dragon’s Dogma dorazil do našich obchodů před dlouhými dvanácti lety. Tehdy si okamžitě dokázal získat srdce spousty hráčů a ke dnešnímu dni se prodalo téměř osm miliónů kopií. Jednalo se o velmi specifické RPG, za kterým stálo asijské studio Capcom. Svým zpracováním a jedinečným přístupem si získal i západní publikum, čímž se odlišoval od své konkurence. Rok od svého...

»
13. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Outcast: A New Beginning

„Bože, ty devadesátky.“ Neříkají si jen milovníci starých časů, ale také herní tvůrci, kteří se stále častěji vrací do dob, kdy byly hry ambicióznější, hrdinové hrdinštější a komunita uzavřenější. Je pravdou, že oblast primitivní akční zábavy vykazovala tehdy kulminaci. Náš svět zachraňoval kde kdo, a tak se často cestovalo daleko za oběžnou dráhu, kde čekala vyspělejší mimozemská civilizace na Jardu od bagru, aby ji zachránil s důvtipem barbara a odhodláním tažné...

»
02. 04. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Valiant Hearts: Coming Home

Nechce se tomu věřit, ale už je to deset let, co jsme se vydali do první světové války, abychom z pohledu čtyř různých osob poznali příběhy, o nichž se v historických zápiskách nemluví. Adventura, sázející na silný příběh a hratelnost větvenou různými styly dle hrdiny, zaznamenala úspěch a přebal vojáka se záchranářským psem se objevil na všech dostupných platformách tehdejší generace. A vlastně bylo otázkou času, kdy se k titulu někdo vrátí. A...

»
25. 03. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: The Outlast Trials

Když si uděláte jména na dusných hororech pro jednoho, kde si hráče vodíte jak psa po výstavním molu, třebaže on sám má mizivý pocit volného pohybu, je vykročení do multiplayeru poněkud ošidné. Zejména do žánru, kde si Dead by Daylight udělala těžké opevnění, které pravidelně zpevňuje rozšířeními se slavnými hororovými maniaky. A že napodobit podobný úspěch, třebaže máte v řiti zaražená lejstra od známé licence, není zrovna lehké, připomínají Resident Evil:...

»
25. 03. 2024 • SeedarCZ0

Recenze: Tram Simulator: Urban Transit

Se simulátory se nám roztrhl pytel a přistála nám tu k zhodnocení další z nich, tentokrát jsme se podívali do víru velkoměsta na železnici. Vývojářské studio Stillalive Studios je známé především simulátorem Bus Simulator, se tentokrát vydalo na podobnou cestu. Prostě jsme jen autobus vystřídali za tramvaj. Očekávání tedy byla vcelku vysoká, studio už má s produkcí v tomto žánru poměrně značné zkušenosti a tak jsem se s chutí do testování...

»
24. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: New Star GP

Ač se to nemusí zdát, i svět mobilních her ukrývá celou řadu kvalitních titulů, jejichž prostřednictvím se můžeme bavit déle, jak jedno záchodové sezení. Vybírat můžeme z celé řady herních žánrů, a to včetně sportovních simulátorů. Třeba takový New Star Soccer dokonce dostal několik ocenění a jeho vývojáři z New Star Games po získání zkušeností vyrazili sbírat finanční prostředky také na velké konzole. Nepřináší nám však nějaký free to play titul, ale...

»
15. 03. 2024 • DandyCZE0

Recenze: Classified: France ’44

Právě jsem byl vysazen do Francie a mám pomoci domácímu odboji. Úkolů budu mít hned několik, škodit němcům, zajištovat zásoby, shánět nové členy odboje, a hlavně připravit vše na den vylodění. Tak nějak začíná tato tahová strategie od studia Absolutely Games.

»
13. 03. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Taxi Life: A City Driving Simulator

Taxikář je ten týpek, co pro nás zajede v jakoukoliv denní nebo noční hodinu a za patřičný obnos nás zaveze, kam se nám jenom zamane. Jeho život je jedno velké dobrodružství, protože nikdy neví, na koho narazí, takže to musí umět nejen s volantem, ale taky s lidma. Ano, občas se v Praze stane, že si nějakému chudákovi turistovi řekne o jednou takovou částku, než by bylo správné, ale jinak je to jistě poctivé...

»