Autor: SeedarCZ Publikováno: 14.3.2024, 7:58

Publikováno: 14.3.2024, 7:58

SeedarCZ

SeedarCZ

Je autorem 24 článků

Ve zkratce, nepovedlo.

Bohužel, i přes očekávání a celkově pozitivní přístup k danému žánru, musím říct, že po dopsání recenze hru už nezapnu. Důvodem je její technický stav a proto musím historicky poprvé použít při recenzi větu, vážně si tuhle hru nekupujte.

Jsem vyloženě zhnusený stavem, ve kterém byla hra vydána a není mi moc jasné, jak k tomu vůbec může dojít. Pro vydavatele velký červený vykřičník, a hned třikrát.

I přes problémy, jsem ale titulu šanci dal. A něco málo o své pouti touto hrou přece jen napíši.

Začínáte jako syn zemřelého majitele food trucku (jak to napsat česky? jídelní vůz? nevím) … dále použiji výraz podnik. Vrátili jste se do města, kde jste vyrůstali a rozhodli se převzít podnikání po svém otci. Naštěstí, tatínek vám zanechal svůj deník, který vás provede základy hry. Naučíte se dělat burgery,  hranolky a podnikání může začít.

V rámci příběhu, který není nijak rozmanitý ani dlouhý, se naučíte ještě přípravu dvou dalších jídel, kterými jsou pizza a sushi. Ehm ano, a to je vše! První věc, kterou vytknu je množství jídel které hra nabízí k přípravě. Tedy ano, při všech variantách úprav složení to udělá slušné číslo, ale co třeba hotdogy? Jako rychlý příjem bych bral všema deseti. Chybí také například nápoje pro vaše hosty a ono by se toho dalo vymyslet jistě více.

Příprava jídel je ve hře vyřešená elegantně, vše dává jakžtakž smysl a asi i provozovatelé reálných stánků by v tom se mnou souhlasili. Kdyby ne, rád si přečtu Vaše názory v komentářích. Ano, jsou tu i vcelku nesmysly, které dávám za vinu ne moc podchycenému kódu hry. Vůbec nesejde na pořadí ingrediencí, hra ani nerozlišuje kterou část housky dáváte jako spodní na burger nebo když třeba místo lehce propečeného masa dáte zákazníkovi medium rare, nevypadá že by to na něco mělo vliv. Ono získat achievement za 20 objednávek bez chyby v řadě, když víte že jste minimálně dvě udělali, mluví za vše.
Celé by se to dalo užít mnohem lépe, kdyby celý koncept hry vlastně nebyl postavený na tom, jak rychlí na ovladači umíte být. Pokud máte dobrou paměť také vám to může pomoci, ale nijak zvlášť.
Jednu radu pro vás ale mám, dejte si pozor při výměně lahví s plynem. Vyhodil sem jich do koše nespočet, protože koš a zásobník plynu jsou hned vedle sebe a v té rychlosti, no pochopíte nejspíš sami. Ono žádná hrůza se nekoná, peníze nakonec ve hře vůbec nejsou problém. Po ekonomické stránce je hra poněkud odbytá, což je škoda.

Protože další věcí, kterou je nutno zmínit, je poměrně rychle ubíhající čas. Za jednu směnu, tedy herních 8-10h jsem nezvládl připravit více než 12 objednávek. Zisk nula nula nic a suroviny se kazí, takže nakupujte s rozmyslem. Herní den trvá zhruba 10-12 minut. Samozřejmě jsou i místa, kde se dá prodávat i v noci. Když si dobře promyslíte plán kde zastavovat, klidně pár dní nemusíte řešit nic jiného krom přípravy jídel a tedy, vydělávání. Ve městě je několik prodejních míst, přesné číslo nevím, ale myslím že osm. Každé místo je specifické dobou, kdy je zde špička a vyplatí se zde zastavovat. Mimo ni těch objednávek příliš není. Ale dá se  využít třeba k odpočinkovému hraní nebo doprodej zásob, nakonec proč ne. Je jen na vás, jak své podnikání povedete. Také se liší typy jídel, které kde budete připravovat. V čínské čtvrti je jasnou jedničkou sushi, v italské zase samozřejmě pizza. Někde je to mix více jídel. Je dobré si předem promyslet plán kde prodávat a podle toho i objednávat suroviny.

Asi největší bolestí hry samotné je umělá inteligence řidičů v provozu města. Z nějakého důvodu se vývojáři rozhodli cestování městem zpřístupnit (ono by v rámci této hry dle mého stačilo tlačítko cestování, nebo tam tu možnost alespoň přidat). Ze začátku jsem jezdil tak nějak dle pravidel, ale dost brzy mě to přešlo. Protože takový paskvil na silnici, za to by se ani v Polsku nestyděli.

Po dokončení příběhu volně navážete na volný mód a můžete pokračovat v plnění herních výzev, sbírání medailí na všech prodejních místech. Zisk samotný už ale postrádá smysl. Není brzy moc co koupit. Vlastně už při dokončení příběhu všechny vylepšení jsem měl zakoupeny a zbývaly jen kosmetické úpravy auta. Těch ale není kdovíkolik a ani moc dobře nevypadají, tedy není důvod je kupovat. Pokud se někdy časem ještě něco odemkne, o čemž pochybuji, tak se omlouvám. Ale vážně už nemám síly tuhle rozbitou hru hrát. Nakonec i screeny níže jsou pořízeny z nové hry, protože se mi nepovedlo dostat do těch původních kde jsem hru dojel až do konce. Mírná jiskra naděje přišla s aktualizací, ale ta toho víc pokazila, než opravila zdá se. Po další černé obrazovce hru mažu a nejspíš už nikdy znovu nestáhnu.

3

Food Truck Simulator, stejně jako ostatní kousky tohoto studia, sází na neprobádané území. Nicméně, tento kousek už zná světlo světa z PC dost dlouho a tento port na konzole je přinejmenším nepovedený. Spíše bych řekl, katastrofický. Velká škoda, jinak dojmy byly pozitivní. Ovšem tak nefunkční paskvil si nemůže dovolit vydat sebemenší studio. Pokud vás titul zaujal, pořiďte si jej raději na PC nebo počkejte jestli se hru podaří opravit. V aktuálním stavu je nejhratelná.
těžko se hledají, snad jen čeština, byť strojováumělá inteligence v řízení aut
nekonečně množství bugů
grafika minulého století
málo možností úprav auta
nabídka menu by mohla být širší
chybí nápoje
21. 05. 2024 • Lukáš Urban0

VIDEO/RECENZE: Senua’s Saga: Hellblade II

Senua, válečnice s piktským rodokmenem, se vrací, aby zaplnila lačný hlad po xboxové exkluzivní tvorbě a ztrestala každého, kdo by pochyboval o jejím poslání, psychickém stavu či ostří jejího meče. A řeže se vskutku sveřepě.

»
20. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: System Shock

Ač se to nezdá, herní průmysl toho má za sebou už dost, a i když jste v něm třeba několik desítek let, stejně se může objevit kousek z dávné historie, o kterém každý mluví, znáte z něj nejrůznější meme nebo další věci, ale na vlastní kůži jste ho nehráli. Ono taky upřímně, kdo by si v dnešní době dobrovolně na velké obrazovce chtěl „užívat“ třeba 30 let starou hru, byť je sebekvalitnější. Ano, máme...

»
02. 05. 2024 • Lukáš Urban0

Recenze: Tales of Kenzera: ZAU

Metroidvanie slaví úspěch od dob, kdy bylo možné rozpoznat herní postavu od pozadí. A to už nějakých pár dekád bude. Postupem času se i v tak malém a omezeném žánru plošinovek našly menší kategorie a větve, které se odlišovali náročností, herními prvky a využitím třetího rozměru. Tale of Kenzera: Zau nehodlá posouvat hranice toho, co už dávno znáte, ale umě využívá jejich linií, aby dala na vědomí, že i začínající studio...

»
02. 05. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: TopSpin 2K25

Tenisové hry jsou součástí herního světa již pěknou řádku let. V dřívějších dobách to měly docela snadné – dali jste panáčky na kurty, mezi nimi létalo něco jako míček a oni do něj pinkali. Grafika byla jednoduchá, fyzika taky nebyla nijak komplikovaná a hrálo se. Postupem času nároky vzrostly, ale i tak se s nimi dokázali vývojáři velice pěkně popsovat a my si mohli užívat kvalitního zpracování tohoto sportu.

»
30. 04. 2024 • p.a.c.o0

RECENZE: Ready, Steady, Ship!

Kooperativní hraní je skvělá věc, takže jsem velice rád, že na něj vývojáři myslí a zásobují nás poměrně velkým množstvím zábavných titulů. Díky nim můžeme prostřednictvím obrazovky vyzkoušet třeba vztahovou rodinou terapii v It Takes nebo utíkat z vězení v A Way Out. Jsou tady ale také přímočařejší činnosti, jako třeba Moving Out se stěhováním nábytku, Overcooked prověří koordinaci v kuchyni a Tools Up při rekonstrukci.

»

»

»