RECENZE: Assassin’s Creed: Syndicate pro Xbox One

Autor: Josef Brožek Publikováno: 27.10.2015, 19:19

Publikováno: 27.10.2015, 19:19

Sociální sítě

O autorovi

Josef Brožek

Josef Brožek

Je autorem 748 článků

Mezitím, co se v Americe v 19. století teprve tvořil „západ“, v Evropě byla v rozvoji technika. Rodily se velká jména, pokládaly se základy elektřiny, využívala se pára, na ústup se dali koně a pomalu přicházely i jednoduché automobily. Jde o krásný věk a věřte nám, že taková Anglie ve svém viktoriánském období byla tím nejkrásnějším a zároveň zločinem nejprolezlejším místem, kam bychom se v budoucnu v nějakém tom stroji času mohli podívat. Říkáme to proto, abychom vás nepřekvapili tím, až řekneme, že na letošního Assassina jsme byli obzvlášť zvědaví. Konec 19. století je totiž z herního hlediska absolutně nevyčerpané téma, kam si v moderním světě videoher (datováno někdy od počátku milénia), nikdo netroufnul zabruslit. Proč? To nechápeme. Viktoriánská Anglie je totiž nevídaně krásná.

Assassins Creed: Syndicate se odehrává v Londýně roku 1868. Město ovládají templáři a tomu přihlíží během průmyslové revoluce dvojčata Evie a Jacob Freyiovi. Je nutné provést zákrok, složit gang a s jeho pomocí vystrkat všechny zloduchy z města ven. Jako v několika posledních dílech se Abstergo snaží blíže posunout k pátrání úlomku ráje, nicméně nalézají se i Assassíni z dnešní doby, co se Abstergo potažmo moderní templáře snaží zastavit. Nicméně, přišlo nám, že tentokrát je příběh ohledně této společnosti, skoro jak vystřižený z kontextu, až jakoby úplně mimo dění hlavního příběhu. Vy se během hry chopíte několikrát jak Jacoba, tak dámy, Evie a v každé misi, si zahrajete za někoho jiného. Přestože ve zcela otevřeném a v mnohem větším Londýně, než byla Paříž v Unity, můžete své ovládané postavy měnit, tak během misí je měnit nelze a vždy ovládáte jen jednu určenou postavu.

ACS_Screen_TrainCombat_wm_E3_150615_4pmPT_1434307919

Postavy jsou ovládáním naprosto totožné a disponují stejným arzenálem, tedy až na jejich vzhled – boxerem, stylovou holí se skrytým nožem uvnitř nebo čepelí Kukri, skrytou, assassinskou čepelí, vystřelovacím lanem pro rychlý přesun na střechy domů a halucinogenními šipkami, vrhacími noži a šestiranným revolver. Samozřejmě nechybí ani pomůcky typu píšťalka, dýmovnice apod. Veškerou výbavu včetně pásků a oblečení se zakupuje v menu hry za peníze získávané z misí, okrádáním mrtvol, vybíráním zamčených a odemčených truhel a okrádáním živých boháčů. K tomu je zároveň potřeba mít dostatečnou úroveň pro zakoupení předmětu. Ten získáváte tak, že postupně odemykáte talenty ze stromu dodávající hráči nové možnosti zabíjení, boje a přežití.

ACS_Screen_HAT_GangLeader_wm_20150512_1830cet_1431440355

Bohužel nás zklamalo, jakým způsobem se dále snaží Ubisoft okrádat své zákazníky. Záměrně zvolil ne úplně rychlý postup hrou, aby to hráče nutilo využívat mikrotransakcí a ulehčovat si průchod nebo rovnou šetřit svůj čas. Doufáme, že nikoho dalšího tento styl výdělku už nenapadne. Hra je tím uměle a zbytečně natažená, protože nejste-li dostatečný level, jste nucení zabíjet templáře, plnit vedlejší aktivity nebo čistit město od pohlavárů a snižovat tak vliv v jednotlivých částech města, což je zrovna jedna z aktivit, která nás v sérii nejméně bavila a nás ji teď Ubisoft nutí plnit.

Teprve letos jsme pocítili, že facelift, respektive grafický engine, Assassina stárne a už není tak fit jako dřív. Možná i pošleme domů Ubisoftu pohled s doporučením, aby se zamysleli nad technickou stránkou Assassina. Jakýkoliv jiný vydavatelský gigant se snaží do svých her protlačit co možná nejlepší grafické zpracování, ale Ubisoftu je to s 900p a mizerným rozlišením textur totálně jedno. To že akční adventury neoplývají 60 snímky za sekundu, už jsme si tak nějak zvykli, ale když jsme si sedli metr od obrazovky, měly jsme dojem, že buď nevidíme a musíme si dojít na oční, anebo se opravdu grafika zasekla v roce 2012, což je po Halo 5 z minulého týdne docela rána přes oči. Každopádně musíme uznat, že hudební složka se povedla a do hry skvěle sedí. Tvůrci se rozhodli zvolit adekvátní dabéry, čili Londýn opravdu zní, tak jak má. Vlastně nám přišel britský přízvuk docela sexy a ani dobový slang se ve hrách jen tak nevidí.

ACS_Screen_CartRace_wm_20150512_1830cet_1431440341

Je to reálná historie s reálnými jmény jako Charles Darwin nebo Charles Dickensa přesto to všechno působí tak neskutečně steampunkově. Pamatujete na Dishonored? Odmyslete si všechny ty fantasy a scifi prvky, dosaďte si Londýn s jeho obyvateli, třetí pohled, volné prostředí a vyjde vám Assassins Creed: Syndicate. Dobře, nakrklo nás pár věcí a stejně jak jsme očekávali, ani na bugy Ubisoft nezapomněl. Určitě ale jde od Black Flag nejhezčího Assassina, který nás donutil opět se o značku zajímat. Unity nám nesedlo a Rogue nebylo ničím zvláštní. Pozadí příběhu kolem Absterga už nám sice přijde vrcholně trapné, nicméně i tak jsme si 19. století neskutečně užili. Jde o netradiční období a my doufáme, že si spousta dalších firem vezme příklad a za nějaký čas nám přinese hru z této části historie s úplně odlišným gameplayem. Steampunk je sice super, jenže realita má prostě své kouzlo. A kdo ví, kam se podíváme příště. Léta utíkají jako voda a my se tak příští rok v Assassinovi třeba setkáme na bojišti během první světové války. No jo, tak nás za to nadšení neukamenujte. Tohle jednoduše byl jen další dobrej díl. Po delší době, ale byl. Jenže je to prostě pořád jen „další“ díl a my bychom už rádi konečně něco novátorského.

7
Technické zpracováníHratelnostTrvanlivost

Verdikt

Prostě jen další díl Assassins Creed. Průměr, který potápí technické nedodělky, zastaralá grafika a zbytečně natažená doba hloupými mikrotransakcemi, ovšem zachraňující ho neobvykle zvolená doba, která je fakticky přitažlivá. A multiplayer? Kdepak...
  • Petr Zizka

    Co myslíte, pokud chci se sérií teprve začít, jaký díl zvolit? Mohu tento nebo spíše začít Black Flagem? Co jsem tak z recenzi pohopil, tak Unity se raději vyhnout, že?

    • Nejlepší bude sáhnout po prvním dílu a jet postupně. Avšak chápeme, že ne každý na to má čas. Black Flag je dobrou volbou, Unity dnes už taky. Šlo jen o nevydařený start.

    • Kamil Beran

      Osobne sem s assassin’s creed serii zacinal minuly rok BF kdyz sem poridil xb1 a vubec mi nevadilo ze jsem nehral predchozi dily. Jde o to ze v kazdem novem dilu se hledaji ruzne predmety nebo je to provazane zpetne ale urcite ti nic neujde kdyz zacnes ac syndicate. Je to skvela hra a urcite si s chuti das i predchozi dily. AC Unity je v recenzich hodne kritizovane ale i to se na par bug-gu a neprelozene menu da dobre hrat.

21. 11. 2019 • p.a.c.o4

RECENZE: Star Wars Jedi Fallen Order

Máme tady nějaké fanoušky prahnoucí po nové hře z univerza Star Wars? Myslím si, že rozhodně ano, protože tato značka do jisté míry změnila život celé řadě lidí a i po tolika letech od uvedení prvních filmů na sebe upoutává patřičnou pozornost. Aktuálně ji vlastní Disney, který se pustil do nového seriálu pro svou streamovací službu a také nás čeká další filmové zpracování s celou řadou navrátivších se postav a herců.

»
19. 11. 2019 • Lukáš Urban7

Recenze: Terminator: Resistance

Ať si James Cameron klidně do konce života točí Avatary nebo třeba tření lososů ve studeném proudu. Z mého pohledu to nejlepší už filmovému průmyslu přinesl. Výtečně pozvedl Vetřelce, aby se později korunoval za krále akčních sci-fi s druhým Terminátorem. Myslete si, co chcete, ale tomuhle snímku se vyrovná jen máloco. Na béčkovém scénáři vystavěl Cameron multižánrový klenot. Nadčasovou klasiku, kde v naprostém souladu funguje svalnatý antihrdina, silná ženská postava, bezcitný padouch a...

»
12. 11. 2019 • CryLineT6

Recenze: Bee Simulator

Jako malá jsem chtěla být ledasčím. A lampička dětského pokojíčku byla svědkem, že zvířata nezůstala bokem. Ale včely mezi má přání nepatřily. I když jsem přímo milovala strašpytla Vilíka a rozvernou Máju, život jejich skutečných předobrazů mě nezajímal. Neproháněly se savanou jako lvice. Neskákaly ve vlnách jako delfíni. A už vůbec nekroužily výšinami jako orel. Místo toho létaly po loukách. Hromadily pyl, aby jim výsledek nakonec sebral člověk nebo vetřelec...

»
24. 10. 2019 • Lukáš Urban9

Recenze: The Outer Worlds

Sedím tu, žvejkám flákotu z raptidona a čučím na bandu dělníků, co rozhazuje výplatu v kartách. Vezměte jed, že se nakonec pozabíjejí, protože ten vlevo fixluje, až se mu z pazour práší. Ale je tu docela klid. Na to, abych dal dohromady pár řádků, kterým stejně nikdo neuvěří. Ale kdo ví, co bude zítra. Halcyon je stabilní jak vytuhlá mrtvola a gauneři z velkých korporací na něm hodují jak supi. Snad měla Nyoka pravdu...

»
20. 10. 2019 • CryLineT0

Recenze: Stranded Sails: Explorers of the Cursed Islands

Přijměte pozvání od studia Lemonbomb, které z přístavu kočíruje průzkumnou loď. Kocábku se sympatickou posádkou. A samozřejmě také s vámi, co by potomkem kapitána a vrchním důstojníkem. Jen se příliš nenechte unést modravou dálí. Počasí nemá chuť řídit se předpovědí a brzy nabídne zamračenou tvář. Takovou, po jejímž pohledu končí plachetnice roztříštěná o skaliska ostrovů. A jak jste skončili vy? Váš otec? A vaše posádka? To už vám poví malinký titul Stranded...

»
14. 10. 2019 • p.a.c.o2

RECENZE: Frostpunk: Console Edition

Zimu mám moc rád hned z několika důvodů. Předně není horko a člověk se může přiobléct, když teplota klesá. A pak se v případě dostatku sněhu dají provozovat zimní sporty nebo nejrůznější venkovní aktivity. Poslední dobou, zejména ve městech, však zimy stojí pěkně za prd a užívat si krásnou, čistou bílou pokrývku se poštěstí spíše na horách. Prý to má na svědomí globální oteplování, takže si těch krásných zim budeme asi užívat...

»
12. 10. 2019 • p.a.c.o10

RECENZE: GRID

Závody jsou hodně vděčným tématem pro herní zpracování. Ještě aby ne, když závodění obecně je skvělá zábava a kdo by nechtěl vyhrát, že? Navíc máme rádi rychlá a krásná auta, na která většinou zálibně koukáme, protože k jejich řízení se dostaneme hodně zřídka a na skutečném závodním okruhu ještě méně. Vývojáři to asi vidí stejně, takže nabídka je v tomto žánru opravdu pestrá a bohatá.

»
08. 10. 2019 • Lukáš Urban27

Recenze: Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint

*Recenzi doplňují nalezené zápisky z deníku ztraceného „ducha“ (vřelý dík směřuje k Luk83). Asi za každým selháním v lidské historii stojí prvotní příčina.  Ta má zpravidla jméno, nad kterým rudneme během čtení v novinových sloupcích. Také má obličej, na jehož podobiznu si rádi flusneme, kdykoliv ji vidíme. A co pak teprve osobnost podléhající společenskému zavržení. Však ten bídák si zaslouží vyřadit jak ojetý diesel. My potřebujeme jasného viníka. Hmatatelný kus masa, který...

»